недеља, 18. август 2024.

LETNJA PRICA

 CELO LETO NISAM NAPISALA NEKU OPUSTAJUCU  LETNJU PRICU. OVA HIT PRICA ZAISTA JE ZANIMLJIVA I ZABAVNA SEM HOTELIMA U KOJIMA SE ODVIJA RADNJA OVE PRICE. GOSTI NOSE BUKVALNO SVE. NEMA TU SAMO PEPELJARA, SAPUNA, ESCAJGA.... KAD VAM KAZEM GOSTI NOSE SVE.

 

Iz hotela gosti svake godine najčešće kradu posteljinu, ali vlasnici hotela otkrivaju da je možda najbizarnija krađa bila ona kada su iz mesare odneli pola krave.

O apsurdnijim situacijama u intervjuu za "Heute" govorio je Jirgen F. (44), koji dolazi iz porodice hotelijera u Koruškoj i vodi hotel gde noćenje košta od 200 evra naviše.

Otkrivajući najmračnije tajne, otkrio je da se uglavnom dešava da gosti sa sobom ponesu stvari poput peškira, šampona, ukrasnih jastuka, kompleta olovaka ili slika.

Međutim, postoje situacije i kada gosti ne znaju da se zaustave, pa se tako jednom desilo da su gosti odneli mnogo više nego što je moguće da se spakuje u kofer.Gosti su kući otišli ​​sa pola krave iz mesare našeg restorana. Meso je bilo sakriveno u prtljagu. Šteta je nadoknađena po tužbi. Drugi gost hotela tražio je na recepciji šrafciger kojim je sa zida skinuo televizor vredan 500 evra. Otišao je sa njim! - otkrio je on za magazin Heute.

Međutim, kako je otkrio menadžer, hotelijeri nisu uvek na kraj srca. Te često umeju da se obraduju kad negde u svetu vide "suvenire" iz njihvoog hotela.

- Kada vidim nekoga u drugom gradu sa kišobranom ukradenim iz našeg hotela, mislim da žele da se sete vremena koje su proveli sa nama - zaključio je.

 Sapuni, olovke, bademantili, peškiri i slike... Tema istraživanja nemačkog sajta Wellness Haven, specijalizovanog za ocenjivanje hotela, bili su predmeti koje posetioci odnose iz hotelskih soba.

Taj sajt sastavio je listu od deset predmeta koje klijenti najviše kradu iz hotela. Istraživanje je uključilo podatke iz 1.093 hotela sa četiri ili pet zvezdica, širom sveta, piše Republika.

Na desetom mestu na toj listi su jastuci, u 14,3 odsto slučajeva. Na devetom mestu predmeta koje posetioci odnose su pokrivači, sa 15,6 odsto.
Umetnička dela poput slika odnosi 20,2 odsto posetioca hotela. Na sedmom mestu predmeta su baterije, 22 odsto.

Na šestom mestu je, sa 32,8 odsto, kozmetika. Escajg je peti po učestalosti krađa iz hotela, i nestaje u 33,6 odsto slučajeva. Na četvrtom mestu su olovke sa 39,1 odsto.

Treće na listi su vešalice 49,3 odsto, drugi bademantili 65,1 odsto, a na prvom mestu su peškiri - 77,5 odsto.

Njemački portal "Velnes hevn" razgovarao je sa 1.376 hotelska menadžera na temu - koji predmeti se najviše kradu, a uočljiva je razlika kada je riječ o ukradenim stvarima iz hotela sa četiri i pet zvjezdica.

Glavni rezultat studije iz oktobra pokazao je da se najviše kradu peškiri i bade-mantili, a nakon toga slijede ofingeri, olovke i kozmetika. Kada je riječ o nacionalosti gostiju, ne kradu svi iste predmete. Ispostavilo se da njemački i britanski gosti hotela, osim što kradu peškire i bade-mantile, uglavnom kradu kozmetiku i predmete za toalet.

Austrijanci su više orijentisani na krađu tanjira i kafe aparata, dok su za Amerikance "prioritet" jastuci i baterije. Italijani vole da ponesu čašu za vino kao hotelski suvenir, dok je kod Švajcaraca fen izuzetno "tražen". Francuzi su drugačiji, pa kradu televizijske setove ili daljinske upravljače, dodaje se.

Uočljivo je i da se tableti šest puta više kradu u hotelima sa pet zvjezdica. Umjetnička djela su "popularna" među lopovima u luksuznim hotelima, gdje se ukrade 4,3 puta više nego u hotelima sa četiri zvjezdice.

Televizijski setovi i dušeci se mnogo više kradu u hotelima sa pet zvjezdica.

