NEMA LAKSI POSAO. MARKETINSKI MAGOVI U SPREZI SA PSIHOLOGOM 'ODRADE' OVAJ POSAO TOLIKO SAVRSENO DA MI NI NE PRIMETIMO STA SMO URADILI. A URADILI SMO GLUPOST KAO I UVEK.ZAHVALJUJUCI GOMILI MARKETINSKIH TRIKOVA IZLAZIMO PUNIH RUKU ,ZADOVOLJNI MISLECI - UF KAKO SAM DOBRO PROSAO?! HM?!
1. Natpis “rasprodaja”
Iako izlog radnje vrišti “sve u pola cene”, nakon što ste ušli u
prodavnicu jasno vam je da da i nije baš tako. Međutim, jednom kad
uđete, veća je verovatnoća da ćete nešto ipak da kupite.
2. Velika šoping-kolica
Kolica nisu tu zato da bi vam olakšala kupovinu već zato da biste u
njih mogli da potrpate što je moguće više stvari (koje vam nisu
potrebne). Pojavila su se 30-ih godina prošlog veka.
3. Sveže pecivo na ulazu
Sveže pecivo, baš kao i cveće uglavnom su smešteni tik do ulaza u supermarket. Mami vas miris toplog peciva? To nije slučajno.
4. Gde je mleko?
Prošli ste celu radnju kako biste kupili litar mleka. Ništa neobično.
Mlečni proizvodi i oni koje najčešće kupujemo obično su skriveni u
zadnjem delu trgovine kako biste obišli sve police dok ne dođete do
traženog proizvoda. Usput će vam sigurno nešto ‘zapeti za oko’.
5. Zdesna nalevo
Trgovci će kupca navesti da se kreće zdesna nalevo. Tako će vam stvari na policama biti baš nadohvat desne ruke.
6. U ravni oka
Najskuplji majonezi nalaziće se na polici koja vam je u ravni oka
kako biste baš nju stavili u svoja kolica. Majonez koji je jeftiniji
biće u najnižem redu. Ovo važi za sve vrste proizvoda.
7. U ravni dečjeg oka
Trgovci su, naravno, mislili i na decu – sve veće potrošače. Proizvodi koje oni žele nalaze se u njihovom vidokrugu.
8. Ne možete da se krećete
Da li ste primetili da supermarketi često imaju prezentacije i
degustacije, a tokom najvećeg dela vremena u prodavnici su postavljeni i
zasebni štandovi s “posebnim ponudama”. To je smišljeno kako bi vas
usporili i kako bi vam pažnju usmjerili na nove proizvode koje trgovci
žele da kupite.
9. Diraj me!
Artikli će biti složeni tako da ih možete opipati, jer jednom kad
opipate materijal košulje, na primer, veća je mogućnost da ćete je i
kupiti.
10. Tople jarke boje
Ljude privlače tople i jarke boje pa trgovci za logotipe i spoljašnje
uređenje biraju crvenu, narandžastu i žutu. To će nas privući da uđemo u
radnju čija će unutrašnjost ipak biti u hladnijim tonovima jer ćemo, uz
smirujuću zelenu, više da potrošimo.
11. Glasna muzika
Treštanje iz zvučnika nateraće vas da se što pre odlučite da kupite
nešto i “pobegnete” iz radnje ostavljajući mesta za drugog kupca. Ali, u
prodavnici sa skupim stvarima će vas dočekati drugačija muzika. Tako,
ukoliko kupujete verenički prsten, sviraće vam klasična muzika.
12. Kratkoročna ponuda
Znate ono kad stave natpis “sniženo samo još dva dana”? To je nizak
udarac na potrebu da nešto imamo sad i odmah i da ne propustimo priliku.
13. Slatkiši i sitnice dok čekate u redu
Nije čudo što je prostor oko kase prepun svega, od slatkiša do
maramica za brisanje naočara… Ovde su uglavnom plasirani manje skupi
artikli na koje nije teško potrošiti nešto novca dok čekate da dođete na
red za plaćanje.
Evo ih jos.
„Taxi Mike“
Ova taksi firma je napravila postere na kojima, pored toga što
reklamira sebe, isto tako ima i vodič za sve kafane, barove i mesta za
zabavu gde svakako možete otići koristeći njihova vozila.
„HBO“
Kako bi reklamirala treću sezonu „Igre prestola“, „HBO“ su napravile senku zmaja koja se pojavljuje na slučajnim mestima.
