POKUSALA SAM DA IH BLOKIRAM. ALI NE! NIBUKVALNO ISKACU IZ SVEGA. I U OMILJENOJ IGRICI, NA JUTJUBU, NA DRUSTVENIM MREZAMA,MA NE MOGU DA NABROJIM, ALI SVUGDE JE JEDINA PRAVA REC. ODBRANE OD TEMU NEMA. OD OSTALIH REKLAMA ODBRANIS AKO IH NE GLEDAS I NENARUCUJES NESTO. OD TEMU NEMA ODBRANE. NITI GLEDAM NITI NARUCUJEM A TEMU JE SVUGDE U MOM DIGITALNOM OKRUZENJU. DANAS SAMIHNA PAR SATI BLOKIRALA NA FEJSU. ALI ZNAM USKORO SE VRACAJU.
Iako je aplikacija "Temu"
kupcima u Srbiji dostupna tek nekoliko meseci, za nju zna gotovo svaki
potrošač naše zemlje koji koristi internet. Ova kineska platforma za
prodaju najrazličitijih proizvoda od odeće do stvari za kuću, po
funkcionisanju i ponudi je veoma slična takođe kineskom Ali ekspresu,
mada nudi konkuretnije cene koje su primamljivije kupcima, dok svi
proizvodi stižu u jednom paketu, a na isporuku se čeka mnogo kraće. No,
sagovornici NIN-a ukazuju da je za ubrzanu popularnost ove aplikacije,
pored brze dostave i jeftinih proizvoda, ipak zaslužno još par faktora.
Ova aplikacija, koja je kupcima u Srbiji
dostupna od maja, pod sloganom ''kupujte kao milijarder'', do sada je
privukla 600 miliona korisnika širom sveta. Popularnost Temu-a, pored
niskih cena i brze dostave, stručnjaci uglavnom vezuju za agresivan
marketing, koji je glavno obeležje biznis modela ove kompanije.
"Agresivna marketinška kampanja proizvodi ovakve rezultate,
takva kampanja ode čak i izvan prostora marketinga i uđe u medijske
prostore, a dokaz tome je da se o njoj sada piše. Mediji daju dosta
goriva popularizaciji ove kompanije, ali, svakako je vidno da je
utrošeno dosta novca za promociju i oglašavanje, kako bi se došlo do
velikog broja ljudi", kaže za NIN urednik portala "Kamatica" Dušan
Uzelac.
Inače je u Srbiji, od pojave aplikacije Temu, zabeležen
porast pošiljki za 30 odsto, dok se u avgustu očekuje da ta brojka
poraste za još 20 odsto, izjavio je nedavno vršilac dužnosti direktora
Pošte Srbije Zoran Anđelković. Procena je, kako je ocenio Anđelković, da
će do kraja godine biti pet miliona paketa primljenih samo preko
Temu-a. Uzelac, pak, skreće pažnju da bi trebalo sačekati sa takvom
pretpostavkom jer nije zagarantovano da će Temu uspeti da zadrži
popularnost koju ima u ovom trenutku.
Ali, iako smatra da će trenutna pomana oko kineske aplikacije
opasti, dodaje da će se njena popularnost na našim prostorima ipak
održati na nekom nivou, usled nekoliko faktora. A dolazak Temu-a u
Srbiju, ocenjuje za NIN izvršni direktor i član Upravnog odbora
Ecommerce Asocijacije Srbije Ivan Tanasković, izazvaće promene na
tržištu naše zemlje. Kupcima
su na ovoj platformi, kako iz Temu-a navode za NIN, dostupni proizvodi u
preko 200 kategorija, a najpopularniji među njima su proizvodi za
svakodnevnu upotrebu, poput predmeta za domaćinstvo. Temu takođe nudi i
proizvode koji su usmereni na modu, elektroniku, kozmetiku... Na pakete
se čeka od sedam do 15 dana, dostava je besplatna, a minimum za
porudžbinu je 1.700 dinara. Za taj iznos, na ovoj aplikaciji je moguće
kupiti na desetine proizvoda, što donekle i opravdava njenu popularnost.
Uzelac kaže da vrstu kupovine kakvu nudi Temu, više svrstava u
zabavu, nego konzumerizam. Ovo je, dodaje on, za naše prostore i dalje
"mlad oblik kupovine", zbog čega će se njena popularnost na nekom nivou
defitinitvno zadržati.
"Mi i dalje na nekim televizijama imamo top-šopove na kojima
se prodaje plastičan nakit za 5.000 dinara. Kada takvom tržištu donesete
jednu alternativu poput Temu-a, ona unosi novosti, nudi isporuku koju
možete da očekujete za dve nedelje, cene od po par stotina dinara, niko
nema problem. Ovo iskustvo kupovine poistovećujem sa popijenim pićem u
kafiću, jer su cene na tom nivou", ističe Uzelac.
