среда, 30. новембар 2016.

RODJENDAN I POMEN

MOZE LI SE U JEDNOJ PORODICI ISTOG DANA SLAVITI RODJENDAN JEDNE OSOBE I DAVATI POMEN DRUGOJ OSOBI? ZIVOT I SMRT SU NERASKIDIVO POVEZANI! ALI U OVOM SLUCAJU SVE JE MNOGO JEZIVIJE! PREMINULA OSOBA JE MRTVA VEC TRI GODINE I CEMU OPET POMEN( U REDU JE DA NEKO KO ZELI ODE NA GROBLJE) ALI SAV ONAJ RUCAK ISKUPLJANJE RODBINE? DRUGA OSOBA MLAD MOMAK SLAVI RODJENDAN ISFRUSTRIRAN JER IMA PROBLEMA SA GRANICNIM POREMECAJEM LICNOSTI A NEMA POSAO ILI DEVOJKU ILI CILJ ILI ....
Kako onda sacuvati mir u porodici i naci Solomonsko resenje. Mrtvima nadam se ne smeta mnogo toga, bar mi ne znamo da li im smeta. Nasuprot toga zivi ite kako pokazuju svoje negodovanje. Samim tim ostalim clanovima porodice koji nisu organizatori ovog "posebnog dana" je jako tesko. Ne znaci da ne treba misliti na svoje preminule clanove porodice. U redu je. Mislim, da ako osecas tugu u srcu mozes celog zivota kad god zelis otici na grob, zapaliti svecu, odneti cvece, "popricati! Ako treba i svaki dan, a ne na neki odredjen ( godisnjica, zadusnice...).
Rodjendan je vrlo vazan narocito ako si mlad. Starijima i nije toliko. Mada svi zele paznju i obelezavanje tog cina radjanja kojim smo dobili zivot. Mladi zele na taj dan svoje drustvo, muziku, pice, hranu,rodjendansku tortu i da "matorci" nisu tu po mogucstvu. To je potpuno normalno. To i jeste dan kada treba da slavis zivot. Svoj zivot. Narocito u situacijama kad imas problema sa psihom i kd si ubedjen da si postao neki teret u porodici. I da te svi nekako sazaljivo gledaju , a nije bas da te razumeju. Ovakvim postupkom kad ni taj dan ne moze biti tvoj dan rusi se i ono malo samopuzdanja koje je ostalo slavljeniku rodjendana.
Sta je najgore od svega? Sto sam zbog finansijske situacije izgubila pravo odlucivanja i mesanja u donosenje bilo kakvih odluka. Iako je rodjendanac moje dete i ja zaista razumem mnogo njegovih dilema i pitanja i patnji.. Nazalost ne i sve i ne mogu mu pomoci nazalost,ali ga makar mogu uvek saslusati .On je ovom odlukom potpuno zgrozen i povredjen. Kao i ja. Sta bih dala da mogu bilo sta da promenim.
Nisam osoba koja ikad gubi nadu! Potrudicu se da nekako odvezem Gordijev cvor . Tako i zavrsavam ovaj mesec novembar koji nije bio mnogo gori, ali ni mnogo bolji od prethodnih. Mozda sto se tice bolesti i jeste malo gori.
Jos jedna stvar neverovatna mi se desila danas. Zena koju poznajem iz vidjenja (sestra poslednje babe koju sam cuvala) me direktno pita: Cao kako si? Je si li ti smrtno bolesna?  Sta da kazem. Zivot i smrt! Trenutak je dovoljan da iz jednog predjes u drugo.
NE ! NECU BITI PESIMISTA! RODJENJE JE PRAVA STVAR  I RODJENDAN SE TREBA SLAVITI! A NE SMRT! DAKLE SRECAN RODJENDAN DUSO MOJA! ZELIM TI SVU SRECU OVOG SVETA! DA ZIVIS DUGO, DUZE OD SVOJIH PREDAKA SVAKAKO1 VOLI TE  MAMA!
A TI MAJKO I BAKO POCIVAJ U MIRU! SVI DOBRO PAMTIMO DAN KAD SI OTISLA !
PODRZALA SAM ZIVOT KAO I UVEK ! ZATO ZELIM UNUCE ILI DVA  ILI TRI VEC SLEDECE GODINE I DA BUDEM TOLIKO ZDRAVA DA MOGU DA UZIVAM U  NJIHOVOM DRUSTVU I NEKA FINASIJSKA SREDSTVA DA PODRZIM TU BEZGRANICNU LJUBAV! CUO SI DEDA MRAZE! DOBRO SE CUVAJ AKO MI NE ISPUNIS ZELJE! IZBACICU TE IZ SVIH POSTOVA! A TI ZNAS DA JA JOS VERUJEM U TEBE!

Нема коментара :

Постави коментар