недеља, 17. октобар 2021.

PERSPEKTIVA

 PERSPEKTIVA JE VEOMA BITNA ZACOVEKOV ZIVOT. JER OD PERSPEKTIVE I PERCEPCIJE SVAKO ZIVI. NEMA SEGMENTA U KOJIMAONI NISU POTREBNI. ZATO KAKO SAM  VISE PUTA PISALA O PERCEPCIJI OVAJ CU PUT PISATI O PERSPEKTIVI . IZ LICNOG UGLA NARAVNO. KO NE ZNA STA JE TACNO PERSPEKTIVA EVO OBJASNJENJA. 

Perspektiva potiče od latinske reči prospicere, što znači "videti ili razabrati". Perspektiva je gledište, način gledanja, način razmatranja, shvatanje. Isti pojam može se tumačiti na više načina, zavisno od perspektive. Ili najprostije receno "to je ono kako mi vidimo svet oko nas".Iako percepcija koja isto to znaci nije perspektiva jer  perspektivu "vidimo" ,a percepciju ne. Kako to? Pa jednostostavno neke stvari u svetu koje zaista postoje nasa percepcija i prihvata jer ima otvoreniji um. A perspektiva je licno vidjenje recimo autobusa ili ishoda nekog dogadjaja.

I tako dodjosmo do dogadjaja koji se dogodio pre nekoliko dana. Nije me udario autobus ali automobil jeste. Nije bas  mnogo strasno jer auto nije bio u brzini ,ali bol od nekoliko povreda noge jeste uzasna. I onda sam dosla ne svojom zeljom u stanje mirovanja -lezanja. I pocela sam da razmisljam o perspektivi. Kako ce teci moj oporavak i kad cu moci da ponovo budem u stanju kretanja? Sad zelje su jedno, a mogucnosti drugo, medjutim , javilo mi se jedno cudno razmisljanje na temu lezanja u krevetu.  Ovo morate da procitate. Mnogo moze da vas promeni. Mene jeste  vec  posle 72 sata.

Realno nikada vise nismo radili da bi obezbedili materijalna sredstva za puko prezivljavanje. Oni kojima "pada sa neba" su ipak retki. I onda jurimo, zurimo pod stresom smo i samo  zamisljamo udobnost postelje. I naravno san i odmor su coveku neophodni da bi mu se obnovile celije ,ali  nedostatak ili visak sna i odmora mogu biti kontraproduktivni. Znaci kao i u svemu potrebna je "zlatna sredina". I tako fumkcionisemo na ovaj ili onaj nacin i ne sagledavamo perspektivu. A to je da do god smo zdravi mozemo da sami odredjujemo vrme rada i vreme odmora. Sa velikim akcentom na tome - sami! I onda vam se dese neke nepredvidjene okolnosti i morate biti u postelji neko vreme. Ako uz to trpite i bolove i nervirate se jer vas ceka toliko posla onda je stvarno paklena perspektiva. A ako na svo "sranje" koje vam se desilo morate da lezite u kucnoj varijanti (jos ako ste vi jedini vrsilac svih kucnih poslova) onda nemam vise reci da kazem koliko  je strasno. Hoce ukucani da pomognu al vas izjeda vasa bespomocnost pored svih bolova i strepnji za ishod. A sta tek reci za bolesti koje dodju iznenada i koje vas vezu za krevet mesecima, godinama i kod kojih retko imate perspektivu prezivljavanja nego naprotiv vasa ocekivana  perspektiva je smrt. Onda sami sebe psujete i pljujete sto ste bezroj puta kada vam je bilo tesko da ustanete pozeleli da se razbolite, pa da se odmorite. Pazite sta zelite ljudi moji.Ja sam sebi ovu saobracajnu nezgodu  izazvala upravo time sto sam u zadnje vreme ne samo zelea nego i kukala naglas da ne mogu u radnju, da ne mogu da obavljam kucne poslove i svasta nesto. Pa evo me sad lezim i rezim na samu sebe.

Svakako iskreno se nadam da cu opet stati na svoje noge ,ali cu definitivno prorditi svoje obaveze. To bi svi trebali da uradimo  umesto sto jurimo  "ko pred glavu". Kasno je kad se nesto desi.

OVAJ BLOG JE BIO LICNE PRIRODE IZVINITE ALI HTELA SAM DA VAS 'BACIM' U RAZMISLJANJE. NEMOJTE POSLE DA BUDE DA VAM NISAM REKLA. CUVAJTE SE, PAZITE STA ZELITE. I IZOSTRITE DO MAKSIMUMA SVOJU PERSPEKTIVU I PERCEPCIJU,AKO ZELITE MIRAN I SRECAN ZIVOT.

Нема коментара :

Постави коментар