NE ZNAM KAKO TO DA NISAM RANIJE PISALA O FOTOSOPU! MADA IMAM TEKSTOVA U KOJIMA SE POTPUNO CUDIM ZASTO JE ZA DANASNJU CIVILIZACIJU JEDINO LEPOTA TELA VAZNA U SVIM SEGMENTIMA ZIVOTA.
Softver za obradu fotografija, koji se koristi još od 1990. godine, do danas je postao veoma moćno oružje kojim je moguće u potpunosti izmeniti sve što je na njima prikazano.Često možemo da čujemo da poznate osobe svoj medijski nastup, odnosno svoj izgled onakav kakav žele da predstave u javnosti, duguju Photoshopu.Taj softver za obradu fotografija se koristi još od 1990. godine i do danas je postao veoma moćno oružje kojim je moguće u potpunosti izmeniti izgled i kontekst svega što je prikazano na fotografijama.Tu ne mislimo samo na npr. uklanjanje bora ili povećavanje "oblina", već na izmenu kompletne fotografije tako da ono što je prvobitno bilo fotografisano bude stavljeno u potpuno dugačiji kontekst i tako postane predment (medijske) manipulacije. Adobi fotošop ili jednostavno fotošop je računarski program za obradu rasterske grafike. Autor programa je kompanija Adobi sistems. Trenutno je tržišni lider među profesionalnim programima na polju obrade i pravljenja digitalnih fotografija. Zbog svog uticaja u popularnoj kulturi, od njegovog naziva proizašao je glagol „fotošopirati“ koji znači „urediti sliku“.
„Skalpel“ koji pripada poznatom računarskom „estetskom hirurgu“, dr Fotošopu, često pozajmljuju „nadrilekari“, a skandalozni rezultati njihovih „zahvata“ neretko isplivaju u javnost. To što neki ljudi precenjuju svoju veštinu rukovanja Fotošopom i nije nešto novo. A ni problem. Pitanje je kako takvi diletanti završe na poslovima finalne obrade reklama ili fotografija u marketinškim agencijama, odnosno magazinima.
Neobičan video koji prikazuje devojku prosečnog izgleda, koja se uz pomoć umetnika za kosu i šminku i Fotošopa pretvara u pravu lepoticu, privukao je veliku pažnju javnosti. Između ostalog, pokrenuo je i debatu u vezi sa digitalno obrađenim slikama modela i lošim uticajem koje one imaju na mlade žene.
Zbog preterane obrade fotografija poznatih ličnosti umetnik iz Njujorka, Deni Evans, u svom projektu „Planet Hiltron“ pustio je mašti na volju i uspeo uz pomoć Fotošopa potpuno da promeni izgled poznatih osoba oduzevši im sav glamur.
Jedna kompanija iz Engleske je realizovala projekat "Percepcija savršenstva". Cilj projekta je da se vidi kako u pojedinim delovima sveta muškarci zamišljaju idealno žensko telo. Izabrali su 18 fotošop majstora iz 18 država širom sveta i poslali im sliku devojke u donjem vešu i zamolili ih da fotošopiraju devojku prema "standardima" o ženskoj lepoti na njihovom podneblju.
Fotošop je veoma popularan zbog toga što i od najobičnije fotografije može napraviti pravo malo čudo, a on to radi bolje od svih!Zahvaljujući odličnom poznavanju ovog programa i sjajnom humoru, Džejms Fridmen je postao “Kralj fotošopa”.Ljudi širom sveta mu se obraćaju za “pomoć”, odnosno, zamole ga da im prepravi fotografiju. I on svaki put uradi ono što ga zamole – ali na svoj način!
