недеља, 11. март 2018.

VEJPOVANJE

NE ZNATE STA JE VEJPOVANJE? MOC REKLAMA  I  JUTJUBA JE ZAISTA OGROMNA! SVE MLADJI I SVE NEREALNIJI! DEVOJCICA OD 9 GODINA  NAS UCI  KAKO DA SE SMINKAMO?! DA LI UOPSTE NEKO KONTROLISE MALOLETNE JUTJUBERE?
1949. godine, časopis LAJF je objavio foto esej o farmama na američkom zapadu, u kome se pojavio kauboj pod imenom Klarens Hejli Long. Prikazan sa kaubojskim stetson šeširom zapremine 37 litara i sa duvankesom koja mu viri iz prednjeg džepa, ovaj tridesetdevetogodišnji Teksašanin je postao posleratni ideal muževnosti. Počev od 1954, Long je bio inspiracija za seriju zgodnih Malboro muškaraca sa cigaretom u ustima, za zvezde revolucionarne kampanje, zbog koje je prodaja do tada opskurne marke skočila za više od 3000 procenata u roku od godinu dana.Reklamiranje cigareta na televiziji je zabranjeno od 1971. a kao uslov nagodbe van suda prilikom zajedničke tužbe građana protiv duvanskih kompanija kasnih devedesetih i maskote kao što je bio Marlboro Men su takođe otišle u istoriju. U međuvremenu, mladi ljudi danas dva i po puta više gledaju sadržaj na internetu nego na televiziji. To znači da će pre za neki novi proizvod čuti na Jutjubu nego na televiziji. A iako Jutjub ipak pušta tradicionalnije reklame pre videa koji su stvorili korisnici, robne marke takođe plaćaju zvezdama Jutjuba da prave prikaze njihovih proizvoda. Jedan od stvaralaca koji trenutno profitira od ovakvog dogovora je Doni Karli, koji recenzira proizvode za vejpovanje, pod umetničkim imenom DoniSmouks.Iako daleko od toga da izgleda grubo, sa svojom sklonošću ka šarenim trenerkama i mršave građe, Karlija bismo mogli da nazovemo Marlboro Menom digitalne ere. Ovaj dvadesetjednogodišnjak je prvi put vejpovao kada je bio brucoš.Za manje od godinu dana, nakupio je 120 hiljada pretplatnika na svom kanalu, na kome više puta nedeljno postavlja klipove.DoniSmouks ima oko 3 miliona pregleda mesečno, i on kaže da mu to donosi prihod od oko 1200 dolara mesečno.Malo u odnosu na poznate jutjubere, ali ipak on legalno reklamira zabranjen i opasan proizvod.
Zove se Bogdan, a iako tek za dva meseca puni šest godina, on već ima svoj kanal na Jutjubu.
Sa nešto manje od tri godine je otkrio popularne "Angry Birds", i od tada su mu ti likovi najomiljeniji. Prvo je počeo sa plišanim igračkama i video igrom, a onda su na red došli kompleti po ugledu na video igru. Na kraju je Boletova soba, kako njegova mama Vesna kaže, postala pravo carstvo "ljutih ptičica".Uporedo sa tim, na jutjubu je otkrio Evana, dečaka iz Amerike, koji pokazuje svoje igračke, način na koji se sklapaju i kako se kombinuju. I Evan se igrao ljutim ptičicama, a Bole njegove klipove obožava.Mada Bole voli način na koji Evan pravi svoje klipove, ima razlike između njih. Njega drugari, za razliku od Evana, razumeju dok im priča i predlaže nove igre.
Kada je imao samo tri godine, 2015, otvorili su mu Jutjub kanal, na kom je radio ono što deca inače rade - IGRAO SE.Međutim, mali Rajan je igrajući se uspeo da pridobije pažnju čak 10 miliona pratilaca na kanalu, a ove godine je ušao na listu 10 najplaćenijih jutjubera na svetu.
Njegova majka, Loan, napustila je posao profesorke u srednjoj školi i posvetila se razvoju Jutjub kanala "Ryan ToysReview".Rajan je ove godine zaradio ni manje ni više nego 14,7 miliona dolara. Malo više od nečije godišnje plate. - Rajan je gledao mnogo kanala koji ocenjuju igračke. Među njegovim omiljenim kanalima bili su Evan TubeHD i Halyan Maya, jer su pravili puno klipova o Tomasu i drugarima, a on obožava Tomasa. Jednog dana me je pitao "kako to da ja nisam na Jutjubu, kad sva ostala deca jesu?" Tada smo odlučili da napravimo Jutjub kanal. Odveli smo ga u prodavnicu da kupimo prvu igračku. Bio je to set lego kocki s lokomotivama.
