среда, 2. мај 2018.

INFLUENSER

INFLUENCA! INFLUENSER!DROPSHIPPING! DIGITALNI MARKETING!
Grip je akutno infektivno obo­ljenje izazvano virusima influence. Ispoljava se simptomima i znacima oboljenja gornjih ili donjih disajnih puteva, a često je praćen i sistem­skim manifestacijama kao što su povisena tem­peratura glavobolja, malaksalost, bolovi u mišićima.
Virusi influence pripadaju familiji ortomiksovirida. Na osnovu antigenih karakteristi­ka nukleoproteina i M proteina (membranski, strukturalni protein), virusi influence su podeljeni na tipove A, B i C, koji su morfološki slični. Kako smo onda dosli od influence do influensera?Da li i jedno i drugo toliko moze da ima uticaj na ljude? Ocigledno da. 
Termin influenser je kod nas počeo masovno da se koristi porastom popularnosti Twitter‑a i čitanošću blogova. Engleski jezik influensera definiše kao osobu koja ima moć uticaja na druge ljude (influence) putem društvenih ili tradicionalnih medija. Nešto proširenija i idealnija verzija ovoga je: osobe koje imaju tu moć da utiču na kupovne odluke drugih ljudi zbog njihovog (stvarnog ili pretpostavljenog) autoriteta, znanja ili položaja.
lat. –influentem, influens, termin je definisao u astrologiji uticaj etra koji emituju zvezde kada se nađu u određenom položaju; uticaj koji zvezde odnosno planete imaju na čoveka, njegov, karakter, ponašanje i sudbinu.
Kasnije se u  engleskom jeziku značenje proširilo na emitovanje energije, ili samu energiju nematerijalnih odnosno nevidljivih sila; sposobnost stvaranja efekta na način koji nije vidljiv niti se može opažati putem ljudskih čula.
Influenseri   nisu toliko edukovani o biznisu, a nemaju ni gde da se edukuju, jer u regionu malo koji veliki i bitan influenser želi da deli svoje znanje i iskustvo, jer i dalje vlada taj neki strah da će ga neko skinuti sa trona, a mala je ovo bara. Influenseri mogu biti blogeri, instagrameri, tjuberi, tviteraši itd. Ali influenser je i jedna mama koja drži udruženje sa pomoć mladim mamama, ili tinejdžerka koja ima organizaciju za zaštitu uličnih životinja. Ne znam koliko sam vas ovo uspela pojasniti, ali influenser je svako od nas za svoju grupu ljudi koja ga voli i prati. Kada influenser ima veliki grupu pratioca na mrežama, on postaje zanimljiv brendovima.
Nacini na koje influenseri mogu zaraditi:
 Influenser agencija je most između brendova i influensera. Da biste bili član BeeShaper agencije influensere kod nas, ne morate da imate blog, možete biti samo uticajna persona sa neke društvene mreže. Ako ste bloger, BeeShaper ekipa će vam se javiti kada se pojavi klijent sa brifom koji odgovara onome o čemu vi inače pišete i moćićete da izaberete da li je ta kampanja nešto što biste želeli da podržite. 
Kod nas je ovo još u povoju, ali sve više ljudi na Instagramu koristi reč Brend Ambasador. Ne dajte se zavarati, kod nas većina za to nije plaćena u kešu, već u patikama, fotografijama sa određenim modelima automobila itd. To ne znači da u ovome novca nema, već samo da kod nas tržište još uvek nije na tom nivou. Ono što ima smisla je da identifikujete brendove koje inače koristite i sa kojima biste zaista voleli da sarađujete, a da to izgleda i da bude zaista autentično i da im ponudite ovu uslugu. Treba proveriti da li je ugovor ekskluzivan ili ne, jer ako jeste, onda nećete smeti da koristite slične proizvode.
