субота, 4. децембар 2021.

KRIVICA

 KRIVICA JE ONO OSECANJE KOJE OSETITE KADA STE PREKRSILI NEKO SVOJE MORALNO NACELO. PRIZNAJEM KRIVICA I GRIZA SAVESTI SU NEOPHODNE SVAKOM COVEKU. MEDJUTIM,KAO I UVEK LAKO NAM SE DESI DA PRETERAMO. A SVE STO JE PRETERANO... MA ZNATE MOJU PRICU ... TO NE VALJA. OVOGA PUTA TA NEGATIVNA ENERGIJA IDE DIREKTNO NA NASE FIZICKO ZDRAVLJE I MOZE NASE CELIJE DA PRETVORI U BOLESNE CELIJE  (MALIGNA OBOLJENJA) . I OPET IMAM I SUPROTNOST TOME . DA COVEK IZ NEKONTROLISANE MRZNJE BILO PROTIV SEBE ILI DRUGIH TAKODJE NEGATIVNOM ENERGIJOM IZAZIVA RAK. ZATO LJUDI ISPUNITE SEBE POZITIVNOM ENERGIJOM. SAMO LJUBAV ,A NE MRZNJA.

Osećaj krivice nije nužno loša stvar ako je utemeljen na realnosti, ne traje dugo, podrazumeva prihvatanje sebe kao nesavršenog bića i ukoliko vodi ka učenju iz sopstvenih greašaka. Međutim, ako se stalno preispitujete o tome šta jeste ili niste uradili i osećate se loše, dovodite se u nezdravu situaciju i vrtite se u začaranom krugu samokažnjavanja i nervoze. Ignorisanje i odlaganje ove emocije mnogima deluje kao korisna strategija, ali zapravo ne pomaže jer otežava i odlaže suočavanje s problemom. Zastanite, dobro razmislite i, ako treba, zapišite kako se osećate kako biste tačno utvrdili šta je uzrok osećaja krivice jer je to jedini način da ga na kraju i prebrodite. Normalno je da osećate krivicu kad ste uradili nešto pogrešno, ali šta kada vas ona izjeda neprestano? Ona može da ima koren i u starim traumama, konfliktima sa samim sobom i sopstvenim izborima, pa čak i s nečim sasvim neočekivanim kao što su brige o fizičkom zdravlju ili žudnjama kojih se stidimo. Ako ste svesni greške koje ste napravili i toga da ste nekoga povredili, prvi korak je iskreno izvinjenje i pokušaj da se iskupite. Da bi to bilo iskreno i potpuno, važno je da razumete svoju ulogu u svemu što se dogodilo, pokažete iskreno kajanje, izbegavate izgovore, zatražite oproštaj, ali i da odlučite da ne ponovite grešku — i držite se toga. Kada se krivica pomeša s tugom, možete imati osećaj da ne možete da se iskobeljate iz nje. Pre nego što nastavite dalje i ostavite prošlost iza sebe, morate da je prihvatite u potpunosti i budete svesni razmera problema koji je doveo do toga da neprestano osećate krivicu. Umesto što se predajete krivici, razmišljajte o tome koliko ste zahvalni na oproštaju drugih ili, ako nije u pitanju neka šteta koju ste naneli drugom već problem druge prirode, njihovoj podršci u teškim trenucima. Pokažite jasno koliko vam je bitno razumevanje i prilike koje ono pruža jer su veze s drugima osnova za nastavak dalje. Jedna greška nas ne čini lošom osobom jer svako ponekad zabrlja, zar ne? Osećaj krivice može dovede do toga da budemo vrlo oštri prema sebi, ali umesto što kritikujete sebe i kažnjavate se, zapitajte se šta biste rekli prijatelju u istoj situaciji. Kako biste ga utešili? Primenite to isto i prema sebi samom i budite sopstvena podrška.


I vi zaslužujete isto poštovanje i ljubaznost! 

Prica jednog psihijatra ostavlja bez daha

 

U moj stan ušla je lepa žena srednjih godina. Energija u njoj skoro ne postoji. Sa njom je ušao crni oblah mraka i straha. Šta god da je pitam, suvišno je jer joj je smrt stajala iza leđa. Zaledio sam se! Šta god da joj kažem, sumnjam da bi je utešilo. Vidim joj u očima ogroman strah i ništa drugo.

Molim te hajde da uradimo dijagnostički tretman, da pokušam da pronađem uzrok, da vidimo gde si i kako da pronađemo spas za tebe, ako postoji.– jedino sam to mogao da kažem.

Mnogi me kritikuju zbog moje direktnosti i, po njima, surove iskrenosti ali verujte još nikada nikome nije bilo gore od toga. Kada dođu u takvom stanju oni trebaju jedino istinu, ogoljenu istinu i savet šta da čine! Ako im nešto kažem, to im govorim jer sam video uzrok i jasno im sugerišem kuda trebaju da idu da bi pronašli izlaz. Ako me poslušaju, verujem da će im biti bolje. Hvala Bogu puno slučajeva potvrđuje to. Nažalost ima i onih koji nemaju snage za to, ali to je već na njima, ja ne smem dalje od toga jer sve mora biti volja njihova. Takođe, ja se ne mešam u dela Gospodnja.

Završili smo treman. Bio sam šokiran onim što sam video. Nisam dozvolio da to primeti. Zamolio sam je da snimim sve ono što ću joj reći, jer sam znao da neće biti u stanju sve da zapamti zbog šoka, zato sam želeo da joj to pošaljem kako bi preslušala još nekoliko puta sa svojim bližnjim.

Znao sam da moram da budem jasan, direktan i glasan kako bih došao do nje a nema vremena. Curela mi je kroz prste kao pustinjski sitan pesak. Odlazila je na moje oči a nije joj istekao rok!

