понедељак, 17. август 2020.

TIK-TOK RADI KAO TIK-TAK ILI DOUYIN

 JOS JEDNA DRUSTVENA MREZA NA KOJU SU POBEGLI MLADI. STARIJI SE ZALE DA JE OPASNA ( A KOJA NIJE). I KAO STO SAM I NEKI DAN PISALA DA SE DRUSTVENE MREZE POPUT FEJSBUKA "VUKU" PO SUDOVIMA, TAKO I DRUSTVENU MREZU TIK-TOK 'PLJUJU' OVIH DANA NA SVE STRANE. OD AMERIKANACA DO FRANCUZA. ALI HAJDEMO REDOM.

Sjedinjene Države, na čelu sa Donaldom Trampom, usmerile su se na neke od najvećih tehnoloških kompanija kao što su Huavej, TikTok, Tensent, WeChat, sa ciljem da ih uklone sa tamošnjeg tržišta. Predsednik Amerike je nedavno potpisao Uredbu kojom se zabranjuje prisustvo kineske aplikacije TikTok u toj zemlji, jer kako navodi Donald Tramp - predstavlja pretnju za SAD.

Aplikacija TikTok, u vlasništvu kineske kompanije BajtDens, već je pod istragom američkih, holandskih i vlasti Evropske unije povodom pitanja privatnosti podataka.

- U maju smo dobili jednu žalbu na TikTok, povodom koje se sada sprovodi istraga - rekao je portparol CNIL-a, ali je odbio da objasni prirodu žalbe ili identitet tužitelja.

Britanska agencija podseća da zvaničnici SAD-a tvrde da TikTok navodno predstavlja rizik po nacionalnu bezbednost zbog načina na koji obrađuje podatke. Predsednik Donald Tramp je zapretio da će zabraniti TikTok ukoliko se BajtDens u roku od 45 dana ne dogovori o prodaji ove aplikacije Majkrosoftu.

Evropski odbor za zaštitu privatnih podataka (EDPB) saopštio je u junu da će formirati radnu grupu za procenu aktivnosti kompanije TikTok na teritoriji tog bloka nakon zahteva evropskih poslanika koje brine prikupljanje podataka i mogući rizici po bezbednost i privatnost.

Sličnu istragu su  najavili  holandski i francuski  regulatori za zaštitu podataka.

 

Najbrže rastuća društvena mreža na svetu je TikTok. Niste čuli za nju? Tinejdžeri verovatno jesu. Većina je smatra brzom, kreativnom i zabavnom pri tom (što im je verovatno najvažnije) ekipa na TikToku je mlada. Svetske statistike pokazuju da su njeni korisnici osobe uzrasta od 16 do 24 godine. Ali nije sve tako lepršavo kao što zvuči. Rec je o kineskoj aplikaciji koja brzinom munje osvaja svet! Naime, TikTok je četvrta aplikacija u svetu po broju preuzimanja, iza Fejsbuka, Instagrama i Snepčeta kao najkorišćenija društvena aplikacija u Guglovom Plej storu. Procene aktivnih korisnika variraju od 800 miliona do čak milijardu. Ovim podacima dodajemo i to da je TikTok dostupan na 34 jezika.

Da bi ste stekli bolji utisak koliko je ova aplikacija napravila meteorski uspeh reći ćemo vam dva podatka - aplikacija je u Kini lansirana tek u septembru 2016. godine pod nazivom Douyin, a u SAD se pojavila dve godine kasnije spajanjem sa muzičkom aplikacijom Musical.ly kada dobija ime TikTok. Dakle, za jako kratak period pokorila je svet.

Zbog čega je tako popularna? Ukratko, TikTok je drugačiji od Fejsbuka i Instagrama. Razliku čini i to što je TikTok fokusiran na video. Statistike pokazuju da je mladi ljudi najviše vemena provode na Jutjubu (platformi za video snimke) pa je jasno zbog čega im je aplikacija koja nudi mogućnost pravljenja i razmene kratkih video snimaka u trajanju od 15ak sekundi zanimljiva.

Još jedan razlog je to što se i Instagram i Fejsbuk sve više smatraju biznis platformama, što jasno, mladima nije previše zanimljivo. Na TikToku teže je postati influenser, kao što je to slučaj sa pomenutim aplikacijama, ali je lakše da neki video snimak postane viralan.

Glavna odlika TikToka je to što je korisnicima u ruke dala alate uz pomoć kojih mogu da snimaju sebe dok glume, plešu, pevaju ili zapravo rade šta god požele uz pomoć različitih filtera, stikera, zvukova, animacija... Među tinejdžerima posebno su popularni takozvani izazovi, odnosno TikTok Challenge.

Za razliku od Fejsbuka ili Instagrama, korisnik na TikToku ne mora da ima svoj profil, ako želi samo da gleda zanimljive snimke drugih korisnika. Ukoliko želi i sam da objavljuje, profil će mu biti potreban.Registracija je moguća putem imejla, broja mobilnog telefona ili postojećeg Gugl, Fejsbuk, Instagram ili Tviter naloga. Sledeći korak jako je bitan - kada korisnik izabere kako će da se uloguje, od njega se traži da unese datum rođenja. Ali i adresa stanovanja i puno ime i prezime  sto prilicno krsi privatnost ,zar ne?Zapravo je reč o dve različite, ali gotovo identične aplikacije na različitim serverima. Douyin koristi domaće servere koji direktno podležu cenzoriskim pravilima Kine (posebno vezanim za internet), dok je TitTok smešten na lokalne servere gde, kako tvrde, skladište podatke o korisnicima. Postoji bojazan da to nije tako. Tako i Mark Zakerberg i ma razloga da panici. njegov Fejsbuk i Instagram i dalje su najpopularniji,ali Tik-tok mu krade njmladju publiku. Fejsbuk je probao i da kupi tik-tok,ali nije uspeo. Kao sto nije uspeo ni pokusaj Fejsbuka  da napravi slicnu drustvenu mrezu pod imenom "Lasso"., ili "Reels".Lično, instagram je moja digitalna droga, dok mi sva ta hiperaktivnosti TikTok formata ozbiljno igra po ganglijama. Ja sam u fazonu "Evo jedna artsy slika mog stočića za kafu iz Habitata uz caption iz pesme Jasona Mraza, oni su u fazonu "Da vam pokažem kako se na kuhinjskom stolu vadi slepo crevo kroz pupak dok lip-syncujem uz zvuke K-popa".

Ali Endi Vorhol je lepo predvideo da ćemo u budućnosti svi imati po 15 minuta slave i TikTok je upravo kako bi on voleo da se to desi. U rasponu od 15-60 sekundi.

ZAKLJUCAK JE SASVIM JASAN. STARIJI LJUDI SE DRZE FEJSBUKA , PONEKO I INSTAGRAMA, KOD NAS SU REDJI TVITERASI, ALI ZATO MLADI  'VISE' NA TIK-TOKU. NOVA VREMENA NOVA VRSTE ZABAVE. DRUSTVENA MREZA MNOGO DINAMICNIJA OD OSTALIH. ALI NISTA MANJE OPASNA! PA SAD STA DA VAM KAZEM. OPASNOST VREBA SA SVIH STRANA. ZASTITE DECU, ZASTITE TINEJDZERE, SEBE  I DRUGE. NA KRAJU  DRUSTVENE MREZE SU STVORENE SA CILJEM  DA LJUDI  SAMO NE KOMUNICIRAJU- NEGO JOS MNOGO TOGA - SHVATATE?

Нема коментара :

Постави коментар