четвртак, 22. октобар 2020.

JAHANJE NA METLI

 ZASTO BI SE OVAJ OKTOBAR RAZLIKOVAO OD PRETHODNIH? NARAVNO OVDE MISLIM  NA MOJE  OMILJENE PRICE O VESTICAMA. KAO NOVINU DODALA BIH 'METLU' KAO SREDSTVO KOJIM SE CISTI PRLJAVSTINA, A I PRIJATELJI NA FEJSBUKU!

Zla veštica zelene kože koja leti na svojoj čarobnoj metli možda je ikona Noći veštica i dobro poznata legenda. Ipak, stvarna istorija kako su veštice povezane sa jednim tako svakodnevnim predmetom i te kako je zanimljiva.

Nije tačno poznato kada je metla izumljena, ali sam čin čišćenja seže u davna vremena kada su ljudi koristili svežnjeve tankih štapića, trske i drugih prirodnih vlakana da bi pomeli prašinu ili pepeo. Kao što piše Džej Brajan Lauder, ovaj zadatak u domaćinstvu se čak pojavljuje u Novom zavetu.

Engleska reč za metlu "broom" potiče od biljke ili grmlja, koja je korišćena za izradu mnogih stvari. Od početka su metle bile povezane prvenstveno sa ženama, a ovaj sveprisutni predmet postao je simbol ženskog domaćinstva.

Uprkos tome, prva "veštica" koja je priznala jahanje metle bio je muškarac Giljom Edelin. On je bio sveštenik poreklom nedaleko od Pariza. Uhapšen je 1453. godine i suđeno mu je zbog veštičarenja nakon što je javno kritikovao crkvena upozorenja o vešticama. Zbog njegovog priznanja je mučen, a iako se pokajao, bio je doživotno zatvoren.

U vreme njegovog priznanja, ideja o vešticama koje su se vozikale na metli već je bila dobro uspostavljena.

Najranija poznata slika veštica na metlama datira iz 1451. godine kada su se dve ilustracije pojavile u rukopisu francuskog pesnika Martina Le Franka "Branilac dama". Na dva crteža jedna žena lebdi kroz vazduh na metli, druga leti na običnom belom štapu. Obe nose marame na glavii identifikovane su kao Valdežanke, članove hrišćanske sekte osnovane u 12. veku, koje je Katolička crkva označila kao jeretike, delom i zato što je ženama dozvoljavala da postanu sveštenice.

Antropolog Robin Skelton sugeriše da povezanost između veštica i metli može da ima korene u paganskom ritualu plodnosti u kom bi seoski farmeri skakali i plesali uz vrhove vila i metli uz svetlost punog meseca kako bi podstakli rast svojih useva. Ovaj ples, piše ona, povezao se sa uobičajenim pričama o vešticama koje su letele tokom noći na putu za "nedozvoljene sastanke".

Takođe se smatralo da su metle savršena vozila za napitke koje vi veštice skuvale kako bi sebi dale mogućnost letenja. Koristile su različite supstance i apsorbovale ih preko kože.

Nemoguće je znati da li su takve priče o vračanju u Evropi odražavale stvarnost ili ne. Većina onoga što danas znamo o sredjovekovnom vračanju potiče iz evidencije inkvizitora, pravnih zvaničnika i svedočenja samih optuženih veštica, često mučenih.

Počevši od 17. veka, izveštaji o vešticama koje su koristile metle da bi letele i izlazile iz dimnjaka postale su uobičajnije, čak i kada su žene postale usko povezane zsa domaćinstvom i kućnom sferom više nego ikada ranije.

Prema jednom običaju, žene bi metlu postavile ispred vrata ili u dimnjak kako bi druge znale da su daleko od kuće. Možda je zbog toga popularna legenda prihvatila ideju da veštice napuštaju svoje kuće kroz dimnjake, iako je vrlo malo optuženih veštica priznalo to.

Popularnost u stremljenju ka veštičarenju splasnula je do 18. veka. Iako u SAD ima još dosta "samoproglašenih" veštica, zahvaljujući rastu novopaganskih verskih tradicija, malo njih tvrdi da lete na metlama.

Naime, u srednjem veku, pa sve do renesanse, hleb se u Evropi uglavnom pravio od ražanog brašna. A na raži raste ergot, pečurka koja u većim dozama može da bude smrtonosna.

U manjim količinama, međutim, ova gljiva je moćni halucinogen, objašnjava magazin Atlantik, citirajući srednjovekovne tekstove u kojima se opisuju ljudi pogođeni iznenadnim ludilom koji plešu ulicama do iznemoglosti.

Po povratku u normalno stanje, oni bi opisivali psihodelične vizije koje su pratile njihovo privremeno stanje transa. Mnogo kasnije, u 20. veku, švajcarski hemičar Albert Hofman objasnio je efekte LSD-a proučavajući ergot.

S vremenom, ljudi su počeli da koriste ergot, ne više da bi mesili hleb, već zbog njegovih halucinogenih svojstava.

Koja je uloga metle u svemu tome? Poklonici ergota nisu mogli samo da progutaju pečurku jer bi ona na ovaj način mogla da izazove jake mučnine i kožne iritacije. Za „letenje“ bez neželjenih posledica, bilo je poželjno da drogu apsorbuju putem kože, posebno genitalija.

A upravo tu dolazi do upotrebe metle, tačnije njene drške koja se premazuje pastom spravljenom na bazi ergota.

Godine 1976, američki psiholog Linda Kaporel iznela je hipotezu po kojoj je krajem 17. veka država Masačusets bila žrtva „epidemije“ ergotizma, a da je epicentar te pandemije bio Salem.

Postoji dosta priča u raznim delovima sveta  vezanim za metlu. Iako se metla smatrala jednim od najvažnijih alata u brojnim obredima veštica i čarobnjaka, poznato je takođe da se izrađivala od različitih materijala za koje se verovalo da će pomoći u čišćenju negativne energije iz doma i odbrani od zlih duhova. Metla je bila moćan alat protiv mnogih vrsta uroka i crno magije prakse.  Od davnina je ostalo verovanje da metla koja se nalazi na ulazu u dom, “uzima” sve čarolije koje su bile namenjene toj kući i ukućanima koji tu žive. Kao instrument pročišćavanja, metla je povezana sa elementom vode i koristi se u ritualima za zaštitu, ritualima vezanim za vodu i ljubavne uroke.

No, takođe postoji verovanje da korišćenje metle može direktno uticati na protok energije u domu. Osim ovog verovanja, postoji niz drugih zanimljivosti.

Veruje se da metlom treba čistiti dom samo do šest časova popodne i da nakon tog vremena čišćenje treba izbegavati.

Ukoliko se useljavate u novi dom, kupite novu metlu. Korišćenje stare metle privlači negativnu energiju  iz starog prostora.

Da li privukli sreću u svoj život, počistite kuću ponedeljkom, sredom i petkom i tom prilikom recite: “Ono što je dobro i bolje neka ostane u mojoj kući”

Da bi eliminisali sve neopoželjno iz svog života potrebno je utorkom, četvrtkom i subotom počistiti kuću iznutra ka spolja i reći: “Šta je loše, ostavljam na ulici, van doma.”

Nikada nemojte  ostavljati metlu da stoji iza vrata. To će doneti mnogo prepreka u vaš život.

Nemojte  davati svoju metlu drugima.

Kada se godina završava staru metlu zamenite novom.

Ukoliko želite da privučete novu ljubav u svoj život napravite metlu od trave citronele i sa njom čistite svoju sobu petkom kada je pun Mesec.

Osobe koje imaju noćne more treba da naprave metlu od grana jasmina i stave je ispod kreveta u visini glave. Veruje se da će to doneti mir i spokoj tokom spavanja.

Ako želite da obnovite svoj život napravite metlu od palminih grana i njom  pređite preko zidova kuće petkom kad je Mesec u fazi prve četvrti (polumesec).

Ukoliko želite da vaš dom bude zaštićen od konflikata napravite metlu od grana ruzmarina i njom počistite dom sredom u periodu kad Mesec opada.

Pre korišćenja nove metle potrebno je da se  najpre očisti sa vodom u kojoj je bila morska so.

Bez obzira da li ste sami napravili ili kupili metlu, nemojte zaboraviti da je ovaj drevni alat čarobnjaka i veštica jedan od idealnih za izbacivanje negativne energije iz doma.

Da bi u kući bilo para, metlu treba da postavite drškom nadole.

Vratimo se u sadasnjost. Vestice i dalje postoje u izvornom obliku ili sa malim izmenama kao sto su VIKA vestice koje su po meni vise neka zenska sekta. Postoje skole i priznate vestice i u nasem okruzenju (Rumunija, Madjarska) ,a i celom svetu. Naravno vlaskom magijom koja je priznata na celoj planeti bave se nase vestice. Moja cuvena poveznica= zena = vestica jer samo magijom moze da uspe da obavi sve sto se od nje danas ocekuje!

Kad smo kod zena i ciscenja svakako se danas ne cisti metlom , sem mozda dvorista ko ima i negde jos u ruralnim krajevima. Ali kako god bilo svi posedujemo metlu! Realno! 

UPOREDILA SAM CISCENJE DJUBRETA I PRIJATELJA METLOM. MOZDA PREGRUBO ZVUCI I  IZVINJAVAM SE ZBOG TOGA. MEDJUTIM, TRENUTNO STANJE NA FEJSBUKU TOLIKO JE ISPRLJANO RAZNIM INDIVIDUAMA DA SE PREMA NJIMA BUKVALNO MORAS PONETI KAO PREMA DJUBRETU - MORAS IH OCISTITI!

OKTOBAR, VESTICE, ZENE ,DRUSTVENE MREZE, METLE, CISCENJE -MAGIJA NA DELU!

уторак, 20. октобар 2020.

