среда, 20. септембар 2017.

NOVA GODINA U SEPTEMBRU

NOVA GODINA MORA DA BUDE U SEPTEMBRU! NE U JANUARU, FEBRUARU ILI BILO KOM DRUGOM MESECU. LICNO MENI JE SEPTEMBAR NAJRADOSNIJI I NAJTUZNIJI MESEC. I ZATO BI JA RACUNANJE GODINE POCELA BAS OD SEPTEBRA I TO DRUGOG!
Da krenem  dakle od tog 2-og septembra. Te daleke 88-me godine rodila sam prvo dete. Sina! Moze li se nekako opisati sva strepnja, bol i radost odjednom. Erupcija emocija. Svih 27 dokazanih ( vidi prosli tekst).Od tog dana pocinje moje brojanje godina. Sve pre njih se ne broje! Bar  ja na to gledam tako. zivot pocinje kad postanes majka! Verujte mi.
Sledecih sedam godina u septembru sam pravila ajvar, kuvala paradaiz  i dzemove i uopste spremala zimnicu jer je septembar najbogatiji vocem i povrcem. Eto jos jednog razloga da od njega racunamo vreme jer se samo u septembru mogu sresti sva godisnja doba. Lubenice, paprike, limun, grozdje , breskve...
A onda stize i 1-vi septembar - prvi djak je krenuo u skolu. Tek to se ne moze opisati recima. Ponos, strepnja,nada...
U septembru stize jesen, a na jesen naravno prave se svadbe jer kao sto rekoh ima li bogatijeg doba za spremanje svecanih jela. Svega ima u izobilju a vreme taman - ni toplo ni hladno! I ja sam 25-tog septembra pravila prvu svadbu za drugo dete!
Inace, 28-og septembra je  i Medjunarodni dan prava da javnost zna! Ali, to pravo je bukvalno "mrtvo" slovo na papiru oduvek. Javnost , citaj narod, nikad nista ne zna. I pored najsavremenije tehnologije sada se zna manje nego ikad. Sto nas vise bombardaju informacijama sve manje znamo! Sigurna sam u to. I da se i ja ne ponavljam. Tvrdim da se isti tekstovi vrte zadnjih 4-5 godina otkad ja citam elektronske novine zbog pisanja blogova.Tako da bi svakog septembra kao i svake Nove godine trebali da saznamo sve ono sto je bitno za nas "obocne ljude". Trebali bi! Ali....
Stevan Raickovic  i mnogi drugi pesnici i pisci bili su opcinjeni septembrom kao mesecom kada iz vreline leta lagano ulazimo u jesenje kisne dane. Simbolicno jesen predstavlja kod ljudi doba zrelosti (kao i voca) i skore starosti.Ljudima  koji su u  "jeseni zivota" nazivaju se ljudi "treceg zivotnog doba': detinjstvo, mladost, zrelost ( starost). I ja pripadam toj grupi ljudi. I meni  vec 30 godina septembar oznacava pocetak Nove godine. Prvo skolske ,a onda i ove obicne. Znate li zasto?
Zato sto se svake jeseni nadam da cu preziveti zimu i docekati prolece i leto.Svakog septembra se uplasim da ce sa pocetkom sivila i hladnoce moj zivot koji je zadnjih godina isto takav biti jos tezi i da ce se pod teretom briga i godina samo ugasiti. A svakog proleca se radujem sto je godina koja je pocela u septembru naravno prosla i doslo je novo lepo vreme i novi veseliji ,topliji zivot. Leti je sve opustenije - bar meni. I zato mi nije logicno da nova godine pocinje u zimu kada je sve nekako uspavano i zamrznuto. Svi su na - cekanju!
UPOREDITE SAMO ZIMSKU NOVU GODINU SA DIVNOM I RASKOSNOM SEPTEMBARSKOM NOVOM GODINOM! KAKVA RAZLIKA1 DA MOGU JA BIH TO PROMENILA  I SVI LJUDI BI UVIDELI PREDNOSTI CEKANJA NOVE GODINE U SEPTEMBRU  U ODNOSU NA KRAJ DECEMBRA! TO JE SAMO PAR MESECI RAZLIKE ,A UCINILO BI NAS MNOGO SRECNIJIM!
SRECNA NOVA GODINA ( PO MOM RACUNANJU).

Нема коментара :

Постави коментар