понедељак, 22. јул 2019.

NAJBOLJI PRIJATELJ? DA ILI NE?  MLADI IZMEDJU 16 I 25 SU  USAMLJENIJI OD OSTALIH LJUDI! IMATE LI JEDNU VEOMA BLISKU OSOBU KOJA VAS PODRZAVA UVEK ,A DA NIJE SESTRA ILI DECKO (DEVOJKA)? AKO NEMATE DA LI JE TO NORMALNO? 
Prijateljstvo je pozitivan odnos između dvoje ili više ljudi, koji osećaju međusobnu simpatiju i poverenje.
Mladi koji imaju najboljeg prijatelja imaju bolje psihološko zdravlje i prilagodljiviji su na stres.
Ali nije to tako jednostavno, je l' da, zato što najbolji prijatelji nisu nešto što je dato ili dostavljeno po rođenju. Taj odnos morate sami da negujete, on mora biti izgrađen na uzajamnoj hemiji. Ne samo to, vi morate potom da održavate prijateljstvo dovoljno dugo  da postanete jedno drugom najvrednija platonska veza. Što je u redu, ako se vezujete za ljude na taj način. Ali šta ako vam je teško da sklapate prijateljstva? Šta ako imate dosta prijatelja, ali nijednog koji bi vas gledao kako pišate u toaletu u klubu, na primer? Ili šta ako ste toliko samodovoljni i/ili nezavisni od toga da najbolji prijatelj jednostavno utiče na vaš život?Ali stvarno  neko uživa u upoznavanju svakoga, umesto da se ograniči na jedno prijateljstvo. Ne sviđa im  se ideja da imaju jednu osobu kojoj  moraju  da odgovaraju mnogo češće i koja mora da ide svugde sa njima!
Najbolji ortaci su očigledno pozitivna snaga za većinu ljudi. Ali mnogi od nas su imali jednu osobu za koju ne znaju da li im je prijatelj ili neprijatelj; tip osobe sa kojom možete da delite sve, ali koja vam tako može ’zabosti nož u leđa’. Za mnoge, ovaj tip prijateljstva može imati negativan uticaj. Lili ima 26 godina i kaže da je sa jednom osobom sa kojom se družila u toku svojih ranih dvadesetih imala „najtoksičniji odnos“ ikada. „Godinama me je nipodaštavala, činila da se osećam bezvredno, dok sam se ja osećala kao da treba da budem privilegovana jer sam njen najbolji prijatelj. Ona je preuzela moj život, učinila me da se osećam kao da sam u njenoj senci i povredila me je na puno načina. Izbacila sam je iz života pre više godina, ali od tada nemam bliske odnose ni sa kim; plašim se da će me ljudi povrediti.“ Danas Lili može da kaže da ima nekoliko bliskih prijatelja, ali, kako kaže "nemam prave, večne, one koje zovem svaki dan ili sa kojima idem na odmor, prijateljice koje su mi kao sestre.“ UF, SVI SMO  IMALI "TOKSICNE NAJBOLJE PRIJATELJE" sto je svakako ostavilo neizbrisiv trag  istrah od sklapanja  prijateljstva.Najbolji prijatelji su kompleksan posao. Intenzitet ovih odnosa ponekad podseća na platonski ljubavni odnos – ipak i ovi odnosi se mogu lako pokvariti ili propasti kada od njih nemamo koristi. Bilo kako bilo, ako imate jednog bliskog prijatelja sa kojim ste pristali da usvojite dete ukoliko se desi da ste oboje singl sa 40, ili ne gotivite da blejite ni sa kim, to vas ne određuje kao osobu. Svi mi imamo različite stilove vezivanja. Ti stilovi vezivanja se možda menjaju kako vreme prolazi, a možda će ostati potpuno isti – poenta je u tome kako se osoba snalazi u njima.
I to prijateljstvo iz koristi me mnogo nervira. A svima se to desavalo zar ne? I dok otkrijete  (jer to je jako tesko otkriti) toliko zgotivite "najboljeg prijatelja" da vam srce bukvalno pukne kad vidite da je sva njegova paznja i ljubav dolazila zbog koristi koju ste mu pruzali.  Da ne nabrajam, ali kako je tekst o mladima najvise mislim na ono pomaganje oko ucenja ( na ustrb svojih obaveza) i ono upoznavanje sa ljudima preko vas ( a onda vas otkace).
Sad ima tu gomila citata o prijateljstvu, da ne smaram , nego hocu da vas samo podsetim na prijateljstva dve drugarice, dva druga ili musko zenska prijateljstva koja u nekom momentu ipak dobiju izgled ljubavne veze. Dve drugarice dele sve- bukvalno. U jednom momentu jedna vise ne zeli da deli nista. Zenska cud! Raskid je nekad bolniji nego od partnera iz ljubavne veze. Brutalan, bolan i vrlo razocaravajuci, a tek kad pocnu da isplivavaju vase tajne na instagramu.... Dva druga naprotiv mogu ceo zivot to da budu. Ne kazem i neka zenska prijateljstva se odrze -zauvek, mada jako retko. Muska prijateljstva opstaju sve dok se zene ( njihove partnerke) ne umesaju. Ako su mudri nikada ne treba da upoznaju svog najboljeg druga sa svojim partnerom. Rivalstvo koje osecaju sto vise nisu najbitniji onom drugom  naterace ih da najbolje prijatelje rastave. A musko zenska prijateljstva sam opisivala vise puta.  I dobra su i pozeljna i dugotrajna. Mada se uvek krije opasnost od momenta kada pozelite da vam najbolji drug koji vas bolje poznaje od vas samih zainteresuje kao partner. Jer ostali muskarci su svinje i budale, a ovaj je nezan,pazljiv, ispunjava vam sve zelje, uvek je tu za vas i tako dalje. Nemojte to ni slucajno da uradite. Cuvajte prijateljstvo po svaku cenu jer  je ono neprocenjivo.
MNOGO TOGA BI SE MOGLO RECI O PRIJATELJSTVU. I KOLIKO NAM ONO ZNACI. NAROCITO AKO JE U PITANJU NAJBOLJI PRIJATELJ - BLISKA OSOBA - NEKAD BLIZA I OD CLANOVA PORODICE S KOIJMA SMO KRVNO POVEZANI. CUVAJTE I NEGUJTE TA PRIJATELJSTVA. NIKO NECE BITI UVEK TU ZA VAS KAO VAS NAJBOLJI PRIJATELJ. A AKO STE OSOBA KOJA NIKOME BAS NE MOZETE DA POKLONITE POVERENJE I ZBOG TOGA NEMATE SVOJU BLISKU, NAJBLISKIJU OSOBU - NAJBOLJEG PRIJATELJA NE ZALOSTITE SE. NISTE JEDINI.  VI SVOJE POTREBE ZA PRIJATELJIMA OSTVARUJETE NA DRUGE NACINE. KOLIKO LJUDI TOLIKO I CUDI!
IPAK JA SAM SVAKAKO VISE ZA JEDNOG ,ALI VREDNOG PRIJATELJA. BITI SAM NEKAD JE KORISNO, ALI BITI UVEK SAM JE NESTO STO NIJEDAN COVEK NE TREBA DA DOZIVI!

Нема коментара :

Постави коментар