недеља, 15. јул 2018.

JEDNA JE MAJKA

AKO ZELITE DA GLEDATE RAST POPULACIJE NA CELOJ PLANETI RASPOREDJENO PO DRZAVAMA :http://www.worldometers.info/world-population/ DAN STANOVNISTVA! 30 RECENICA SRPSKIH MAJKI KOJE SU NAS NERVIRALE, A SADA IH MI GOVORIMO SVOJOJ DECI!
Ove godine se obeležava 50. godišnjica od Međunarodne konferencije o ljudskim pravima 1968. godine, gde se planiranje porodice prvi put afirmisalo kao ljudsko pravo, a to je upravo i tema ovogodišnjeg Svetskog dana stanovništva.
Roditeljima pripada osnovno ljudsko pravo da slobodno i odgovorno određuju broj dece i vremenski razmak između njihovog rođenja - glasi završni dokument ove konferencije koji je poznat i kao Teheranska izjava. Time je u zakonski jezik ugrađena suštinska izmena: žene i devojke imaju pravo da izbegnu iscrpljenost, osiromašenje i opasnost od previše trudnoća koje se odvijaju preblizu, a muškarci i žene imaju pravo da biraju da li, kada i koliko će dece imati.
Standardi poštovanja ljudskog prava na planiranje porodice odnosi se na:
nediskriminaciju, dostupnost, pristupačnost (informacija i usluga) prihvatljivost (pružiti informacije o kontracepciji), dobar kvalitet informacija, odlučivanje na osnovu dobre informisanosti, privatnost i poverljivost, učešće u odlukama o planiranju porodice i odgovornost - zdravstveni sistemi, lideri i političari moraju biti odgovorni prema ljudima kojima služe u svim njihovim nastojanjima da ostvare ljudsko pravo na planiranje porodice.
U detinjstvu su nam smetale, vređale nas, i često smo zbog njih gunđali. Ali sada, kada smo odrasli, i imamo svoju decu, razumemo da je to bio izraz ljubavi i brige naših roditelja. Ove izreke se prenose sa kolena na koleno.
Rečenice koje smo čuli bezbroj puta, sada su nam simpatične i smešne... Nsročito ako ih sada kao roditelji govorimo svojoj deci.
- Ko je koga rodio, ja tebe ili ti mene?
- Kad porasteš, samo će ti se kazati!
- Obuj te papuče, nahladićeš se s nogu!
- Upaši se, gola su ti leđa, odoše ti bubrezi!
- Sto puta sam ti rekla ne ljuljaj se na stolici.
- Tamo gde si bacio, tamo i traži.
- Završila sam školu pre 20 godina, i dan- danas pamtim tablicu množenja.
- Ja u tvojim godinama…
- Ne interesuju me druga deca, već ti!
- Zato što ja tako kažem, eto zato!
- Gledaj me dok pričam s tobom!
- Vidiš li ti koliko je sati?
- Ko je koga rodio, ja tebe, ili ti mene?
- Dobiceš ti svoje kad dođemo kući.
- Zatvori ta vrata, nisi rođen u čamcu.
- Isti otac…
- Razumećeš kad dođeš u moje godine.
- Jednoga dana i ti ćeš imati decu, pa ćeš da vidiš!
- Dok ti ja kupujem, oblačićeš se tako. Ako hoćeš da se modiraš, idi i zaradi svoje pare!
- Da te nisam čula da kažeš „neću“!
- Tvoja jedina obaveza je da učiš!
- Stišaj tu muziku! Nemoj da ti ja uđem u sobu da je stišam!
- Pazi kako pričaš sa mnom!
- Pamet u glavu!
- Setićeš se ti mojih reči.
- Imaš li ti kuću?
- Dok si pod mojim krovom…
- Da se nacrtaš za sekund ispred mene…
- Zaradi, pa troši!
Dragi nasi roditelji koji ste nekada decu radjali neplanski, draga nasa deco kojusmo mi planirali, sacuvajmo ljubav i toleranciju jedni za druge.
POTPUNO SAM ODUSEVLJENA BROJACEM LJUDI NA KOME SE BROJ STANOVNISTVA MENJA IZ MINUT U MINUT!


Нема коментара :

Постави коментар