уторак, 27. август 2024.

TEMU

 POKUSALA SAM DA IH BLOKIRAM. ALI NE! NIBUKVALNO ISKACU IZ SVEGA. I U OMILJENOJ IGRICI, NA JUTJUBU, NA DRUSTVENIM MREZAMA,MA NE MOGU DA NABROJIM, ALI SVUGDE JE JEDINA PRAVA REC. ODBRANE OD TEMU NEMA. OD OSTALIH REKLAMA ODBRANIS AKO IH NE GLEDAS I NENARUCUJES NESTO. OD TEMU NEMA ODBRANE. NITI GLEDAM NITI NARUCUJEM A TEMU JE SVUGDE U MOM DIGITALNOM OKRUZENJU. DANAS SAMIHNA PAR SATI BLOKIRALA NA FEJSU. ALI ZNAM USKORO SE VRACAJU.

Iako je aplikacija "Temu" kupcima u Srbiji dostupna tek nekoliko meseci, za nju zna gotovo svaki potrošač naše zemlje koji koristi internet. Ova kineska platforma za prodaju najrazličitijih proizvoda od odeće do stvari za kuću, po funkcionisanju i ponudi je veoma slična takođe kineskom Ali ekspresu, mada nudi konkuretnije cene koje su primamljivije kupcima, dok svi proizvodi stižu u jednom paketu, a na isporuku se čeka mnogo kraće. No, sagovornici NIN-a ukazuju da je za ubrzanu popularnost ove aplikacije, pored brze dostave i jeftinih proizvoda, ipak zaslužno još par faktora.

Ova aplikacija, koja je kupcima u Srbiji dostupna od maja, pod sloganom ''kupujte kao milijarder'', do sada je privukla 600 miliona korisnika širom sveta. Popularnost Temu-a, pored niskih cena i brze dostave, stručnjaci uglavnom vezuju za agresivan marketing, koji je glavno obeležje biznis modela ove kompanije.

"Agresivna marketinška kampanja proizvodi ovakve rezultate, takva kampanja ode čak i izvan prostora marketinga i uđe u medijske prostore, a dokaz tome je da se o njoj sada piše. Mediji daju dosta goriva popularizaciji ove kompanije, ali, svakako je vidno da je utrošeno dosta novca za promociju i oglašavanje, kako bi se došlo do velikog broja ljudi", kaže za NIN urednik portala "Kamatica" Dušan Uzelac.

Inače je u Srbiji, od pojave aplikacije Temu, zabeležen porast pošiljki za 30 odsto, dok se u avgustu očekuje da ta brojka poraste za još 20 odsto, izjavio je nedavno vršilac dužnosti direktora Pošte Srbije Zoran Anđelković. Procena je, kako je ocenio Anđelković, da će do kraja godine biti pet miliona paketa primljenih samo preko Temu-a. Uzelac, pak, skreće pažnju da bi trebalo sačekati sa takvom pretpostavkom jer nije zagarantovano da će Temu uspeti da zadrži popularnost koju ima u ovom trenutku.

Ali, iako smatra da će trenutna pomana oko kineske aplikacije opasti, dodaje da će se njena popularnost na našim prostorima ipak održati na nekom nivou, usled nekoliko faktora. A dolazak Temu-a u Srbiju, ocenjuje za NIN izvršni direktor i član Upravnog odbora Ecommerce Asocijacije Srbije Ivan Tanasković, izazvaće promene na tržištu naše zemlje. Kupcima su na ovoj platformi, kako iz Temu-a navode za NIN, dostupni proizvodi u preko 200 kategorija, a najpopularniji među njima su proizvodi za svakodnevnu upotrebu, poput predmeta za domaćinstvo. Temu takođe nudi i proizvode koji su usmereni na modu, elektroniku, kozmetiku... Na pakete se čeka od sedam do 15 dana, dostava je besplatna, a minimum za porudžbinu je 1.700 dinara. Za taj iznos, na ovoj aplikaciji je moguće kupiti na desetine proizvoda, što donekle i opravdava njenu popularnost.

Uzelac kaže da vrstu kupovine kakvu nudi Temu, više svrstava u zabavu, nego konzumerizam. Ovo je, dodaje on, za naše prostore i dalje "mlad oblik kupovine", zbog čega će se njena popularnost na nekom nivou defitinitvno zadržati.

"Mi i dalje na nekim televizijama imamo top-šopove na kojima se prodaje plastičan nakit za 5.000 dinara. Kada takvom tržištu donesete jednu alternativu poput Temu-a, ona unosi novosti, nudi isporuku koju možete da očekujete za dve nedelje, cene od po par stotina dinara, niko nema problem. Ovo iskustvo kupovine poistovećujem sa popijenim pićem u kafiću, jer su cene na tom nivou", ističe Uzelac.

Dodaje da je aplikacija napravljena tako da bude poprlično prilagođena korisnicima, da su fotografije primamljive, pa stoga pruža period zabave od, na primer, dva sata listanja i biranja proizvoda. Kao rezultat te zabave, kaže naš sagovornik, potrošač ima punu korpu od par hiljada dinara, a njegova potreba je zadovoljena.

"Kada ta roba stigne, može da bude zadovoljan ili ne, ali, ta sreća i zadovoljena potreba ostaje. Kupac se dva puta obraduje, jednom kada kupi proizvode, a drugi put kada mu ta roba stigne", ističe Uzelac. No, Uzelac kaže da nema garancija da će se nivo popularnosti koji kineska aplikacija uživa u ovom trenutku zadržati, jer je rezultat masovne i poprilično skupe marketinške kampanje, koja je neodrživa na duži rok. Jer, objašnja on, kompanija ne zarađuje od obaveštavanja kupaca, već kontinuirane potrošnje na toj aplikaciji. A, pitanje je da li će svako ko je sada prvi put potrošio, na primer, 10.000 dinara, istu količinu trošiti i svaki sledeći put. Klijenti su obavešteni, imali su svoje prvo iskustvo, koje će biti garant daljeg korišćenja. Ako su zadovoljni, nastaviće, ako nisu, onda neće. I to će se korigovati. Neko ko je trošio 10.000 dinara pri prvoj kupovini, možda može istu sumu da troši svakog sledećeg meseca, ali, sa druge strane, postoje i oni koji će razmišljati tako da su prvi put kupili 50 odsto stvari koje im nisu potrebne, već je bilo samo zabavno kupiti ih. To je pitanje konzumerističkog prosvetljenja",

Нема коментара :

Постави коментар