KAD SMO KOD AMBALAZE

ZIVIMO U SVETU  GDE SU SAHRANE VAZNIJE OD POKOJNIKA,  GDE SU SVADBE VAZNIJE OD LJUBAVI, GDE JE IZGLED VAZNIJI OD PAMETI. MI ZIVIMO U KULTURI AMBALAZE  KOJA PREZIRE SADRZAJ! VLADA UVERENJE DA AKO JE LEP ONDA JE GLUP I OBRNUTO DA JE RUZAN NUZNO I  PAMETAN! NE MORA DA ZNACI ! PA IPAK COVEK SE ZAPITA DA LI JE NEKOG BRIGA STO JE NEKO RUZAN A PAMETAN?

I kao sto je odelo ambalaza za covekovo telo, tako je i nasa  kultura  nazalost pocela da vrednuje samo ambalazu. Mada stalno pricamo da odelo ne cini coveka , u danasnje vreme upravo odelo cini da o nekom coveku imamo bolje misljenje.   Ako ne računamo "lepotice" - napumpane starlete, prirodno lepe žene su uvek imale unutrašnju lepotu. Nije džaba što prosjaci kad traže, uvek najpre priđu osobi lepih crta lica. Nekom animalnom logikom i oni dolaze do zaključka da ako se nekome lepota vidi spolja, mora da je ima i iznutra. Uostalom, da li neko zna ijednu slavnu lepoticu koja je bila - glupa. Bilo ih je puno nesrećnih, a neko ko je glup ne može da bude nesrećan. Ne bi shvatio razloge za to.

S druge strane, cenim zato što imaju lošiji tretman među ljudima generalno zbog svog izgleda, ružne žene se često prozle, i iz njih izbija gorčina, ljubomora, zavist, ne žele da rade na sebi, zapuste se spolja i iznutra. Barem iz mog iskustva, češća je kombinacija ružna i glupa, nego lepa i glupa. Mada se postavlja pitanje i šta se podrazumeva pod "biti pametan". Cega se pametan stidi time se lud ponosi!
Ispravno, sa pozicije pametnog za onog koga smatra ludim. A kako je sa pozicije ludog? Ne medicinski, nego koga pametan smatra takvim!

On sebe ne smatra ludim, naprotiv, ludim smatra pametnog. A za „stid“, iskreno pita: „Šta to beše?“. Uostalom, ako je samo pametan sposoban za stid a stida je tako malo, koliko je pametnih? I zar ne uživamo više nego što razmišljamo, kad vrlo popularni peva: „O kako je, lepo biti glup!“. A da li je pametno, biti pametan?Posebno ludim, jer se takvim ludilom ponosi? (Što nije teško primetiti). Jedno rešenje je da se „opameti“, ili se bar prestane ponositi. Malo verovatno, značilo bi vrlo neprijatno priznanje sebi a ne samo drugima, da je bio „lud“. Drugo rešenje je verovatnije: nastaviće sa „ludiranjem“ i sa „ponosom“. Još više, dokazujući sebi da nije lud, a drugima da su ludi! Uz oslanjanje na ono što mu je takvo ponašanje donelo, i verovatnoću da će donositi i ubuduće i još više. I lako vidljivo: „pametan“ se nije mnogo ovajdio. „Mnogo pametan čovek, ali glup!“.

Radi se o različitim sistemima vrednosti. „Pametan“ i „lud“ imaju različito značenje, i povezani su sa različitim „ostalim“ vrednostima. Uz „pametan“, u tradicionalnom slučaju idu čast, poštenje, dostojanstvo, gledanje u drugom svoje drugo Ja. U novom i sve češćem uz njega ide ideal zvani „svoja guzica“ (kaže pevač i glumac Marčelo), odnosno korist. Što neposrednija i „opipljivija“, materijalna. I sve što je omogućuje, uključujući drugog čoveka! On je saradnik, sredstvo za svoju korist. Najvažniji je onaj za koga se čini da je može omogućiti, ili ga sačuvati od trećeg koji je prepreka ostvarivanju koristi. Pre svega, to je „vođa“.


Šta kad takav primeti da ga prilično ljudi smatra posebno ludim, jer se takvim ludilom ponosi? (Što nije teško primetiti). Jedno rešenje je da se „opameti“, ili se bar prestane ponositi. Malo verovatno, značilo bi vrlo neprijatno priznanje sebi a ne samo drugima, da je bio „lud“. Drugo rešenje je verovatnije: nastaviće sa „ludiranjem“ i sa „ponosom“. Još više, dokazujući sebi da nije lud, a drugima da su ludi! Uz oslanjanje na ono što mu je takvo ponašanje donelo, i verovatnoću da će donositi i ubuduće i još više. I lako vidljivo: „pametan“ se nije mnogo ovajdio. „Mnogo pametan čovek, ali glup!“.

Takav „lud“, zna šta o njemu misli „pametan“. Zna i koliko je „pametan“ tradicionalno, knjiški i školski cenjen, tako da bar donekle ili povremeno, ima u vidu njegovo mišljenje. Nije mu prijatno, i želi da s njim nekako izađe na kraj. Nema sumnje da tuđe optužbe, same sumnje da si lud, dolaze do svesti i ako se svesno odbijaju. Kao izaći na kraj sa njima? Jedan način je njihovo pobijanje kontradokazima i dokazima da si, sasvim suprotno, pametan. U ovom slučaju a i inače, pred očima imaš drukčije vrednosti i ciljeve kojima služiš. Više, opravdanije, „pametnije“, od onih koje u vidu imaju oni koji ti zameraju… Drugi je stalno povećavanje značaja, vrednosti i ciljeva kojima služiš, a što ti se i zamera! Upravo ovo i imamo u slučaju naših koji se ponose onim što im zameraju drugi naši…Ukratko, dobra stara racionalizacija (nalaženje razumnih razloga za nerazumno odlučeno) povećava vrednost „koristi“ i svega što njoj koristi, tako da i „nije pametno“, ne služiti joj. Nego služiti „pameti“, shvaćenoj kako to čini „pametan“.

Toliko o tome sta je zapravo pamet ,a sta glupost. Ko je shvatio ,shvatio. 

Jos teze je objasniti pojam lepog i ruznog. O ukusima se ne raspravlja. Pa dobro , ima istine u tome, ali ljudi moji zasto onda svi kazu za nekog da je lep, a za nekog da je ruzan? Kako se ukus ne izbori pa lepoticu poruznja i obrnuto. Ko je lep ,lep je i tacka.

ZATO RAZMISLIMO MALO O  AMBALAZI  POCEV OD LJUDI NARAVNO ,PA PREKO RAZNIH PROIZVODA DO UPAKOVANOG MISLJENJA. NE PAKUJTE MOZAK U KORSET, NI SVOJE TELO U BELO ODEALO AKO SE TAKO NE OSECATE. DRUGE MOZETE ZAVARATI ALI NE I SEBE!

недеља, 18. октобар 2020.

KORSET NA MOZGU

 MOZAK - NAJNEISPITANIJI DEO NASEG TELA. PA IPAK NAJPOTREBNIJI DEO. SLAGALICA U MOZGU MORA DA FUNKCIONISE FENOMENALNO- SVAKI DELIC DA RADI SVOJ POSAO BEZ GRESKE. I TAKO TO UGLAVNOM FUNKCIONISE DO MOMENTA DOK MOZAK NE UVUCEMO U KORSET. PITATE SE - STA PA TO SAD ZNACI? PA UPRAVO TO1 KAO STO UVUCEMO SVOJE TELO U KORSET DA PRIKRIJEMO DEBLJINU TAKO I KAD MOZAK OGRANICIMO DOBIJAMO REZULTAT KOJI SMO OCEKIVALI - ILI NE?

Znamo da smo svake sekunde svakog dana preplavljeni informacijama – toliko je informacija da ih je prosto nemoguće sve registrovati. Bez gledanja, znate li koje su vam boje čarape? Šta je nosila prva osoba koju ste videli jutros? Ako ne, ne brinite, nije pamćenje još uvek počelo da vam "lapi"!

Mozak konstantno radi na tome da filtrira informacije kojih ne moramo da budemo svesni. To nam omogućava da pažnju usmerimo na one informacije koje nam jesu značajne. Na primer, ako gledate fudbal, verovatno niste svesni svega što se dešava u publici, iako mozak prima ove informacije.

Ovaj proces se naziva selektivna pažnja i služi za to da nas ne izludi količina informacija kojom smo obično bombardovani. Međutim, neke informacije ipak uspevaju da se probiju kroz barijere našeg fokusa. Jedan takav primer je kada neko spomene naše ime u razgovoru čak i kada ne učestvujemo u njemu. Kad istreniramo mozak i povecamo moc filtera smanjicemo jos vise broj informacija koje stizu do nas. Nekad se to zvalo " ispiranje mozga" ( mislim i danas  se tako zove), ali ovde je rec da mi SAMI to uradimo sebi ,a ne neko drugi.Ispiranje mozga (poznato kao i kontrola uma, menticid, prisilno ubeđivanje, kontrola misli, reforma misli i reedukacija) je koncept da čovekov um može biti izmenjen ili kontrolisan upotrebom specifičnih psiholoških tehnika. Smatra se da ispiranje mozga smanjuje sposobnost sujbekta da razmišlja kritički ili nezavisno, da omogući uvođenje novih nepoželjnih misli i ideja u um subjekta kao i menjanje subjektovih stavova, vrednosti i uverenja.

.Treptanje je nešto što radimo otprilike svakih 2-10 sekundi, ali smo toga svesni samo kad nam neko skrene pažnju. (Sad ćete verovatno pročitati ostatak ovog teksta razmišljajući o treptanju.) Ali kako mozak uspeva da izvrši sve ove procese bez svesnog razmišljanja? Treptanje je automatski refleks čija je svrha zaštita i održavanje vlažnosti oka. Spoljašnji ugao oka neprestano proizvodi suze koje se brišu i razmazuju pokretom kapka prilikom treptanja kako bi oko bilo čisto i dobro podmazano. (To je i razlog zašto je treptanje tako ravnomerno raspoređeno.) Automatski sistem koji reguliše treptanje je takođe zaslužan za to što se oči zatvore kada se nešto naglo približava licu. Iako imamo tu sposobnost da zaustavimo taj proces kada svesno razmišljamo o tome (recimo ako se upustite u takmičenje zurenja), automatski sistem će nas vremenom primorati da opet trepnemo.