„Marlboro“
U prošlosti kada su ljudi vadili cigarete iz paklice nije se video
brend, pa je kompanija „Marlboro“ rešila da napravi paklicu koja se mora
izvaditi iz džepa kako bi se otvorila i uzela cigareta.
„IKEA“
Dugačke i krivudave staze u „IKEA“ prodavnicama nisu slučajne. Kako
bi se osiguralo da svaki proizvod koji je na rasprodaji neće ostati
neprimećen od strane potrošača, prikazuju ga najmanje tri puta kako
biste poželeli da ga kupite iako vam nije potreban.
„Harley-Davidson“
Poznati brend motora ima politiku po kojoj svako ko uđe sa tetovažom njihovog brenda dobija popust na proizvode.
„Alka-Seltzer“
Prvobitno, oglasi za ove tablete su prikazivali samo jednu tabletu
koja se rastvara u vodi, ali su potom rešili da stave dve. Nakon njih,
brendovi šampona su počeli da nameću verovanje da je potrebno da dva
puta operete kosu kako bi povećali prodaju.
Brijači za muškarce i žene
Marketing istraživači su otkrili da muškarci i žene imaju različite
potrošačke navike i da žene imaju tendenciju da troše više novca na
proizvode za ulepšavanje. Tako su izmišljene različite cene za brijače
za muškarce i žene, koji su u osnovi isti.
Koliko puta ste kada ste otišli u bioskop jeli kokice? Verovatno
bezbroj puta. Platili ste pakovanje kokica istu sumu kao za pristojan
obrok u restoranima brze hrane i bez obzira na cene koje nisu niske, još
ste se dvoumili koje pakovanje da uzmete.
Cene pakovanja uglavnom nisu realne. Na primer, ako imate tri vrste
pakovanja – malo, srednje i veliko, onda su one uglavnom raspoređene
ovako: Mala casa 3 dolara, srednja 6,5, velika 7 dolara,
I sami vidite nelogičnost kada vam je ovako prikazano van bioskopa, ali kada ste tamo, situacija je drugačija.
Mala pakovanje čini se previše malim, srednje je u redu, ali s
obzirom da nije ogromna razlika između srednjeg i velikog pakovanja,
potrošači uglavnom kupe veće iako ne mogu sami da ga pojedu.
Na kraju, kad dođete kući i sve saberete i oduzmete, zapitate se zašto ste uopšte dali toliko para za kokice?
Odgovor je jednostavan: Dali ste pare za kokice zbog psiholoških
trikova koji se koriste u marketingu. Gore pomenuti primer se zove
efekat dekoracije i on nagoni potrošače da instiktivno odaberu opciju
koja izgleda znatno bolje od druge. Kada govorima o moćima, kognitivna pristrasnost je toliko jaka, da čak i
znajući za njeno postojanje, ljudski mozak jednostavno ne može da odoli
i tako reći padne na nju. Upravo zbog toga se toliko koristi u
marketingu, pa zbog toga i vi treba da ih primenite u oglašavanju.
Naime, svi ti psihološki trikovi deluju na svest potrošača zbog
kognitivne pristrasnosti koju ima svako ljudsko biće. Za one koji ne
znaju o čemu je reč, evo objašnjenja:
Kognitivna pristrasnost je sistematska greška u nečijem misaonom procesu koja primorava ljude da donese neracionalne odluke.
Ljudski mozak je pomalo „lenj“, pa shodno tome stalno traži način
kako da potroši manje energije na donošenje odluke. Pristrasnosti
pružaju ljudskom mozgu prečice nudeći odluke koja ne zahteva previše
snage da bi se sa njom saglasili ili pristala na nju.
Kada neko donese odluku o kupovini, ključni faktor je obično cena.
Opciju birate na osnovu toga koliko košta proizvod ili usluga. Međutim,
postoji određena strategija određivanja cene zbog koje mnogi potrošači
se odluče za skuplju opciju – upravo se ovo naziva efektom dekoracije.
Vratimo se ponovo primeru s početka – kokicama. Da su samo dve opcije
ispred potrošača, male i velike, verovatno bi većina kupovala mali
paket, jer je jeftiniji i količina je tačno onoliko koliko vam treba.
Ali lukavi trgovci dodali su i treću opciju, srednju veličinu, i to je
ono što je pokvarilo pravilno razmišljanje ljudskog mozga.