Sponzorisani postovi su nešto što viđate često na Facebooku i ovo je jedan od najzastupljenijih načina reklamiranja na domaćim blogovima. Funkcioniše tako što vam brend plati dogovorenu cifru da pišete o njima na svom blogu i kroz vaš autentičan glas predstavite njihov proizvod ili uslugu. Može vas kontaktirati direktno brend ili agencija koja vodi taj brend. U Srbiji i dalje nije neophodno naglasiti da je post sponzorisan, iako je u svetu to obavezno.
 Za ljude koji nemaju blog, a i za one koji ga imaju sponzorisani postovi na društvenim mrežama odlični su izvor zarade, a zahtevaju često manji trud nego pisanje blog post. Ovde računamo objave na Instagramu, Facebooku, Twitteru, itd.
 ako retko na domaćim blogovima pojavi se opcija da preko celog sajta vidite neku reklamu, ali ako ne znate o čemu pričam pogledajte blog Angelice Blick na čijem se sajtu stalno smenjuju ovakvi tipovi reklama.
 Newsletteri su odličan način da održavate odnos sa vašim pratiocima i da im ponudite dodatnu vrednost koju ne dobijaju svi koji prate vaš blog, već samo oni koji su pretplaćeni na newsletter. Moja politika je da newsletter šaljem jednom mesečno i uglavnom pričam o stvarima koje sam naučila ili mesečnim favoritima u kojima sam uživala tog meseca, iliti knjige, restorani, putovanja, itd. Moji omiljeni newsletteri su GappingVoid, Seth Godin, WaitButWhy, ZenHabits i Postantly. Platforma koju koristim za slanje mejlova je MailChimp, ali vi možete pogledati koja vama odgovara Drip, Boomerang, ili neki četvrti. U MailChimpu imate takođe heat mape i videćete analitiku ko vas čita, koliko je open rate, koliko se novih ljudi pretplatilo, itd. U skladu sa tim, moćićete ovo da naplatite kao dodatnu uslugu klijentima.
 Domaće beauty blogerke organizuju takmičenja i giveways na Facebooku, Instagramu i YouTube. Nekada ih brendovi plaćaju da to organizuju, često to rade i samoinicijativno, o svom trošku kako bi privukle nove čitaoce i gledaoce. Ja sam našla način da sa prijateljicama ponudim vrednost našim pratiocima i giveway je odlično prošao, svaka je dobila preko novih pratioca koji su direktno zainteresovani za naše usluge, a ne za random poklone, tako da nam je giveway zbog toga puno više značio nego da smo ponudile karmine, mobile uređaje ili neke proizvode kojima bismo privukli masu, ali ne i našu ciljnu grupu. 
Mesečni favoriti su jedan od tipova video advertajzinga i zapravo je odličan način da neko progura svoj novi proizvod na zanimljiviji i autentičniji način. Zvuči neverovatno da je prvi You Tube video okačen 24.aprila 2005 godine, a danas ova platforma već broji preko 3.25 miliona korisnika. Svake minute okači se 300 videa, a svaki dan 5 milion ljudi gleda video sadržaj na ovoj platformi! U Srbiji se čuje mišljenje da je ovo samo popularno u Americi, ali čak 80% sadržaja kače ljudi koji nisu u Americi. Ako vas ovo nije ubedilo, onda znam šta hoće! Da li ste znali kolike cifre dobijaju uspešne blogerke kako bi u svom videu spomenule odrđeni proizvod? Od 1000 evra na više. Da, kod nas! Da, moguće je!Video advertajzing ne mora da bude samo video mesečnih favorita sa šminkom, već može biti bilo šta vezano za vaš spektar interesovanja i znanja, bilo da je to ekstremno skijanje, pravljenje ukusnih kolača ili rad sa decom.
 Affiliate mreže su odličan način da zaradiš novac sa strane, ali neophodno je da imaš stranu karticu na koju ti novac može leći i ciljnu grupu koja bi to nešto kupila globalno. Najprodavanije stvari iz affiliate uključuju Amazon knjige, gedžete, lepotu, modne komade, ebooks, itd.
