понедељак, 12. октобар 2015.

NIKE ILI ADIDAS?

NIKE ILI ADIDAS? TESKA DILEMA. PROIZVODJACI I JEDNIH  IDRUGIH PATIKA OSIM TOGA STO SU NAJPRODAVANIJI BRENDOVI VODE I BESPOSTEDNU BORBU U REKLAMIRANJU I INOVACIJAMA.
Evo dva primera kako biti uvek najbolji. Prvo je NIKE osmislio nacin da ucini trcanje usamljenim ljudima koje vidjate kako prolaze u rano jutro upraznjavajuci svoj omiljeni hobi koji je uz to i zdrav kraj vas. Pa su uz patike krenuli da dele narukvice "Fuelband" koje omogucavaju svojim korisnicima da virtualno treniraju sa sportistima zvezdama,podele svoje vreme i planove sa digitalnom zajednicom,da sinhronizuju svoj napredak i mape trcanja na servisima kao sto je Fejsbuk. Ovakav potez proizvodjaca je privukao ne samo trkace koji su to vec dugo nego i pocetnike! Drustveni aspekt  je pretvorio platformu za trkace u platformu za sve koji zele da budu aktivni. Fenomenalno!Taj osecaj zajednistva brenda i potrosaca i povezivanje ljudi u necemu sto vole da rade je neprocenjivo, kao i lekcija iz marketinga mnogima!
Za to vreme Adidas je krenuo jos vise u buducnost.Svoje patike krece da radi sa firmom koja proizvodi 3D stampace (Materialise) i novi model Futurecraft 3D bice patike sa odstampanim postoljem i to  iz vrlo dobrog razloga,a to je da se  postolje prilagodjava vasem stopalu! Prodaja je jos zanimljivija. Kupac udje u prodavnicu dobije patike koje zeli ode na traku za trcanje i istrci malo dok mu se postolje ne formira! Izuzetno zar ne?
Kad znamo da su patike postale obuca svima od beba cim prohodaju( a mozda i pre jer su tako slatke male paticice), pa do baka i deka. Zamenjujemo ih drugom obucom samo kad moramo( za posao ili izlazak ).U njima iako nismo iz grupe trkaca od malopre provodimo najvise vremena u toku dana. Opustene su i ne stvaraju nam osecaj da moramo da mislimo na noge i stopala. Jednostavno su tu i lepo nam je. Pa cak i kad nisu brendirane (znamo u kome vremu zivimo finansija sto se tice) mi ih volimo i nosimo ih i kad pocnu da se raspadaju jer nam je tesko da se odvojimo od njih! Patike su uopsteno najbolja obuca koja je ikada napravljena . Em nije vazno kog si pola, em nije vazno koliko imas godina, niti koje si rase, kako si politicki i verski opredeljen.Patike su obuca koja ne pravi razliku medju ljudima ni u cemu sem u materijalnom pogledu(ko ima pare nosi one gore pomenute patikemko nema drzi se obicnijih modela ali su svakako NIKE I ADIDAS).Ako i malo drzite do sebe!
Buducnost. Koja je vec stigla su pametne patike kojima pomocu pametnog telefona mozes da promenis boju.A ste ce jos smisljati ni da zamislim ne mogu. Vec me je ovaj tekst do sada potpuno iznenadio.Ocekujem jos mnogo  iznenadjenja jer kao sto rekoh patike svi nose, a na trzistu na kome ima toliko proizvodjaca biti vodeci brend je vrlo,vrlo tesko. Medjutim ,ja iskreno verujem u ova dva brenda.
Proslost. Pa kad malo pogledamo Adidas je stariji brend od Nike. Stvoren je 1949-te godine u Nemackoj .Tvorac Adolf  Drajsler sigurno nije mogao ni da sanja koliku ce popularnost i rasprostranjenost steci njegove patike. Koje su tu i dalje posle 66 godina i uvek drugacije a iste prepoznatljive. Nike kompanija je prvo osnovana 1964-te u  Oregonu i prvo se zvala Blue ribon sport ( ustvari  su prvo bili distributeri japanske obuce Asics. Iako su svoju prvu obucu patike za fudbal izbacili jos 1971-ve pravi naziv koji je i sada NIKE nastao je tek 1978-me kada su Bil Bowerman i Philip Knight otvorili fabriku sa prepoznatljivim sloganom koji takodje i sad postoji : JUST DO IT!
Ako ovih dana kupujete patike mada je zbog ovog vremena gumena cizma prava obuca obratite paznju na ova dva brenda i izaberite (prema finansijama) najbolje patike na svetu!

Нема коментара :

Постави коментар