четвртак, 2. март 2017.

TAJ PRVI DAN

PRVI JANUAR, PRVI FEBRUAR, PRVI MART, PRVI APRIL, PRVI MAJ, PRVI JUN, PRVI SEPTEMBAR.
Prvi januar. Prvi dan nove nenacete godine. Vec sam ga uporedjivala sa bebinom pelenom. Dobijamo cistu neuprljanu godinu, a onda je sami prljimo dan po dan i onda nam je neko kriv.Prvi januar je pocetak kalendarske godine za mnoge ljude na planeti. Dobro, ima i drugih kalendara, ali drzimo se ovog. Svetski dan proslave, uzivanja, veselja, opisivan vise puta i sa moje strane. I samo da kazem ,a vec ste primetili pisem o prvom danu svakog meseca  u kome ima nesto znacajno ( iskljucivo po mom izboru). Ili ono sto je meni bilo zanimljivo.
Prvi februar - DAN MRMOTA- moj najomiljeniji dan u godini. Svake ga godine pominjem ( a i cesce) zbog istoimenog filma i price o svakodnevnom ponavljaju tog dana 1-og februara. I slatki mrmot Fil i tako to. Onda to je i dan kada je moja omiljena carica Marija Terezija proglasila Novi sad slobodnim gradom. Tog dana su Dzordz Bus i Boris Jeljcin svojim potpisima na ugovoru zavrsili konacno "hladni rat". Kako se naziva period posle 1992-ge godine ne znam.Sve u svemu najkraci mesec sa puno divnih desavanja i moj najomiljeniji mesec . Posle prvog februara, volim i drugi, a narocito treci i tako dalje do 29-tog.
Prvi mart je proglasen za svetski dan komplimenata.Pre dvanaest godina je obelezen u Holandiji, a onda se polako prosirio i na celi svet. Cilj je odavanje zahvalnosti onima koji su nam dragi i koji nam znace. Zbog toga je ovo najpozitivniji dan u godini. Nista ne stimulise i ne daje dodatnu energiju i ne cini ljude srecnijim kao iskren kompliment i zahvalnost. Kazite danas bar trima osobama u svojoj okolini iskreni kompliment ( ne samo u vezi izgleda) nego i ako su uradile nesto dobro i sirite pozitivnu energiju. Nemojte da zaboravite Osmog marta da kazete pregrst komplimenata umesto pregrsti skupog cveca.
Prvi april - svetski dan sale. Smisao za humor i mogucnost da pronadjete nesto smesno u svakoj sitaciji ucinice vam zivot mnogo srecnijim. Tako recimo ne samo dobro ispricana sala vec i komicna situacija u kojoj ste se nasli vi ili vasi prijatelji uvek moze da ulepsa dan kada se isprica.I sad da i ja filozofiram - zaista ne treba da samo usiljeno Prvog aprila tragate za salom i smehom. Svaki dan moze biti obelezen smehom i treba da bude.
Prvi maj - Dan rada. Super sto to proslavljamo pogotovu mi u Srbiji gde je sve manje radnika. I ovu sam temu potrosila pa ne bih da se ponavljam. Nacicete siru pricu u mojim blogovima. Danas posto jurim nove pocetke kao sto je pocetak godine, meseca, nedelje, dana samo da kazem da se i Prvi maj obelezava na svetskom nivou i nikako ne mislim da ga treba slaviti jer je rad odavno postao obezvredjen. Ali, sta je tu je. Rada nema ,ali praznik osta.
Prvi jun . Za moju dusu. Rodjena je Norma Dzin Mortenson -Merlin Monro. Sta da pisem o njoj sto vec ne znate? Jedna, jedinstvena neponovljiva. Iako se slikala za Plejboj, zavela Kenedija i bila jednom recju starleta. I to pedesetih godina proslog veka. Malo li je. Za glumu i pevanje ipak ni ovako pristrasna ne mogu reci da je bilo vrhunsko ,ali sasvim ,sasvim slatko je bilo.