 Nakd, Asos samo su neki od primera sajtova koji na dnevnom nivou sarađuju sa blogerkama dajući im stvari i novac, zavisno od dogovora da plasiraju fotke u toj garderobi na svoje platoforme, pa potom preko ličnog koda prate konverzije i dobijaju novac u skladu sa tim.efinitivno moj omiljeni način zarade jeste rad sa ljudima kroz predavanja, što offline, što prodaje digitalnih proizvoda, što trenutno radim preko svojih radionica i ebooka. Od svetskih primera, Zanita je lansirala online kurseve top blogera i influensera, koje prodaje preko Azzale platforme. Carrie Green prodaje svoje kurseve preko Female Entrepreneur Association FEA, a Marie Forleo dirketno sa svog sajta.
 Radionice su nešto u čemu najviše lično uživam, jer volim da uživo vidim i upoznam žene koje me prate i u malim grupama od po deset nas zajedno radimo na monetizaciji njihovog bloga, i pretvaranju njihovog hobija u posao, kao i kreiranju pasivnog prihoda, digitalnih proizvoda i skaliranju njihovog biznisa.
 Live događaje održavaju često fitness blogerke u saradnji sa brendovima sportske opreme, gde devojke koje dođu mogu besplatno vežbati sa influenserima i dobiti poklončiće, a cilj ovoga je da se ispromoviše neki novi novi proizvod ili stekne brend awareness.
 Ovo je nešto što radi većina fitness blogerki, momci koji se bave PUA sadržajem itd. Odličan je način da brzo dobijete odgovore na goruća pitanja, jer su FB grupe življe i interaktivnije od foruma, a takođe je super način za plasiranje specijalnog behind the scenes sadržaja.Sjajan primer kod nas je fitness blogerka Nada Piliškić i njen Fit Klub na kojem smo zajedno radile, a u svetu Žužka Light. Obe imaju na sajtu klubove koje broje stotine žena koje online dobijaju planove ishrane i treninga, po subscription modelu. Takodje je dobar i MEETTUP!
Ovo je nešto što radi čuveni bloger Mark Manson, koji na svom blogu određene tekstove obeležava crvenom bojom kako bi vas motivisao da se prijavite za njegov premium sadržaj plativši samo $4 mesečno, a ukoliko se prijavite na godinu dana, on vam daje dva meseca gratis. Ovo kupuju ljudi koji godinama prate njegov besplatan sadržaj i cene svaku reč koju ovaj poznati bloger napiše.
Ovo je nešto što kod nas radi moja prijateljica Neva Rajković, čija Facebook stranica broji preko 25.000 fanova. Dakle, kroz pisanje bloga ili vođenja Facebook stranice, ljudi vas bolje upoznaju, diferencirate se od konkurencije, počinju da vam veruju i obraćaju vam se da im pomognete da reše određene probleme radije nego nekome koga ne poznaju tako dobro. Neva je održala besplatan kurs Kreiranje uspeha koji se održava jednom godipnje za preko 2000 ljudi, a plaćeni kurs Manifesting, koji se održava dva puta godišnje.Bavim se predavanjima na seminarima već nekoliko godina. Predavala sam na Conventa Crossover konferenciji u Ljubljani, Telenor Youth Forumu u Oslu, Cosmpolitan Millenials Forumu, Blogomaniji, Blog Openu, itd. Za putovanja na koja ideš kao predavač za tebe i još jednu osobu uglavnom je sve obezbeđeno, a ako si zaista dobar u nečemu, bićeš naravno i plaćen za svoje predavanje. Ovo je odličan izbor za ljude koji su zaista eksperti u tome čime se bave, a uz put vole da svoje iskustvo dele sa drugima. Trebalo mi je 2 godine besplatnih predavanja da bih došla do toga da naplaćujem svoja predavanja i cena je od 200e po satu na više, zavisno od koncepta i teme, tako da ne očekujte da vas odmah ljudi zovu i plate, biće neophodno vreme da vas