Kada govorimo jedino o čemu svesno razmišljamo je to o čemu pričamo. Ono o čemu ne razmišljamo jeste sinhronizacija mišića u jeziku i ustima koja omogućava verbalnu artikulaciju reči. Prvobitno učimo da govorimo putem imitacije.Ne imitiramo nužno kompletne rečenice već sklapamo delove koje čujemo pre nego što i počnemo da razumevamo značenje, čime se stvara struktura u koju će se smestiti naše reči. Kako imitiramo i učimo ove nove reči, mozak mora svesno da razmišlja o tome kako da namesti jezik da proizvede željeni zvuk.Međutim, kako se razvija naša sposobnost izgovaranja svakog zvuka, svesni um se isključuje iz pozicioniranja jezika i usana i proces se automatizuje. To objašnjava zašto kada govorimo ne razmišljamo svesno o tome gde nam se nalazi jezik.Mišići su već naučili pokret i mozak automatski postavlja jezik u odgovarajući položaj dok svesno razmišljamo samo o tome što želimo da kažemo.

Zamislite da vaše dete zaista želi da bude umetnik i donese vam prosto užasan crtež na kog su veoma ponosni. Šta im kažete? Većina roditelja će pohvaliti crtež, čak i ako sami ne veruju u to što govore. Međutim, kada dete poraste i pogleda taj siti crtež možda će biti užasnuto time što ga je iko ikada smatrao dobrim.Pozitivna povratna informacija nam gradi uverenje da se uklapamo u opisane kriterijume. To menja način na koji vidimo sami sebe i počnemo da mislimo da smo bolji nego što zaista jesmo.Taj koncept se proteže dalje od talenta koji se ne može naučno izmeriti. Studija koja je sprovedena u dokumetarcu "(Dis)Honesty: The Truth About Lies" [(Ne)Iskrenost: Istina o lažima] je pokazala da ljudi koji veruju su dobro odgovorili na pitanja na testu sledeći test rešavati sa više samopouzdanja, iako se nisu promenili ni nivo znanja niti težina samog testa.

U ovom eksperimentu, učesnicima su odgovori na prvi niz pitanja ponuđeni na dnu stranice i rečeno im je da ih mogu pogledati ako žele. Logično, rezultati testa su bili vrlo dobri. Na drugom testu nisu dobili i odgovore, ali zato što su učesnici prevarili sami sebe da veruju da su bolji (iako su varali na prethodnom testu), odgovarali su brže i nisu brisali greške. Uprkos samopouzdanju, rezultati su im bilo znatno gori u odnosu na prvi test. Sto vise ogranicavamo mozak sve vise nam raste samopouzdanje, sto ne znaci da je to dobro . Pa ipak vecina ljudi ima mnogo bolje misljenje o sebi nego sto je istina bas zahvaljujuci  tom korsetu!

 

Mnogi ljudi su pod utiskom da jednom kada nam se nešto dogodi možemo da se toga setimo upravo onako kako se i desilo, a bilo kakve razlike između stvarnih događaja i naših uspomena su rezultat blagog zaborava. Međutim, psihološka studija koju su sproveli Elizabet Loftus i Džon Palmer 1974. godine je pokazala da je situacija dosta kompleksnija.

Eksperiment je tekao tako što su učesnicima pokazani snimci saobraćajnih nesreća i postavljena standardna pitanja o tome šta su videli. Učesnici su podeljeni u različite grupe, od kojih je svaka dobila ista pitanja ali malo različite formulacije.

Učesnici u dve druge su dobili pitanje o tome šta misle koliko je brzo auto išao, ali glagol koji je opisivao sudar je u jednoj prilici bio „udariti“ a drugoj „zakucati se“. Kontrolna grupa uopšte nije dobila pitanje o brzini.

Nakon nekoliko nedelja učenicima su ponovo postavljena pitanja o video snimcima koje su videli. Ovog puta su ih pitali: „Da li ste videli ikakvo slomljeno staklo?“, kog zapravo nije bilo. Učesnici kojima je rečeno da se jedan auto ”zakucao” u drugi (a koji su takođe predvideli i veću brzinu) neispravno su rekli da se sećaju slomljenog stakla daleko više od učesnika u kontrolnoj grupi i onih čije je pitanje bilo formulisano sa „udariti“.

To pokazuje da naš mozak može ponovo stvoriti elemente sećanja iz novih informacija koje su mu date, a koje onda postanu pohranjene kao deo originalnih sećanja, čime se stvaraju lažne uspomene.Kad god pisem o laznim uspomenama potresem se totalno. Jer kako ali kako zapravo da znam sta su lazna a sta prava secanja?

Da li ste se ikada zadesili u ozbiljnoj situaciji u kojoj je smeh potpuno neprimeren, a iz nekog razloga prosto ne možete da prestanete da se cerekate? Ne brinite, kriv je vaš mozak!

Rad koji je objavljen 1998. godine objašnjava ulogu mozga u impuls za smejanje. U radu je predstavljena devojčica označena samo kao A.K. nakon što je prošla operaciju kako bi se iskontrolisala njena epilepsija.

Doktor je otkrio da stimulacija područja od otprilike 4 cm2 u frontalnom girusu (deo frontalnog režnja mozga) podstiče A.K. da se smije. Ovo područje mozga je suplementarno motorno područje. Kada je A.K. objasnila zašto se smeje, rekla je da je pomislila na nešto nakon smejanja. Ovaj proces je obično obrnut za većinu ljudi, jer prvo nešto registruju kao smešno, a onda se smeju kao odgovor.

Autori rada veruju da je smejanje podstaknuto različitim područjima u mozgu, od kojih je svako odgovorno za različite elemente iskustva. Postoji emotivna reakcija, kognitivni proces razumevanja zašto je nešto smešno, i, na kraju, nekontrolisana reakcija koja uključuje pomeranje mišića lica i formiranje osmeha.

Nakon što nešto protumačimo kao smešno mozak stvara fizičku reakciju koju je vrlo teško iskontrolisati.Koliko nam se ovo puta desi i to je zaista divno. Kada nam se smeh otrgne kontroli- onako sponatano. Naravno ne i neprimereno.

Po teoriji lateralizacije, desna strana mozga je najbolja u ekspresivnom i kreativnom razmišljanju. Najčešće se s ovom stranom mozga povezuju slijedeće funkcije: Prepoznavanje ljudskih lica, Motorika, Izražavanje osjećaja, Muzika, Dešifriranje emocija, Boje,Obrada slika, Uverenja i verovanja,Imaginacija, Intuicija, Kreativnost, subjektivnost, u prevodu sva kreativnost i emocije su u desnoj hemisferi mozga. Ako odlucite da ogranicite ovu hemisferu  totalno ste na gubitku, mada u kakvom vremnu zivimo mozda je odbacivanje emocija najbolje resenje za sve.

Po teoriji lateralizacije, leva strana mozga obrađuje sve zadatke koji imaju veze s logikom i analitičkim razmišljanjem. Lijeva strana obično bolje upravlja: Jezikom, Logikom, Kritičkim razmišljanjem, Brojevima ,Rezoniranjem, Objektivnošću ,Analiziranjem, Pažnjom, Racionalnošću..Sami zakljucujete sta se dogadja kada sputate levu hemisferu vaseg mozga? Postajete opusteniji i srecniji.

NARAVNO NAJBOLJE BI BILO DA OBE HEMISFERE KORISTITE ILI BAR POLA JEDNE I POLA DRUGE KAKO JE TO NEMOGUCE JASNO VAM JE ODAKLE TOLIKA RAZLICITOST MEDJU LJUDIMA. STO SE TICE KORSETA I ZAUZDAVANJA MOZGA KAO I TELA U MOMENTIMA KAD INFORMACIJE PRETE DA VAM IZAZOVU EKSPLOZIJU U GLAVI NIJE UVEK KORISNO MADA  JE PONEKAD NEOPHODNO! NARAVNO NA VAMA JE IZBOR AKO VAM MOZAK VEC NIJE "ISPRAN"!


 

 

 

 

петак, 16. октобар 2020.

LJUDSKA KOSA

KOSA NIJE SAMO UKRAS NA NASOJ GLAVI, KOSA JE NESTO STO NAS CUVA. KOSA JE MJUZIKL PROTIV RATA, KOSA JE PREDMET OBOZAVANJA ALI I UNOSAN BIZNIS. KAO I MNOGA TOGA DRUGOG KOSU UZIMAMO ZDRAVO ZA GOTOVO. I NEKADA SMO SMORENI STO SE BRZO MASTI I  PREDSTAVLJA NAM DODATNI STRES U OVOM INACE PAKLENOM RITMU ZIVOTA.

Na banderi ispred moje kuce opet oglas o potraznji ljudske kose u ulici Risanskoj.  Oduvek se prodavala kosa iako je meni to bas nesto licno i nekako mi nije za prodaju. Danas je to kao i sve ostalo (prodaja svih organa) postalo rutina. Zasto ne bi i prodaja  kose postala ogroman bizsnis.Jedno od tržišta u SAD koje je iz godine u godinu sve više u usponu jeste uvoz "crnog zlata". Ako ste mislili da je reč o nafti, prevarili ste se, jer za Amerikance ono predstavlja i ljudsku kosu. Afroamerikanke provode sate u frizerskim salonima, perika i dodataka za kosu je sve više u milionima prodavnica, a iza svega toga krije se jedna tajna, nažalost, verovatno i kršenje ljudskih prava.

CNN donosi ekskluzivnu priču o industriji kose koja je u razvoju. Tržište kose Afroamerikanaca u SAD vredelo je, kako se procenjuje, više od 2,5 milijardi dolara 2018. godine. Ono što je manje poznato je da većina produkta za kosu dolazi iz Azije, tačnije - Kine.

Mikajla Lov Dejvis ima svoj salon u Arlingtonu u Teksasu i tokom protekle decenije bavila se oblikovanjem kose svojih mušterija. Postupak pletenja kose traje nekoliko sati i košta više od 115 dolara. Prva stvar koju ljudi vide kod nas je naša kosa. Moramo da predstavljamo našu krunu i biti samouvereni kada je nosimo. Pomaže im da budu osnažene. Daje im samopouzdanje kad vide koliko su lepe i koliko im je lepa kosa.

