субота, 7. новембар 2020.

PUT OD HILJADU MILJA POCINJE PRVIM KORAKOM

VELIKI KORAK NAPRAVILA JE TEHNOLOGIJA 70-TIH GODINA PROSLOG VEKA. I OD TADA NE PRESTAJE DA NAS IZNENADJUJE. NA NEKE OLAKSICE U ZIVOTU NAUCILI SMO BRZO ZA NEKE SU NAM TREBALE DECENIJE. NARAVNO KRENIMO OD ONIH STARIJIH. DA VIDITE KAKO JE ZANIMLJIVO BILO ISPITIVANJE O PRVIH 50 MILIONA KORISNIKA ZA RAZNE TEHNOLOGIJE.

Avionu je trebalo 68 godina da bi dosao do svog 50-to milionitog putnika. Automobilu 62,a fiksnom  telefonu cak 50 godina. Elektricnoj energiji 46 godina dok su platne kartice bile mnogo brze. Za 28 godina nasle su put kod 50 miliona korisnika. Televiziji je trebalo 22 godine ,kompjuteru 14, mobilnom telefonu 12, Internetu 7 godina. Ajpodu i Jutjubu po cetiri godine,Fejsbuku 3, Tviteru 2 godine. Dobro, kako je covek  napredavao u eri cetvrte  tehnoloske revolucije tako je prihvatao novine. Nekako je poceo sve vise da veruje virtualnom no realnom svetu. Posle cu dati primer kako ta dva sveta mogu da funkcionisu i zajedno. Pa i hologrami na nastupima  umesto izvodjadja ,kao i hologramski protesti umesto realnih.

Da se vratimo na vreme koje je bilo potrebno da neka tehnologija dobije 50 miliona korisnika. Apsolutni rekorder je Pokemon Go sa samo 19 dana!

Pokemon Go lansiran je u julu 2016. godine od strane startapa Niantic, koji je deo Gugla. Predstavili su je u saradnji sa Nintendom i omogućava da u "stvarnom svetu hvatate čuvene pokemone".

 

Svedočili smo usponu virtuelnih influensera i pop zvezda kao što su a Lil Miquela i Hatsune Miku. Ali šta ako spojimo idole od krvi i mesa sa virtuelnima u jednoj K-pop grupi?

To je tačno ono što SM Entertainment, jedna od najvećih K-pop kompanija, planira sa svojom novom devojačkom grupom po imen aespa, koja treba da debituje idućeg meseca. Grupa se sastoji od ljudskih i virtuelnih članica.

Li Su-man, osnivač SM Entertainmenta je najavio grupu na WCIF (World Cultural Industry Forum), onlajn događaju održanom u Seulu u utorak.

„O ovakvoj grupi sam sanjao, jer projektuje budući svet fokusiran na poznate ličnosti i avatare, prevazilazeći granice između stvarnog i virtuelnog sveta“, rekao je Li.

„Članovi stvarnog i virtuelnog sveta ne traže jedni od drugih da urade nešto posebno, već komuniciraju i komuniciraju kao nezavisna bića pošto imaju AI. Razgovaraju i pomažu jedni drugima. Takođe postaju prijatelji i dele informacije. Rade stvari u svom svetu i dele ono što rade “.

Kako stoji u saopštenju za štampu iz SM-a, ime grupe, aespa (piše se æspa), je izvučeno iz reči “avatar”, “experience” i “aspect.”

SM je predstavio tri člana po imenu Karina, Vinter i NingNing sa fotografijama koje izgledaju smešteno u futuristički univerzum nalik nekakvoj zemlji čudesa. Takođe je objavljena najavu za ovu celu futurističku ideju, s video snimkom na Tviteru kako Karina razgovara sa svojom virtuelnom kolegenicom. Video takođe prikazuje dodatnog idola, za koga se veruje da je Aeri, četvrta članica grupe koji još uvek nije zvanično otkrivena.

„Zamislite da se kreira avatar vaše omiljene slavne ličnosti i da ste zajedno s njim, da je pored vas. Taj avatar će moći da radi stvari koje ne možete direktno da radite sa vašom omiljenom slavnom ličnošću “, rekao je Li na WCIF-u pre nego što je predstavio aespu.

Neki su bili oduševljeni tom idejom i impresionirani upotrebom tehnologije.

Neki drugi ljubitelji K-popa si imali suprotnu reakciju. Smatraju da je ideja da obožavaoci „poseduju“ svoje idole problematična, posebno kada aespu čine mlade žene. U međuvremenu, drugi misle da će virtuelni idoli samo učiniti fanove - neke od njih već ionako opasno opsesivne - udaljenijima od stvarnosti.

Bilo je nekoliko slučajeva kada su ljubitelji K-popa preterali, ušunjali se u stanove svojih idola i čak planirali pokušaje otmice. 

 

Član BTS-a V govorio je o svom iskustvu sa „intenzivnim” fanovima. „U tim privatnim prostorima ne možemo da se opustimo onoliko koliko želimo. Bilo nam je pomalo neprijatno. [I] da budemo iskreni sa vama, ne želim

Osnovana 1995. godine, SM Entertainment je poznata po tome što je producirala neke od najvećih K-pop grupa, poput Girls’ Generation i Super Junior. Aespa je prva devojačka grupa kompanije od pokretanja Red Velveta 2014. Kompanija već dugo uključuje tehnologiju u svoje poslovanje. Od pozorišta SMTOWN, koje omogućava obožavaocima da gledaju holografske koncerte svojih omiljenih umetnika, do usvajanja tehnologije za odvajanje glasa koja će omogućiti obožavaocima da se imitiraju zvezde K-popa tokom karaoke nastupa.

Pa opet naravno da animacije i mesavina virtualnog i realnog sveta nije isto.

I SADA DOLAZIMO DO MOJE DUGOGODISNJE TVRDNJE: STA AKO USTVARI MI ZIVIMO U VIRTUALNOM SVETU, A NE U ONOM ZA KOJI MISLIMO DA JE REALAN? KAKO GOD. SVEJEDNO JE JER SMO NA PUTU NESTANKA OVE CIVILIZACIJE. A U TOJ DRUGOJ CIVILIZACIJI NECE NI BITI POTREBNO DA SE MUCIS  DA SHVATIS KOJI JE SVET REALNA A KOJI VIRTUALNI JER ONI CE BITI POMESANI1 DO TADA OSTAJE NAM DA SE NAROCITO U OVO DOBA BESKONACNE PANDEMIJE SVE VISE OKRECEMO VIRTUALNOM SVETU. A STA AKO SE ZAPRAVO VRACAMO KORENIMA? NE MOGU VISE DA IGRAM 'GLAVOLOMKE' . 

SVAKO OD NAS IMA PRAVO NA IZBOR - BAR DO STVARNOG KRAJA OVE CIVILIZACIJE. SVAKO MOZE I SME DA VERUJE  U TO STA JE REALNOST ,A STA NIJE!

 

Нема коментара :

Постави коментар