субота, 18. март 2017.

AFORIZMI

PONOVO NAJAVLJUJU APOKALIPSU! ALI NE BRINITE NIJE NI TO KRAJ SVETA - KAZE MOJ VIRTUALNI PRIJATELJ AFORISTICAR PEDJA DJAKONOVIC DJAKON!
STA JE BIZARNO? A STA MORBIDNO? I ZAISTA KUDA IDE OVAJ SVET?
AFORIZMI  su misli pune paradoksa,ili duhovite tvrdnje ili istina prikazna na pravi nacin ili...Aforisticari su ljudi koji na svet gledaju "drugim ocima". Meni je jako fascinantno kako se sa nekoliko duhovitih,a nadasve istinitih i mudrih reci moze opisati gotovo sve. Pedja Djakonovic Djakon vec tri godine otkako  imam Fejsbuk i njega kao prijatelja ulepsava svaki moj dan aforizmima. "Obradio " je on mnogo tema o svemu sto se dogadja tu oko nas i zaista je u svakom svom aforizmu rekao sustinu stvari i izmamio osmeh jer kao sto sam napisala neki dan da nam jedino preostaje da sa humorom gledamo na zivot i dogadjaje i tako smanjimo stres.
Ovo oko apokalipse pocinje da bude vrhunski smesno. Pricalo se o apokalipsi jos dok sam ja bila mala, pa su nas plasili 2000-tom godinom i prelaskom u novi milenijum. Pa kalendar Maja koji se zavrsava 21.12.2012-te godine. I jos bar jednom mesecno odnekle "iskoci" informacija o skorom kraju sveta. Da li je to zato da vise novca potrosimo ( ako i ovo nije vec previse) ili da budemo ponizni i uplaseni pred mogucom katastrofom. Oba su razloga i bizarna i morbidna. Sta ako znamo datum nestanka sveta? Imamo li plan kako dalje? Naravno da ne? Jer realno znamo li sta nas ocekuje kad taj dan uopste dodje? Koji ce to od milion razloga biti presudan za nestnak nase civilizacije ili cak planete? Kako se uopste moze pripremiti za taj dan? I kako uopste mozemo znati da li cemo bas mi biti ti koji ce preziveti? Potpuno bezvezan i neopravdan strah tipa zivot u zavisnosti od horoskopa. Jednostavno ta prica o apokalipsi lici na svakodnevno pisanje raznih astrologa koji za moj zna Vodoliju( ali iza svaki drugi) na svakom mestu koje donosi horoskop pisu drugacije. Tako da me danas ceka sreca, dobitak, ako me ne zgazi auto i ne dobijem otkaz pre nego sto me zaljubljeni muz prevari sa kolegom!Tako da se ne brinemo za kraj sveta. Doci ce on svakako- jednom. Kada to niko ne moze znati osim mozda putnika kroz vreme. Ne treba se opterecivati datumima, mogucim scenarijima i slicno. Ovde je bukvalno ono STA CE BITI - BICE i mi tu nista ne mozemo. Zato osmeh na lice!
Evo jedne od bizarnih stvari koje se dogadjaju sve vise zadnjih meseci. Ljudi su poceli masovno u ovom veku tehnologije da stradaju od kucnih aparata, plinskih boca i struje. Mesto smrti najcesce kupatilo. Neispravan fen, bojler instalacije u dodiru sa vodom i eto smrtnog ishoda. A mi se brinemo za apokalipsu.Smrt nas vreba u nasoj kuci vise nego bile gde na drugom mestu. I to zbog naseg nemara  u smislu sve je drugo prece nego proveriti struju i aparate u nasem domacinstvu. A cena je prevelika. Pre neki dan sam i ja umalo nastradala u svom kupatilu i zato smrt u kupatilu i smrt od kucnih uredjaja i struje proglasavam najbizarnijom stvari koja nam se dogadja.
O morbidnosti sam pisala vise puta i nekako mi se cini da nam novinari namerno u svim medijima "serviraju"morbidne price jer njima postizu  ogromnu citanost/ gledanost. Ljudi kao da samo takve stvari zele da vide i cuju. U ovo spadaju crna hronika sa najmorbidnijim detaljima i razne price iz svih oblasti zivota koje ni ne bi morali ikad da saznamo, a mediji nas njima zatrpavaju. Evo sad jedna od pre dva tri dana.
Muzej Muter u Filadelfiji cuven je po medicinskim neobicnostima koje krije ili fenomene koji predstavljaju medicinsko cudo.Od skeleta najviseg coveka ikad nadjenog do deformisanih kostiju ljudi koji su imali neoubicajne bolesti. Medju svim deformacijama i mutacijama nalazi se i jedno parce necega nalik algi ili kori i predstavlja delic Ajnstajnovog mozga! Kako su dosli do njega obzirom da je Ajnstajn insistirao na kremiranju ostaje tajna. Spekulise se da  je jedan patolog na svoju ruku spasao Ajnstajnov mozak zbog njegove genijalnosti. Uz dozvolu da mozak koristi samo u naucne svrhe ovaj patolog je pomogao da se donekle razume  zbog cega  je Ajnstajn bio toliko pametan. Dakle njegov mozak je posedovao pukotine krace od ostalih mozgova, sire reznjeve, a njegov levi parijetalni rezanj ima  vise glijalnih celija  koje stite neurone i zasluzne su za  slikovnu "igru asocijacija" koja je bila osnov Ajnstajnovih otkrica! Ipak ostaje pitanje da li je Ajnstajn bio pametan zato sto ima takav mozak ili da njegov mozak ima takav izgled jer je Ajnstajn bio genije?
Vrhunac "ludila" u ovom muzeju svakako cine bizarne i morbidne stvari ( njih oko 2.000) koje su izvadjene iz ljudskog grla. Steta sto nisu stavili  ione stvari izvadjene iz drugih ljudskih supljina koje su mozda jos neverovatnije?!
DA NE BI OVAJ TEKST OTISAO PREDALEKO U SVAKOM SMISLU ZAVRSICU GA JEDNIM KOMENTAROM. AKO SVAKO OD NAS VODI RACUNA O SEBI I O SVETU OKO SEBE NAJVISE STO MOZE APOKALIPSA NAM SE  NECE DESITI TAKO SKORO A MOZDA SE UOPSTE I NECE DESITI. RAZMISLITE MALO . SVE ONO CIME NAS PLASE SVA PREDVIDJANJA SU ZA NEKIH 50,100,200,500 GODINA. PA KO MOZE DA SU SE SE TA PREDVIDJANJA ZAISTA DOGODILA. ZATO OPUSTENO, CITAJTE AFORIZME, OSMEHUJTE SE, UZIVAJTE U ZIVOTU I ZASTITE SE KOLIKO GOD MOZETE OD MORBIDNOSTI IBIZARNOSTI KOJIMA NAS TRUJU!

Нема коментара :

Постави коментар