upoznaju i da budu svesni šta tačno vi donosite na sto kao predavač.Ukoliko pišeš o svojoj ekspertizi bilo da je ona iz oblasti biznisa ili fitnesa, budi spreman da će te ljudi zvati da zakažu consulting jedan na jedan. Ja se bavim ovime već neko vreme i jedini savet koji imam je da dobro pojasniš ljudima šta dobijaju za svoj novac, kako ne bi bilo nesporazuma, ali i da uzimaš bespovratni avans, jer ljudi umeju da budu jako neodgovorni prema tuđem vremenu dok ne plate za njega, pa se dešavalo da mi ljudi ne plate, jer su zaboravili pare i slično. Od tada sam uvela avans i samo ljudi koji su spremni da plate i rade sa mnom sada imaju tu priliku. Tako su zadovoljniji i oni i ja, a nesporazumi se više ne dešavaju. Takođe, nemoj da se pretrpavaš poslom, već ako vidiš da ima previše zainteresovanih, to je signal da ti je cena verovatno niska. koliko si dobar u nečemu o čemu pišeš na blogu, treninzi će doći kao logična opcija, jer će puno ljudi želeti da uči od tebe, da čuje tvoj stav, mišljenje i savet, tako da je ovo super način da usrećiš svoju publiku, ali i zaradiš neki dodatni novac. Bilo da je blog o fitnessu, kuvanju ili izradi biznis planova, tvoj trening nekome od čitaoca sigurno će pomoći da se usavrši u željenoj oblasti.Ako si dobar bloger, onda zbilja nećeš morati da se previše polomiš da se pozicioniraš na sajtovima PayPerHour, Fiver, UpWork, Contently itd. Klijenti će dolaziti do tebe, jer će im se tvoj stil pisanja dopasti. Ovo je odlična šansa da zaradiš dodatni novac, ali se pazi da te kreativno ne iscrpi. Moraš da neguješ svoju kreativnost, a zatrpavanje poslom nekada ume dosta da škodi, pa treba napraviti balans i dopustiti umu da se odmori i kreativnosti da se obnovi.Od virutuelnih proizvoda, ja sam se isprobala u prodaji ebooka Kako da postaneš stjuardesa , trenutno prodajem svoju radionicu OD HOBIJA DO POSLA ali planiram i da lansiram dnevnik za devojčice sa mojom omiljenom dizajnerkom Yelkom i još neke digitalne proizvode.Knjige, garderoba, kozmetika i slični fizički proizvodi su odličan način da zaradite od bloga i na drugačiji način se povežete sa vašom publikom. Ono o čemu morate da mislite je koliko ste zaista sposobni da to sprovedete iz zamisli u delo i šta ćete još morati da naučite na tom putu. Odlična knjiga na tu temu je Preduzetnički mit, autora Majkla Gerbera.
 Izuzetno popularna tema u poslednjih godinu dana je Dropshipping. Ljudi koji su shvatili kako radi ovaj biznis model napravili su milionske biznise širom sveta, a i u Srbiji poznajem dropshippere koji ovo rade. Dropshipperi imaju svoje online shopove, nemaju nikakav lager niti ikada dodirnu robu koju prodaju, bave se isključivo digitalnim marketingom.
Imate svoj online shop na kojem prodajete razne stvari, ili čak jednu jedinu stvar.
Vi niste proizvođač robe, niti imate bilo šta od te robe na lageru. Vi nikada fizički ne dodirnete robu koju prodajete.
Vi se bavite isključivo marketingom – dovođenjem ljudi na sajt, optimizacijom konverzija, Fejsbuk pikselom, i svim onim stvarima o kojima pišem na ovom blogu već 10 godina.
Robu i lager ima neko drugi (najčešće u Kini, ali može biti i lokalno). Proizvođač se bavi proizvodnjom i dobija od vas X porudžbina dnevno, koje pakuje i šalje ljudima koji su poručili od vas.Ovo nije affiliate marketing mnogo je bolje od toga. I sigurno nije "laka lova" kako vam deluje na prvi pogled jer morate dobro da poznajete marketing,drustvene trendove i psihologiju ljudi.
