VIZ KALIFA PRESTIGAO PSAJA. 2.923.344.597 PREGLEDA ZA VIZ KALIFU(SEE YOU AGAIN) NASPRAM 2,901.269.912 PREGLEDA ZA PSAJA ( GANGAM STYLE) NA JUTJUBU! TRECI JE LUIS FONSI (DESPASITO)SA 2.594.O89.195 PREGLEDA. DZASTIN BIBER JE CUDO SAM P OSEBI JER ON TRAJE VEC DUGO A PREGLEDI SU MU OGROMNI NA SVAKOJ PESMI RECIMO SORRY IMA 2.655.645.446 PREGLEDA.STA JE MERILO POPULARNOSTI NA JUTJUBU?
Viz Kalifa je reper ne bas toliko poznat kao Eminem ili TuPak, ali skoro tri milajrde je videlo njegov spot za pomenutu pesmu. Psaj je totalno nepoznat pevac, a pesma je parodija, ali pregledi pokazuju na popularnost koji mnogi poznati pevaci nece steci nikada.Luis Fonsi nije Enrike Inglisijas, ali je treci na listi pevaca sa najvise pregleda u istoriji muzike.
Nasi pevaci dostizu i do 80 i 90 miliona pregleda u zemlji koja ima 7 miliona stanovnika kojima nije do pesme sigurno.Sta se tu dogadja? Kako nastaju ti pregledi? I ko ih "napumpava" i kako i zasto? Da se zadrzimo bas na pitanju odakle Milici Todorovic 1o6.o99.568 pregleda za pesmu Ti moje zlato kad u celom regionu ima 16,7 miliona korisnika interneta ( Severna Amerika ima 320 milona korisnika interneta)? Ima vise pregleda od Selin Dion, Stinga,Erika Kleptona,Eminema pa cak i Majkla Dzeksona. Dakle, na delu je kupovina pregleda,pretplatnika i komentara. Kvalitet pesme vise uopste nije bitan. Da bi "zvezde" dobile veci novac za nastup bitan je samo broj pregleda na Jutjubu. Bas zalosno. Da se do te mere umetnost sto muzika treba da bude u puko prodavanje robe. I to vrlo sumnjivog kvaliteta.Slava u Srbiji ima jasno definisanu cenu. Verujem da je to model po kome funcionise i svetsko muzicko trziste. I tako u Srbiji za 35 evra dobijate 1000 pregleda, a za hiljadu evra cak milion!A ako izdvojite 1.500 evra dobijate milion pregleda ,100 pretplatnika i odredjeni broj komentara na izabranom jeziku i lajkova. Danasnji pevaci su kao neka bolja kompanija. Citav tim radi da se od pevaca koji dobro izgleda kolko tolko zna da peva uz pesmu koja je pevljiva i dobar i zanimljiv spot napravi HIT! KOJI CE IMATI PREGLEDE NE VISE SAMO MILIONSKE NEGO OD DVE MILIJARDE SKORO TRI!
Danasnje drustvo je postavilo standarde i tesko je protiv toga boriti se. Kako sam juce pisala o prosecnosti kad je u pitanju inteligencija( sto manje znas manje patis) tako sto se tice izgleda i popularnosti situacija je potpuno drugacija. Moras da budes stalno iznad proseka i po izgledu i po popularnosti. Hajde u sou biznisu, ali danasnje devojke MORAJU da izgledaju natprosecno dobro. Prosecan izgled ( da ne spominjem skroman ili cak ruzan izgled) se ne oprasta. Svaki dan na svakom mestu svako mora da izgleda"vrh". Devojke narocito. Zato nije ni cudo da muzicki spotovi sluze danas vise za promovisanje pevaca nego za promovisanje muzike. U spotove se ulaze silan novac da bi se privukla paznja. Snimiti spot danas je kao snimiti film, mozda jos teze. Treba da budes drugaciji, napadniji, da imas pesmicu tipa tra-la-la-la koja brzo "ulazi u usi" i da promovises sebe i svoju cesto ne prirodnu lepotu ( da ne budem surova fotosopiranu lepotu).Da pokazujes svoje "zanosno telo' i vise nego sto je potrebno i vise nego sto granice ukusa nalazu.Ako pomenuti tim uspe da slozi sve kockice hit pesma je tu, ostaje samo da se dokupi koliko lajkova treba i moze se krenuti u osvajanje trzista.
