POJAVIO SE COVEK KOJI NA VRLO PRECIZAN NACIN (KAO STO TREBA I DA BUDE SKENER) PRICA O DANASNJEM DRUSTVU. DANASNJE DRUSTVO UPRAVO ZIVI SVOJE POSLEDNJE DANE. TIME SE DOKAZUJE DA VREME IDE U KRUG ILI DA SVE ONO STO JE POSTOJALO UVEK POSTOJI. PRICA O PARALELNIM SVETOVIMA I PUTNICIMA KROZ VREME DOBIJA SVOJ SMISAO OVIH DANA JER UPRAVO OVO PROPADANJE DRUSTVA, LJUDSKE VRSTE ,A I TVOREVINE KOJU SU NAPRAVILI DRZAVA VODI NAJMANJE U POCETAK VREMNA (ADAMA I EVE) ILI DO KULE VAVILONSKE (GLOBALIZACIJA).
TAKO DA ALEKSANDAR DIKIC KOJI CITIRA UMBERTA EKA I PRIMENJUJE NJEGOVE TACKE FASIZMA OBJASNJAVA ZASTO IDEMO KA KRAJU COVECANSTVA ONAKO KAKO GA ZNAMO.
UMBERTA EKA NAJPRE SAM UPOZNALA U KNJIZI IME RUZE, ZATIM U ISTORIJI LEPOTE, A I U NJEGOVOM OBRACANJU SVOM SINU U KOME JE OBJASNIO ZASTO AKO NE BUDE PAMETAN I UTOPI SE U DRUSTVO KAKVO JESTE PROPASCE CITIRAM KAO VEC TOLIKO BUDALA
ZNACI DIKIC I A ISTUDENTI BOGAMI CITAJU UMBERTA EKA I SHVATAJU SVU NASU PROPAST.
AKO ZELITE DA VIDITE KAKO JE JEDNOSTAVNO PRIMENITI FASIZAM NA TRENUTNO STANJE U NASOJ DRZAVI POGLEDAJTE CEO SKENER OD ALEKSANDRA DIKICA ,A AKO ZELITE DA VIDITE PISMO KOJE JE UMBERTO OSTAVIO SVOM SINU POGLEDAJTE MOJ BLOG PATISPANJ.BLOG SPOT OD 02.JANUARA 2021.GODINE POD NASLOVOM USKORO POSTAJES IDIOT.
PA EVO TIH 10 TACAKA FASIZMA.
1. Prvo obilježje fašizma je kult tradicije a tradicionalizam implicira odbacivanje moderne. Poštovaoci tehnologije su kako fašisti tako i nacisti, dok je tradicionalistički mislioci obično odbacuju kao negaciju tradicionalnih duhovnih vrijednosti. Međutim, iako je nacizam bio ponosan na svoja industrijska dostignuća, njegov modernizam je ležao tek na površini jedne ideologije koja se temeljila na krvi i tlu. Odbijanje modernog svijeta kamufliralo se kao odbijanje kapitalističkog načina života, ali u prvom redu radilo se o odbijanju duha iz 1789. g. (1776. g. naravno). Prosvijećenost, vijek uma, važi kao početak modernog izopačenja. U tom smislu, fašizam se može definisati kao iracionalizam.
2. Iracionalizam je, takođe, ovisan o kultu akcije zbog akcije.
Akcija mora uspjeti prije mišljenja ili u potpunosti bez mišljenja.
Otud kultura postaje sumnjiva čim se identifikuje sa kritičkim
stavovima. Nepoverenje prema svetu intelekta uvek je bio simptom
fašizma, od Geringovog otvorenog stava: "Kada čujem reč kultura mašim se
za pištolj", do česte upotrebe izraza kao što su "degenerisani
intelektualci", "jajoglavci", "jalovi snobovi", "univerziteti su
gnijezda crvenih". Službeni fašistički intelektualci uglavnom su bili
angažovani u napadanju moderne kulture i liberalne inteligencije zbog
izdaje tradicionalnih vrijednosti.
Nikakva se sinkretistička vjera ne može oduprijeti analitičkoj kritici.
Kritički duh provodi razlikovanja. U modernoj kulturi naučna zajednica
hvali neslaganje kao nešto korisno za obogaćivanje znanja. Za fašizam
neslaganje je izdaja.
