понедељак, 18. септембар 2017.

SONJA SAVIC

SONJA SAVIC! 27 EMOCIJA!Naučnici su dugo tvrdili da pored šest osnovnih vrsta emocija (sreća, tuga, bes, iznenađenje, strah i gađenje) ne postoji više osnovnih vrsta emocija. Ali - prevarili su se! Meni se sa pravom cini da je Sonja Savic to znala! Kao retko ko! Steta sto je droga obelezila njen zivot. Pa ipak ja joj se divim. Skoro kao Mariji Tereziji!
Sonja Savić je rođena na današnji dan. Bila je među najpopularnijim glumicama bivše Jugoslavije, a njen jedinstven pogled na svet i odstupanje od ustaljenog načina ponašanja i razmišljanja zauvek su je vinuli među legende.
Njen privatni život obeležilo je odbacivanje tabua. Rođena je 15. septembra 1961. godine u Čačku, a preminula je u 47. godini, tačnije 23. septembra 2008. godine u Beogradu, usled prevelike doze narkotika. Pronađena je mrtva u svom stanu u Kursulinoj ulici, a mada su lekari Hitne pomoći pokušali da je reanimiraju, nisu uspeli da je spasu. Sahranjena je u selu Donja Gorevnica.
Talenat koji je imala joj je i doneo status jedne od naših najboljih glumica, a bavila se i režijom i učestvovala je u brojnim avangardnim projektima. Do poslednjeg dana života ostala je specifična, drugačija, čudna, svoja.
–Ovde sam sve vreme pokusavala da odrzim urbanu kulturu ,ali to niko ne primecuje. Znamo i da se reforma kostima. sminke i mizascena na filmu osamdesetih moze pripisati Sonji Savic,pa opet nikom nista. Suknja od skaja i sako na golo telo nisu se pre mene nosili,bojila sam tusem nokte u crno zato sto takvog laka nije bilo - rekla je u jednom intervjuu. Kao i sve dame, ona je mastala o udaji  ideci sa poznatim muzicarem Vlajkom Lalicem. Imala je tek 15 godina kada se zaljubila u njega,a on je bio i ostao jedina njena ljubav/ Razdvojila ih je njegova prerana smrt 1990-te godine,kada se utopio na jedrenju kad ga je zahvatila oluja.   Dok sam bila mlada, često sam zamišljala kako ću imati brak i porodicu sa čovekom koga beskrajno volim i kome ću se potpuno posvetiti. Imala sam veliku ljubav. Otkako je on otišao iz mog života, kada sam imala dvadeset devet godina, sebe smatram udovicom – govorila je Sonja. 

U istraživanju u kome je učestvovalo 800 muškaraca i 1.200 žena, ispitanicima su prikazivani video sadržaji ljudi koji se venčavaju, rađanje dece, rukovanje i umiranje.
 
Nakon posmatranja rezultata njihovih reakcija, ustanovili su da njihova osećanja mogu da klasifikuju u 27 kategorija. Te kategorije su: divljenje, obožavanje, estetsko divljenje, zabavljenost, bes, anksioznost, strahopoštovanje, začuđenost, dosada, smirenost, zbunjenost, prezir, žudnja, razočarenje, gađenje, saosećajnost, uživljavanje, zavist, uzbuđenje, strah, krivica, užasavanje, zainteresovanost, sreća, nostalgija, ponos, olakšanje, romatičnost, tuga, zadovoljstvo, seksualna želja, iznenađenje, simpatija i trijumf.
Zanimljivo je da jedan isti snimak moze da izazove razlicite emocije.
STA DA KAZEM! COVEK MOZE DA IMA MNOGO EMOCIJA. VELIKA JE STETA STO IH NE KORISTIMO- KAO NI MOZAK! KOLIKO BI SVE DRUGACIJE BILO. KOLIKO BI SVET BIO DRUGACIJI LEPSI! STA DA SE RADI. OSKUDEVAMO U EMOCIJAMA I U RAZMISLJANJU. POSTALI SMO TOTALNO KAO PIONI U SAHU ( OPET MOJA TEORIJA DA SMO NECIJA VIDEO IGRICA I DA JE NAS ZIVOT MATRIKS) . STETA. JA SAM ODUVEK PADALA NA LJUDE KOJI IMAJU EMOCIJE I PAMET!

Нема коментара :

Постави коментар