Nekada je bilo manje pevaca i kod nas i u svetu. Da bi neko postao popularan narocito svetski popularan morao je da ulozi ogroman napor ,trud, da zna zaista da peva i to "uzivo" i da se ne skida sa "tockova" to jest da je stalno na turneji jer nije postojao internet. To su bili pevaci koji su postavili standarde u kvalitetu i nacinu pevanja - izgled i nije bio bitan. Pesme koje su nastale pedesetih, sezdesetih i sedamdesetih godina ostace zauvek najbolje pesme svih vremena. Na internetu sada kada gledam nemaju ni po nekoliko miliona pregleda. Kvalitetne pesme i kvalitetni pevaci. Zato pesme koje nemaju neki kvalitet i koje izvode pevaci koji jedva imaju muzikalnost postizu ogromne preglede na Jutjubu. Jos jedan segment zivota u kome se jasno vidi da pravih vrednosti vise nema. U onom smislu koji je nekada bio. Sada su takozvane prave vrednosti samo popularnost,bogatstvo i lep izgled.
PESMA VIZ KALIFE JESTE IZ FILMA PAKLENE ULICE I NOSI SNAZNU PORUKU, REKLI SMO DA JE PSAJEVA PESMA NEKA VRSTA PARODIJE BEZ SMISLENIH RECI ,A DESPASITO JE LETNJA LAGANA PESMICA ZA IGRANKU NA PLAZI. NISTA IH NE POVEZUJE SEM TOLIKE KOLICINE PREGLEDA. OSTAJE SAMO VELIKO PITANJE DA LI BI TE PESME I TI PEVACI POSTALI POPULARNI BEZ DOKUPLJIVANJA GLASOVA I DA LI SU IH ZAISTA DOKUPILI? DA LI KVALITETNI PEVACI I PESME IMAJU NEKU SANSU IZMEDJU POPLAVE SAMO PESAMA POPULARNIH ZBOG POPULARNOSTI? MALO ME BRINE UKUS PUBLIKE U KOJU I JA SPADAM. DESPASITO SE "VRTI" U MOJOJ KUCI PO CEO DAN. MOZDA JE IPAK SAMO U PITANJU TO DA SE NEMA VREMENA ZA SLUSANJE TEKSTOVA I ULAZENJA U SUSTINU I KVALITET. BITNO JE DA IMA DOBAR RITAM DA TE 'VOZI'.KAKVO VREME TAKVA I MUZIKA!
DESPASITO!
Viz Kalifa je reper ne bas toliko poznat kao Eminem ili TuPak, ali skoro tri milajrde je videlo njegov spot za pomenutu pesmu. Psaj je totalno nepoznat pevac, a pesma je parodija, ali pregledi pokazuju na popularnost koji mnogi poznati pevaci nece steci nikada.Luis Fonsi nije Enrike Inglisijas, ali je treci na listi pevaca sa najvise pregleda u istoriji muzike.
Nasi pevaci dostizu i do 80 i 90 miliona pregleda u zemlji koja ima 7 miliona stanovnika kojima nije do pesme sigurno.Sta se tu dogadja? Kako nastaju ti pregledi? I ko ih "napumpava" i kako i zasto? Da se zadrzimo bas na pitanju odakle Milici Todorovic 1o6.o99.568 pregleda za pesmu Ti moje zlato kad u celom regionu ima 16,7 miliona korisnika interneta ( Severna Amerika ima 320 milona korisnika interneta)? Ima vise pregleda od Selin Dion, Stinga,Erika Kleptona,Eminema pa cak i Majkla Dzeksona. Dakle, na delu je kupovina pregleda,pretplatnika i komentara. Kvalitet pesme vise uopste nije bitan. Da bi "zvezde" dobile veci novac za nastup bitan je samo broj pregleda na Jutjubu. Bas zalosno. Da se do te mere umetnost sto muzika treba da bude u puko prodavanje robe. I to vrlo sumnjivog kvaliteta.Slava u Srbiji ima jasno definisanu cenu. Verujem da je to model po kome funcionise i svetsko muzicko trziste. I tako u Srbiji za 35 evra dobijate 1000 pregleda, a za hiljadu evra cak milion!A ako izdvojite 1.500 evra dobijate milion pregleda ,100 pretplatnika i odredjeni broj komentara na izabranom jeziku i lajkova. Danasnji pevaci su kao neka bolja kompanija. Citav tim radi da se od pevaca koji dobro izgleda kolko tolko zna da peva uz pesmu koja je pevljiva i dobar i zanimljiv spot napravi HIT! KOJI CE IMATI PREGLEDE NE VISE SAMO MILIONSKE NEGO OD DVE MILIJARDE SKORO TRI!