Ipak, neke kineske fabrike koje obezbeđuju na hiljade kilograma kose za američko tržište sada su pod lupom SAD zbog navodnog prisilnog rada u kranje zapadnom regionu Sinkjang, gde grupe za zaštitu ljudskih prava navode da je dva miliona Ujgura i drugih etničkih manjina zatočeno u kampovima od 2016. godine. Peking te kampove naziva "centrima za stručno osposobljavanje" i kaže da je proširenje fabričkih poslova koje su u kampanji povezani sa kampovima deo programa za "ublažavanje siromaštva".U septembru su američka carina i zaštita granica objavile Nalog o oduzimanju za sve dolazne pošiljke kose iz Industrijskog parka za proizvodnju produkta za kosu kompanije "Lop" u južnom Sinkjangu. To je usledilo nakon dva ranija naloga za kompanije koje su registrovane u istoj oblasti, uključujući zaplenu u junu 13 tona ljudske kose u vrednosti od 800.000 američkih dolara.

Američke optužbe o prisilnom radu u Sinkjangu deo su šireg obrasca navodnog kršenja ljudskih prava od strane kineske vlasti u tom regionu.

Iako Singjang u odnosu na druge regione ima malo stanovništva, od 22 miliona, u njemu žive razne manjinske grupe, među kojima pretežno muslimani Ujguri. Ujguri se, sa drugim manjinskim grupama, koje uključuju Kazahstance i Kirgistance, kulturno i jezički razlikuju od Han Kineza, dominantne etničke grupe u zemlji.

Posle niza napada prošle godine, vlasti su zauzele sve oštriji pristup u borbi protiv, kako tvrde, nasilnog separatističkog pokreta među manjinskim grupama u Sinkjangu.

Ono stanovište se koristi za opravdanje strogih ograničenja verskih sloboda, uz opsežne mere nadzora, uključujući postavljanje bezbednosnih kontrolnih punktova širom regiona. SAD navode da je ova politika kulminirala stavaranjem mreže masovnih zatočeničkih kampova u senci, čiji je cilj da asimiliraju muslimanske manjine u Sinkjangu putem prisilne političke indoktrinacije.

Američki Stejt department procenjuje da je kroz sistem kampova moglo da prođe čak dva miliona ljudi od 2017. godine.CNN je dokumentovao višestruka svedočenja ljudi koji su pobegli iz kampova, uključujući žene koje kažu da su bile mučene, seksualno zlostavljane i primorane da se podvrgnu sterilizaciji. Sve optužbe je Kina negirala.Dokumenti koji su procurili pokazuju da su ljudi poslati u kampove zbog neverovatnih nepravilnosti, kao što su nošenje marame ili duge brade ili rađanja previše dece. Kompanije upletene u slučaj nisu htele da daju komentar za CNN, a informacioni centar Sinkjanga faksom je poslao odgovor u kom izražava "oštru osudu" zbog "varvarskog čina" protiv privatnih preduzeća koji "pružaju mogućnost lokalnim narodima etničkih manjina da zaposle u pomažu ljudima da se reše siromaštva".U celom slučaju pominje se nekoliko kompanije, koje su nakon što su zapanjujući podaci izašli u javnosti prestali sa uvozom od istih firmi.

Nekoliko žena priznalo je za CNN da im je prisilno odrezana kosa.

- Ošišali su nas, oćelavili. Sve je nestalo, ništa. Imala sam dugu kosu - kaže Gulbahar Jalilova koja sada živi u Istanbulu nakon što je pobegla iz ovog sistema kampova.

I Zumrat Davut, koja sada živi u Vašingtonu, navodi da je imala slično iskustvo.

- Imala sam dugu kosu, do kukova. Drugog dana su me odveli u posebnu kancelariju, gde su imali mašinicu i makaze, odrezali su mi kosu - kaže ona.

Dodaje da je svima kosa bila kratka, što je ženske zatvorenice činilo tužnim i stresiranim. Ne zna šta se sa kosom događalo, ali navodi da njeno srce počne da lupa kada vidi produkte za kosu iz Kine u američkim prodavnicama.

- Pogledam ih i pitam se da li je to moja kosa ili kosa moje sestre. Pitam se kada je ljudi nose, da li se nekad zapitaju odakle je stigla - navela je Zumrat.

Sitematsko uklanjanje kose potvrdila je i Kelbinur Sadik, etnička Uzbekistanka koji je udata za Ujgura. Nekada je živela u Sinkjangu, ali je prognana u Holandiju, za CNN je rekla da je bila primorana da predaje kineski jezik u jednom kampu 2017. godine i da je svima koji su ulazili u kamp bila ošišana kosa. Rečeno joj je da je njena uloga da podučava "nepismene" i da je zadatak u kampu "izuzetno tajan".

Posle otprilike deset dana, svi su bili potpuno obrijane glave i brade. žene su takođe bile obrijane - navela je.Tokom višemesečne istrage, CNN nije uspeo da verifikuje šta se događa sa kosom navodno oduzetom od žena u kampovima. Industrijski stručnjaci kažu da je velika vrednost ljudske kose znači da je malo verovatno da će biti odbačena, ali ističu i da bi ona činila samo mali deo kose koji bi bio potreban za stabilan lanac snabdevanja. Kina takođe uvozi kosu iz Indije, Malezije i nekoliko drugih zemalja.Ipak, CNN je uspeo da kupi nekoliko uzoraka kose koji se reklamiraju kao "Ljudska kosa iz Sinkjanga", zajedno sa kosom označenom kao kineska i ruska od kineske kompanije "Emeda Hair". DNK testiranje uzoraka kose nije moguće bez korena.Ljudi na tržištu zaista kosu nazivaju "crnim zlatom", a razlog za to je što je njena vrednost u poslednjih deset godina skočila, kao i potražnja.Kina je najveći svetski proizvođač perika i nadogradnji za kosu i glavni dobavljač proizvoda za kosu u SAD, sa skoro milijardu dolara izvoza. Osim proizvodenje, cena i dostupnost na mreži pomogli su Kini da dominira tržištem.Čak uprkos optužbama koje postoje, SAD su za Sinkjang i dalje rastuće tržište, a izvoz se od aprila 2019. do aprila 2020. povećao za 250 odsto na 26,6 milijardi dolara.Kineski državni mediji su u julu objavili da u industrijskom parku Lop postoje 32 kompanije za kosu. U martu ih je bilo 21 sa 4.000 zaposlenih.Postoje brojna svedočenja o prinudnom radu u fabrikama u ovoj provinciji, a prema podacima ASPI najmanje 80.000 Ujgura prebačeno je do 2017. u fabrike širom Kine.Po prvi put, donji dom pakistanskog parlamenta informisan je o trgovinskoj vrednosti izvezene ljudske kose.Prema pakistanskom ministarstvu trgovine, u poslednjih pet godina je ta zemlja izvezla ljudsku kosu u vrednosti od 1,4 miliona evra. Pakistan izvozi kosu u Kinu, Sjedinjene Američke Države, Ujedinjene Arapske Emirate i druge zemlje širom sveta.U međuvremenu, SAD i Japan su najveća tržišta za kosu vrhunskog kvaliteta, za svoje industrije zabave. U Kini je zahtev za kosom u porastu, zbog cvetanja kozmetičke industrije.

Zajedno sa doniranjem sperme i testiranjem lekova, prodaja kose preko interneta je jedan od najlakših načina da se zarade pare bez rada.

Ljudska kosa je dragocena, jer je retka i neuporedivo kvalitetna roba za širok spektar korisnika. Sićušnim ljuspicama koje upijaju ulja a vodu ne, kosa čisti naftne mrlje bolje od većine drugih materijala. Ali najtraženija je u kozmetičkoj industriji. Umeci i perike koji se prave od najkvalitetnije ljudske kose su nekoliko puta skuplji od sintetičkih. Osim što ima prirodan sjaj i teksturu, prava kosa se ne topi kada je izložena visokim temperaturama, što je ogromna prMeđunarodni tokovi trgovine odnose kosu tamo gde su pare. Statistike UN za 2014. godinu pokazuju da su SAD uvezle ljudsku kosu u vrednosti od preko 650 miliona dolara – sirovu, obrađenu ili pretvorenu u perike, lažne brade ili obrve. Italija i Britanija su takođe važne destinacije, i obe zemlje su uvezle kosu u vrednosti od preko 50 miliona dolara. Kina je izvezla prirodnih perika u vrednosti od preko 2,2 milijarde dolara, težine nešto manje od 13 miliona kilograma.ednost kada koristiš fen.

Ali lanac snabdevanja ume da bude šokantno nemoralan, sa posrednicima koji putuju po indijskim i kineskim selima i nude seljankama siću za kosu koja na zapadnom tražištu vredi na stotine dolara. 2004. godine, Gardijan je pisao da u ruskim zatvorima i mentalnim institucijama zarađuju tako što na silu briju glave štićenicima i prodaju njihovu kosu u inostranstvu (Viktorija Bekam se čak i hvalila da je ponosna vlasnica perike koja potiče iz ruskog zatvora, ali je njen frizer porekao tu njenu tvrdnju.).

Ali internet je omogućio ženama da dobiju pristojnu cenu za svoju kosu, time što ih je direktno povezao s kupcima širom sveta. Džordž Horton, frizer iz Kalifornije, 2007. godine se dosetio da osnuje onlinehairaffair.

Otišli smo u salon, ošišali ih i obrijali im glave", rekao je on. „Nismo imali predstavu šta će da se dogodi. Ali ljudi su poludeli na aukciji"

Uskoro se pojavila konkurencija. Jedni od prvih je bila buyandsellhair.com, kompanija iz UK, koja je osnovana 2010. Vlasnik, Sendip Sekon, je rekao VAJSU da boja, gustina i kvalitet utiču na cenu. Riđa kosa dostiže najveću, od 30 do 80 dolara za dva i po santimetra, a za njom sledi plava. Kosa koja se smatra za „devičansku" – ona koja nije farbana, blajhana ili ispravljana – takođe dobija bonus. Ali dužina je najvažniji faktor, i kosa dužine preko pola metra može da dostigne cenu od hiljadu dolara i više. Na Sekonovom sajtu piše da je najskuplja kosa ikada prodata bila gusta, devičanska kosa dužine 115 santimetara, za 6500 dolara.

