петак, 24. јануар 2020.

SASO MANGE

SASO MANGE - ROMSKI  MNOGO SVEGA! RAZGOVOR SA ISUSOM! MOC MARKETINGA!
U pitanju je kultna fraza iz satiričnog serijala "Top lista nadrealista" koja znači "ima sve", "ima šta hoćeš", “sve što hoćete", "sve i svašta", "mnogo svega", "trista čuda", "trista svašta". Nju najčešće koriste gorepomenuti preduzetnici Džasmin i Hamuš, kako bi dočarali da imaju bukvalno sve što može da vam padne na pamet.
Sa so Mange (u popularnoj kulturi Saso Mange ili Sasomange) je romski izraz koji znači mnoštvo različitosti, mnoštvo opcija i mogućnosti, u pozitivnom smislu. 
Kada neko kaže "sa so mange", želi da vam poruči da kod njega možete da pronađete "sve što možete da zamislite", "sve što hoćete", "sve i svašta", "mnogo svega", "trista čuda", "trista svašta"... Ukratko, kad kažem sa so mange, kažem ima sve! 
Izraz je u narod ušao preko [legende] o Saso Mangeu, čoveku koji je vazda kupovao sve što nikome nije trebalo. No, vremena su se promenila i ono što nekad nije trebalo nikome, najednom je postalo potrebno svima. Njegova roba je postala popularna, a on poznat po tome što može da nabavi - sve. 
Fraza se potom odomaćila na pijacama i buvljacima gde su je prodavci koristili za opis najvećeg među njima: onog ko ima sve što može da se poželi.
Iako odavno nisu među nama priče o njima nastavljaju da žive. Svi ste čuli za Beogradskog fantoma ili za Dragoljuba Aleksića koga su zvali Čovek od čelika. Međutim, postoje i oni manje poznati a dostojni da se nazovu pravim pravcatim urbanim legendama. Njihove biografije obavijene su misterijom i pune anegdota koje se graniče sa fantastičnim. Jedan od njih je i Saso Mange.
Saso Mange svoj nadimak duguje jednoj frazi koja na jeziku prodavaca i trgovaca znači "ima sve", "ima sve šta hoćeš", "sve što ti padne na pamet", "nema šta nema". Pitate kako je neko mogao da zaradi nadimak koji doslovno znači "sve što možeš da zamisliš”?
Pa tako što je imao dobru taktiku. Kupovao je sve što nikome nije trebalo i čekao. Čekao je da se vremena promene. I promenila su se. Ono što nekad nije trebalo nikome, odjednom je postalo potrebno svima. Njegova roba je postala popularna, a on poznat po tome što može da nabavi - sve.
Preko noći je postao čuven širom zemlje a svaki trgovac koji nije mogao da udovolji zahtevu svoje razmažene mušterije slao bi je, zna se, Saso Mangeu.
Popularnost ovog misterioznog trgovca širila se brzinom svetlosti a glas o njegovom umeću stigao je čak do Gadafija koji je baš u to vreme kovao velike planove za koje su mu trebali veliki igrači. A teško da je bilo većih od Saso Mangea.
Zato mu je Gadafi poverio jednu jako veliku i bitnu nabavku. Doduše, nikada nije otkriveno koja roba je bila u pitanju, jer mu se otad gubi svaki trag. Oni optimističniji veruju da je posle dila sa libijskim vladarom kupio neko ostrvce koje nikome nije trebalo i da i dan-danas uživa na njemu.
Bilo kako bilo, tek Saso Mange je jednostavno i bez traga nestao . Ali je zato njegov nadimak ostao da živi, pogotovu među trgovcima koji ga danas koriste kako bi opisali najvećeg među njima: onog ko ima sve što može da se poželi.