3. Uostalom, razlike u mišljenju znak su raznolikosti. Fašizam raste i traži podršku tako što izrabljuje i naoštrava prirodni strah od različitog. Prvi apel jednog fašističkog ili predfašističkog pokreta usmjeren je protiv došljaka. Tako je fašizam po definiciji rasistički.
5. Ljudima koji osjećaju da im je otet njihov vlastiti socijalni identitet fašizam dodjeljuje kao jedinu privilegiju da su rođeni u istoj zemlji.To je izvor nacionalizma. Osim toga, jedna nacija dolazi do svog identiteta samo preko svojih neprijatelja. Stoga, u korjenima fašističke psihologije, leži opsesija zavjerom, najbolje je, međunarodnom zavjerom. Sljedbenici se moraju osjećati opkoljenima. Toj zavjeri najlakše je doskočiti pozivom na mržnju prema strancima. Ali zavjera mora takođe doći iznutra: Jevreji su obično najbolji cilj jer imaju tu prednost da su istovremeno i unutra i spolja. U SAD prominentna instanca opsesije zaverom može se naći u "The New world Order", Peta Robertsona, ali ima i mnogo drugih.
6. Sljedbenici se moraju osjećati poniženima očiglednim bogatstvom i moći svojih neprijatelja. kad sam bio mladić naučili su me da mislim o Englezima kao narodu sa pet obroka. Oni su jeli češće od siromašnih, a i umjerenih Italijana. Jevreji su bogati i pomažu jedni drugima putem tajnih mreža uzajamne podrške. Sljedbenici moraju, međutim, takođe biti uvjereni da mogu pobijediti svoje neprijatelje. Tako, neprestanim pomijeranjem retoričkog žarišta neprijatelji su istovremeno prejaki i preslabi. Fašističke vlade osuđene su na to da gube ratove jer su nesposobne da ispravno procene neprijatelja.
7. U Fašizmu ne postoji borba za život, naprotiv, život se živi samo zbog borbe. Zbog toga, pacifizam je kolaboracija sa neprijateljem. On je loš, jer život je stalna borba. To vodi Armagedonovom kompleksu. Kako neprijatelji moraju da budu pobijeđeni, nužna je jedna odlučujuća bitka nakon koje će pokret zavladati svijetom. Takvo "konačno rješenje" implicira iznova jedno razdoblje mira, novo zlatno doba, što protivrječi načelu neprestanog rata. Nijednom fašističkom vođi nikada nije pošto za rukom da riješi taj problem.
8. Elitizam je tipični aspekt svake reakcionarne ideologije, ukoliko je on u osnovi aristokratski, a aristokratski i militaristički elitizam imaju osobinu- preziranje slabijih. Fašizam može da zastupa samo jedan popularni elitizam. Svaki građanin pripada najboljem narodu na svetu, najbolji građani su članovi stranke, svaki Građanin može (ili bi trebalo) da pristupi stranci. Međutim, bez plebejaca nema patrijaca. Vođa zna da njegova moć nije demokratski preneta na njega nego nasilno osvojena i njemu je potpuno jasno da njegova snaga proizilazi iz slabosti masa, koju su tako slabe da trebaju i zaslužuju vođu. Kako je grupa hijerarhijski organizovana (po vojničkom modelu) svaki od nižih vođa prezire svoje potčinjene, kao što opet svaki od ovih potčinjenih prezire one njemu potčinjene. To pojačava svijest o masovnom elitizmu.
9. Fašizam se temelji na selektivnom populizmu, na jednom takoreći kvalitativnom populizmu. U demokratiji građani imaju individualna prava, ali u svojoj cjelini poseduju politički uticaj samo na osnovu jednog kvalitativnog gledišta- poštuju se odluke većine. Za fašizam individue kao individue nema nikakva prava, dok je narod, naprotiv, shvaćen kao kvalitet, kao monolitni entitet koji izražava zajedničku volju. Kako veliki kvantitet ljudi ne može imati nikakvu zajedničku volju, vođa se predstavlja kao njen tumač. Izgubivši svoju delegiranu moć, građani više ne deluju; oni se pozivaju samo onda kada treba odigrati ulogu naroda. Zbog toga, narod nije ništa drugo do jedna teatralna fikcija. Kao dobar primer kvalitativnog populizma nije nam više potrebna. Piazza Venezia u Rimu ili Nirberški stadion. U budućnosti nas čeka jedan televizijski ili internet-populizam u kojem će emocionalna reakcija neke odabrane grupe građana biti prihvaćena kao glas naroda. Na temelju svakog kvalitativnog populizma fašizam mora biti protiv "trule" parlamentarne vlasti. Jedna od prvih rečenica koju je Musolini izrekao u italijanskom Parlamentu bila je: "Mogao sam pretvoriti ovo gluvo i sumorno mjesto u logor za moje manipule"- "manipule" su jedinice od kojih se sastojala tradicionalna rimska legija. Ustvari, on je smesta pronašao bolji smeštaj za svoje manipule, ali je nešto kasnije likvidirao i Parlament. Gdje god neki političar dovodi u pitanje legitimnost parlamenta zato što on ne izražava više volju naroda, tu smrdi na fašizam.