Ovakvi slučajevi su retki i verujte veoma teški i strašni. Vidite da osoba odlazi samo zato što ne zna gde se tačno nalazi, ne ume da povuče ručnu kočnicu i ne zna kako da se vrati i kuda dalje.

Pre par godina imala je rak grlića materice, urađena joj je histeroktomija – sve joj je odstranjeno, materija, jajnici, jajovodi. Prošlo je par godina, kancer vagine. Šok!

U njenom bio polju video se uzrok! Video sam toliko snažnju osudu same sebe i razloge za to, da sam bio šokirak. Toliko jaka krivica koja je izbijala iz svih aspekata njenog života. Krivila je sebe zbog apsolutno svega što joj se događalo u životu a razloga za to nije bilo. Detalje neću iznositi zbog diskrecije koju zasluzuje svaka osoba.

Bila je udata i imala je prilično lošu situaciju, dete joj je bilo bolesno, bilo je tu još mnogo problema za koje je ona apsolutno sebe krivila. Bila je poput biljke koja je krivicom poput noža prerezala sama sebi korenje. Biljka je i dalje uspravno stajala ali i koren i ona su počeli da se suše jer im je hladan nož prekidao kontakt.

Potpuno pogrešna energija samookrivljivanja pokrenula je lavinu sličnih energija koje su bile privučene u njen život poput gladnih duhova koje su je iscrpljivale. Gasila se a rok joj još uvek nije istekao! Nije videla smisao života a strah ju je razdirao.

Objasnio sam joj sve uzroke njene bolesti. Taj proces je otvorio ventile emocija u njoj, jer je bio istinit, plakala je ali svaka isplakana suza bila je jedna kap više u čaši olakšanja.

Pokazao sam joj na koji način treba da prekine sa samooptuživanjem i kako da oprosti svima a sebi ponajviše. Na koji način da krene dalje i da se oslobodi svih prepreka i tegova koji su je vukli unazad.

Plašio sam se samo jednog – ako izađe iz mog stana bez osmeha i sjaja u očima, ja sam je izgubio a ona je ostala bez života. Trudio sam se svim silama da joj objasnim da samo od nje zavisi da li će nastaviti da živi u miru i radosti ili će vrlo brzo preći samo u sećanja svojim bližnjih.

Jedna njena rečenica posle duge tišine sa njene strane mi je ulila nadu:

Toliko si jasno objasnio sve ono što mi se dešava u životu, da ja sama ne bih umela tako, a pritom nisi pre susreta ništa znao o meni. Ako moje biopolje može da pokaže tako nešto onda je i istinit i način kako da izađem iz košmara koji mi savetuješ. Ja sada imam veru i nadu, i znam kako ću. Samo se pitam hoću li imati snage.

Ovakvi tretmani nemaju vreme trajanja, mogu da traju i nekoliko sati. Otišla je kući sa domaćim zadatkom a na vratima sam dobio osmeh, video sjaj u njenim očima i dobio veliki zagrljaj.

Ja ću joj davati snagu jer verujem u nju, i verujem da ćemo se još dugo sretati u radosti i lepim pričama. Svi zaslužujemo da živimo ako smo već dobili ovu prekrasnu šansu da budemo rođeni. Ostaje samo da ona pronađe snagu da krene na pravu stranu.

 ENERGETSKI VAMPIRI

1. Prikazuju sebe kao žrtve ili okrivljuju spoljne okolnosti za nevolje u svom životu. Nastoje da se drugi osjećaju krivima za probleme s kojima se suočavaju, umjesto da preuzmu odgovornost za svoj život.

2. Uvek nastoje da budu u centru pažnje svakog okupljanja.

3. Imaju narcistički stav. Sve na svetu se vrti oko njih. Drugi su nebitni.

4. Oko svega prave dramu u kojoj su oni glavni učesnici.

Najbolji odnos sa takvim ljudima je – izbegavajte ih koliko god možete. To može biti teško ako je reč o prijatelju, članu porodice ili kolegama koje srećete svaki dan. Ali, ako želite da sačuvate svoju energiju, počnite da ih ignorišete.Ne dozvoli sebi da te zaslepi mržnja, jer je to zlo zbog kog zaboravljamo šta su prave vrednosti života, male stvari koje treba da činimo iz dana u dan kako bismo dostigli punoću i smisao života. Te principe sledi i postavi ciljeve u svom životu. Sačini spisak stvari koje zaista želiš da uradiš i uradi ih. Spisak koji sačiniš biće takav da bude dostižan, jer si naučio da svoje limite uspostavljamo sami, a ne da to čine drugi. Ovo je početak tvog novog života, početak tvog novog poduhvata osvajanja sreće.Ne zaboravi da nam neke stvari kao što su pozitivan stav o životu i dobrotu niko ne može oduzeti. Šireći ljubav i dobrotu mi smo već na pola puta do ostvarenja cilja. Sve zavisi od čoveka, da li će se prepustiti mržnji i negativnim emocijama i na taj način učiniti sebe, a i druge nesrećnim, ili će pronaći pravi put do sreće. Sve zavisi od nas! Sve! 

NISNO NAUCILI NISTA STO VEC NISMO ZNALI. LJUBAV JE UVEK BOLJA NEGO MRZNJA. PAZITE SE MRZNJE. PAZITE SE SAMOOKRIVLJAVANJA, ALI SVAKAKO NIKADA NEMOJTE IZGUBITI OSECAJ KRIVICE I GRIZE SAVESTI. I NIJE LAKO IZVINITI SE, ALI JE MNOGO MNOGO DOBRO DOBITI OPROST!


 

Нема коментара :

Постави коментар