Jedna blogerka otkrila je da su fotografije na Instagramu tako suptilno izmijenjene da treba da budemo vrlo pažljivi. Tako je fitnes model Karina Erbi nedavno objavila dvije fotografije, jednu pored druge, pokazujući kako izgleda regularna fotografija u odnosu na izmijenjenu verziju, onu koja je prošla “Insta Girl Edit”.Svako jutro se probudim, prođem kroz svoj Instagram profil, ali i špijuniram kakve se nerealne fotografije ostavljaju na “Insta Girls”. Djevojke koje ja pratim i postavljaju ovakve fotografije imaju mnogo pratilaca, stotine hiljada mladih djevojaka gleda na njih kao na uzore. U komenatrima vidim lavinu oduševljenja tih djevojaka. A istina je da te djevojke tako ne izgledaju. One izgledaju kao bilo koja druga djevojka, napisala je iskrena blogerka.
Karina kaže da je, prateći ovu pojavu, svoju jednu fotografiju obradila u “Insta Girl Edit”, a lista intervencija je sledeća:
Uljepšavanje kože cijelog tijela .
Povećanje zadnjice.
Smanjivanje stomaka
Sužavanje ruku
Sužavanje butina
Stanjivanje vrata
Odstranjivanje ožiljaka i celulita
Uoblicavanje grudi
Lifting zadnjice.
Propaganda i cenzura stare su koliko i sama politika, a u slučaju Sovjetskog Saveza, režim je često pribegavao i "ulepšavanju" fotografija.
Mnogo pre nego što je iko mogao da
zamisli postojanje kompjutera, a kamoli sredstva za izmenu fotografija,
rani majstori „fotošopa“ u Sovjetskom Savezu su to već uveliko radili.
I dok su stručnjaci u Americi svoje veštine koristili u filmskoj industriji, u Sovjetskom Savezu su radili za nešto drugačiju vrstu propagadne mašinerije poznatije kao država.
Oni nisu samo pravili zvanične fotografije, već su se vraćali na stare i izmenjivalih u skladu sa trenutnim potrebama režima.
„Kao njihove kolege u Holivudu, retušeri fotografija u Sovjetu provodili su i po nekoliko sati ulepšavajući fotografije“, kaže Dejvid King u uvodu svoje knjige „Komesar nestaje: Falsifikovanje fotografije u Staljinovoj Rusiji“.
„Staljinovo nesavršeno lice posebno je zahtevalo izuzetne veštine profesionalaca. Međutim, tokom Velike čistke, poznatije još kao i Veliki teror (niz kampanja političke represije i progona koji su se dešavali u Sovjetskom Savezu u periodu 1936-1938) pojavila se nova tehnika obrađivanja fotografija. Pored fizičkog uništavanja Staljinovih političkih protivnika od strane tajne policije, nova tehnika retuširanja podrazumevala je brisanje njegovih protivnika i sa svih fotografija.”
Koristeći alate koji danas izgledaju
izuzetno primitivno, sovjetski “fotošoperi” su činili da nekada poznate
osobe nestanu i stvarali fotografije koje su predstavljale Staljina kao
“jedinog pravog prijatelja, druga i naslednika Lenjina, vođe Boljševičke
revolucije i osnivača SSSR-a”. Sve to zahtevalo je ozbiljnu spretnost
sa skalpelom, lepkom i erbrašom.
Na taj način Josif Staljin je mogao da naredi da se iz istorije izbrišu svi oni drugovi koje je smatrao nelojalnim i koji bi obično bili i pogubljeni zbog toga. Neki od takvih su Nikolaj Ivanovič Ježov, sovjetski političar i obaveštajac, najpoznatiji kao direktor NKDV-a (sovjetska tajna policija), Nikolaj Antipov, narodni komesar, Sergej Kirov, jedan od najistaknutijih političara SSSR-a.
Ova praksa nastavila se i u Sovjetskom
svemirskom programu. Kosmonauti koji su privremeno izbrisani iz istorije
su Valentin Bondarenko, koji je poginuo u požaru tokom vežbe i Grigorij
Neljubov koji je izbačen iz programa zbog nedoličnog ponašanja, a
kasnije je “izvršio samoubistvo”.
Za Staljinom nije zaostajao ni drugi komunistički diktator, Mao Ce Tung koji je takođe s fotografija brisao ljude koji su mu pali u nemilost.
