недеља, 31. децембар 2023.

NA KRAJU GODINE

 NA KRAJU GODINE SAVETI. MISLIM DA NIKAD NIJE DOSTA MUDRIH RECI MUDRIH LJUDI. SVA TA MUDROST PROIZASLA JE IZ ISKUSTVA I IZ PERCEPCIJE LJUDI KOJI IMAJU SIRI ILI  OTVORENIJI UM OD NAS.

PA EVO TIH MUDROSTI

1. Nakon što sam volio svoje roditelje, braću i sestre, ženu, djecu i prijatelje, sada sam počeo voljeti sebe.
2. Shvatio sam da nisam Atlas. Svijet ne leži na mojim plećima.
3. Prestao sam da se cjenkam sa prodavcima povrća i voća. Još nekoliko centi neće slomiti banku, ali bi moglo pomoći nekom siromašnom da uštedi da plati školu svoje kćeri.
4. Ostavljam konobarici napojnicu. Dodatni novac mogao bi joj izmamiti osmijeh na lice. Ona mnogo teže zarađuje za život nego ja.
5. Prestao sam govoriti starijim ljudima da su već previše puta ispričali priču. Istorija ih tjera da hodaju stazom sjećanja i proživljavaju svoju prošlost.
6. Naučio sam da ne ispravljam ljude čak i kada znam da nisu u pravu. Teret da sve bude savršeno nije na meni. Svijet je vrijedniji od savršenstva
7. Dajem komplimente slobodno i velikodušno. Komplimenti razvesele ne samo primaoca već i mene. I mali savjet za primaoca komplimenta, nikad, NIKAD ga ne odbijte, samo recite: "Hvala".
8. Naučio sam da ignorišem nabore ili mrlje na košulji. Ličnost govori više od izgleda.
9. Ostavljam ljude koji me ne cijene. Oni možda ne znaju moju vrijednost, ali ja znam.
10. Ostajem smiren kada neko igra "prljavo" da me pobedi u trci pacova. Ja nisam pacov i ne pripadam njima.
11. Učim da se ne stidim svojim emocijama. Moje emocije me čine čovjekom.
12. Naučio sam da je bolje odbaciti svoj ego nego prekinuti vezu. Moj ego će me držati van, dok u vezi nikada neću biti sam.
13. Naučio sam da živim svaki dan kao da mi je posljednji. Na kraju krajeva, on bi mogao biti posljednji.
14. Radim ono što me čini srećnim.
Ja sam odgovoran za svoju sreću i dugujem je sebi.
.
Antony Hopkins
 
PAOLO KOELJO
 
 
 Žene su često sklone tome da se previše posvete svojoj porodici, zanemarujući sebe i svoje potrebe. Međutim, ovo često nije održivo stanje jer ako se ne naučite da cijenite sebe, nećete biti istinski srećne.
Postoje žene koje su toliko posvećene svojoj porodici da sebe zanemare na svim životnim poljima, a kada djeca odrastu i odu, a muž nije tu ili ode, one ne znaju kako da funkcionišu jer nisu naučile da se posvete sebi. Ovo je tema koju je popularni pisac Paulo Coelho mnogo puta istakao u svojim citatima, kao što je: 

"Šta ostaje ako vrištiš u prepunoj prostoriji, a niko te ne čuje? Čuj sebe." Ovo je jako važno jer čovjek je prije svega usamljen kada ne sluša sebe, ne cijeni svoje vrijeme, ne zna šta voli raditi sam sa sobom. Da biste bili istinski slobodni, morate prvo naučiti da čujete sebe i da budete srećni bez tuđe pažnje
Što prije krenete u ovaj proces, to će vam život biti srećniji, a kasnije i u starosti. Princip je vrlo jednostavan. Prvo morate naučiti sebe, svoje želje i interese, i kako želite provoditi vrijeme. Tek kada naučite kako da provodite vrijeme same sa sobom, moći ćete biti u mogućnosti da se posvetite porodici.

Često se događa da žene traže muškarca pored kojeg misle da će procvjetati, prebacujući tako odgovornost za svoju sreću na druge osobe. To dovodi do ovisnosti i inferiornosti ako takva osoba nije u blizini. Međutim, morate naučiti da je vaša sreća isključivo vaša odgovornost i nitko drugi ne može ispuniti vaš život. 

