уторак, 7. септембар 2021.

KOLIKO MOZE DA SE ISTRPI

 NE, NIJE OVO OBICAN POST O OVOJ STASNOJ I VEOMA KOMPLEKSNOJ TEMI. ZNAMO DA ZENE MOGU MNOGO DA TRPE. A JOS I VISE AKO SU MAJKE. DANAS SAM ZAOKUPLJENA SA TRI FENOMENA KOJI TRPE ZENE U SRBIJI. ZENE TRPE U CELOM SVETU, MEDJUTIM MOGU DA PISEM SAMO ONO STO ZNAM.

Odakle poceti. Od finansijske neravnopravnosti. Zene nisu placene kao muskarci, a najcesce zbog dece idu na bolovanje ili na neplaceno ako  udanasnje vreme to postoji. To sam sama dozivela podizuci decu. Danas sam dobila nagradu za radjanje i odgajanje dece peniju od 17.000 dinara. Tako da zene dobro razmislite o gajenju dece i koliko je vazno da taj  posao ne obavljate same. I borite se za svoje plate, vi to mozete. Da ne pricam, sta sse desava zenama koje su odlucile da budu domacice.Em ih partneri omalovazaju i ponizavaju, neretko pribegnu i nasilju ,a one jer nemaju materijalna sredstva moraju da trpe.Mada nasilje trpe sve zene od domacice do menadzerke.

Drugi fenomen. Korona koja je iznela na videlo sve ono sto ja pricam zadnjih 7-8 godina. Kad je bolest i izolacija u pitanju nereseni partnerski odnosi su dostigli kulminaciju od prosle godine. Talas nasilja jos je veci ako moze dauopste postoji neka cifra koja bi bila zadovoljavajuca. Jer i jedna pretucena zena i jedno uplaseno dete su vec mnogo. A tu je naravno i smanjena finasijska situacija  zbog smanjenja  obima posla. I tako zena trpi zbog ekonomske krize, trpi ako bolest udje u njenu kucu jer ona je ta koja mora bez obzira da odrzava svakodnevni zivot. Hrana i higijena i vise nego obicno. Partner smatra da to mora tako da fumncionise i jos nervozno zahteva caj ili supu u momentu u kom je pomislio.Da li je zeni dobro ili ne, da li je bolesna i da li je celu noc cuvala decu pa i njega dok su oni mirno spavali jer znaju da ona bdi nad njima, njemu nije vazno. To se njemu podrazumeva. 

Treci fenomen je svakako okruzenje u kome zivimo. Internet i pametni telefoni su nam dodatno otezali zivot. Dok nismo znali svaku sitnuci iz idealnog zivota poznatih ljudi ( pa i ne poznatih) bili smo zadovoljni svojim zivotom. Sada svoj zivot uporedjujemo sa tudjim i nije nam dobro. A kao sto i vrapci na grani znaju vlade svih zemalja pa i nase rade na tome da prikazuju sto veci glamur, sto vise da idealizuju zuvot starleta i kontraverznih biznismena, da ispiraju  mozak raznim rijalitima, da pretrpavaju taj isprani mozak najglupljim cesto laznim informacijama da bi prikrili ono sto je zaista bitno za opstanak ljudi. U takvom nemoralnom drustvu jos je teze biti zena koja tezi pravim vrednostima i koja odrzava porodicu na okupu. A sta je covek bez porodice? Nebitna, slaba jedinka sto pomenutim svetskim mocnicima odgovara. Nase zene se i dalje trude da odrze porodicu ali nekako sve vise odustaju pitajuci se da li je uopste to vredno truda. Pa ako je partner nasilnik za sta nema nikakvog oprvdanja zaista da se zapitas, vredi li? Muskarci nije samo vama malo novca, ne hvata samo vas korona i nije ni onom pomenutom tjkunu lako, postujte svoje zene.

Javnost u Čačku je još uvek šokirana monstruoznošcu zlodela koje se dogodilo u Zablaću kada je Goran V. otkinuo letvom uho svojoj supruzi N.V. i polomio joj rebra.Stručnjaci sa kojima smo razgovarali insistiraju da se prema nasilnicima mora postupati strože, kao i da žrtve ne smeju da odustaju od prijava.

Čačanski advokat koji je insistirao na anonimnosti kaže da se tokom prakse susretao sa sličnim zločinima, te da nasilnici često pravdaju sebe i ne vide ništa loše u svom ponašanju.

- Zastupao sam klijenta iz Ivanjice koji je na pitanje sudije zašto je tukao ženu, nonšalantno odgovorio, "Sudija, ali ja sam bio moju ženu". Poznat je i slučaj iz Čačka kada je odgovor nasilnika sudiji na isto pitanje bio "Takav je moj zakon" - priča ovaj advokat i dodaje da često žrtve odustanu od gonjenja nasilnika, kao da ih kasnije ne prijavljuju iz različitih razloga: Sistem koji čine policija, tužilac i sudija valjano odrade posao, ali ako žrtva ne prijavi nasilnika da on ne poštuje meru zabrane prilaska, sve što je sistem uradio pada u vodu. Koliko sam pratio iz medija, ovo je upravo taj slučaj. Moja advokatska praksa kaže da je osećaj potčinjenosti i ekonomske zavisnosti od nasilnika najveći problem.

Vesna Stanojević, koordinatorka Sigurne kuće, u ranijim izjavama za Kurir osudila je nasilje u Čačku i zapitala se kako je moguće da je čovek sa toliko prijava na slobodi.

- Nama su sigurne kuće pune žena i dece. Od početka ove godine 1698 žena nam je prijavilo nasilje u porodici i to samo nama. Ta brojka je, plašim se mnogo veća.Ko zna koliko njih i ovog trenutka dok mi pričamo, trpi nasilje. Kazne moraju da budu veće i da se nasilnici ne ostavljaju na slobodi - kaže naša sagovornica i podseća da je u 2021. godini prema njihovim podacima ubijeno 14 žena u porodičnom nasilju.

POSLE FIZIVKOG  I DANAS TRPIM VERBALNO NASILJE. DECA SU OTISLA SVOJIM PUTEM U KUCI MI JE OSTALO DETE KOME SAM JA I DALJE POTREBNA. TO JE ZIVOT I REALNOST. DECA SU I RANIJE TREBALA DA POBEGNU OD SVEGA OVOGA. A JA SAM TU GDE SAM I BICU TU DO SMRTI . TAKO SAM IZABRALA. MOZDAM NE ZNAM ,DA SAM SMOGLA SNAGE I OTISLA POSLE RODJENJA PRVOG DETETA  , MOZDA BI MOJ ZIVOT BIO KVALITETNIJI ALI NE BIH UPOZNALA OVO DIVNO TROJE MLADIH LJUDI -MOJU DECU!

ZATO STALNO PONAVLJAM KAD OSUDJU ZENE STO NE OSTAVE NASILNIKA MISLE DA JE TO TAKO JEDNOSTAVNO I LAKO. PA NIJE. MADA NI DECI U OVAKVOJ PORODICI NIJE DOBRO. ZATO DOBRO RAZMISLITE DOK NIJE KASNO. DOK MOZETE DA IZGRADITE SEBI BOLJI ZIVOT.

Нема коментара :

Постави коментар