Telešop reklame su klasičan direktni marketing. Tu će neko sat vremena da vam ispira mozak kako je tamo neki kuhinjski uređaj revolucionaran, kako štedi vreme, slike pre i posle, testimonijali domaćica koje govore da ne mogu više da zamisle život bez tog uređaja, pa će onda da krene “ako poručite u narednih sat vremena dobićete i ovaj set noževa” itd itd.Cilj direktnog marketinga je prodaja, što brže i što merljivije, pravljenje baze kupaca i takozvanih “leadova” (potencijalnih kupaca_.
Brend kampanje su sve suprotno od direktnog marketinga. Jedino zajedničko im je to što im je cilj isti – prodaja. Međutim, kod direktnog marketinga cilj je prodaja odmah, a kod brend kampanje, cilj je prodaja na duže staze, mesecima i godinama unapred.K
Ok, ovo znaju i vrapci na grani, ali za svaki slučaj: Grupa ljudi specifična po nekim osobinama, za koju procenjujemo da će kupiti naš proizvod.
Jedan proizvod može imati više ciljnih grupa. Obično je to jedna primarna i nekoliko sekundarnih. Na primer, ciljna grupa za Jimmy Choo ženske štikle su žene koje imaju malo više novca i vole brendirane stvari. Sekundarna ciljna grupa bili bi muškarci koji žele da kupe ženi skupocen poklon.
Nekada, pre digitalnog marketinga, ciljne grupe su bile poprilično široke (npr “muškarci u srednjim godinama”). Zahvaljujući digitalnim medijima koji znaju mnogo više detalja o nama, danas su ciljne grupe postale neuporedivo fokusiranije (“žene iz Subotice od 20-25 koje se bave fitnesom, slušaju Jelenu Karleušu, pristupaju Fejsu sa Ajfona i koje su se verile u poslednjih godinu dana”).
Kada dva marketera razgovaraju i jedan kaže “dobio sam juče deset novih leadova preko Fejsa”, to se odnosi na ljude koji su ga kontaktirali sa pitanjem o ceni, uslovima itd… a može da bude i da je deset ljudi ostavilo neke svoje podatke sa ciljem da zakažu ragovor i tako dalje.
Ako je Telešop klasičan primer za direktni marketing, onda bi klasičan primer za Brend kampanje bila neka “umetnička reklama koju niko živi ne razume”.
Kod brend kampanje ide se mnogo više na neke dublje emocije, i fokus je na tome da ljudi vežu što jače emocije za brend. Brend kampanje ljudima obećavaju život. Obično je ideja da se ljudi osete važniji, lepši, vredniji, ako kupe određeni brend.U opštem slučaju, možemo reći da male firme i firme koje tek počinju treba da se bave direktnim marketingom, a brend kampanje treba da rade velike firme koje “ne znaju šta će s parama”.
SADA KAD SMO "APSLOLVIRALI " OVU TEMU JASNO VAM JE DA SVAKI PUT KAD "UDJETE" NA DRUSTVENE MREZE KAD KLIKNETE BILO STA NAINTERNETU VASE PODATKE SKENIRAJU RAZNE KOMPANIJE. TAKO DA SE IZGUBIO CAK I SMISAO UTICAJA NEKIH LJUDI NA DRUGE LJUDE JER ZAPRAVO MI SAMI SEBI NAVLACIMO
"OMCU NA VRAT". I DOK MI OBICNI POTROSACI SVEGA SLUZIMO KAO OVCE ZA SISANJE INFLUENSERI, DROPSHIPPINGOVCI I SIGITALNI MARKETING  "MLATE PARE".
NIKOM NIJE ZABRANJENO DA PROBA NESTO OD OVOGA. NARAVNO DA SAM PROBALA SVE OD AFFILIATE DO INFLUENSERA I NA KRAJU OSTALA MI JE SAMO MOGUCNOST DA DOBIJAM INFLUENCU S VREMENA NA VREME!


 



Нема коментара :

Постави коментар