Desetak odsto menadžera hotela sa pet zvjezdica se žali na krađu dušeka, dok je u hotelima sa četiri zvjezdice to slučaj "samo" 2,2 odsto. Gosti hotela sa četiri zvjezdice se više zadovoljavaju prostijim stvarima - peškirima, ofingerima, baterijama i daljinskim upravljačima.

Jedan italijanski hotelijer je ispričao da je jednog dana, dok je prolazio kroz hol, primijetio da u njemu nedostaje nešto veliko.

"Ubrzo sam saznao da su trojica nepoznatih muškaraca u kombinezonima ukrala veliki klavir koji nikada nije vraćen", rekao je on. straživanje otkriva upadljivu razliku između "lopovskih manira" gostiju hotela sa četiri zvezdice i onih koji odsedaju u hotelima sa pet zvezdica, navodi se u zaključcima istraživanja objavljenim danas na portalu " Velnes Heven ". Ogromna većina gostiju krade peškire i bade-mantile - možda kao stvari koje će im dobrodoći za sledeći spa-odmor, a u stopu ih prati krađa vešalice, olovke i pribor za jelo.

Pored ovih "uobičjenih" predmeta, registrovan je i niz bizarnih krađa koje ukazuju na živu maštu delikvenata.

Naime, gostima jednog berlinskog hotela je verovatno bilo potrebno izvesno majstorsko umeće kada su uspeli da iz apartmana odnesu sanitarni čvor, odvodnu cev, ceo umivaonik, glavu tuša, hidromasažni tuš ili dasku za WC šolju, konstatuje portal.

Među sablažnjive slučajeve lopovluka spadaju i odnošenje velikog klavira iz lobija jednog hotela u Italiji, ili skidanje i odnošenje brojeva sa vrata hotelskih sobe u Italiji.

U Francuskoj je jedan gost uhvaćen kako pokušava da ukrade prepariranu glavu vepra, koju je kasnije dobio kao trofer jer su njegovi prijatelji kupili od hotela ovaj dragoceni komad i dali mu ga kao venčani poklon, dok su u jednom hotelu blizu Salcburga ukradene drvene klupe iz saune...

Kada je reč o rang listi lopova razvrstanih po nacionalnosti, dobija se drugačija slika.

Ispostavilo se, na primer, da nemački i britanski gosti u hotelima imaju prilično dosadne lopovske navike - pored peškira i ogrtača za kupanje, uglavnom se fokusiraju na "mažnjavanje" kozmetike i toaletnog pribora.

Za razliku od njih, Austrijanci su probirljiviji što se tiče rang liste poharane hotelske opreme jer su orijentisani na finije stvari kao što su posuđe i aparati za kafu. Čini se da žeđ za kafom ne mogu da utole.

Na meti Amerikanca su hotelski jastuci i baterije, dok Italijani više vole vinske čaše kao hotelski suvenir, a fenovi za kosu su omiljeni predmet krađe među gostima iz Švajcarske.

Francuzi, s druge strane, kradu na spektakularniji način: oni predstavljaju naciju koju uglavnom privlače televizori i daljinski upravljači. Hotelski gosti iz Holandije u svojim suvenirima traže pre svega praktičnu korist - njihovi favoriti su sijalice i i toaletni papir.

Istraživanje je takođe pokazalo značajne razlike kada su u pitanju krađe između gostiju hotela sa četiri i pet zvezdica, pri čemu ovi potonji vole da "ponesu" sa sobom skupocene predmete.

Anketirano je ukupno 634 menadžera hotela sa četiri zvezdice i 523 iz hotela sa pet zvezdica kako bi se utvrdile "lopovske" navike gostiju u zavisnosti od njihovog bogatstva. Kako se ispostavilo, izgleda da je moto - "pohlepa je dobra" - naročito uvrežena kod imućne klijentele hotela sa pet zvezdica.

Naime, verovatnoća da će visokokvalitetni televizori biti ukradeni u hotelima sa pet zvezdica je devet puta veća nego u onima sa četiri zvezdice, a slično je i sa umetničkim delima koja su popularan predmet želje u luksuznim hotelima, gde je verovatnoća njihove krađe 5,5 puta veća nego u onima s jednom zvezdicom manje.

Tablet računari i dušeci takođe se mnogo češće kradu u hotelima sa pet zvezdica.

Gosti hotela sa četiri zvezdice zadovoljni su sa manje spektakularnim poklonima - tamo je "tražnja" za peškirima i vešalicama veća nego u hotelima sa 5 zvezdica. Tipičan gost hotela sa četiri zvezdice posebno voli praktične stvari kao što su baterije i daljinski upravljači, budući da je verovatnoća krađe tih predmeta 3,1 puta i 4,9 puta veća nego u hotelima sa pet zvezdica, pokazuju rezultatati istraživanja portala " Velnes Heven ".Istraživanje o tome da li i koliko često turisti kradu predmete iz hotela, obuhvatilo je 8.600 ispitanika iz 29 zemalja i gradova.

