петак, 8. март 2019.

NEKE NOVE PLAVE KOVERTE

PLAVE KOVERTE NEKADA SU PREDSTAVLJALE SIMBOL MITA I KORUPCIJE I SVI SU IM SE RADOVALI. OVIH DANA STIZU NEKE DRUGE PLAVE KOVERTE KOJIH SE SVIH PLASE BAR PO PISANJU MEDIJA. PATRIOTIZAM STA TO BESE? NEKADA SU ODBRANA I ZASTITA ( PREDVOJNICKA OBUKA) BILI SASTAVNI DEO SREDNJOSKOLSKIH DANA ( I FAKULTETSKIH ) DANA. NAS ZENE POSLE SU CEKALE VEZBE CIVILNE ZASTITE,A MUSKARCI SU ISLI NA ODSLUZENJE RFEDOVNOG VOJNOG ROKA, A POSLE NA REDOVNE VOJNE VEZBE. A ONDA JE SVE KRENULO NAGLAVACKE....
Moj stariji sin je trebao da ide u vojsku . a posto je  on nesto odlagao   nije ni otisao jer je ukinuto sluzenje vojnog roka 01.01.2011. Bila sam najsrecnija majka na svetu. Sta bi dale majke sirom bivse Jugoslavije da je tada ukinuto sluzenje vojnog roka. Ovako su mladici tek punoletni gubili zivote u njbesmislenijem ratu ikada. A mi smo zene majke ,sestre, cerke navukle strah za ceo zivot. Od same pomisli da mi je sin trebao da ide na Kosovo ( tamo je uvek bilo rizicno) nisam mogla da spavam. I tako sam se ja malo opustila, a sad krenuli opet pozivi - na vojnu vezbu. Sve bi to bilo kao nekada kada su se pravili ispracaju u vojsku velicine seoske svadbe da se nije desavalo sve to sto se desavalo. Nekad su ocevi, majke, dede, ma cela familija ponosno pratile svoje vojnike, danas smo svi u grcu i strahu. Sta ako moje dete ode ovih dana na tu vojnu vezbu ( gde drugo nego negde na jug blizu Kosova) i pocne opet neko ludilo???? Kome ce to sto je on "NAUCIO" za dve nedelje biti na usluzi ako on pogine? Patriotizam je divna stvar. Meni je on u rangu sa verovanjem u Boga ( jer u nesto se verovati mora). I sad kad sam presla iz ateiste u vernike zbog dece ( veronauka u skoli kao nekad kad su moji roditelji isli pa je izbacili posle rata), a iz vere u drzavu presla u neverovanje sta se desava - nasla sam se u potpunom haosu. Bog ne moze da se dokaze! Drzava moze! Pa ipak, vernika sve vise, a  patriota sve manje. Nasu veru u drzavu ozbiljno su poljuljali iskoro ubili politicari. Kada skupimo politicku i finansijsku situaciju  i uopste situaciju u drustvu nikome nije do patriotizma. U fazonu - sta bre da branimo? Od vojnika koji su nas proslavili u svetu (Zivojin Misic) dosli smo do masovnog bezanja od plave koverte ( sto je devedesetih  i bilo opravdano). Plasim se da je  danas ne tako javno kao onda u mladim ljudima koji i ovako odlaze iz ove drzave jer nemaju nikakvu perspektivu vojni rok, vojna vezba dalje od Australije. Jednostavno ne osecaju potrebu da  se bore ili umru za svoju drzavu. Mozda zato  sto je i ne dozivljavaju kao svoju iz gore navedenih razloga. Po sistemu meni drzava nista nije dala nedam ni ja njoj. I ne mogu da ih krivim. Danasnje drustvo nista nije uradilo da nas zadoji patriotizmom. Nas su bogami zalivali patriotizmom od rodjenja. Partizanski filmovi, price nasih deda o Solunskom frontu. Krece se ladja Francuska, Tamo daleko  i Mars na Drinu ( uz cetnicke  i partizanske pesme)  bile su sastavni deo svih veselja. Doduse i zabranjene velikom vecinom  ( za vreme Tita -cetnicke recimo) ,ali su postojale i izazivale su "jezenje" ,a uz "mucenicu" (rakiju) i uzvikivanje Srbijo majko svako je bio spreman da uzme pusku u ruku i krene u boj. I to bi bilo normalno i tako i treba - da se boris za svoju zemlju. ali. ponavljam opet politicari su nam tako ogadili patriotizam i posvadjavsi nas sa svima da zaista ne vidimo potrebu da idemo u besmislene ratove i da resavamo krize koje oni  izazivaju. A to  usustini I NEMA VEZE SA PATRIOTIZMOM. Taj bunt naroda koji nece da bude "topovsko meso". Jos su mi u glavi slike mladica poginulih Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni koji su branili mrtvu Jugoslaviju - od koga i cega - od dojucerasnje brace????
MAJKA SAM DVA SINA I NECU I NE ZELIM I NE SMEM DA DOZVOLIM DA IM SE DESI NEKA BESMISLENA SMRT ZBOG BESMISLENIH POLITICKIH CILJEVA. E KADA BI DOSLI PRAVI NEPRIJATELJI ( U SMISLU DA MI DODJU NA KUCNI PRAG - MOJ I U MOJ GRAD BEOGRAD), E ONDA BIH I JA RAME UZ RAME SA NJIMA BRANILA SVOJ DOM. JER - TO MI IMA LOGIKE, SMISLA, POTREBE...
I NE KAZEM DA NIJE DOBRO DA SE NAUCI KAKO SE ODBRANITI OD NEPRIJATELJA ( MI SMO TO UCILI CAK DVE GODINE U SREDNJOJ SKOLI) I ISLI NA GADJANJE U BUBANJ POTOK ALI RECITE MI MOLIM VAS DA LI BI SAD RATNI SUKOB PODRAZUMEVAO GADJANJE IZ PUSKE M-48? JER AKO CE IH TO UCITI.....

Нема коментара :

Постави коментар