Danasnje drustvo je postavilo standarde i tesko je protiv toga boriti se. Kako sam juce pisala o prosecnosti kad je u pitanju inteligencija( sto manje znas manje patis) tako sto se tice izgleda i popularnosti situacija je potpuno drugacija. Moras da budes stalno iznad proseka i po izgledu i po popularnosti. Hajde u sou biznisu, ali danasnje devojke MORAJU da izgledaju natprosecno dobro. Prosecan izgled ( da ne spominjem skroman ili cak ruzan izgled) se ne oprasta. Svaki dan na svakom mestu svako mora da izgleda"vrh". Devojke narocito. Zato nije ni cudo da muzicki spotovi sluze danas vise za promovisanje pevaca nego za promovisanje muzike. U spotove se ulaze silan novac da bi se privukla paznja. Snimiti spot danas je kao snimiti film, mozda jos teze. Treba da budes drugaciji, napadniji, da imas pesmicu tipa tra-la-la-la koja brzo "ulazi u usi" i da promovises sebe i svoju cesto ne prirodnu lepotu ( da ne budem surova fotosopiranu lepotu).Da pokazujes svoje "zanosno telo' i vise nego sto je potrebno i vise nego sto granice ukusa nalazu.Ako pomenuti tim uspe da slozi sve kockice hit pesma je tu, ostaje samo da se dokupi koliko lajkova treba i moze se krenuti u osvajanje trzista.
Nekada je bilo manje pevaca i kod nas i u svetu. Da bi neko postao popularan narocito svetski popularan morao je da ulozi ogroman napor ,trud, da zna zaista da peva i to "uzivo" i da se ne skida sa "tockova" to jest da je stalno na turneji jer nije postojao internet. To su bili pevaci koji su postavili standarde u kvalitetu i nacinu pevanja - izgled i nije bio bitan. Pesme koje su nastale pedesetih, sezdesetih i sedamdesetih godina ostace zauvek najbolje pesme svih vremena. Na internetu sada kada gledam nemaju ni po nekoliko miliona pregleda. Kvalitetne pesme i kvalitetni pevaci. Zato pesme koje nemaju neki kvalitet i koje izvode pevaci koji jedva imaju muzikalnost postizu ogromne preglede na Jutjubu. Jos jedan segment zivota u kome se jasno vidi da pravih vrednosti vise nema. U onom smislu koji je nekada bio. Sada su takozvane prave vrednosti samo popularnost,bogatstvo i lep izgled.
PESMA VIZ KALIFE JESTE IZ FILMA PAKLENE ULICE I NOSI SNAZNU PORUKU, REKLI SMO DA JE PSAJEVA PESMA NEKA VRSTA PARODIJE BEZ SMISLENIH RECI ,A DESPASITO JE LETNJA LAGANA PESMICA ZA IGRANKU NA PLAZI. NISTA IH NE POVEZUJE SEM TOLIKE KOLICINE PREGLEDA. OSTAJE SAMO VELIKO PITANJE DA LI BI TE PESME I TI PEVACI POSTALI POPULARNI BEZ DOKUPLJIVANJA GLASOVA I DA LI SU IH ZAISTA DOKUPILI? DA LI KVALITETNI PEVACI I PESME IMAJU NEKU SANSU IZMEDJU POPLAVE SAMO PESAMA POPULARNIH ZBOG POPULARNOSTI? MALO ME BRINE UKUS PUBLIKE U KOJU I JA SPADAM. DESPASITO SE "VRTI" U MOJOJ KUCI PO CEO DAN. MOZDA JE IPAK SAMO U PITANJU TO DA SE NEMA VREMENA ZA SLUSANJE TEKSTOVA I ULAZENJA U SUSTINU I KVALITET. BITNO JE DA IMA DOBAR RITAM DA TE 'VOZI'.KAKVO VREME TAKVA I MUZIKA!
DESPASITO!
Нема коментара :
Постави коментар