субота, 10. новембар 2018.

UCITELJ KRV MESO

 U IGRI UMESTO UCITELJA KRV- MESO NASLE  SU SE CAK TRI OPCIJE: UCITELJ KOMPJUTER ( UCENJE NA DALJINU), UCITELJ HOLOGRAM  I UCITELJ ROBOT. NEKA DOSTIGNUGA U MEDICI  I TEHNOLOGIJI KOJA MOZDA I NEMAJU VEZE SA UVODOM A MOZDA I IMAJU KAO I UVEK!
I tako stalno se zalimo na skolstvo, deci dosadno, ucitelj krv-meso nije vise u opciji totalno. Deci je dosadan on kao i gradivo koje predaje. Jadnicak nije kriv ali kad moze sve da bude zamenjeno ,hajde  injega da zamenimo. Kao sto je meni nezamisliva zamena papira bilo cime ,nije mi zamisliva ni zamena ucitelja krv-meso, ali nova vremena, nove generacije ne misle tako.
LINK group je tvorac prve srpske platforme za e-Learning – Distance Learning System.  Kako iskustvo potvrđuje, ovakav način usvajanja znanja i veština dao je odlične rezultate i unapredio obrazovanje na mnogo više planova nego što je to uspeo da postigne uobičajeni način školovanja. Zahvaljujući DL platformi za učenje na daljinu, specijalno dizajniranoj od strane vrhunskih stručnjaka, u našim školama je, pored uobičajenog, tradicionalnog načina pohađanja nastave, dostupno i učenje na daljinu, odnosno učenje putem interneta.
Učenje na daljinu podrazumeva izvođenje edukativnog programa elektronskim putem, putem interneta. Zasniva se na korišćenju savremene računarske i komunikacione tehnologije. Podrazumeva postojanje predavanja i vežbi na internetu, CD ili DVD mediju, konsultacije sa predavačima putem interneta, protok elektronske pošte među učesnicima, postojanje foruma, testiranje na internetu, video konferencije i sl. 
Elementi procesa učenja na daljinu su: učesnici u procesu učenja (isporučioci i primaoci obrazovnih sadržaja),obrazovni sadržaji (metodološki usklađeni sa uslovima i ciljevima obrazovanja usmereni ka konkretnim ciljnim grupama korisnika),komunikacija i interakcija (među učesnicima procesa),tehnologija (načini prezentovanja obrazovnih sadržaja i komunikacije učesnika).Predrasude da učenje na daljinu ne daje dovoljno kvalitetne rezultate može da opovrgne svako ko je probao ovakav način učenja. Za učenje na daljinu odlučuju se ambiciozni i vredni ljudi koji ne dozvoljavaju da ih nedostatak vremena ili prostorna ograničenost  ometaju u učenju, a ne oni koji zbog lenjosti žele da umanje svoje obaveze i težinu školovanja. Učenje na daljinu nije osiromašilo plan i program klasičnog načina školovanja, samo je uvelo brojne načine i forme prezentacije nastavnih sadržaja.Povučene i nesigurne osobe u ovakvom načinu školovanja više dolaze do izražaja nego u tradicionalnoj nastavi. Učenje na daljinu daje jednake mogućnosti i hendikepiranim osobama da se potpuno uključe u obrazovne aktivnosti.U prilog značaju učenja putem interneta ide i činjenica da je upotreba multimedijalnih sadržaja veoma korisna u procesu usvajanja znanja, jer pruža mnogo potpunije informacije i ostavlja jači utisak nego odvojeno, omogućava kvalitetnije usvajanje gradiva i dodatno podstiče radoznalost i želju za učenjem, zbog čega je nedavno i nastava na ITHS-u unapređena interaktivnim tablama.
Naši učenici, studenti i polaznici u okviru platforme mogu objektivno i efikasno da provere svoje znanje, tako što imaju mogućnost da, nakon pređene lekcije ili oblasti, urade testove koji precizno pokazuju koliko su zaista naučili. Sistem automatski obračunava procenat, broj poena i ukazuje na greške koje su napravljene.
Potreba savremenog društva da održi korak sa brzim naučnim i tehničkim razvojem dovela je do toga da učenje i obrazovanje ne smeju da budu vremenski i prostorno ograničeni.
Predavači imaju pred sobom monitor visoke rezolucije koji je namešten tako da mogu da upiru prstom u ljude i gledaju ih u oči. To omogućava međusobnu interakciju na predavanjima. U hologramskoj projekciji može se pojaviti više osoba u isto vreme - rekao je Dejvid Lefevr, jedan od tehničkih direktora na koledžu.
Na prezentaciji koja je održana protekle nedelje gostovale su dve gošće iz SAD preko hologramske projekcije.
Londonski kraljevski koledž prvi je u svetu predstavio kako će izgledati predavanja u budućnosti, koja će pred studentima držati hologrami, a ne profesori od krvi i mesa!