Ko daje sve te pare? Tokom 2013. i 2014, Sekonova kompanija je sprovela istraživanje svojih kupaca, da bi saznali šta rade s kosom kada je kupe. Rekao nam je da 83 posto njih pravi perike i umetke, pet posto je koristi za „umetnička dela, dizajn ili modu", uključujući i porcelanske lutke, odeću i dugmeta. Preostalih 12 posto je bez uvijanja priznalo da im je kosa bila potrebna zbog fetiša.

A fetišisti rado plaćaju više, ako dobiju nešto više od uobičajenog. Neki kupci nude premiju ako im žene koje im prodaju kosu daju snimak brijanja glava, kaže Sekon. U nekim slučajevima, ovo je samo mera obezbeđenja, jer prodavci nekada umeju da prevare kupce, mešajući ljudsku kosu sa konjskom dlakom. Ali kod polovine video transakcija, posebni zahtevi odaju seksualne sklonosti kupca.

Postoji unosan biznis, već godinama unazad. Otkup i prodaja kose.

Sve dame koje žele da promene frizuru, mogu i da zarade neki dinar. Tokom velikih kriza i ratova žene su prodavale sopstvenu kosu, kako bi prehranile decu. Duga i negovana dlaka obezbeđivala je mnogo novca i to je bio jedan od sigurnih načina da se dođe do prihoda.

Ta ideja i dalje živi. Ovo je postao veoma unosan posao, a oglasa za kupoprodaju kose je sve više. 

Žene godinama puštaju kosu i neguju je, da bi je na kraju porodale. Izgleda da su na još većem dobitku frizerski saloni koji se bave otkupom. Neki čak snose i troškove šišanja, samo da bi se "dočepali" duge kike ili repa. 

U frizerskim salonima postoji različit ponuda. Mnogobrojne boje i nijanse, a svi garantuju da rade sa 100% prirodnom kosom, nefarbanom i netretiranom, koja prolazi kroz sanitarne preglede.

Sve dame koje imaju  nefarbanu, izuzetno jaku i gustu kosu, dužine preko četrdeset centimetara, mogu da zarade.

- Devojke su spremne da plate i po nekoliko stotina evra ne bi li svoju kosu produžile. Prirodna kosa je ono što se traži, naravno. Postoje različite metode, ali ono što se najviše preporučuje, a i traži je čvorovanje. Sitni čvorići kojima se spaja vaša kosa sa nadogradnjom - objašnjava Miloš.

Kako kaže, na ceni je uvek kosa devojčica. 

- Kosa mlađih devojčica je najtraženija i najskuplja. Baš zbog toga što nije tretirana i u potpunosti prirodna, a svaka devojka bi da uvek ima lepu i dugu kosu poput devojčice - dodaje uz osmeh.

Kako reče, o dužini ne može preko telefona, ali svakako se kosa i meri. Što je gušća biće i teža. Iznos koji se dobija je 4000 dinara na 100 grama. Pa dalje 6000 za 200, 8000 dinara je 400 grama.

A minimalna dužina da bi uopšte razgovarale je 50 sanitimetara! Ukoliko je kosa stepenasto ošišana, stepenovi ne smeju biti duži od 5 santimetara.

Naravno, naglasila je da troškove šišanja i feniranja snosi salon. 

Inače, oni kosu i nadograđuju, ali drugom kosom. 

A zašto drugom?? Jer se kosa otkupljena u Srbiji šalje u inostranstvo na prodaju!

Očigledno dlakavi" biznis cveta. Ko zna po kojoj ceni se srpska kosa proda preko. Sigurno nije neka sića u pitanju čim je tolika potražnja.

Zanimljivo je da Zavod za statistiku već nekoliko godina unazad objavljuje podatak da Srbija godišnje uvozi, dakle, kupuje iz inostranstva, oko 200 kilograma ljudske kose.

Sta zakljucitri iz cele price o kosi koja je nas najlepsi ukras? Mnogo toga sem frizure je svakako u pitanju. Setih se i jedne mnogo tuzne price o sisanju kose ,a koja se odnosi na akciju prikupljanja kose u humanitarne svrhe za decu obolelu od raka koja usled hemoterapije gube kosu. Pritom deca koja se sisaju pokazuju izuzetnu solidarnost i neverovatnu humanost. 

NARAVNO ZLOUPOTREBA KAO STO SMO VIDELI UVEK POSTOJI  KAD GOD JE PRODAJA U PITANJU. NE GLEDA SE TU NISTA DRUGO  OSIM DOBRE ZARADE. MENI JE TO TUZNO I STRASNO . U KOLIKO GOD RAZMISLJALA O OVOJ TEMI NE MOGU DA SE OTMEM UTISKU TE ZLOUPOTREBE. JESTE LEPO OSISATI SE  U ZNAK SOLIDARNOSTI, LEPO JE I AKO ZELIS DA PROMENIS FRIZURU I NESTO I ZARADIS PRITOM. ALI SISANJE NA SILU I PRODAJA KOSE KAO NEISCRPAN IZVOR VELIKE ZARADE JE ZLOCIN SVAKAKO.

VOLITE I NEGUJTE SVOJU KOSU JER ONA JE SVAKO VAS NAJVECI UKRAS. I CUVAJTE JE IAKO CE PONOVO NARASTI NIKAD NECE BITI ISTA!

среда, 14. октобар 2020.

PRODAVAC MAGLE, PRODAVAC SVOG MISLJENJA...

PRODAVAC MAGLE, PRODAVAC SVOG MISLJENJA I SLICNE POJAVE KOJE ZAISTA POSTOJE! I SAD DOK SVI ZNAMO KO SU PRODAVACI MAGLE U CELOM SVETU A NE SAMO U SRBIJI ZA OVE DRUGE PRODAVCE MI SRBI SMO EKSPERTI!

 Dakle prodavaci magle su naravno prvenstveno politicari koji to ekspertski rade, a za njima po mom misljenju na drugom mestu su lajf kouci. Na trecem su uopsteno prodavci ( izvinite zbog ovog).

Magla me je uvek podsećala na nešto mutno, sivo, nevidljivo, blizu i opasno. Mnogima je, naprotiv, prva asocijacija na ovu vremensku pojavu marketing. Jedna od najčešćih fraza koju srećem kada u društvu gledam TV program koji se prekida reklamom je “opet ovaj marketing i prodaja magle”.

Upravo vam počinje epizoda omiljene serije, a prethodna epizoda imala je dramatičan završetak, taman je došlo do raspleta u filmu koji gledate, Kesić se upravo sprema da vam otkrije gosta analitičara i sve to prekida…blok reklama. Onda vas taman vrati u život povratak programa koji ste prvobitno gledali, ako u međuvremenu niste zaboravili šta je to, ali stiže novo iznenađenje…reklame! Ovaj čest scenario u domovima mnogih, učinio je da ti isti ljudi zamrze “marketing”. U tom bloku “laži i paralaži”, kako ga oni nazivaju, ređaju se saveti kako da se zauvek rešite celulita, koju vodu bi trebalo da pijete ukoliko želite onu sa najviše minerala, zašto bi trebalo da vozite najbezbedniji automobil određenog brenda i čiji je recept za čips najbolji.

U takvom scenariju, rekla bih da mi marketing pre “prodaje sreću”, nego maglu. Ovo nikako ne znači da reklama koja vas prekida u gledanju omiljene latinoameričke serije ili baner koji vam iskače pre otvaranja web sajta, nisu deo marketinga. Oni su deo kreativne implementacije koja dolazi na kraju strateškog procesa marketinga, ali su rezultat neke tvrdnje i postavke, od koje počinje sve. Dobro isproducirana reklama, inovativno dizajniran baner, smelo formulisan slogan i ubedljivo prenesena poruka promo lica brenda, sve je to kreativni deo ovog procesa. Taj kreativni deo, nije nas slagao niti nam je prodao maglu, već nam je samo na drugačiji način, i drugačijom formulacijom, preneo karakteristike brenda i vrednosti koje nam pruža. Svaka kreativnost i umetnost koja je preko masovnih medija vidljiva mnogima, proizilazi iz nekih znanja, saznanja, tvrdnji, činjenica i pozicija. Ta saznanja istražuje i kreira baš marketing.

Magla se vrlo dobro prodaje tako da na prodavcima i nije toliko tezak zadatak. Nama kupcima sve je moguce prodati ili svaka roba ima svog kupca. I sada samo od nas samih zavisi koliko i kada smo spremni da kupimo maglu. Cena naravno kao i sama roba - vrlo maglovita. Nekako pisuci blogove godinama shvatila sam da i ja zapravo prodajem nesto izmedju magle i snova ,a ne spadam ni u jednu od tri navedene kategorije. I da se razumemo jasno mi je da to nije kompliment. Pa opet, ponosna sam na svoje blogove jer svedoce vremenu u kome zivimo na najobjektivniji moguci nacin. A da li sam napisala istinu ili laz o nekoj temi presudice vreme! Dotle magla, magla svuda oko nas.