Kada se posvetite drugima i brinete o njima, možete postati ovisni i izgubiti svoju samostalnost. Partner može otići, ali vi ne biste trebali izgubiti sebe. Morate biti dovoljne same sebi i pronaći sreću u sebi. Morate stvoriti razloge zašto ste ispunjene i imati vremena za razmišljanje o svojim greškama, onome što ste dobro uradili i onome što niste. Ne biste trebale prebacivati svoje probleme drugima, već ih sami pokušati riješiti. Ako se osjećate dobro sa sobom, nećete priuštiti sebi pogrešnog partnera.
 
JOS JEDAN SAVET RODITELJIMA
Zatvorenik osuđen na smrt čekajući pogubljenje zatražio je olovku i papir kao posljednju želju. Nakon što je pisao nekoliko minuta, poziva zatvorskog čuvara i traži da se pismo proslijedi njegovoj biološkoj majci.
U pismu je pisalo...
"Mama, da ima više pravde na ovom svijetu, danas bismo oboje bili osuđeni na propast, ne samo ja. " Kriva si koliko i ja za život koji sam živio. Sjećaš li se kad sam ukrao bicikl tipu i donio ga kući? Pomogla si mi da ga sakrijem da tata ne bi saznao. Sjećaš se kad sam ukrao novac iz susjedovog novčanika? Prešutila si mi.. Sjećaš se kad si se svađala s mojim tatom kada bi galamio na mene. Svadjala si se s njim jer me krenuo spreciti kad sam kopirao ispit umjesto da ucim, tada je i otišao.. Mama, bio sam tek dijete, onda sam se pretvorio u problematičnog tinejdžera i sad sam netolerantna i agresivna osoba. Mama, bio sam samo dijete kojem je trebala ispravka, a ne odobravanje. Ali ipak ti opraštam!
Molim vas, samo pošaljite ovo pismo što većem broju roditelja širom svijeta kako bi im dali do znanja da imaju odgovornost odgajati dijete tako što će osoba djelovati, u dobru ili zlu. Hvala ti mama što si mi dala život i pomogla mi da ga izgubim.
Vaš sin je kriminalac.
Podsjećam i da: Tko odbija kazniti sina, taj ga ne voli. Tko ga voli, ne oklijeva se svađati s njim. Obrazovanje je najmoćnije oružje kojim možete promijeniti svijet. Učite djecu i nećete morati kažnjavati odrasle! "
 
DUGOVECNOST
Japan: 50.000 Japanaca je prešlo granicu veka! A za 15 godina u Japanu će biti više od milion stogodišnjaka.
Zašto?
Nema drugih zemalja na svijetu s takvim dostignućima u pogledu očekivanog trajanja i kvaliteta života. Neki će reći da je tajna njihove dugovječnosti to što jedu sirovu ribu i morske alge. I pogriješit će. Mnogo je zemalja na svijetu, posebno onih koje se nalaze na obalama toplih okeana, gdje lokalni stanovnici jedu plodove mora, voće i povrće od jutra do mraka, a žive upola manje.
Tajna dugovječnosti je u tome što su Japanci jedini narod na Zemlji koji se u komunikaciji trudi da ne pokvari raspoloženje svog sagovornika. Nemoguće je naći pozitivniju zemlju na svijetu.
Dakle, vidimo pravo ekonomsko čudo, oni nemaju zemlju, nemaju gdje sijati pirinač i graditi gradove, nemaju apsolutno nikakvih prirodnih resursa. Ali istovremeno su i najbogatija nacija na svijetu. Prosječna plata Japanca je tri i po hiljade dolara.
Zašto vam pričam o ovim neverovatnim dostignućima? Činjenica je da je tajna uspjeha cijele zemlje u tome što su Japanci među prvima naučili kontrolirati svoje misli. Savršeno shvatite da negativne misli ubijaju ne samo raspoloženje sagovornika, već i njegovo zdravlje i budućnost.
Izbacili su riječ “ne” iz svog jezika. To je učinjeno prirodno jer svako od njih u školi, kod kuće, na poslu kontroliše svoje misli i ne dozvoljava da negativne misli unište živote i budućnost drugih ljudi.
Nažalost, u većini zemalja ljudi ne razumiju da su misli sjeme iz kojeg će izrasti njihova budućnost, budućnost njihove djece, budućnost njihove kompanije, budućnost njihove zemlje.
Čuvajte jedni druge, volite i budite voljeni...
 