Dodaje da je aplikacija napravljena tako da bude poprlično
prilagođena korisnicima, da su fotografije primamljive, pa stoga pruža
period zabave od, na primer, dva sata listanja i biranja proizvoda. Kao
rezultat te zabave, kaže naš sagovornik, potrošač ima punu korpu od par
hiljada dinara, a njegova potreba je zadovoljena.
"Kada ta roba stigne, može da bude zadovoljan ili ne, ali, ta
sreća i zadovoljena potreba ostaje. Kupac se dva puta obraduje, jednom
kada kupi proizvode, a drugi put kada mu ta roba stigne", ističe Uzelac.
No, Uzelac kaže da nema garancija da će se nivo popularnosti koji
kineska aplikacija uživa u ovom trenutku zadržati, jer je rezultat
masovne i poprilično skupe marketinške kampanje, koja je neodrživa na
duži rok. Jer, objašnja on, kompanija ne zarađuje od obaveštavanja
kupaca, već kontinuirane potrošnje na toj aplikaciji.
A, pitanje je da li će svako ko je sada prvi put potrošio, na primer,
10.000 dinara, istu količinu trošiti i svaki sledeći put. Klijenti su
obavešteni, imali su svoje prvo iskustvo, koje će biti garant daljeg
korišćenja. Ako su zadovoljni, nastaviće, ako nisu, onda neće. I to će
se korigovati. Neko ko je trošio 10.000 dinara pri prvoj kupovini, možda
može istu sumu da troši svakog sledećeg meseca, ali, sa druge strane,
postoje i oni koji će razmišljati tako da su prvi put kupili 50 odsto
stvari koje im nisu potrebne, već je bilo samo zabavno kupiti ih. To je
pitanje konzumerističkog prosvetljenja",
Tanasković u razgovoru navodi da dolazak Temu-a može da
izazove promene na našem tržištu, posebno u oblasti elektronske
trgovine. Očekuje se, kaže Tanasković, da će povećana konkurencija
podstaći lokalne trgovce da unaprede svoje ponude, smanje cene i
poboljšaju korisničko iskustvo, kako bi zadržali lojalne kupce.
"Takođe, može doći do prilagođavanja u sektoru logistike, jer
će povećan broj pošiljki zahtevati efikasnije procese i bolju
organizaciju. Ipak, smatram da je dosta toga i u našim rukama, kao i da
lokalne platforme još uvek imaju prednost zbog brzine isporuke,
sigurnosti, lokalne podrške i mogućnosti eventualne zamene proizvoda.
Ovi faktori su ključni za kupce koji vrednuju brzinu i sigurnost više,
što daje domaćim igračima prednost i šansu da održe i pojačaju svoje
prisustvo na tržištu", navodi naš sagovornik.
On takođe ukazuje da bi Temu mogao značajno da utiče i na
dropšiping modele poslovanja u Srbiji. Jer, dodaje on, s obzirom na to
da Temu nudi veliki broj proizvoda po niskim cenama direktno kupcima, to
može da smanjiti prostor za profitabilnost dropšipera, koji se
oslanjaju na slične proizvode.
"Dropšiperi će morati da se fokusiraju na diferencijaciju
svojih ponuda, specifične niše ili personalizaciju, kako bi ostali
konkurentni", ukazuje Tanasković.
Uz to, kaže da, iako su cene proizvoda na kineskoj aplikaciji
trenutno veoma konkurentne, postoji mogućnost da dođe do promena u
budućnosti, koje bi mogle biti uzrokovane fluktuacijama u troškovima
transporta, carinskih nameta, kao i povećanim zahtevima za poštovanjem
lokalnih regulativa i standarda kvaliteta. Pored toga, dodaje
Tanasković, kako tržište sazreva i konkurencija postaje intenzivnija,
Temu bi mogao da prilagodi cene kako bi održao profitabilnost.
"Upravo je došlo do toga da je Temu ograničio minimalnu
porudžbinu na 1.700 dinara, što pokazuje da su i oni 'izračunali' svoju
novu isplativnost, što je normalno i očekivano. Na kupcima je da odluče
da li im ponuda i navedena ograničenja odgovaraju. Ovakve promene
ukazuju na to da će se platforma verovatno prilagođavati tržišnim
uslovima i potrebama, kako bi zadržala svoju poziciju, ali i osigurala
održivost poslovanja", ističe Tanasković.
Na našoj platformi ne podržavamo dropšiping. Naš pristup osigurava da se
proizvodi dostavljaju tek nakon što su prodati, čime se minimizira
višak zaliha i smanjuje nepotrebna proizvodnja. Ovaj model ne samo da
čini lanac snabdevanja efikasnijim, već ga čini i prilagodljivijim
zahtevima potrošača, omogućavajući bolju prilagodbu proizvoda", navode
iz Temu-a.