Oko 88 odsto danskih turista reklo je da nikada nisu uzeli bilo šta što ne bi trebalo iz hotelske sobe, dok je svega 43 odsto Kolumbijaca iznelo istu tvrdnju.

Brazilci su bili najpošteniji od svih Južnoamerikanaca, stanovnici Hong Konga najpošteniji Azijati, stanovnici Kvebeka u Kanadi najpošteniji u Severnoj Americi, što ih je zajedno smestilo na listu najpoštenijih turista.

Turisti su najčešće uzimali hotelske magazine i knjige, zatim peškire i bade mantile, dok pojedini ne prezaju ni od uzimanja slika, lampi i satova.

Evo pune liste najpoštenijih putnika

1. Danska 88%
2. Holandija 85%
3. Norveška 84%
4. Brazil 81%
4. Kanada (Kvebek) 81%
4. Hong Kong 81%
7. Italija 80%
8. Rusija 79%
9. Tajvan 78%
9 Južna Koreja 78%
11. Argentina 77%
11. Singapur 77%
13. Irska 75%
14. Velika Britanija 74%
15. Švajcarska 73%
15. Novi Zeland 73%
15. Japan 73%
15. Finska 73%
19. Nemačka 72%
19. Australija 72%
21. Francuska 71%
22. Kanada (izuzev Kvebeka) 70%
23. SAD 66%
23. Kina 66%
25. Švedska 65%
26. Španija 64%
27. Indija 62%
28. Meksiko 60%
29. Kolumbija 43%

Kada odsednu u hotel, neki turisti imaju običaj da nakon završenog odmora sa sobom ponesu i određeni suvenir iz istoga. Obično to budu šamponi, čaše, peškiri, ali i druge stvari. Dešavalo se da neki čak ponesu i lampu.

Direktor Udruženja hotelijera Srbije HORES, Georgi Genov, gostujući na Prva TV objasnio je zbog čega gosti imaju potrebu za ovom vrstom krađe koji neki nazivaju i "uspomenom" iz određenog mesta.  Prema jednom istraživanju svaki deseti turista je sklon da uzme nešto iz hotela. Kako ističe, Georgi Genov, potrošne stvari, poput sapuna i šampona je dozvoljeno poneti iz hotela, ali sve ostalo drugo nije.

"To je više u pitanju psohološki momenat. Drugi je da turista želi da ima spavaću sobu kao što je hotelska, pa je sklon da uzem stvari iz hotela. Najčešće se uzimaju peškiri, bademantili, stona lampa, kuvalo za vodu, slika i umetničkih dela. Jedan strani turista je u Beogradu je tako pokušao da iznese automat za kafu", otkrio je direktor Udruženja hotelijera Srbije HORES.

Što znači da jedni kradu zbog suvenira i "hobija", dok drugi imaju materijalne koristi od toga, u zavisnosti koji je predmet u pitanju.  Takođe, podsetio je i najveću krađu turista u jednom hotelu u Italiji, kada je tom prilikom ukraden ogroman klavir. Ima i onih koji "ukradu" doručak u hotelu u kojem nisu gosti.

Za kraj, direktor Udruženja hotelijera Srbije HORES napomenuo je da osim što su hoteli pokriveni video nadzorom, zaposleni su upućeni u sve i sve vide. Pa tako, ukoliko je neko na primer ukrao peškir, biće zabeležen na "crnoj listi", te sledeći put kada bude poželo da rezerviše isti smeštaj dobiće jasnu poruku: "Nema više mesta!"



KREATIVNOST LOPOVA GOSTIJU HOTELA JE NENADMASNA. DA LI JE U PITANJU NEKI IZAZOV, ILI STA VEC JE U PITANJU. ZA NEKE KRADJE ZAISTA JE NOMOGUCE DOKUCITI ZBOG CEGA SE  I DESILA. GOSTI ZAISTA SKUPLJAJU SUVENIRE IZ HOTELA I TIME NANOSE VELIKE STETE, A OPET KAD SU U PITANJU KASIKE, CASE I PESKIRI I NIJE STRASNO, TO HOTELI VRLO LAKO NADOKNADE. OSTALE KRADJE SU ZAISTA PRESLE U DOMEN KRIMINALA I NIKAKO DRUGACIJE IH NE MOGU SVRSTATI. STA GOD JE MOTIV KRADJA OD STRANE GOSTIJU HOTELA MENI NEMA OPRAVDANJA.  BAHATOST GOSTIJU KOJI KRADU SVE STO ZELE JE OGROMNA. TAKO DA BI KAZNE BILE I TE KAKO OPRAVDANE.

Нема коментара :

Постави коментар