E JESMO KO OVCE
 
ČAROBNJAK I OVCE
Na livadi usred ogromne šume, živio je čarobnjak, koji je imao veliko stado ovaca. Svaki dan on bi jeo po jednu ovcu iz stada. Ovce su dosta zabrinjavale čarobnjaka - one su trčale kroz šumu, i on je provodio mnogo vremena pokušavajući da uhvati odlutale ovce, da ih dovede u stado. Još bi ovca, koju je namjeravao da ubije, osjetila to i počela očajnički da se odupre, a njeni krici uplašili bi druge. Potom je čarobnjak odlučio da bude lukav - razgovarao je sa svakom ovcom nasamo, i svakoj nešto sugerisao.
Jednoj je rekao: "Ti nisi ovca, ti si osoba kao ja. Nemaš čega da se plašiš, jer ja ubijam i jedem samo ovce, a ti si jedini čovjek u ovom stadu a to znači i moj najbolji drug."
Drugoj je rekao: "Zašto bježiš od mene kao druge ovce. Ti si lav i ne moraš se ničega plašiti. Ja ubijam samo ovce, a ti si moj drug."
Trećoj je sugerirao: "Vidi, ti nisi ovca, ti si vuk. Vuk koga ja poštujem. Ja ću kao i ranije, nastaviti da ubijam svakog dana po jednu ovcu iz stada, a vuk, najbolji čarobnjakov drug, nema razloga da strahuje..."
Na taj način on je razgovarao sa svakom ovcom i svakoj sugerirao da ona nije ovca, već potpuno drugačija životinja koja se razlikuje od svih ostalih ovaca u stadu. Nakon ovog razgovora, ponašanje ovaca se potpuno promijenilo - one su mirno pasle, i nikada više nisu bježale u šumu. A kada bi čarobnjak ubijao narednu ovcu, mislile su: "Pa, ubio je ovcu, a ja sam - lav, vuk, čovjek... najbolji čarobnjakov drug, nemam razloga za strah."
Čak ni ovce, koji je ubijao, nijesu se odupirale. On bi samo prišao jednoj od njih i rekao: "O, moj najbolji druže, nismo odavno razgovarali. Dođi u moje dvorište. Treba mi tvoj savjet u vezi stada ovaca." I ovce bi ponosno išle u dvorište čarobnjaka. A tamo bi on stvarno pitao svog najboljeg druga šta se dešava u stadu. Žrtva bi mu sva radosna pričala o svemu, a zatim ju je čarobnjak ubijao.
Pošto je smrt nastupala trenutno, ovca nije imala vremena ništa da shvati.
Čarobnjak je bio veoma zadovoljan, on je podigao samopoštovanje svakoj ovci, kao rezultat toga one nisu više mislile o neizbježnoj smrti, manje su bile nervozne, uživale su u životu i mirno pasle travu, zbog toga je njihovo meso bilo mnogo ukusnije.
Dugi niz godina, čarobnjak je lako upravljao velikim stadom, a najzanimljivije je da su mu same ovce počele da pomažu. Ako bi neka suviše razborita ovca počele da pretpostavlja kakvo je pravo stanje stvari, tada bi ostale ovce ... pošto su one, lavovi, ljudi, vukovi, najbolji čarobnjakovi drugovi, obavještavale ga o čudnom ponašanju te ovce. Sljedećeg dana čarobnjak bi je sa zadovoljstvom pojeo.
Priča o čarobnjaku i ovcama je omiljena priča Georgija Gurđijeva, koju je često pričao svojim učenicima.
 