OSTALI VELIKI ONLINE INTERNET TRZNI CENTRI
Amazon.com je internet tržni centar na kome možete da kupite više od
milijardu različitih proizvoda u Americi. Zaista je malo proizvoda koji
se danas tamo ne mogu naći što može biti i problem jer nisu svi
proizvodi kvalitetni a ni prodavci pouzdani.
Kupovina preko Amazona podrazumeva da neke od proizvoda kupujete
direktno od Amazona (npr. Kindle, Echo uređaji, Amazon Essentials
proizvodi, …) ali u ponudi postoje i proizvodi od drugih eksternih firmi
koje mogu ali i ne moraju da budu skladišteni kod Amazona.
Amazon.com najčešće ne vrši dostavu u Srbiju a u slučajevima kada
postoji ta mogućnost odmah plaćate transport i uvozne troškove Amazon-u.
U ovakvim slučajevima cena transporta i uvoznih troškova bude najčešće
dva do pet puta skuplja u poređenju sa cenom proizvoda u Americi.
Aliexpress Srbija je međunarodna ruka kineskog
maloprodajnog giganta AliBaba, sa ciljem izazivanja online giganta poput
Amazon i eBay. Sajt možete posetiti ovde, i ostvariti velik broj popusta i nagradaAliekpress je onlajn pijaca na kojoj možete pronaći razne proizvode po
pristupačnim cenama. Sajt je dostupan na mnogim jezicima, uključujući i
srpski. Da biste pristupili Aliekpress-u na srpskom, jednostavno idite
na veb lokaciju i kliknite na padajući meni jezika na vrhu stranice.
Odatle izaberite Srpski i ceo veb-sajt će biti preveden na srpski. Katalog Aliekpress-a je ogroman i obuhvata milione proizvoda. Da biste
pregledali katalog, možete koristiti traku za pretragu na vrhu stranice
ili pregledati različite kategorije. Kategorije obuhvataju sve, od
odeće i dodataka do elektronike i kućnih aparata. Takođe možete da
filtrirate rezultate pretrage prema rasponu cena, lokaciji isporuke i
drugim kriterijumima da biste pronašli tačan proizvod koji tražite.Aliekpress nudi širok spektar proizvoda, a neke od najboljih stvari koje
možete kupiti na Aliekpress-u uključuju odeću, elektroniku, dodatke i
kućne potrepštine. Možete pronaći pristupačne i moderne odevne
predmete, kao što su haljine, košulje i pantalone. Odeljak za
elektroniku uključuje sve, od pametnih telefona i laptopa do slušalica i
pametnih satova. Odeljak dodataka uključuje nakit, torbe i naočare za
sunce. Odeljak sa kućnim potrepštinama obuhvata posteljinu, kuhinjske
uređaje i kućni dekor.
Kliklak je vodeća online prodavnica u Srbiji koja nudi širok spektar
proizvoda visokog kvaliteta. Od igračaka za vaše najmlađe do najnovije
tehnologije i opreme za vaš dom, Kliklak ima sve što vam je potrebno za
udoban i moderan život. Uz brzu isporuku i izvrsnu korisničku podršku,
Kliklak je vaš pouzdan partner u online kupovini.U Kliklak webshopu pronađite najnovije proizvode po izvanrednim cenama.
Od elektronike do kućnih aparata, Kliklak nudi raznovrsnost i kvalitet
koji zadovoljavaju sve vaše potrebe. Naša prodavnica je optimizovana za
laku navigaciju, čineći vašu online kupovinu brzom i efikasnom.Bez obzira na to što tražite, naša online prodavnica ima bogat asortiman
proizvoda za svaki aspekt vašeg života. Uživajte u bezbednoj i udobnoj
kupovini iz udobnosti vašeg doma. Naša ponuda obuhvata sve, od
svakodnevnih potrepština do specijalizovane opreme.
IMA SAD TU JOS MNOGO ONLINE PRODAVNICA. I NE KAZEM DA JE KUPOVANJE IZ FOTELJE LOSE. NAPROTIV. SAMO IPAK SMATRAM DA JE AGRESIVNOST REKLAMIRANJA ZAISTA PRESLA SVE GRANICE. MOZDA ONLINE PRODAJA I IZBACIVANJE KESA I NASIH OMILJENIH SUSEDA PRODAVACA IZ NASIH ZIVOTA DOBRA,ALI OPET MACKA U DZAKU (ONLINE PRODAJA) NIJE ISTO KAO PREDIVAN OSECAJ KUPOVINE U OMILJENIM PRODAVNICAMA.
Нема коментара :
Постави коментар