Često dobar marketing osim “prodavcem sreće”, možemo nazvati i “prodavcem snova”. U našem gradu, ne tako davno, pričalo se o jednoj ušuškanoj knjižari u starom delu Beograda – Savamali, a u kojoj živi, ni manje ni više nego prodavac snova. A to čime se bavi, poručuje vam velikim natpisom u izlogu knjižare na kojem piše PRODAVAC SNOVA. Koje su prve misli svakog ko prođe niz ulicu Kraljevića Marka i sretne se oči u oči sa ovom porukom? Možda pomisao da će na ovom mestu najzad ispuniti sve svoje neostvarene želje? Ili da snovi kao takvi ipak nisu na prodaju pa je reč o neslanoj šali? Ili će se pak zapitati koliko je cena po ostvarenju jednog sna? Ili jednostavno neće ni primetiti natpis i mirno će produžiti. To će verovatno učiniti onaj kome vlasnik ove knjižare nije ni namenio ovu poruku. A onaj ko je ljubitelj knjiga ili ko je u potrazi za delom Augusta Kurija iz 2011. godine, ili onaj ko je jednostavno radoznao da sazna kakvu mu to specifičnu vrednost nudi ovaj prodavac, svakako će kročiti u radnju. Ja sam bila na strani ovih preterano radoznalih. Tako sam došla do saznanja da u ovoj savamalskoj knjižari mogu kupiti knjigu “Prodavac snova”, autora Augusta Kurija. Tada je nisam kupila, ali sam bila srećna kada sam shvatila da mi je prodavac želeo reći samo to da u svom asortimanu ima pomenutu knjigu. Nije me slagao, nije mi pominjao maglu, samo mi je na jedinstven i kreativan način iskomuncirao asortiman njegove knjižare. I zato se nikad neću naljutiti na njega što sam taj dan potrošila 6 minuta svog vremena ušašvi u radnju, ne našavši snove i ne kupivši ništa. Uostalom, niko od nas i ne može biti lakoveran da poveruje da mu neko može ponuditi sopstvene snove na prodaju. To bi ipak zahtevalo pozamašno istražvanje njegovih unutrašnjih misli i fantazija, a toliko detaljno istraživanje sigurno nije urađeno bez vašeg znanja. Ali da jeste, to bi svakako bio marketing.

U Italiji se pojavilo novo, dobro plaćeno, pre svega televizijsko zanimanje: prodavac svog mišljenja (opinionista).

Da bi neko mogao biti prodavac svog mišljenja, nije potrebno da bude neki ekspert niti tehničko lice, nije neophodno da ima ideje, važno je da ima mišljenje o svemu i svima, piše autor Valter Siti.

To su osobe sa kojima voditelj televizijskog programa “priča” o svemu i svačemu, a “opinionisti” se šetaju od jednog do drugog programa i kanala, što znači da nije neophodna ni specijalizacija.

Njihovo polje delovanja su tv spektakli, kao što su razni rialiti programi, kao što je “veliki brat”, ili popodnevni programi u kojima se otkrivaju novi talenti, sportske emisije ili noćne televizijske trač - partije, piše autor članka.

Prvi zadatak “prodavača svog mišljenja” je da se svađa. Gledanost njihovih programa je velika, mnogo iznad onih u kojima se produbljeno tretiraju aktuelne društvene teme, zaključuje Siti.

“Tako se kod gledaoca stvara utisak da ideje ništa ne rešavaju, već jedno mišljenje važi, kao i drugo sve dok voditelj programa ne isključi mikrofon”, zaključuje Valter Siti.

Koliko vec godina na nasim "malim ekranima" "caruju" rijaliti programi, razne vrste tok soua i slicno i u njima svadja i malogradjanstine da ne poverujes. I ogromna gledanost! Nasi ljudi bas umeju da se svadjaju. Ne mogu to nigde kao ovde  u Srbiji.  Tako da izvinete Italijini i ostali koji hocete da nam oduzmete nesto sto smo mi  izmislili. 

PA SAD PRODAVALI NAM MAGLU ILI SVOJE MISLJENJE ILI CAK SNOVE PRODAVCI SU TI KOJI VODE IGRU. MI MOZEMO SAMO DA UCESTVUJEMO U NJOJ MANJE ILI VISE SVOJOM VOLJOM. MOZEMO DA VERUJEMO U MAGLU I SNOVE I MISLJENJA GLAVNIH SVADJALICA A I NE MORAMO. IZBOR JE SAMO NAS!

понедељак, 12. октобар 2020.

ZIVOT NA POKLON

USTVARI SVAKI DAN ZIVOTA NAM JE POKLONJEN! PA ZASTO ONDA NE CENIMO POKLON? ZASTO NE ZIVETI ZIVOT NAJBOLJE STO JE MOGUCE? JOS GORE ZASTO GA ODUZETI? ZASTO KOMPLIKUJEMO ZIVOT? ODGOVORI NA OVA PITANJA SU NEMOGUCI, PA IPAK HAJDE DA POKUSAMO DA BAR NESTO RAZRESIMO. MADA....

 Samoubistvo je u krajnoj liniji samoprezir ili samomržnja sprovedena u delo. Najčešći motivi su da osoba spase sebe ili svoje najbliže od patnje koju više ne može da podnese .

Ne prođe nijedan dan a da se u našoj zemlji ne dogodi makar jedno samoubistvo, a još više zabrinjava podatak da je u porastu broj mladih koji se odlučuje da digne ruku na sebe.

Danas se u Vojvodini svakog dana neko ubije, a nekih dana i po dvoje. U Novom Sadu svakih deset dana događa se po jedno samoubistvo, a na jedan suicid dolazi dvadeset pokušaja. Od šest do osam ljudi pogođeno je svakim samoubistvom, a muka izjeda svaki naredni dan onima koji ostaju iza nesrećnika. Svake godine u Srbiji samoubistvo počini oko 1.500 osoba, i po toj crnoj statistici zauzima 13. mesto u svetu – gotovo polovina se dogodi u Vojvodini, gde stopa samoubistava spada među najviše u svetu. Dok je na teritoriji naše zemlje na 100.000 stanovnika, stopa suicida 17,3, u Vojvodini je ta strašna brojka čak 22,5.

Vršilac dužnosti direktora Klinike za psihijatrijske bolesti "Dr Laza Lazarević" doc dr Ivana Stašević Karličić kaže za Telegraf.rs da mi po broju samoubistava spadamo u grupu sa umerenom stopom u Evropi, ali da je veoma važan podatak o porastu samoubistava kod mladih.  Po aktuelno dostupnim podacima u Srbiji godišnje se realizuje oko 1.500 samoubistava. Data stopa samoubistava svrstava Srbiju u grupu sa umerenom stopom samoubistava u Evropi, sa pozicijom na 13. mestu, i to iza razvijenih evropskih zemalja. Samoubistvo je složena psihološka pojava, relativno stabilne učestalosti, sveprisutna. Četiri osobe svakoga dana u našoj zemlji sebi oduzmu život, što je broj koji svakako zaslužuje ne smo pažnju vec i  angažovanje ne samo profesionalaca u domenu mentalnog zdravlja, već i čitave zajednice . Prema njenim rečima, samoubistvo češće čine muškarci, dok žene imaju više pokušaja.

- Veća učestalost je među starijom populacijom. Naime, svaki drugi suicid realizovala je osoba starije od 60 godinaMeđutim, veoma je važan podatak o porastu broja samoubistava kod mladih. U populaciji od 15 do 35 godina samoubistvo je jedan od tri vodeća uzroka smrti, a broj pokušaja samoubistva je daleko veći, u adolescenciji ovaj odnos je čak 50:1 - kaže naša sagovornica .Objašnjava da se samoubistva najčešće dešavaju u populaciji osoba sa mentalnim poremećajima i poremećajima ponašanja:- I to kod osoba sa depresijom, bolestima zavisnosti kao što su alkoholizam, narkomanija, zatim osobe sa šizofrenijom i one sa graničnim poremećajem ličnosti.

Da situacija nije za zanemarivanje, dokaz je i noć između nedelje i ponedeljka, kada je Hitna pomoć u Beogradu imala pet poziva roditelja dece, koja su pretila da će se ubiti.  

Jedno dete je, naime, reklo da će se ubiti, drugo je pretilo da će to isto učini, ali tako što će iseći vene, treće da će popiti veću količinu lekova...  Sve su bili stariji adolescenti...

Noć kao noć, sama po sebi, nije mogla da utiče, struka kaže da je reč o slučajnosti, ali da je to svakako bio njihov apel za pomoć.

Doc dr Ivana Stašević Karličić nam je tim povodom objasnila da je sama adolescencija je posebno osetljivo razdoblje života i odlikuju ga, osim formiranja stabilnog i trajnog identiteta, sklonost depresivnim stanjima, različiti poremećaji ponašanja, ali i autodestruktivnost, koja se manifestuje kroz samopovređivanje, sklonost rizičnim ponašanjima, kao što su zloupotreba alkohola, psihoaktivnih supstanci, nebezbedni seksualni odnosi, brza vožnja, i pokušaji samoubistva.

- Bilo koji oblik autodestrukcije kod mladih ljudi, najčešće, nije usmeren protiv života, već predstavlja pokušaj odbrane od nepodnošljivih unutrašnjih stanja ili osećanja. Stoga je pravovremeno javljanje za pomoć profesionalcima iz oblasti mentalnog zdravlja od ključnog značaja za prevenciju samoubistva - objašnjava naša sagovornica.

Na pitanje kako prepoznati ovakva ponašanja kod dece i sprečiti da dođe do najgorih situacija, ističe da je samoubistvo u grupi mladih najčešće impulsivno, a samim tim i teško predvidivo.Naravno da postoje znaci upozorenja na koje roditelji, porodica, školska sredina i vršnjačka grupa moraju obratiti pažnju, a to su: povlačenje u sebe, ćutljivost, napetost, promenjivo raspoloženje, različita rizična ponašanja. Adolescenti su posebno osetljiva grupa, s obzirom na to da u skladu sa svojim uzrastom i razvojnom fazom, dramatično doživljavaju ono što im se događa, teško podnose neuspehe, odbacivanja, razdvajanja... Stvaranje atmosfere poverenja, razumevanja i tolerancije, otvorena komunikacija, prihvatanje promena, u porodičnom sistemu je baza podrške mladima, a svakako da je pomoć školskog psihologa, psihijatra i generalno zdravstvenog sistema uvek dostupna svima.

– Hrpa je različitih razloga za pokušaj samoubistva, ali gotovo da je zajednički imenitelj svih – sveopšta usamljenost i beznađe. Egzistencijalni problemi zauzimaju vrlo visoko mesto u toj gomili razloga. Sve više ljudi ostaje bez radnog mesta, posla je sve manje i iz te situacije ne vide izlaz.

