уторак, 13. јун 2023.

POSLEDNJI POZDRAV

 RETKO PRIVATIZUJEM SOPSTVENE BLOGOVE MEDJUTIM, IMAM NEKE SITUACIJE KOJE PREVAZILAZE MOJU SNAGU I OSECANJA ME NAGONE DA IH STAVIM NA PAPIR. POSLE DUZE BOLESTI UMRO JE MOJ PARTNER OTAC MOJE CETVORO DECE I TO CE SVAKAKO OSTAVITI DUBOKI TRAG I PRAZNINU U SVIMA NAMA.

Citajuci moje blogove znate da je nas brak bio daleko od idealnog jer je porok - alkohol unistio sve sto je mogao. Sada kada ga vise nema secanja nisu izbrisana ali opet voleli smo ga bio je nas u svakom smislu.Sta reci? Da mi je bio ljubav zivota - 45 godina. Da je otac moje dece. Da nam je ostavio divnu kucu i dvoriste iz snova u ovom gradu betona. Imamo svoju oazu mira zahvaljujuci njemu koji je bio majstor mnogih zanata. Na sahranu je doslo mnogo ljudi jer ne postoji neko na Lekinom brdu ko ga nije zvao da mu nesto popravi. To i isto i u kuci. Sve je znao. Nikada neki drugi majstor nije usao u nasu kucu. Zasto je onda taj covek toliko pio i pravio zaista teske skandale da se i milicija morala mesati? Nije bio zadovoljan? Ne znam. Ostao je bez posla jos 2007-me i nikada vise nije radio. 

Nasa prica pocela je daleke 1978-me godine u Fabrici kartona na Umci. Radila sam obracun plata, a on je popravljao kao elektricar masinu koja je proizvodila karton. Prvi put kad sam ga videla bukvalno su mi klecnula kolena i znala sam da zelim da budem s njim. I bila sam - dok nas smrt ne rastavi.

Zanimljivo je da smo iz skoro istog kraja. Ja sa Dusanovca on  sa Lekinog ,mesto okupljanja tada XI Beogradska gimnazija. Imali smo zajednicko drustvo a nismo znali do susreta na Umci. Sudbina svakako. On iz porodice u kojoj je deda u cijoj smo sad kuci imao 11 sinova. !0-tog krstio kralj.Ja iz porodice gde je moja baka imala 6-oro dece ,a moja mama samo mene. Moji roditelji su umrli rano njegovi su bili jedini baba i deda nasoj deci. I tako. Krenuli smo izlaske, zajednicke odmore, Nove godine, proslave rodjendana sa zajednickim drustvom. Nisam htela da vidim da smo uglavnom bili u kafanama.Ljubav jeste slepa. Zelela sam da zivim s njim on je vesto izbegavao. Krenuli smo vreme zajedno smo nismo zajedno. Godinama. Sve do 1986-te kada nam umalo nije pobegao kumu Kanadu. Njegov najbolji drug od detinjstva trebao je da ode u Kanadu i to je bio prelomni trenutak za mog tada buduceg muza, Vencanje na brzinu u opstini.Cetvrtak, samo kumovi i rucak. Njegovi roditelji nisu bili zadovoljni jer njegov stariji brat nije bio ozenjen. To ce nam biti problem vise puta jer njegovoj majci on je bio miljenik. Svih ovih godina nikada nisam bila trudna a  u noci vencanja ostala sam odmah trudna. Cudo! Cudo koje nije potrajalo na zalost. Bio je Cernobil i spontani pobacaj. Tek posle vise od 2 godine ponovo sam ostala trudna ,a za to vreme svekar i svekrva su nas terali kod lekara ( citaj mene), svekar me je cak i vodio kod nekih svojih misleci da ne mogu da rodim. Prvo pa musko rodilo se  u septembru 1988-me u donelo zalost mojoj svekrvi ,a i bolest te mi nije mogla pomagati.Malo pre porodjaja muz mi je bio na saboru u Guci i doneo opanke za dete, super ali ja sam bila pred porodjajem ,a on se nije treznio danima. Kada sam mu donela prvenca gledao je Olimpijadu, pio i u sobu u kojoj sam bila sa bebom nije ulazio. Tada sam otisla od njega prvi put. Vratila sam se naravno posle nedelju dana. Da li je bio bolji? Privremeno svakako.Onda sledi renoviranje kuce, dozidjivanje sprata i opet ne moze se osporiti njegovo znanje i trud. Kako sam bila jedinica i bez roditelja zelelasam da imam vise dece,a on je hteo da dostigne deda Peru ( onog sto je imao 11 sinova). Skoro na njegov rodjendan 1992-ge  rodila se cerka koja je dobila ime po njemu. Ta cerka bila je mnogo vezana za njega, do same smrti. 

