понедељак, 24. март 2014.

PASULJ

PASULJ NAS JE ODRZAO NJEMU HVALA.Stavljam sinoc pasulj sa rebarca suva  jer ponedeljkom i utorkom dolazim polumrtva sa posla i razmisljam da li uopste postoji tako dobro jelo. Ali kao i uvek krenimo od pocetka. Zrno pasulja je lekovito zaista.Evo nekih sastojaka: amino kiseline, belancevine ,biljne masti, vitamine B1.B2 E i PP,gvozdje,glukozu, kalijum,magnezijum ,ugljene hidrate,cink,celulozu...Te stoga pomaze kod anemije,bolesti srca,upale mokracnih kanala, depresije, nesanice,stresa,osteoporoza i drugih bolesti..I zato je za mene licna uvreda kad neko kaze "prost ko pasulj". U njemu nema niceg prostog. PROSTI SU ONI LJUDI KOJI ZARAD POMODARSTVA JEDU ZRNASTU HRANU KAO PTICE I LANENE I ZOBENE PLOCICE KAO STOKA.Ima li ista lepse od mirisa pasulja ako se skuva na pravi nacin. Ni jedna gozba ni" ko bojagi "zdrava hrana meni ne moze da ga zameni. Razvila sam totalnu strategiju da ga sto cesce uvrstim u jelovnik.Jednog ponedeljka to je sareni pasulj sa rebrima, sledeceg prebranac od TETOVCA, pa onda zuti pasulj sa preprzenom slaninom, i na kraju prebranac sa kolutovima srpske kobasice na vrhu.I niko se ne buni.Imala sam situacije dok su mi deca bile bebe od tek nekoliko meseci da komsinice vide kako ih hranim pasuljem.Ostajale bi zapanjene, pokusavale su da me uplase da cu upropastiti bebi stomak, a moje su bebe na sistematskom imale idealnu tezinu i zdravlje, a njihove koje su zivele na plazmi i mleku bile su predebele i mlitave,Da sada su to momci i devojke izmedju 175 i 195 cm visine i super tezine.U ludilu ne zdrave ishrane ( i ja sam protiv hamburgera i pomfrija iz MEKA) a u nestasici novca za snicle i belo pilece meso pasulj moze da zameni ako imas mastu mnogo toga. Recimo kuvani sareni pasulj, pomesa se sa sitno naseckanim prazilukom doda se ulje mrvica sirceta,so biber, malo persuna i salata je gotova. Ako hocemo ceo obrok mozemo obariti" pena" rezance, dodati obareni pasulj  zatim preliti jednom soljom tomatina i narendati malo kackavalja, odozgo jos obavezno persun.I da ne predje u drugu vrstu bloga samo sam htela da pohvalim nacine gde sve moze da se upotrebi. Uh zamalo da zaboravim glavno jelo na mojoj slavi Svetom Jovanu, susene crvene paprike punjene prebrancem i zapecene u rerni. Mogla bih jos da ga hvalim ali sam ogladnela.
U buducnosti verovatno ce ga biti u konzervama (mada ga i sad ima u tom obliku i nije los ali ne kao gotov proizvod) jer naucnici nece dozvoliti ako i malo vode racuna o ljudskom rodu da ga lise pasulja. Sigurna sam kad budu napravili koloniju na Marsu najveci prostor bice ispunjen konzervama pasulja. Hvala bogu.
U proslosti nase bake isle su jos korak dalje. U vreme posta  kuvale su "klot" pasulj.I  ja tvrdim da iako sam veliki gurman i ne umem da skuvam pasulj bez icega da je i na taj nacin pasulj fenomenalan. Umesto rebara ili neceg drugog stavlja se vise povrca (luka crni i beli, sargarepa, paprika), a zaprska je blaza. I nekada su mladici isli u vojsku. Moj ujak kad se vratio" probio" nam je glavu da ne znamo da skuvamo pasulj. I mi smo se raspitivale i pronasle neki recept koji je najvise licio na vojnicki pasulj ali kako je kuvan u kucnoj varijanti opet to nije bilo to. Kazan je kazan i ne moze nista da ga zameni
Da li vredi da apelujem da sacuvamo nas pasulj pa konzumirali ga na koji god nacin volimo i zelimo..

Нема коментара :

Постави коментар