Zapanjujuca je moc marketinga. Dok su prikupljali sredstva "rucno" nije bilo bas mnogo vernika koji bi ostavljali novac u crkvi. Ali zato je jedna crkva povukla vrlo, vrlo neobican  potez.  Jedno od tih fenomenalnih zdanja je Szent Istvan Bazilika (crkva Svetog Stefana), najveća crkva u Budimpešti, koju Mađari zovu „bazilika“ zbgo veličine i značaja koji ima u celoj susednoj nam državi. Impozantna građevina obavezno skreće pažnju na sebe, a još ako tuda prošetate kada jedno od zvona zazvoni, u potpunosti doživite osećaj moći sjajnog zdanja. A onda vam se pogled zalepi za natpis pred samom crkvom: „Upoznajte Isusa u Budimpešti“ i ne možete a da se na zapitate o čemu se ovde radi. Ispod natpisa stoji čak i internet adresa (Bože me prosti, prvo mi kroz glavu prođe da možda nude i četovanje sa Isusom) na kojoj se možete detaljnije informisati o čemu je reč.
Svakako upečatljiv i neobičan prizor koji prosto ne može da vas ostavi ravnodušnim i nezainteresovanim, bili vi čovek od vere ili ne. Prvi lični utisak  je da se i na temu vere preteralo sa „marketingom“, a ni sada kada sam tražeći o čemu je reč saznala da će u septembru Budimpešta biti domaćin 52. Euharističkog kongresa, nisam preterano promenio mišljenje. Po meni, bez namere da bilo koga uvredim, takve stvari nikako ne treba reklamirati .  Euharistički kongres međunarodni zbor katoličkih sveštenika i vernih radi unapređivanja i širenja poštovanja prema tajni pričešća.
Danas je marketing nesto najvaznije. Vaznije i od kvaliteta i od cene i od stvarne potrebe za nekim proizovdom.  Dobar marketing moze da proda bukvalno sve. Saso mange! Sve imam  i sve mogu da prodam. Preterivanje? Ne bas! Prilikom mog perioda "pijacarenja" dosla sam do vrlo cudnih iskustava i pravila. Najvaznije od svega : Svaka roba ima kupca. Kao sto je spretni trgovac kupovao - uzimao od ljudi ono sto im je nepotrebno ,vrlo je brzo nasao one ljude kojima je bas to trebalo. Najzanimljivija je bila prodaja . Na mojoj tezgi stvarcice za bebe od moje dece, ispeglane ciste, oprane igracke i cebenca. Sve na ofengerima i lepo slozeno na tezgi. Retko ko je svracao. Na susednoj tezgi  Romi bi doneli saso mange iz kontejnera izvadjene stvari, sa sve flekam od paradaiza i ostalog djubreta. Bacili bi na tezgu ,a cigancica bi neumorno hvalila svoju robu. Tad sam prvi put cula i za izraz "jelenke". To su helanke sa zivotinjskim printom! Do podneva bi sve prodali sa nevidjenom guzvom ispred tezge. ????? Moc marketinga, sta? Da li ljudi zaista teze da kupuju na mestima gde ima bas sve- kao sto su danasnji marketi? Da li je upitanju cena, i zabava sto da ne?
RELIGIJA NE BI SMELA DA SE REKLAMIRA! TO ME ASOCIRA DA JE MOZDA ISTINA DA NAM JE RELIGIJA NAMERNO NAMETNUTA DA BI NAS KONTROLISALI! A MARKETING?
ISPITIVANJE TRZISTA ( CITAJ ZELJA KUPACA) PREKO DRUSTVENIH MREZA,TV-A, MOBILNOG..... NIJE LI  I TO JEDNA VRSTA KONTROLE I ISPIRANJA MOZGA!
PA SAD NA PIJACI ZAISTA MOZES DA NADJES 'SVASTA' U JEDNO VRLOM ZANIMLJIVOM MILJEU I TVOJE JE PRAVO DA  NACINIS IZBORE.
IPAK KAD SU U PITANJU MARKETI TU SE VEC OCEKUJU MNOGA PRAVILA .
STO SE TICE RELIGIJE KOJA JE ZA OVA DVA MILENIJUMA USPELA MNOGO TOGA STO NIJE TREBALO, NAROCITO DA SE POLITIZUJE, CINI I KORAK NAPRED - MARKETINSKI TRIK ZA PRODAJU ISTE! CUDO NEVIDJENO!

Нема коментара :

Постави коментар