I bogati plaču, ali neki problemi se i te kako mogu rešiti pomoću novca, čak i zdravstveni. Lekovi su nužni, a koštaju mnogo i skupi pregledi u privatnim ordinacijama često su jedini izlaz u haotičnom zdravstvu ove zemlje. Novac možda ne donosi sreću, ali je sigurno da lišava mnogih briga , omogućava samostalnost i daje mogućnost izbora.

Generacija ljudi koji imaju oko 50 godina najviše je pogođena tranzicijom, jer su mnogi imali valjan posao, koji im je pružao mogućnost kakvog-takvog preživljavanja. Sada su, ostavši bez posla, izgubili i to malo parče sigurnosti. Iznenađeni su i u šoku, jer su posle toliko godina čestitog rada sada na ulici. I sve to bez nade da će se, bar kad je posao u pitanju, bilo šta promeniti. Žene su ostale bez, često teško izborene, materijalne nezavisnosti. Muškarci, navikli da izdržavaju porodicu, kada ostanu bez posla sebe vide samo kao teret i nekog od koga nema nikakve koristi, ko nema nikakvu funkciju u familiji.

Svedoci smo da se ljudi sve češće odlučuju da javno demonstriraju odluku o pokušaju samoubistva. Na televiziji se, sad već svakodnevno, prikazuju gotovo direktni prenosi pokušaja suicida.

– Neko to pokuša da uradi javno i želi da pokaže svima da se na takav korak odlučio, jer ima utisak da ga niko ne sluša. Čovek viče kad ga niko ne čuje!

– Takvi ljudi imaju potrebe da ih se vidi i čuje! Patnja im je prevelika, a jedino nad čime imaju kontrolu jeste njihov sopstveni život. Sve ostalo ne zavisi od njih. Ljudi žele da kažu – vidite šta me je pritislo, ja moram tako da postupim! Društvo je postalo neosetljivo za probleme, najčešće egzistencijalne, “malog” čoveka. Ukoliko takav čovek želi da skrene pažnju, on se odluči, jer smatra da tako mora i da je jedino efikasno ako jasno, glasno i javno demonstrira svoje nevolje. Jer, oseća da niko na njega ne obraća pažnju dok nekim do sada uobičajenim i “legalnim” putem traže bilo kakvu pomoć, recimo preko Centra za socijalni rad, često i suda, policije… Oni smatraju da jedino sila i televizija mogu da im reše problem! Mnogi koji to posmatraju vide da se tako rešavaju nevolje, tek kad se na sebe skrene javna pažnja, jer sve dok mnogo ljudi ne bude uvučeno u slučaj, država i njene institucije ne reaguju! Država, pak, ne sme da rizikuje da se ne uključi u sve to, pa okupi ekipu stručnajaka i uključi kamere, jer bi u protivnom, zbog nereagovanja, došlo do teške osude čitavog društva, a ne samo pojedinca. TV prenos pokušaja samoubistva izuzetno je opasan, ne zato što se nekom daje ideja o samoubistvu, već što se prikazuje opcije na koji način se to može uraditi! 

U vremenu kada je i vršnjačko nasilje sve češće i u Vojvodini, alarmantno je saznanje, potvrđuju istraživanja, da nasilje među adolescentima ostavlja trajne posledice i direktno je povezano sa povećanjem broja samoubistava. Veliki procenat maltretirane i omalovažavane dece, kad odraste pokuša da se ubije. Ranisavljev opominje da se pozivi u pomoć mladih ljudi, koje maltretiraju često stariji drugari u školi, moraju ozbiljno shvatiti, jer oni, na žalost, nemaju kome da se obrate. Ko i kako, osim policije, može da opomene siledžije, a da se oni ne ogluše o te opomene. Roditelji i škola očito ne mogu da izađu na kraj sa siledžijama. Agresivno ponašanje vuče korene iz porodice, a ne, kako se pogrešno smatra, prvenstveno zbog lošeg uticaja medija. Jer, svi gledamo televiziju i čitamo novine, a nismo svi skloni agresivnom vladanju i oponašanju huligana.

Dok kompanije nastavljaju da ignorišu preporuke koje bi dovele do boljeg zdravstvenog stanja zaposlenih kao i preporučene programe za upravljanje stresom, broj osoba koje su svoj život okončale samoubistvom u SAD-u dostigao je novi rekord, stoji u skorašnjem izveštaju Biroa za statistike o radu. Kako je to naglašeno u Washington Post-u, u izveštaju objavljenom u decembru 2019. godine stoji da, iako se broj poginulih na radnom mestu smanjio, stopa samoubistava skočila je za 11% između 2017. i 2018, sa ukupno 304 ovakva samoubistva. Takođe, iz Biroa dodaju i da je ova brojka u realnosti verovatno mnogo veća.

Dva su slučaja koja su uzdrmala javnost i privukla pažnju na samoubistva na radnom mestu ili ona povezna sa radnim mestom, posebno usled ekstremno loših radnih uslova: u septembru se jedan zaposleni u Fejsbuku ubio u zgradi kompanije; ova kompanija je nakon toga makar jednom zaposlenom naložila da ne diskutuje o ovom incidentu.

A u decembru, nekadašnji direktor francuske telekomunikacione kompanije Orange osuđen je na četiri meseca zatvorske kazne, nakon što je presuđeno da su njegove taktike koje su uključivale otpuštanje viška radnika izazvale 19 samoubistava među zaposlenima između 2008. i 2009. godine (iako su advokati rekli da je broj zaposlenih koji su se ubili i više nego duplo veći od ove cifre).

JEDINU  KONTROLU KOJU COVEK MOZE DA IMA TO JE KONTROLA NAD SVOJIM ZIVOTOM. ZATO LJUDI U BEZNADJU POSEZU ZA SVOJIM ZIVOTOM. A REKLI SMO NA POCETKU DA JE SVAKI DAN POKLON I DA SE PREMA ZIVOTU MORAMO ODNOSITI KAO PREMA POKLONU -DA MU SE RADUJEMO.

субота, 10. октобар 2020.

POLJUBAC JE SUSRET NAJLEPSI NA SVETU

 POLJUBAC! KOLIKO JE TO MOCNO! LJUBLJENJE JE NESTO STO JE NEOPHODNO U NASEM ZIVOTU. DOBRO,  SAD SU NAM TO ONEMOGUCILI DA BI NAS POTPUNO  UNESRECILI . MEDJUTIM, NE DAJTE SE I NIKADA, ALI NIKADA NE ODUSTAJTE OD POLJUPCA. 

Poljubac je dodir usnama koji izražava gest naklonosti, pozdrav, poštovanje ili najintenzivniji ljubavni trenutak.

Poljupcem u obraz izražavamo srdačan pozdrav, dobrodošlicu i čestitke. A poljubac žene i muškarca je najnežniji i najsnažniji ljubavni dodir, koji izražava želju ljubavnika za potpunim telesnim i duševnim spajanjem.

Studije su pokazale da u proseku svaka osoba tokom svog životnog veka provede otprilike 336 sati ljubeći se. Prilikom ljubljenja, dve trećine ljudi naginje glavu na desnu stranu. Do ovog zaključka je došao nemački naučnik Onur Gintirkin koji je širom Amerike, Nemačke i Turske posmatrao 224 parova kako se ljube.. Poljubac je odličan detektor kompatibilnosti partnera. Biološki antropolog Helena Fišer smatra da u svima nama postoji sklonost ka osobama sa određenim biološkim profilom. A da li je neko naš dobar parnjak, saznaćemo kroz poljubac. Kad naše usne dodirnu tuđe, pet od 12 moždanih živaca se aktivira koji prikupljaju što više informacija. Naša pljuvačka, pored raznih hemijskih supstanci, sadrži i druge podatke o nama (npr. nivo zdravlja, se*sualna kompatibilnost), koje nam pomažu da napravimo razliku u izboru partnera. Zanimljivo je to da reakcija našeg tela na poljubac je slična "alarmu" organizma koji se javlja u pretećim situacijama. Zahvaljujući neurotransmiterima po imenu  epinefrin i norepinefrin (zaduženih za "bori se ili beži" stanje), prilikom ljubljenja nam se ubrzavaju otkucaji srca, a povećava se dotok kiseonika u mozak. Ovlaš poljubac, ili kako bi se u žargonu nazvao "cmok", u lingvistici se definiše kao bilabijalni ingresivni klik. Bilabijalni znači dvousneni, ingresivni - ulazni, a klik je termin za "coktavi suglasnik" koji opisuje zvuk do koga dolazi kada se usne spoje.Prilikom ljubljenja dolazi do širenja zenica. Naučnici smatraju da je to možda jedan od razloga što većina ljudi zatvara oči dok se ljubi.

Kad nekog poljubite prvi put, neurotransmiter dopamin koji je zadužen za žudnju i želju, ali i voljne pokrete, dostiže svoj vrhunac. Naš mozak doživljava dopamin kao nagradu, a pošto ljubljenje uzrok njegovog skoka, želja za poljupcima se pojačava.Poljupci posredno deluju na san i apetit. Naime, nauka je dokazala da dopamin koji se luči prilikom ljubljenja utiče na smanjenje apetita i otežava spavanje.

Poljubac ne bi bio moguć da nema mišića po imenu "orbicularis oris" (kružni mišić). Ovaj mišić koristimo kad "pućimo" usne.

Francuski poljubac podrazumeva razmenu pljuvačke, što omogućava i razmenu hormona. Naime, muška pljuvačka je puna testosterona koji se na taj način prenosi na ženu, a koji izaziva se*sualnu želju.

Zadovoljstvo partnerom povezano je sa kvantitetom ljubljenja u vezi. Ako se puno ljubite, to je siguran znak da ste srećni. S druge strane, isto istraživanje je pokazalo da ovo pravilo ne važi za se*s.  Ženama je poljubac mnogo važniji nego muškarcima. Studija u kojoj je učestvovalo 1.000 studenata oba pola pokazalo je da žene koriste poljubac da "procene" potencijalnog partnera u smislu veze i budućnosti, dok je on za većinu muškaraca stepenik na putu ka se*su.

