петак, 26. јун 2020.

BRENDOVI I KINEZI

BRENDOVI! STA JE PRESUDNO DA NESTO POSTANE BREND? MOC MARKETINGA ? KINEZI NI NEMAJU MARKETING , NI BRENDOVE, NI NEKI BAS KVALITET, ALI IMAJU NISKE CENE! BORBA IZMEDJU BRENDOVA I JEFTINOCE?!
Sastavni elementi brenda su identitet brenda, vrednost brenda, prepoznaljivost i svest o brendu.
Identitet brenda  jeste vizuelna i verbalna manifestacija korporativnog, proizvodnog, uslužnog, brenda neke sredine, i individue kao brenda.Ili u prevodu, cim vidimo neki proizvod prepoznajemo ga i svrstavamo u poznati brend ili samo obican proizvod. Dakle, cim vidimo Koka-kolu, Feri, Versace i slicno krecemo ka tome dok ostale proizvode iste vrste ni ne gledamo. Dok kod "Kineza" pogledamo cenu i trpamo u korpu bar 30% vise robe koju smo kupili iskljucivo zbog cene ,ali ne i realne potrebe za njom. Nelogicno potpuno, ali  je nasa realnost. Zasto u nama postoji ta  potreba da kupimo poznate brendove ,a ovamo jurimo kod Kineza kao sto i ljudi u celom svetu rade. Ovo je globalno odmah da se razumemo. Nije to samo nas mentalitet. Zato mi se i nametnula ova tema.

Vrednost brenda  predstavlja meru investicija koje je organizacija uložila u brend.Ili u prevodu koliko je "teska" kompanija. Da novac je moc. Ako neka kompanija toliko  mnogo vredi na trzistu prevodimo - pa ne bi bili toliko bogati ni uspesni da stvarno nisu dobri. Sad logika je samo 50% tacna. Sta ako samo imaju iizuzetno dobar marketing, a nisu bas toliko kvalitetni? Medjutim, onih 50%  zbog cega su postali tako poznati mozda i jeste upravo kvalitet! Tako da jednostavno kupiti Luj Viton torbu za ogromnu cenu i neku torbu kod "Kineza" za znatno manje novca moze da bude i greska ali u korist "Kineza" jer imam i neka dobra iskustva u pogledu njihove robe. A sem toga da li znate da modna imperija "Luj Viton po svaku cenu zeli da sacuva ekskluzivonost svojih  modela, pa tako nikada ne organizuje rasprodaje, već dizajnirane predmete koji se ne prodaju krajem godine spali! Stručnjaci procenjuju da je oko 99 odsto torbi ove marke koje viđamo na ulici, zapravo, lažno. Kada želite da održite reputaciju, da ste visoko cenjena modna kuća koja prodaje veoma skupe modele, nekada preduzimate drastične mere. Tako da iako ste tasnu "Luj Viton" kupili u nekom butiku za ogroman novac ,ona zapravo moze biti iz kineskog dela proizvodnje ove robne marke.

Prepoznatljivost brenda jeste akumulirana masa pozitivnih osećanja o brendu u svesti individue.Sad po meni tu je na snazi kolektivno "ispiranje mozga" nastalo zahvaljujuci nadahnutim magovima marketinga. Jer nije svaki  marketing marketing negi je jednostavno magija. A to brendove i stavlja na rang listu. Broj Jedan nije tu za dzabe! Kiniski brend se prepoznaje po naopako ispisanim imenima svetski poznatih brendova. To me je uvek zbunjivalo- zasto ne pisu imena svojih brendova ,ali ne znam odgovor , a bas me intrigira.

Svest o brendu se odnosi na to u kojoj meri potencijalni kupci prepoznaju brend i povezuju ga sa odgovarajućim proizvodom. To je lako. Ime brenda postaje sinonim za robu. To jest spajaju se bukvalno. Kad kazes ime brenda znas o kom se proizvodu radi i obrnuto. To je bilo jako tesko postici svakako, ali takvi brendovi postoje! Pokusavam da se setim sta je samo kinesko i sta me asocira na njih , ili tacnije sta svi kupujemo samo kod njih. Kako niceg drugog nisam mogla da se setim, setih se nekako Alibabe ( koji nije cak bio ni lik iz Kineskih bajki nego iz Seherezadinih 1001 prica persijskom kralju) i onda mi kvrcnu to je to.

To je prvi put ( 2019) da je ova kompanija proglašena najvrednijim nacionalnim brendom na godišnjoj rang listi "BrandZ"-a, najveće i najuticajnije platforme za vrednovanje brendova u svetu, koju su kreirale britanske multinacionalne kompanije za advertajzing, odnose s javnostima i konsalting, VPP grupa i Kantar. Alibaba je najveca online prodavnica na svetu. Stanje u njoj Sasomange - ima brate sve ( romski naziv ) , sto jako podseca na svaku kinesku prodavnicu u svetu, od najmanje do najvece.Jednostavno vam se ne moze desiti da udjete u neku prodavnicu i da nista ne kupite. A tek online mozete naruciti kao sto rekoh bas sve. I sada ako vam se desi da poludite i pobesnite jer vasa noga nece da udje u sipele Manolo Blank (Keri Bredso - Seks i Grad) odete kod Kineza i resite problem.

Dobro mozda ce vas prozivati sto ne nosite brendirane stvari da se uklopite, ali verujte mi da vam je mnogo  udobnije u obuci koja je kupljena po vasem ukusu i vasoj meri u krajnjem.
Na forbsovoj listi najmocnijih brendova u prvih pet su tehnologija ( Epl,Gugl, Majkrosoft, Fejsbuk,Amazon).

E sad i tu Kinezi sa Alom - vestacka inteligencija stoje bas dobro. Tako da ni malo ne zaostaju za Americkim brendovima ni sto se tice tehnologije niti ostalih brendova.

NISAM NASLA RESENJE ZA PITANJE S POCETKA. STA NEKI BREND CINI TAKO POSEBNIM DA POSTANE SVETSKI POZNAT? ALI SAM ZATO NAPRAVILA POREDJENJE IZMEDJU SVETSKIH I KINESKIH BRENDOVA DA BIH VAM OLAKSALA OSECANJE SKORO KRIVICE STO ULAZITE U KINESKE RADNJE I STO NARUCUJETE PROIZVODE SA ALIBABE! TO JE U STVARI SVE ISTO IAKO VAM TO NE DELUJE TAKO. DA NIJE ISTO KAKO BI  NAM PRODAVALI   I JEDNI  I DRUGI???? DA NIJE ISTO STO BI KUPOVALI I JEDNO  I DRUGO?

SAMO PROBLEM JE U NAMA STO ZBOG CENE POTCENJUJEMO KINESKE PROIZVODE!


Нема коментара :

Постави коментар