Pakovanje srednje veličine košta gotovo isto koliko i veliko, ali
sadrži neproporcionalno manje kokica. Zbog toga veliko pakovanje izgleda
kao superiorna opcija i to ne samo u poređenju sa srednjim pakovanjem,
već i sa malim.
Dodavanjem opcije koja izgleda značajno lošije od druge čini ovu
drugu, u očima potrošača, privlačnijom od ostalih alternativa – upravo
to je efekt dekoracije.
Kako da koristite ovaj efekt: Efekt dekoracije možete da koristite na
stranici sa cenama, landing ili bilo gde gde želite
da ubedite potrošača da se odluči za skuplju opciju vašeg proizvoda ili
usluge. Samo treba da odlučite šta je ono što želite da prodate najviše i
onda napravite efekt dekoracije sa proizvodima ili uslugama.Izbor proizvoda ili usluga je odličan, ali zbog količine svega
deluje paralizirajuće. Naime, danas mnoštvo potrošača se svakodnevno
suočava sa ogromnom količinom izbora. Zbog toga, vaš posao nije da im
otežavate život.
Efekt nazvan analitička paraliza dešava se kada potrošač ima previše
mogućnosti izbora i nijedan od njih ne dominira nad drugim, kao što je
to bilo u prethodnom primeru. U ovoj situaciji potrošaču postaje previše
komplikovano da se odluči šta da kupi, što često
rezultira suzdržavanjem od bilo kakve kupovine.
Da bi dokazali tačnost ovog primera, jedna prehrambena prodavnica u
Kaliforniji napravila je izložbu za prodaju džema. Dok je na štandu bilo
ukupno 24 ukusa džema, konverzija je bila na nivou samo 4%, a kada su
ponudili samo 6 ukusa dostigla je čak 31%.
Kako koristiti analitičku paralizu: Ovaj efekt treba uzeti u obzir
svaki put kada potrošačima date listu mogućnosti.
Cenovnik, landing stranice, pozivi na akciju – sve to bolje funkcioniše
kada korisnik nema problem sa fokusiranjem. Izbegavajte zatrpavanje
cenovnika ili landing strane sa previše mogućnosti. Ponekad je sloboda
izbora jednostavno previše za svakog.
Jedan od najpoznatijih brenodva današnjice, Apple, koristi analitičku
paralizu već godinama. Naime, nikada ne prikazuju sve
modele ajfona (iPhones) na jednoj strani, baš zbog toga kako ne bi
„preplašili“ kupce. Umesto toga, pružaju im mogućnost da uporede do tri
opcije prema ceni i drugim karakteristikama. edna od stvari koji čini ljudski mozak posebnim jeste sposobnost da
nešto uporedimo velikom brzinom. Tu se uvek
javlja sidrična pristrasnost. Naime, kada učimo nešto novo, stavljamo
tzv. „sidro“ na prvi podatak koji pronađemo o toj temi i na osnovu sidra
baziramo sve svoje buduće odluke, bez obzira na to koje informacije
dolaze nakon toga.
Na primer, ako vam kažem da Blulove vina kreću oko 250 evra po boci, a
zatim vam dam informaciju da u nekoliko prodavnica možete isto naći za
samo 150 evra po boci, sigurno je da svi smatrate to odličnom ponudom.
Iako je sve to izmišljeno, uključujući i brend samog vina, vaš mozak
automatski upoređuje sniženu cenu sa prvobitnom, jer je prva cena ona
koju ste prvo saznali tj. naučili.
Kako da koristite sidro: Kada kreirate sadržaj oglasa
ili landing strane, uvek postavite potrošaču sadržaj ponude i dajte im
dovoljno „sidra“ na kojima treba da zasnuju odluku.
Heuristika raspoloživosti
Ova pristrasnost zahteva da krenemo sa najlakšim izborom. Drugim
rečima, naš mozak misli da je najbolje rešenje očigledno rešenje ili
prvo koje nam zapadne za oko. Da bi iskoristili ovaj efekt na potrošače,
morate im dati očigledna rešenja ili bolje rečeno, rešenje za koje
želite da izaberu. Kraće rečeno, heuristika raspoloživosti je klasično
ispiranje mozga.
Ovde možete videti koju opciju prodavac želi da potrošači koriste.
Obeležena je oznakom „Najpopularnija“, tako da je jasno svakom da to
treba da odabere.