Dodavanje predmeta na fotografiju je jedna od najprostijih veština u Fotošopu, ali ovaj jednostavni geg postaje složeniji kada je u pitanju uverljivo menjanje slika. Osim kada na svojoj strani imaš veštačku inteligenciju.
Ranije ove godine, tim istraživača sa Univerziteta Kornel i Adobov istraživački centar su napravili algoritam za mašinu koja uči i koja je u stanju da besprekorno dodaje objekte slikama, kopirajući njihov jedinstveni stil. Dostignuće koje bi od čoveka zahtevalo ozbiljne veštine obrade slike, a do sada nijedan algoritam za mašinu koja uči tome nije prišao ni blizu.
Kao što je objašnjeno u radu pod nazivom „Duboka slikovna harmonizacija“, postavljenom na arXiv preprint serveru u aprilu, teže je dodavati objekte na slike nego na fotografije, zato što alati koji se koriste za manipulisanje fotografijama nisu dizajnirani za teksture poteza četkicom i apstrakcije tipične za slikana umetnička dela. Iako su istraživači VI razvili sofisticirane sisteme koji mogu uverljivo da dodaju predmete fotografijama i video snimcima, ovakva VI nema toliko dobar učinak kada se primeni na slike.
Iako ovaj pristup funkcioniše dovoljno dobro ako želite da vam selfi izgleda kao da ga je naslikao Van Gog – postoji čak i aplikacija za to – nije toliko sjajan ako želite da umetnete taj selfi u čitavu Van Gogovu sliku.
To su doktorant sa Kornela Fudžun Luan i njegove kolege uspeli po prvi put da postignu svojom nervnom mrežom.
„Glavni izazov kod problema harmonizacije sa likom je to što moraš pažljivo da upariš i prostornu i interno-srazmernu postojanost nalepljenog dela, u suprotnom će biti očigledno da je predmet umetnut“, kaže mi Luan u mejlu. „Takođe smo pravili eksperimente koristeći ranije tehnike spajanja nervnih veza, ali rezultati nisu bili zadovoljavajući“.
Da bi se dostigao nivo lokalnog realizma koji je neophodan da bi se predmeti dodavali na slike, Luan i njegove kolege su obučili svoju nervnu mrežu da sledi trostepeni proces. Prvi korak uključuje kopiranje i lepljenje slike na fotografiju. Prilikom drugog koraka, VI pokušava da primeni grubo uparivanje stila na zalepljenu sliku na osnovu ostatka slike. I konačno, nervna mreža obavlja rafiniranije usklađivanje sa teksturom originalne slike.
Luan mi kaže da je prvobitno radio sa jednim od pripravnika u Adobu. Kaže da misli da je „krajnja svrha“ nervne mreže da obezbedi sredstva za umetnike. I zaista, čovek može da zamisli kako će se to naći u budućem softveru za obradu slike.
Pošto se teško može reći da ja posedujem čak i rudimentarne veštine programiranja, nisam uspeo da pokrenem nervnu mrežu. Ali možda ću u skorijoj budućnosti biti u mogućnosti da kliknem na dugme i pustim mašinu da obavi posao umesto mene.
Dakle u vremenu gde jedino lepo lice i telo uspevaju na bilo kom zivotnom polju, gde odelo cini coveka ,gde lazne vesti, lazne fotografije i sve lazno ima veci uticaj nego istinito fotosop jeste najveci pronalazak svakako. Tehnologija u sluzbi lepote i lazi!
NISTE NI SVESNI STA SVE MOZE DA SE URADI FOTOSOPOM!. NISTE VERUJTE MI! I NISTA VAM NECE POMOCI AKO VAM KAZEM DA SUTINA NIJE U LEPOM LICUM TELU ILI ODELU! JER DANAS SUSTINA JESTE U TOME. A KAKO CEMO TO POSTICI KAD JE TEHNOLOGIJA NA NASOJ STRANI? LAKO! FOTOSOPOM!
Нема коментара :
Постави коментар