Kako je preneo BBC, ovaj koledž želi da prvi uvede predavanja pomoću holograma za sve svoje studente. Međusobno su komunicirale sa dve učesnice panela koje su sedele uživo na bini pred okupljenim studentima. Da bi poslali svoju sliku, predavači moraju da koriste studio u kojem ih snimaju ispred crne pozadine, dok se pritom osvetljavaju sa obe strane. Koledž će koristiti dva studija za snimanje, jedan u Los Anđelesu i drugi u Torontu. Postojaće i prenosna oprema za snimanje predavača i na drugim lokacijama. Kao prednost hologramskih predavanja ističe se to da predavači više neće morati da prevaljuju hiljade kilometara kako bi održali predavanje. Istovremeno, hologram će moći da se prenosi na više predavanja istovremeno. Predavanja se mogu snimiti i emitovati za drugu generaciju studenata. Mane su izostanak interakcije između studenata i predavača,kao i nedostatak diskusije posle predavanja.
Pre nekoliko godina u SAD je pokrenuta eksperimentalna škola nazvana "škola pojedinca" (eng. "school of one"). Cilj je bio da se pokaže u kojoj meri napredna softverska rešenja mogu da transformišu obrazovni sistem.
Ideja je da softver prati razvoj sposobnosti, navike i napredak svakog deteta pojedinačno i "u hodu" kreira plan, program i način izvođenja nastave personalizovan za konkretnog učenika. Još ranije je dokazano da nisu sva deca u istom uzrastu spremna za učenje određenih oblasti, ali i da nekima više odgovara individualni rad, drugima radionice, trećima da sami uče pomoću računara itd. Takoreci cetvrta industrijska revolucija.
Škola pojedinca" koristi informacione tehnologije da bi se potencijal svakog deteta maksimalno iskoristio, a proces sticanja znanja i veština učinio zabavnim.
Nažalost, u praksi je teško organizovati ovakvu vrstu nastave u velikom broju škola jer zahteva mnogo nastavnika i komplikovanu skupu infrastrukturu. U budućnosti bi ovo moglo da se promeni.
Naime, futurolozi koji se na naučnoj osnovi bave predviđanjem razvoja tehnologije u budućnosti predviđaju da bi napredak veštačke inteligencije mogao da dovede do toga da roboti izvode nastavu, najčešće onlajn. To ne znači da će nestati zanimanje nastavnik, naprotiv.
Mudrost, kreativnost i životno iskustvo ljudi u obrazovnom sistemu biće korišćeni za kreiranje planova i programa, definisanje algoritama i programiranje veštačke inteligencije. Procena je da bi do 2030. godine ovakav jedan sistem mogao u potpunosti da zaživi širom sveta.
Koliko god da se eksperti slažu u tome da školski sistem mora biti promenjen, toliko se spore oko toga kako bi neki budući trebalo da izgleda.
 Hajde da dodam jos samo malo tehnologije.Virtuelna i proširena stvarnost već su pronašle svoje mesto u industriji videoigara i taj bi trend trebalo nastaviti i u 2018. Uvođenje modernijeg odnosa između korisnika i tehnološkog uređaja podrazumeva uvođenje 3D projekcija i prepoznavanje pokreta, što će omogućiti još bolje prihvatanje i korišćenje ove tehnologije, ali i pokrenuti pitanje privatnosti i kiberneičke sigurnosti, o čemu takođe treba voditi računa. Iako su roboti prisutni u industriji već godinama, još nisu pronašli svoje mesto u široj primeni. Međutim, poslednjih nekoliko godina povećana je potražnja za "kućnim" robotima, kao i njihovim sofisticiranijim verzijama izrađenim za vojsku i industriju. U 2018. godini moglo bi doći do veće upotrebe robota u medicini, medicinskoj nezi i drugim medicinskim granama.Kada se govori o tehnologiji nemoguće je ne spomenuti kibernetičku sigurnost i veštačku inteligenciju, ali ovog puta to je u kontekstu zajedničke borbe protiv kibernetičkog kriminala. Hakerski napadi i alati postaju sve sofisticiraniji i ljudima je jednostavno potrebna pomoć kako bi mogli da se odbrane. Očekuje se da će ljudi i dalje voditi glavnu reč jer ni veštačka inteligencija nije imuna na hakerske napade, ali bi mogla da pomogne u predviđanju gde će se napadi dogoditi i kako će se zaštititi. Virtuelne valute poput bitcoina i litecoina već su dobro poznate, a stručnjaci vjeruju da bi u 2018. mogle ući i u redovniju upotrebu. Osim što unose novosti na finansijskom tržištu, tehnologije koje se razvijaju u pozadini virtuelnih valuta mogle bi da podstaknu dalji razvoj kibernetičke sigurnosti i skladištenja podataka. Pojaviće se aplikacije koje predviđaju šta želimo, a komunikacija korisnika i uređaja će sve više ličiti na komunikaciju dvoje ljudi uživo. Na primer, mobilni telefoni će praviti sve bolje fotografije, jer će sami predvideti šta i kako želimo da uslikamo. Znatno će se poboljšati uređivanje videa, pa ćemo snimati više "pokretnih slika" umesto statičnih fotografija.
SVIDJAJU MI SE PREDLOZI. MOZDA CAK IMA I DOBRIH STVARI, PROMENA SVAKAKO NAPRETEK. IPAK, UCITELJ NE SME DA NESTANE! TEHNOLOGIJA TOLIKOM BRZINOM NAPREDUJE DA CU MORATI JOS JEDAN TEKST USKORO DA URADIM O OVOJ TEMI KOJU SAM MALO ZAPUSTILA.

 

Нема коментара :

Постави коментар