Kako koristiti ovaj efekt: Označite opciju koju želite da korisnici
kupe od vas. Koristite okvire, posebne oznake, popuste, zlatne trake,
konfete… i učinite im tako izbor što jednostavnijim.
Poznavanjem ove tehnike takođe vam može pomoći da vaš oglas učinite
privlačnijim. Kada su potrošaču date dve mogućnosti od kojih jedna
„vrišti“ da je ne kupite ili ne koristite, on će odabrati drugu, čak i
kao u početku uopšte nije planirao da napravi izbor.
Gde da koristite ovaj efekt: Oglasi, landing strane, cenovnik, prikaz
oglasa… Zapamtite, izbor potrošača treba da bude očigledan.
Dakle, primetili ste da se sve gore navedene pristrasnosti odnose na
cene, na ovaj ili onaj način, tačnije na način na koji ljudi
doživljavaju cene. To je zato što je cena ključni faktor mnogih odluka.
Međutim, postoji još jedna vrlo jaka komponenta svake odluke o kupovini
koja proizilazi iz činjenica.
Instinkt stada
Ako se držimo filozofije da su ljudi društvene životinje, onda ćete
razumeti sledeće. Da, dobro ste pročitali, životinje. Imati zajednicu
koja će doprineti i brinuti za opstanak znači mnogo, zato je potreba za
povezivanjem sa drugim ljudima duboko urezana u našem mozgu.
Iz njega proizilaze mnoge kognitivne pristrasnosti, a pre svega to je
instinkt stada. Ljudi imaju instinktivnu želju da prate vođstvo većine,
jer ono šalje signal našem mozgu da je takvo ponašanje ispravno jer je
sigurno.
Kako da ga koristite: Način iskorištavanja ovog osećaja su bezbrojni,
ali možete započeti kapitalizacijom bilo koje vrste prevare. Stvorite
konotacije sa događajima koji su u trendu, vodite sezonske kampanje,
pominjite sve što svi ostali rade.
Hvatanje u kolo
Efekt hvatanje u kolo je sličan efektu stada. To je na primer kada vi
izađete da igrate na sred glavnog trga u vašem gradu i onda uz pomoć
efekta hvatanje u kolo naterate i ostale da vam se pridruže.
Kritike, komentari i ocene kupaca deluju kao društveni dokaz i služe
da ubede što više potrošača da isprobaju neki proizvod ili uslugu.
Kako da koristite ovaj efekt: Da biste potrošače ubedili da koriste
vaše usluge ili kupe vaš proizvod, pokažite im šta kupci koji su ga već
koristili misle o njemu. Hvatanje u kolo može obuhvatiti postavljanjem
recenzija, priča o uspehu korisnika, ocena aplikacija itd.
Efekt ličnosti
Postoji jedno veliko „ali“ u hvatanju u kolo. Funkcioniše samo ako
ljudi koji pričaju o svom iskustvu sa vašim proizvodom ili uslugom su
voljeni ili simpatični vašoj ciljnoj grupi.
Paradoks sličnosti je u tome što ljudi imaju posebnu povezanost sa
svime i svačim što ih podseća na same sebe. Dakle, ako koristite
pripovedanje, učinite da vaši likovi budu relativizirani, pustite da se
ciljni gledaoci prepoznaju po tim likovima. Tako će vaš proizvod biti
dopadljiviji potrošačima.
Zbog pristrasnosti ličnosti, takav tip banera deluje poput magneta na
potrošače. Čak i ako svesno misle da to jednostavno ne može biti
istina, oglas je glup i banalan itd., podsvesno su još uvek vezani za
njega i to je ono što je važno.
Postoji još jedna pristrasnost usko povezana sa ovim: pristrasnost
grupe. Naime, to ljudi jedne grupe podsvesno čine članovima grupe, ma
koliko brutalni bili. Na primer, osoba će podsvesno verovati drugoj
osobi, ako je obožavatelj iste sportske ekipe ili išao u istu školu s
njom.
Kako da ovo primenite: Da biste uspeli, morate da istražite ciljnu
grupu. Likovi koji pričaju o vama moraju biti prepoznatljivi i
simpatični.
Pristrasnost jedinca
Ljudi su programirani da završe sve faze određenog zadatka, odnosno
jedinice zadatka, jednostavno zato što ih osećaj nedovršenosti dovodi do
ludila. Uglavnom se odnosi na aktivnosti kao što je jedrenje, ali
takođe se može pokazati i na drugim primerima iz života.