Hajde vo i da razumem. Ali da devojcica od 9 godina daje "profesionalne" savete o sminkanju? Trend da maloletnice snimaju i objavljuju svoje savete o lepoti na Jutjubu postaje sve popularniji u Srbiji. Jedna od njih je devojčica čiji snimci se već nekoliko dana dele putem društvenih mreža, zbog kojih je i pokrenuta polemika - šta su rizici, a šta posledice koje prate eksponiranje ovako mladih devojčica na internetu?
“Ovaj šampon miriše na ljuto slatku žvaku, ali ja se ne kupam sa tim, već moja mama i moja baka”, kaže devojčica koja nema više od sedam godina. “Balzam za lakše 'raščišćavanje'. Koristimo ga ja i moja mama, baka manje-više”, objašnjava ona . Ovaj šampon jako lepo miriše… miriše… miriše na šampon i karton”, opisuje ona još jedan od proizvoda.
“Prvo što ću vam pokazati su moje senke. Ovo mi je mama kupila", opisuje ova devojčica u narednom videu. O svojoj kolekciji šminke priča sa toliko ushićenja: ”Vi ne znate da sam ga, da sam ceo svet pretražila za njega”. Ja nikada u svetu nisam videla tako lep karmin”.
Druga maloletna vlogerka kaže:“Imam statistiku, imam 111 lakova” i pokazuje svesku u kojoj je sve uredno zabeleženo.“Ja se kunem u ovaj aceton”, dodaje ona.
U moru objašnjenja različitih kozmetilkih preparata u jednom od priloga devojčica preporučuje kineski pištolj za silikonski lepak, a razlog je – jer koriste sve poznate Jutjuberke. Deca sve više izložena elektronskim medijima, a bez odgovorajuće kontole to postaje njihov svet. Ona su u tom dobu sklona imitiranju, samo što se iz generacije u generaciju menjaju idoli. Problem je što kada nema poželjnog uzora među roditeljima, deca se identifikuju sa ličnostima iz medija. Dete je prerano suočeno sa svetom, za koji još nije spreman, a samo se izložilo tako nečemu, bivaju izloženi perverznim porukama i sadržajima, do toga da će želeti da zadrže popularnost po svaku cenu, makar ih i kritikovali.Takvo ponašanje su videle u različitim rijaliti programima i muzičkim takmičenjima, pa se može desiti da u nekoj budućnosti izgube kriterijum gde je granica pristojnosti i šta treba pokazati.
Naime, deca, često nespremna i nesvesna šta ih čeka u spoljnom svetu, bivaju izložena neprijatnostima. Dok je za zloupotrebu dece i provociranje rizičnog ponašanja zakon jasan, te je kazna od šest do pet godina zatvora, za socijalne posledice rešenja nema. Naime, različite uvredljive, ponižavajuće poruke i te kako mogu uticati loše na dečiju psihu. Roditelji shvate da rizici koji se javljaju u virtuelnim zajednicama jednaki su rizicima koji su javljaju u realnom životu.
Virtualna stvarnost uzima sve vise zrtava. Bilo da se radi o popularnim trendovima tipa biti jutjuber po svaku cenu i bez obzira nagodine, do imitiranja ponasanja koja su nemoralna i opasna ,a bombarduju nas  njima iz svakog medija. Reklame su odavno prestale da budu samo nacin za prodaju proizvoda - one su postale svojevrstan rat za potrosaca - takodje po svaku cenu.
STO JA ODAVNO GOVORIM TEHNOLOGIJA JE ODAVNO UZELA NEVINOST NASE DECE ( U SVAKOM SMISLU). UZ OVAKVO DRUSTVO I MEDIJE NIJE NI CUDO. RODITELJI IMAJU ZAISTA SIZIFOV POSAO. U DANASNJE VREME NE POSTOJI RECEPT KAKO VASPITATI DETE DA OSTANE NA PUTU PRAVIH VREDNOSTI I MORALA A DA SE UKLOPI U DRUSTVO POTPUNO SUPROTNO TOME? I DA! OPET I OPET I OPET CU PONAVLJATI - ZBOG SVEGA TOGA DECA NAM IMAJU VELIKIH PSIHICKIH PROBLEMA OD DEPRESIJE DO POREMECAJA LICNOSTI I AKO NISU NA ANTIDEPRESIVIMA ILI SE POVREDJUJU ( ILI POVREDJUJU DRUGE) ILI IZVRSAVAJU SAMOUBISTVO!
MOLIM VAS DA DOZVOLITE SVOJOJ DECI DA BUDU OBICNA DECA ,A NE MARIONETE TAKOZVANOG BIZNISA KOJI TO SVAKAKO NIJE!

Нема коментара :

Постави коментар