10. Fašizam govori novogovorom. Orvel je u "1984" izmislio novogovor kao službeni jezik Anglosoca, engleskog socijalizma, ali elementi fašizma zajednički su različitim oblicima diktature. Svi nacistički li fašistički školski udžbenici poslužili su se osiromašenim vokabularom i elementarnom sintaksom kako bi u klici zatrli instrumente kompleksnog i kritičkog mišljenja. Ali moramo se pripremiti i na druge oblike novogovora, čak i kada se pojavljuju u naizgled nevinom obliku popularnih tok-šoua. Ujutro, 27. jula 1943. saznao sam sa radija da je fašizam propao i da je Musolini uhapšen. Kada me je majka poslala po novine otkrio sam da novine na najbližem kiosku imaju različite naslove. Štaviše, nakon što sam pročitao te naslove postalo mi je jasno da u svakim novinama stoji nešto drugo. Naslijepo sam se odlučio za jedne i na prvoj stranici pročitao proglas koji je potpisalo pet ili šest političkih stranaka, među njima i Komunistička partija, Socijalistička partija i Liberalna partija. Sve do tog trenutka vjerovao sam da u svakoj zemlji postoji samo jedna jedina stranka i da je u Italiji to Partito Nazionale Fasciste. Sada sam otkrivao da je u mojoj zemlji moglo postojati više stranaka u isto vrijeme. Kako sam bio pametan dečko, smjesta sam shvatio da tako mnogo stranaka nije moglo preko noći da iznikne iz zemlje, da su one, dakle, neko vrijeme morale postojati u ilegali. Proglas na naslovnoj strani slavio je kraj diktature i povratak slobode: sloboda govora, štampe, političkog organizovanja. Te riječi "sloboda", "diktatura", "prava"- tada sam ih čitao po prvi put u svom životu. Uz pomoć tih novih riječi ponovo sam bio rođen kao slobodan čovjek Zapada. Moramo ostati budni kako smisao tih riječi ponovo ne bi dospeo u zaborav. Fašizam je još uvijek oko nas, ponekad neugledno obučen. Bilo bi mnogo lakše za nas kada bi se na svjetskoj sceni pojavio neko i rekao: "Želim drugi Aušvic, želim da crne košulje ponovo pradiraju italijanskim trgovima". Život nije tako jednostavan. Fašizam se može vratiti i pod najnevinijom maskom. Naša je dužnost da ga razotkrijemo i da upremo prstom na svaki od njegovih primjera svakog dana, na svakom mjestu na svijetu. Sloboda i oslobođenje zadaci su kojima nikada nema kraja.
DA LI CEMO USPETI DA SE OBRACUNAMO SA FASIZMOM KOJI UZ OSTALE PRETNJE TIPA ZAGADJENJA NASE MAJCICE ZEMLJE ( VAZDUHA, KOPNA, VODE) MOZDA I NAJVECE ZLO, VECE I OD POTROSACKOG DRUSTVA SVAKAKO.
DOK NAM SE NE DESI APOKALIPSA NA OVAJ ILI ONAJ NACIN BILO BI DOBRO DA BAR JEDNA GENERACIJA USKORO ZIVI BOLJI ZIVOT KOJI AKO SE TICE NASE DRZAVE NE POSTOJI ZADNJIH TRIDESET GODINA.
I KAO STO MOJI BUMERI KAZU - HAJDE I MI DA IM SE PRIKACIMO I OSETIMO ZIVOT U UREDJENOJ DRZAVI.
HVALA STUDENTI. HVALA DJACI, HVALA SVIM LJUDIMA KOJI PREPOZNAJU SVET U KOME ZIVIMO I DRZAVU U KOJOJ POKUSAVAMO DA ZIVIMO!
Нема коментара :
Постави коментар