Zamislite da pojedete parče torte. Kremasta je i mekana, vaša
omiljena kombinacija ukusa, a ostala vam je samo jedna kašika, kad
odjednom vas neko pozove na telefon. Prirodna reakcije je da brzo
pojedete poslednju kašiku i potom odgovorite na poziv. Sad zamislite da
to ne radite. Verovatno je da će vas ova nedovršena kašika proganjati do
kraja telefonskog razgovora. To je zato što zadatak jedinice nije
završen.
Sad se sigurno pitate kakve to veze sad ima sa reklamom? Koliko god
smešno zvučalo, ova stvar o torti može da se primeni i na oglašavanje.
Kada potrošač izvrši određenu radnju, poput popunjavanja registracionog
formulara, ulaze svoje vreme i trud u to. Ostavljanjem stranice u
nepopunjenom obliku stvorilo bi neprijatan osećaj, pa su zbog toga
motivisani da je popune do kraja.
Ovde imate dve stvari koje morate da uradite:
Prvo, ne stvarajte dodatne prepreke. Imajte na umu paralizu analize i
ne pravite druge registracione forme da desetinama polja ako je, na
primer, vaš saobraćaj uglavnom mobilni. Neka bude kratko i jasno.
Obezbedite svojim registrantima kontekst: pokažite im koliko je
koraka preostalo da završe, motivirajte ih sa frazama kao što su „Skoro
ste član“ ili „ Još samo jedan korak“. Tako ćete ih sigurno zadržati na
stranici.
Nedostatak i hitnost
Ovo je jedan od najomiljenijih trikova koji trgovci širom sveta
koriste veoma često. Osećaj oskudice tera ljude da brzaju u odlukama o
kupovini bez zdravog razuma.
Pitate se kako da ga koristite u svojim kampanjama? Pa verovatno ste ovaj princip već koristili, jer su jednostavno tako česti.
To su:
Odbrojavanje Gde da koristite ovaj efekt: Oglasi, landing strane, cenovnik, prikaz
oglasa… Zapamtite, izbor potrošača treba da bude očigledan.
Dakle, primetili ste da se sve gore navedene pristrasnosti odnose na
cene, na ovaj ili onaj način, tačnije na način na koji ljudi
doživljavaju cene. To je zato što je cena ključni faktor mnogih odluka.
Međutim, postoji još jedna vrlo jaka komponenta svake odluke o kupovini
koja proizilazi iz činjenica.
Instinkt stada
Ako se držimo filozofije da su ljudi društvene životinje, onda ćete
razumeti sledeće. Da, dobro ste pročitali, životinje. Imati zajednicu
koja će doprineti i brinuti za opstanak znači mnogo, zato je potreba za
povezivanjem sa drugim ljudima duboko urezana u našem mozgu.
Iz njega proizilaze mnoge kognitivne pristrasnosti, a pre svega to je
instinkt stada. Ljudi imaju instinktivnu želju da prate vođstvo većine,
jer ono šalje signal našem mozgu da je takvo ponašanje ispravno jer je
sigurno.
Kako da ga koristite: Način iskorištavanja ovog osećaja su bezbrojni,
ali možete započeti kapitalizacijom bilo koje vrste prevare. Stvorite
konotacije sa događajima koji su u trendu, vodite sezonske kampanje,
pominjite sve što svi ostali rade.
Hvatanje u kolo
Efekt hvatanje u kolo je sličan efektu stada. To je na primer kada vi
izađete da igrate na sred glavnog trga u vašem gradu i onda uz pomoć
efekta hvatanje u kolo naterate i ostale da vam se pridruže.
Kritike, komentari i ocene kupaca deluju kao društveni dokaz i služe
da ubede što više potrošača da isprobaju neki proizvod ili uslugu.
Kako da koristite ovaj efekt: Da biste potrošače ubedili da koriste
vaše usluge ili kupe vaš proizvod, pokažite im šta kupci koji su ga već
koristili misle o njemu. Hvatanje u kolo može obuhvatiti postavljanjem
recenzija, priča o uspehu korisnika, ocena aplikacija itd.
Efekt ličnosti
Postoji jedno veliko „ali“ u hvatanju u kolo. Funkcioniše samo ako
ljudi koji pričaju o svom iskustvu sa vašim proizvodom ili uslugom su
voljeni ili simpatični vašoj ciljnoj grupi.