Žene često imaju običaj da prilikom poljupca podignu jednu nogu. Objašnjenja za ovu pojavu je nekoliko. Po nekima je to reakcija tela na uzbuđenje, drugi misle da dame na taj način šalju poruku partneru da se potpuno prepuštaju njegovom zagrljaju, a naučnici tvrde da je to jednostavno način da žena održi ravnotežu u tom položaju tela, jer je većina njih niža od mušakaraca . Svetski rekord u dužini ljubljenja drži bračni par sa Tajlanda - Akekači Tiranarta i njegova supruga Laksane. Na Dan zaljubljenih 2013. ušli su u Ginisovu knjigu rekorda, a ljubili su se čak 58 sati, 35 minuta i 58 sekundi.. Vremenom, ljubljenje smanjuje nivo hormona stresa - kortizola, i čini da se osećamo bezbedno i smireno. Efekat je još veći kada se ljubimo sa osobom s kojom smo dugo u vezi.

Poljubac je takođe najlepši način da sagorite kalorije. Studije su pokazale da se tokom brzog, romantičnog poljupca utroše dve do tri kalorije, dok strastveni francuski poljubac sagoreva pet i više. Što je poljubac duži i intenzivniji, to više kalorija sagori!  Nauka tvrdi da je ljubljenje lekovito. Osim što pruža užitak, poboljšava kožu, ubrzava cirkulaciju, sprečava bolesti zuba, a čak i ublažava glavobolju. . Ljubljenje oslobađa velike količine oksitocina, poznatog i pod imenom hormon ljubavi. Oksitocin je odgovoran za održavanje bliskosti između dve osobe.  Tako ljubljenje posredno utiče na jačanje ljubavi kod parova koji su zajedno čak i po nekoliko decenija.

Zaboravite na skupe kreme protiv bora, ljubite se. Prilikom ljubljenja angažuje se čak 30 mišića lica koji kožu održavaju gipkom, te je tako zatežu i sprečavaju nastanak bora.Zanimljiva studija je pokazala da muškarci koji poljube partnerku pre odlaska na posao u proseku više zarađuju od onih koji nemaju tu naviku. Na listi "prvih sećanja", poljubac zauzima prvo mesto! Istraživanja su pokazala da se većina ljudi, čak 90 %, daleko bolje i jasnije seća prvog poljupca nego na primer prvog se*sa. Zahvaljujući hipofizi i hipotalamusu, tokom ljubljenja naše telo proizvodi endorfine, vrstu enzima sličnih opijatima, čije je dejstvo čak 200 puta jače od delovanja npr. morfijuma. Otud jak osećaj euforije i sreće za vreme ljubljenja. Antropolozi tvrde da čak 90 % ljudi na svetu praktikuje ljubljenje. Kako onih preostalih 10 % iskazuje nežnost, nije objašnjeno.Običaji vezani za ljubljenje razlikuju se širom sveta. Tako je negde ljubljenje u javnosti još uvek zabranjeno, a za ovaj prekršaj u Indoneziji biste mogli da dobijete pet godina zatvora. Tokom samo jednog francuskog poljupca dolazi do razmene čak 278 vrsta bakterija. Međutim, bez obzira na ovaj podatak, naučnici tvrde da ćete se verovatnije zaraziti od celodnevnog rukovanja sa drugim ljudima, nego od ljubljenja. Za korona virus, nažalost, ovo pravilo ne važi.

Poljubac u obraz je svakako najčešći vid poljupca, i u većini kultura on ima značenje običnog pozdrava, tj. praktikuje se umesto rukovanja, pogotovo ako se sa nekim dobro znamo. Naravno, nekad taj poljubac može biti nežan i sa drugačijim značenjem, kada želimo nekom da stavimo do znanja da nam se dopada, ili uvertira za neki drugii poljubac.

Naš poljubac u vazduhu koji neko treba da uhvati, uvek je simpatičan gest i šarmantan gest. Interesantan je zato što podrazumeva ispoljavanje emocije koju poljubac inače znači, a bez fizičkog kontakta.Takođe, može biti i signal koji upućuje na to da neko flertuje sa nama. Zapamtite to kada vam neko sledeći put uputi leteći poljubac

Poljubac  u celo.Mnogi ovaj poljubac nazivaju majčinski poljubac, jer prenosi poruku o zaštitničkom odnosu koji prema nekom imamo. Podrazumeva pažnju, spremnost na požrtvovanje za onog koga volimo, intiman je i uliva nam sigurnost. Ako vas partner na taj način često ljubi, onda znajte da mu je do vas jako stalo. 

Poljubac u vrat ili vampirski .Evo ga jedan seksi poljubac! Ili onaj koji pravi šljivice na vratu, pa zbog toga i nije omiljeni. Ali, poruka je veoma jasna - onaj ko vas poljubi na ovaj način, tj. sa namerom da ostavi trag, to čini kako bi "obeležio svoju teritoriju".

Poljubac na blic .Ovaj poljubac svakako pripada onim ljubavnim poljupcima, ali pristojnim, kada se npr. par nalazi u javnosti pa nije prikladno da se baš ljube suviše upadljivo. Takođe, praktikuju ga najčešće parovi koji su dugo zajedno.

Eskimski poljubac.  Ljubljene nosićima se smatra tradicionalnim poljupcem Eskima, koji na taj način ispoljavaju svoje emocije. Postoji teorija da je poljubac sa trljanjem nosića nastao zbog hladnih vremenskih uslova naroda na severu, koji se na taj način zapravo greju. Međutim, interesantan je podatak da ova vrsta poljupca postoji i među pojedinim afričkim narodima, kod kojih je on zamena za rukovanje.

Grickanje usnama.Poljubac koji dvoje zaljubljenih praktikuju kao intiman poljubac, koji je sladak, nežan, ali i strastven, i uglavnom predstavlja uveriru za francuski poljubac.Naravno, nije baš primeren ukoliko ste na javnom mestu i okruženi ljudima. AKo volite da se ljubite na ovaj način, to zanči da ste zagonetni i da volite ljubavne igrice. 

 I na kraju čuveni poljubac koji je zaštitni znak svih ljubavnika. Smatra se najpolarnijom vrstom poljupca, i tehnikom ljubljenja koja je nezaobilazna u ljubavnim vezama. Kada vas neko poljubi na ovaj način, poruka je jasna - želi da bude sa vama. 

Naravno, neka francuski poljubac bude vaš izbor kada ste sami sa svojim partnerom, i kada se možete prepustiti uživanju.

Nemojte nikada da potcenite vaznost poljubca. Delite poljupce, partneru, deci ,bliskim osobama uopste. Ne postoji nista lepse i vaznije od poljupca. 

 Pored toga što izaziva leptiriće u stomaku i pomaže da se povežete sa drugom osobom, poljubac znatno poboljšava vaše zdravlje i jača vaš imunitet.

Nesumnjivo je da ljubljenje pričinjava veliko zadovoljstvo, ali ono je itekako korisno za naš organizam. O njegovom lekovitom dejstvu svedoče izjave stručnjaka.
Dok se ljubite, vaš mozak oslobađa dopamin, koji podstiče strast i osećaj bliskosti sa partnerom. Supstance koje se nalaze u poljupcu izazivaju fizičko i emocinalno zadovoljstvo. Čini nas zdravim i poboljšava imunitet- rekao je doktor Jil Varnado, osnivač "Get Checked 4 Life" neprofitne oraganizacije koja se zalaže za pružanje zdravstvenih usluga ljudima u rizičnim sredinama.
Čuva belinu vaših zuba- poljubac ne može da zameni četkicu za zube, ali ljubljenje umanjuje  plak na zubima, dok istovremeno stimulisanjem lučenja pljuvačke odstranjuje bakterije i sprečava pojavu karijesa.Ljubljenje je prirodni proces čišćenja. Pljuvačka čisti vaša usta i odstranjuje čestice hrane posle obroka- istakla je Hejdi Hausur, potparol Akademije opšte stomatologije. Minerali u pljuvački pomažu ponovnu izgradnju površine zuba i sprečavaju njihova oštećenja. Ljubljenje vaše zube čini blistavim i zdravim i smanjuje troškove odlaska zubaru.

Održava mladalački izgled- ukoliko se često ljibite, možete reći zbogom botoksu ili fejsliftingu. Seks terapeut i autor Ava Kadel  istakla je da ljubljenje radi fejslifting lica. Dok se ljubimo, pokreću se 30 mišića lica, što održava njihovu vitalnost- naglasila je Kadel.  Kao što vežbanje u teretani održava mišiće tela, tako i  pokretanje mišića lica pospešuje njihov   tonus, što umanjuje zanke starenja- rekla  je doktorka Lorel.
Ubrzava metaobolizam- dok se ljubite, oećate da vaše srce ubrazno kuca, ali to nije samo vaš osećaj to je zaista tako.
Srčani ritam je brz, oslobađa se adrenalin i ostali neurotransmiteri u krvi, a povećanje adenalina ubrzava vaš metabolizam i sagoreva kalorije- izjavio je doktor Varnado. Minut ljubljenja sagoreva od 2 do 5 kalorija.
Jača imunitet- zamena pljuvačke znači i zamenu klica. Dok ste izloženi bakterijama druge osobe, vaše telo stvara antitela za odbranu od njih, što osnažuje vaš imunitet i čini vas jačim u borbi protiv bolesti. Smanjuje nivo stresa kojem ste izloženi- poljubac u organizmu oslobađa prirodni antidepresiv, oksitocin. Doktor Džošua Gizercki, osnivač i direktor "Vitality Logix Internal Medicine" izdvojio je da ova supstanca vodi do boljeg seksa i orgazma. I dok umanjuje stres, poljubac istovremeno snižava proizvodnju kortizola i  novo holesterola u našem telu.

SHVATILI  STE, ZAR NE? NE DOZVOLITE DA VAM NIKO UZME POLJUBAC. LJUBITE SE NE USTRUCAVAJTE SE!

DECA 2026-TE

 NISMO IM MNOGO OSTAVILI. USTVARI JESMO- PROBLEME. NE ZNAM KAKO CE USPETI DA SE OPORAVE, ILI KAKO CE USPETI DA OPORAVE PLANETU, ALI IMAM OGR...