MALO I BAJKA KONTRAVERZNOG LUISA KEROLA IPAK IMA TU ISTINE  I MUDROSTI
 
15 mudrih citata iz „Alise u zemlji čuda“
Bajke su priče namenjene deci, ali su popularne i kod odraslih ljudi koji u mislima vole odlutati u detinjstvo i svet pun čudnih bića. Knjiga "Alisa u zemlji čuda" je idealna za sve one koji su izgubljeni u prošlosti i budućnosti, nesvesni trenutka u kojem žive i prilike koju imaju.
Pročitajte nekoliko mudrih citata koje ćete kao odrasli shvatiti na sasvim drugačiji način:
1. "Ako se svaki čovek bavi svojim poslom, Zemlja bi se okretala brže."
2. "Sutra nikada nije danas! Da li je moguće probuditi se ujutru i reći: 'Pa, sad je konačno sutra?'
3. "Malo ljudi pronalazi izlaz, neki ga ne vide čak i ako ga nađu, a mnogi ga čak i ne traže."
4. "Ozbiljan stav prema bilo čemu na ovom svetu je fatalna greška. Da li je život ozbiljan? Oh da, život je ozbiljan! Ali ne stvarno..."
5. "Najbolji način da objasnite je da to uradite sami".
6. "I gde mogu da nađem nekoga normalnog?" "Nigde", reče Mačka, "Ne postoje normalni." "Na kraju krajeva, svi su tako različiti. A ovo je, po mom mišljenju, normalno."
7. "Razmislite da se samo zbog neke stvari možete toliko smanjiti da postanete ništa."
8. "Bez obzira koliko je pokušavala, nije mogla naći svoj smisao ovde, iako su joj sve reči bile potpuno jasne."
9. "Šta hoćeš?" "Želim da ubijem vreme." "Vreme ne voli biti ubijeno."
10. "Uvek je davala dobar savet, iako ih nije često pratila."
11. "Sve što je rečeno tri puta postaje istina."
12. "Deset noći - deset puta toplije od jedne. I deset puta hladnije. "
13. "Možete li mi reći, molim vas, kojim putem da krenem odavde?" "To dobrim delom zavisi od toga gde želiš stići", reče Mačka. "Nije me briga gde ću stići", reče Alisa. "Onda nije bitno kojim putem ideš", reče Mačka.
14. "Ako je sve na svetu besmisleno", reče Alisa, "šta vas sprečava da napravite bilo kakav smisao?"
15. "Niko nije ništa, nikada, postigao sa suzama."

I NA KRAJU


U životu se puno puta zadovoljimo onim što mislimo da je ispravno, prikladno i sigurno. Bojimo se promjene.

Bojimo se izaći iz svoje zone komfora i suočiti se sa svijetom bez stvari na koje smo navikli.

Bojimo se ići dalje, jer iza sebe ne možemo ostaviti ljude ili mjesta koja poznajemo.

Tako gledamo na sebe i svoju sreću, gubimo život na krivom mjestu kada trebamo ići dalje i dalje.

Ako nisi sretan gdje si sada – kreći se! Nisi stablo. Ne morate se zaglaviti i zauvijek ostati na jednom mjestu.

Ako vas ljudi oko vas ne usrećuju, ostavite ih iza sebe. Ako svaki put kad ih sretnete, imate osjećaj da nešto nije u redu, odmaknite se od njih. Ne dajte da dođu do vas i gube vam vrijeme.

Ne dopustite im da vam uzmu pozitivnu energiju.

To ne znači da ih potpuno uklanjate iz svog života, nego odlučite ne provoditi svoje vrijeme oko ljudi zbog kojih se osjećate stresno, fizički ili mentalno. Prestanite biti zadovoljni takvim vezama, razgovorima i osrednjim ljudima.

Ako se zbog vašeg posla osjećate nesretno, odustanite. Ako više ne možete učiti i rasti u svom poslu, nastavite i pronađite novi.

Boravak na poslu zbog kojeg se osjećate tužno i iscrpljeno je za vas toksično. Bez obzira na plaću, trećinu dana ne biste trebali provesti osjećajući nezadovoljstvo.

To uključuje puno problema i davanja sebe. Ne činite to. Vaša sreća je ono što definira vaš uspjeh. Ako niste sretni, ne možete biti uspješni u životu. Možda ste uspješni u poslu, ali nikad se iznutra nećete osjećati ispunjeno.

Ako se ne osjećate sretno u gradu u kojem živite, preselite se. Ne ostanite na mjestu samo zato što je poznato i ugodno.

SVE  OVO  SVI ZNAMO VEC. ALI ETO DA SE MALO PODSETIMO PRED NOVU GODINU. NOVA GODINA SAMO ZAHVALJUCI NAMA SAMIMA MOZE BITI MNOGO BOLJA I SRECNIJA.

SRECNA 2024-TA GODINA!


Нема коментара :

Постави коментар