четвртак, 16. јануар 2020.

SPOKOJNA MOLITVA

KAD NE MOZES NAPRED, A NAZAD JE NEMOGUCE! MOLITVA "MALOG PRINCA"  KOJA LICI I NA SPOKOJNU MOLITVU! A SVAKAKO JE KLJUC ZA SRECNIJI I BOLJI ZIVOT!
“Gospode, ja ne molim ni za čudesa ni za priviđenja, već za snagu svakodnevnu. Nauči me umetnosti malih koraka. Velika je mudrost bila u Egzeperiju i zato nije cudo da je "Mali princ" zapravo prirucnik za zivot. Mali koraci su mnogo veci od velikih. Kada se usresredite kao u spokojnoj molitivi na ono sto mozete da promenite i resite i naciniti "mali korak" ucinili ste veoma mnogo! Ne tezite za onim sto je nedostizno i nemoguce!

"Načini me pažljivijim i snalažljivim, da bih se u raznolikosti svakodnevnog života zadržavao na otkrićima i iskustvima koja me uzbuđuju.
Nauči me da pravilno raspolažem vremenom svog života. Podari mi fini dar da razlikujem primarno od sekundarnog." Imati prioritete u zivotu i drzati se njih je takodje velika mudrost. Ne trosite svoje vreme na pogresne odluke i pogresne ljude!
"Ja molim za snagu uzdržanosti i mere, da kroz život ne bih lepršao i skliznuo, već razumno planirao tok dana. Da mogu videti vrhove i prostranstva i da čak ponekad nađem vremena da uživam u umetnosti.​
Pomozi mi da shvatim da iluzije nisu od pomoći. Ni sećanje o prošlosti, ni snovi o budućnosti. Pomozi mi da budem ovde i sada, i prihvatim ovaj trenutak kao najvažniji." Potvrda necega sto sam otkrila tek sada u svojoj starosti. Vreme zaista nije podeljeno na proslost, sadasnjost i buducnost kako sam verovala ceo zivot. I blogove pisala po toj semi,dok nisam shvatila istinu. Vreme je beskonacno i mora se ziveti u trenutku. I mora se iskoristiti svaki trenutak jer ispravke nema!
"Spasi me od naivnog uverenja da sve u mom životu treba da bude glatko.
Podari mi jasnu spoznaju da su teškoće, porazi, padovi i neuspesi samo prirodni, sastavni deo života, zahvaljujući kojima rastemo i sazrevamo.Zivot bi bio vrlo dosadan da je sve lepo i lako. Poteskoce u nama stvaraju zelju za borbom . Zelju da napredujemo i da resavamo poteskoce. Covek je uspesan i srecan i dobar samo ako uspe da ustane posle svakog pada i krene dalje.
"Podsećaj me da se srce često buni sa razlogom. Pošalji mi u pravom trenutku nekoga ko ima hrabrosti da mi kaže istinu, ali da mi je kaže s ljubavlju!" Istina je vrlo cudna stvar. I vrlo nesigurna stvar. Ko moze da tvrdi da je neka istina stvarno istina.Koliko puta sam pisala na ovu temu. Jer istina nikad nije samo jedna, pa onda humane lazi koje treba govoriti umesto istine, pa onda bolna istina koju je tesko nekome reci. U pravu si mali prince. Istinu treba reci veoma opezno, nezno  i sa mnogo ljubavi.

"Znam da se mnogi problemi rešavaju ako se ništa ne uradi, zato me nauči strpljenju." Najteze je biti strplji. Narocito u detinjstvu i mladosti. Cuveni  nepocin i neizdrz pocivaju bas na strpljenju. A nestrpljenje nas cesto dovodi do greske.
"Ti znaš koliko je jaka moja potreba za prijateljstvom. Daj mi da budem dostojan tog najlepšeg i najnežnijeg Dara Sudbine." O kategoriji prijateljstva i ljubavi napisane su mnoge knjige i uopste mnogi sadrzaji. Pa opet Najnezniji Dar Sudbine je nesto sto najbolje i najlepse opisuje ta osecanja!
"Daj mi bogatu maštu, da bih u potrebnom vremenu, u potrebnom trenutku, na pravom mestu, u tišini ili govoreći, nekome podario neophodnu toplinu." Masta koju poseduju deca i srecni ljudi je nesto neprocenjivo. Razumete da govorim o kreativnoj masti ne o fantaziranju!
"Napravi od mene čoveka koji zna da dopre do onih koji su zaista na dnu."Empatija je takodje nesto neprocenjivo. Moc da razumes ljude oko sebe, da saosecas sa njima, da znas da im pomognes je nesto sto samo retki ljudi poseduju. Empatija je jednaka sa dobrocinstvom. I mo smo zaboravili na nju u ovom surovom svetu. Mali princ nas podseca na to ,a sada i ja !
"Spasi me od straha da ću nešto propustiti u životu. Ne daj mi to što ja želim, već to što mi je zaista potrebno." Nadam se vam je jasno da smo u ovom potrosackom drustvu postali pohlepni i bahati. Uzimamo samo materijalna bogatstva i nikad nam nije dosta. Na dusu smo potpuno zaboravili. A ona pati kao ruza Malog Princa kad je on ne zaliva i prica sa njom! Sta je coveku zaista potrebno? Hrana, odeca, mesto za zivot i nesto cime ce da razvija svoj mozak i krepi dusu. Od ovih jednostavnih i neophodnih stvari covek je napravio preterivanje. Velelepne kuce, kamione i avione, trosenje po klubovima i  kupovanje potpuno nepotrebnih stvari. Na kulturu i na ucenje je potpuno zaboravio!
"Nauči me umetnosti malih koraka." Ponovljenja molitva o malim koracima daje na njihovoj vaznosti!
NA POCETKU JOS JEDNE GODINE,  PORADITE JOS MALO NA PREISPITIVANJU SVOJIH PRIORETA. STA TACNO ZELITE I STA TACNO MOZETE DA OSTVARITE! USMERITE SVOJU EMPATIJU NA PRAVE LJUDE. NE TROSITE VREME UZALUD! VOLITE I BUDITE VOLJENI1 CUVAJTE SVOJU DUSU I DETE U SEBI!

Нема коментара :

Постави коментар