Paradoks sličnosti je u tome što ljudi imaju posebnu povezanost sa
svime i svačim što ih podseća na same sebe. Dakle, ako koristite
pripovedanje, učinite da vaši likovi budu relativizirani, pustite da se
ciljni gledaoci prepoznaju po tim likovima. Tako će vaš proizvod biti
dopadljiviji potrošačima.
Zbog pristrasnosti ličnosti, takav tip banera deluje poput magneta na
potrošače. Čak i ako svesno misle da to jednostavno ne može biti
istina, oglas je glup i banalan itd., podsvesno su još uvek vezani za
njega i to je ono što je važno.
Postoji još jedna pristrasnost usko povezana sa ovim: pristrasnost
grupe. Naime, to ljudi jedne grupe podsvesno čine članovima grupe, ma
koliko brutalni bili. Na primer, osoba će podsvesno verovati drugoj
osobi, ako je obožavatelj iste sportske ekipe ili išao u istu školu s
njom.
Kako da ovo primenite: Da biste uspeli, morate da istražite ciljnu
grupu. Likovi koji pričaju o vama moraju biti prepoznatljivi i
simpatični.
Pristrasnost jedinca
Ljudi su programirani da završe sve faze određenog zadatka, odnosno
jedinice zadatka, jednostavno zato što ih osećaj nedovršenosti dovodi do
ludila. Uglavnom se odnosi na aktivnosti kao što je jedrenje, ali
takođe se može pokazati i na drugim primerima iz života.
Zamislite da pojedete parče torte. Kremasta je i mekana, vaša
omiljena kombinacija ukusa, a ostala vam je samo jedna kašika, kad
odjednom vas neko pozove na telefon. Prirodna reakcije je da brzo
pojedete poslednju kašiku i potom odgovorite na poziv. Sad zamislite da
to ne radite. Verovatno je da će vas ova nedovršena kašika proganjati do
kraja telefonskog razgovora. To je zato što zadatak jedinice nije
završen.
Sad se sigurno pitate kakve to veze sad ima sa reklamom? Koliko god
smešno zvučalo, ova stvar o torti može da se primeni i na oglašavanje.
Kada potrošač izvrši određenu radnju, poput popunjavanja registracionog
formulara, ulaze svoje vreme i trud u to. Ostavljanjem stranice u
nepopunjenom obliku stvorilo bi neprijatan osećaj, pa su zbog toga
motivisani da je popune do kraja.
Ovde imate dve stvari koje morate da uradite:
Prvo, ne stvarajte dodatne prepreke. Imajte na umu paralizu analize i
ne pravite druge registracione forme da desetinama polja ako je, na
primer, vaš saobraćaj uglavnom mobilni. Neka bude kratko i jasno.
Obezbedite svojim registrantima kontekst: pokažite im koliko je
koraka preostalo da završe, motivirajte ih sa frazama kao što su „Skoro
ste član“ ili „ Još samo jedan korak“. Tako ćete ih sigurno zadržati na
stranici.
Nedostatak i hitnost
Ovo je jedan od najomiljenijih trikova koji trgovci širom sveta
koriste veoma često. Osećaj oskudice tera ljude da brzaju u odlukama o
kupovini bez zdravog razuma.
Pitate se kako da ga koristite u svojim kampanjama? Pa verovatno ste ovaj princip već koristili, jer su jednostavno tako česti.
To su:
Odbrojavanje Ograničena prodaja Ograničeni broj proizvoda Ograničeni vremenski popust Marketinški stručnjaci se u moru brendova, proizvoda i reklama susreću sa sve većim izazovima i sve težim zadatkom, kako privući i zadržati kupca . Ipak, taj posao pruža mogućnost da se iskaže kreativnost
i upotrebi mašta. Kompanije su svesne da moraju da se služe brojnim
trikovima kako bi ostale na tražištu i kako bi na što bolji način
plasirali svoje proizvode i usluge.
POTPUNO SHVATAM DA JE POTREBNO REKLAMIRATI PROIZVODE JER IH IMA PREVISE. MEDJUTIM TA BORBA ZA POTROSACA POSTALA JE NEMORALNA ,BEZOBRAZNA, AGRESIVNA. A ONDA SE UPITAM DA LI SU I TI LJUDI STO NAM RADE FISKULTURU MOZGA I PERCEPCIJE ISTO POTROSACI? KAKO ONI KUPUJU ZIVO ME ZANIMA. MI OVCICE KUPUJEMO U STADU. TAKO VALJDA TREBA.
Нема коментара :
Постави коментар