DESAVAJU SE NEVEROVATNE PROMENE. TEHNOLOGIJA NEZADRZIVO UZIMA PRIMAT. LJUDI POSTAJU NEPOTREBNI ZA OBAVLJANJE SVE VISE VRSTA POSLOVA. ROBOTI SU POSTALI PROIZVODJADJACI, DOKTORI, PROFESORI, DOKTORI I JOS MNOGO TOGA. NAJNOVIJA DESAVANJA SU SVAKAKO U MARKETIMA.
Nemački stručnjak za trgovinu Gerit Hajneman (63) predviđa kraj trgovina u kojima će raditi ljudi.
- Moramo se oprostiti od supermarketa u kojima će nas usluživati trgovci i blagajnici jer će kupci sami skenirati svoje proizvode na samoposlužnim blagajnama - navodi Hajneman.
Takav način rada, kako kaže, posledica je inflacije koja je trgovački sektor prisilila na smanjenje troškova.
- Osoblje u supermarketima značajno će se smanjiti. Ubuduće će u trgovinama prvenstveno biti samo pripadnici obezbeđenja zbog sve veće stope kriminala i radnici koji će puniti police, a koji su u suštini potrebni samo noću - smatra stručnjak.
Hajneman smatra da će supermarketi kakve poznajemo uskoro postati prošlost baš kao što su trgovine u kojima je kupcu sve proizvode davao trgovac postale prošlost još prije nekoliko decenija.
Trend prema automatizaciji utiče i na druga područja.
- Takođe vidimo promene u ugostiteljstvu gde postoji veliki nedostatak osoblja. Uslužne radnike zamenjuju roboti. Ispitivanja s robotima traju već duže vrijeme - kaže Hajneman.
Mnogi lokali trenutno traže uslužno osoblje. Direktorka Dehoga Ingrid Hartges (63) navodi da je manjak radne snage ogroman.
- Iako su se neki zaposleni vratili nakon korone još nismo došli na nivo pre krize. To se takođe odnosi na pomoćne radnike kao što su studenti u pivnici - navodi Hartges.
Mnogi restorani su zbog manjka radnika prisiljeni da skrate radno vreme i uvedu više slobodnih dana.
- To može biti iritantno za goste jer se odjednom nađu pred zatvorenim vratima na izletima u ruralnim područjima - kaže Hartges.
Na pojedinim pozicijama plate su porasle za 20 posto, međutim, Hartges navodi da zbog manjka radnika mnogi kandidati traže znatno veće zarade, misleći pre svega na menadžera u ugostiteljstvu ili šefove sektora u hotelu.
Roba na promociji je vrlo tražena, ali nije retkost da kupci pohrle u markete i nađu se pred praznim policama.
Takozvani sistem semafora sada bi trebalo da im pomogne.
Svi koji vole da kupuju robu na promocijama obradovaće vest da jedan nemački lanac trgovina sprema sistem koji će tačno pokazivati koliko je takve robe još dostupno u prodavnici.
Sistem semafora prema navodima nemačkih medija u budućnosti neće biti dostupan samo u korisničkoj aplikaciji već i na uređajima zaposlenih. Na taj način kupci mogu da uštede vreme potrebno za potragu, a možda čak i za odlazak u prodavnicu.
Pojedini trgovinski lanci inače već prikazuju zalihe svojih neprehrambenih promotivnih artikala u stvarnom vremenu u korisničkoj aplikaciji i na početnoj stranici. Taj sistem će se proširiti na druga područja i tako bi se mogao preseliti i na tržišta.
Displej na uređajima zaposlenih takođe bi mogao da pokazuje dostupnost robe u susednim prodavnicama. Crveno na displeju označava "rasprodato" dok žuto i zeleno znače "skoro rasprodato" i "dostupno". Takav semafor će se ubuduće koristii i u samoj prodavnici.
- To je revolucija za diskonte - prenosi nemački LZ.
Пре само неколико година, за наплаћивање услуга су били неопходни људи, од аеродрома, преко железничких станица, супермаркета, гаража, па све до наплатних рампи на ауто-путевима.
Данас се плаћање обавља уз помоћу апарата и паметних телефона.Поред тога, у будућих десет година и возачи, преводиоци, новинари, особље за услуживање клијената, туристички водичи, радници на производним линијама, као и библиотекари ће као професије отићи у заборав, пише Међународни кинески радио (ЦРИ).Ništa ne treba uzimati zdravo za gotovo, međutim, ukoliko progres veštačke inteligencije nastavi u ovom smeru, velika je verovatnoća da će ljudi koji se bave ovim poslovima ostati bez radnih mesta.
Нема коментара :
Постави коментар