Sada pauza za odmor, kada je svaki dan praznik. Tako da juli i avgust preskacemo.
Dolazimo do Prvog septembra dana koji je u mojoj kuci obelezavan 21  godinu. Toliko sam "isla" u osnovnu i srednju skolu sa svoje cetvoro dece. Najstariji sin je posao 1995-te u osnovnu  ,a najmljadja cerka je zavrsila srednju skolu 2016-te. Za mene ovaj datum ce ostati vecno kao pravi pocetak godine iako je nazvan skolske godine. Kako mi se  zivot ipak vrti vise oko dece nego oko bilo cega drugog logicno je da su sve lepe i ruzne stvari pocinjale tog dana. Sta li cu ove godine da radim prvog septembra? Mada vec sam nasla neke pricice o uvodjenju uniformi i ukidanju jos osnovnih skola!
Prvi oktobar bice upamcen po emitovanju prvog radio programa daleke 1924-te godine. I ovaj dan bi trebali svi da obelezavamo. Tada smo bili deveti 'radio' u evropi i program je emitovan na pocetku svaki drugi dan (kao moj blog sada) ,a onda je krenulo svakodnevno emitovanje. Da li vi jos ponekad slusate radio ili slusate samo muziku sa svojih pametnih telefona ili kompjutera. Ja jos uvek posedujem radio AIVA, a moj svekar radio po imenu "Vesna" koji i dalje radi. Nas radio je iz 80-tih godina, a njegov iz 30-tih. Ja volim radio zaista. Menjanje pesama na telefonu i li kompjuteru ( sem ako ne napravis "pley" listu) ume da bude dosadno.Slusajte radio vrlo je lepo i romanticno! Apsolutno romanticno.
Prvi novembar  je dan kada je nastala Evropska unija ( 1993-ce). Nemam komentara na ovu temu.Zato cu podsetiti da je to i dan MRTVIH!
Prvi decembar je svetski dan borbe protiv SIDE. Godina se zavrsava decembrom. A prvi dan decembra posvecen je smrtonosnoj bolesti. Poslednji dan tog istog decembra je najveseliji u celoj godini. Zatvoreni krug. Rodjenje, zivot, smrt. SIDU su ubacili ljudima da bi do izrazaja dosla prica o homoseksualnosti. Makar u takvom kontekstu- vazno je da se prica. Jer, kako da je posledica  straha od sirenja bolesti prerastao u ekspanziju gej brakova?
I DA SE NA KRATKO OSVRNEMO NA PRVI DAN U NEDELJI - CUVENI PONEDELJAK. DAN KOJI NAJVISE MRZIMO. DA LI ZATO STO JE SVAKI POCETAK TEZAK? PA MAKAR SE RADILO SAMO O NEDELJI. A ONA PO JUTRU SE DAN POZNAJE UOPSTE NIJE TACNA. NIKAD MI JUTRO NI NA KOJI NACIN NIJE 'PREDSKAZALO" STA CE SE DOGODITI U TOKU TOG DANA OD VREMENSKIH PRILIKA PA NADALJE.
SVAKI 'PRVI' U MESECU POZNAT JE I PO TOME STO JE ONDA OBICNO ISPLATA PLANA RADNICIMA KOJI JOS UVEK IMAJU POSAO. NOVCANA NAKNADA ZA NEZPOSLENE  JE NARAVNO DESETAK DANA  KASNIJE. JER PLATA JE PLATA -REDOVNA MOZDA???
POCETAK MESECA DAKLE DONOSI NOVCANA SREDSTVA, RADOST NOVOG POCETKA PLANIRANIH OBAVEZA ,NADU DA CE OVAJ MESEC BITI BOLJI OD PROSLOG. I OVAJ DAN OD ONOG PRETHODNOG I OVA GODINA OD PROSLE. NADA NAJVISE DOLAZI DO IZRAZAJA SVAKOG PRVOG DANA  U MESECU!

Нема коментара :

Постави коментар