Ne dugo zarim rodio nam se i sin (decembar 1993) koji je dobio ime po deda Peri - Petar. Kuca je bila gotova usprkos najtezim danima inflacije i nemastine. Tekli su nam dani nekad predivni nekad katastrofalni do te mere da smo u leto !995-te posle namernog pobacaja otisli svi od kuce. Citave dve nedelje mi je trebalo da opet odlucim da se vratim uspkos sve tezem zivotu sa covekom koji je sve vise pio. A onda 1996-te sok. Dobijam otkaz kao i svi radnici Ateksa. Pocela je tranzicija. Posao je bilo pretesko naci i zbog dece, te ja ostanem trudna opet. Prica o mojoj cetvrtoj trudnoci je spektakularna. Bilo je bogojavljanje 1997-me. Beli andjeo mi je bio u sobi (nasla sam ujutru pero) i kaze rodices cerku uskoro. Mi sledeceg dana na slavu kod babe i dede (20 janunar) gde se okupila sva rodbina i kazemo im za predvidjanje belog andjela. Naravno niko ne veruje. A ja sam ipak 06 januara 1998-me rodila cerku. 

Svu decu sam radjala na carski rez. To jutro na Bozis dosla je doktorka i rekla:Srecan Bozic ne znam da li ce vasa cerka preziveti. To je bilo doba afere kradje beba. Kad su videli da je cetvrto hteli su da je ukradu. Samo Bog i sestra Tanja su mi pomogli. Nekako me je zapamtila jer sam se uvek tu poradjala i pomogla mi je. Otisla je gore na cetvrti sprat i videla da je dete stavljeno u inkubator i zakljucano ,a nije imalo potrebe jer je rodjeno na vreme kao i ostala deca. Rekla mi je treci cetvrti dan ako mogu da hodam da uzmem bebu i bezim To sam i uradila.Doktorka koja mi je saopstila da ce mi dete umreti u otpusnoj listi je napisla da izlazim na svoj zahtev a detetu je napisala toliko losih dijagnoza da covek ne veruje. Doktorka koju sam isto poznavala i koja je pre pregledala moju decu rekla je da je dete zdravo. Devojka sad ima 25 godina i udaje se.

Da se vratimo na oca familije. Eto sve smo to prosli zajedno. 2007-me je on ostao bez posla u Novom domu i nikada se vise nije zaposlio. Ja sam radila u Bebi servisu 12 godina, najstariji sin nam je diplomirao te 2007-me i zaposlio se. Ziveli smo nekako. Zacudo prestanak posla nije znacio prestanak opijanja. Uvek je nalazio gde ce da popije. A sto zaradi od popravke kod komsija popije. Uzas.Deca su rasla. Cerka mezimica otisla je od kuce 2011-te. To mu je jako tesko palo.Poceo je sve vise da pije. Sin mladji koji je dobio ime po pradedi dobije sizofreniju 2015-te,a moj pakao tad postaje najgorido tad. Krivica je kaze na meni. Divno. 2016-te mladja cerka dobija Kronovu bolest (koja nasaje od stresa). A u kuci stres svaki dan. 2021-ve najstariji sin odlazi od kuce sa devojkom koju moj muz nije mogao da podnese. Sin vise nije dolazio. Pri kraju godine mom muzu dijagnostikovan je rak debelog creva. Za Novu godinu operacija.Deca zive svoje zivote . U kuci ostali dvoje dece koje su bolesni i tata koji se bori sa rakom. Stariji sin retko kad dodje, cerka miljenica dobila je dete 2020-te i dolazi svaki dan.Moj muz i ja smo dobili penziju u u avgustu 2021-ve male nikakve a opet dobili smo. Moj muz je od avgusta do oktobra pio svaki dan,pravio haos i ja sam se pitala kako moze toliko da pije. A onda mu je u novembru dijagnostikovan rak. 2022-ge pod hemoterapijom pravio je nastresnicu u dvoristu izvodio struju igrao se sa unukom sve do oktobra,a onda je postao sve slabiji i nije izlazio. Zadnjih mesec dana ove godine znali smo da smrt moze nastati svakog dana. I desila se 05.juna 7 dana pre 67 rodjendana. 

Na prvi sastanak mi je doneo jedan crveni gerber zguzvan u dzepu cuvenog plavog "mikado" kaputa jer njega je bilo sramota da neko vidi da nosi cvet. Na sanduk sam mu bacila crveni gerber i nisam imala snage ni za jednu rec. Ali on zna. Uvek je znao!

NIJE BIO IDEALAN BRAK. NESTO U NJEMU MENI NEDOKUCIVO TERALO GA JE U ALKOHOL, UBIO JE SEBE I NAS OSTETIO . IPAK VOLELA SAM GA DO ZADNJEG DAHA ( VIDELA SAM NJEGOV ZADNJI DAH. TO JE TOLIKO JEZIVO DA SE NIKAD NECU OPORAVITI. SMRT ZAISTA OSTAVLJA VELIKU PRAZNINU A TEK DOLAZI VREME KAD CU TO JOS VISE OSECATI. NADJI MIR LJUBAVI!

Нема коментара :

Постави коментар