четвртак, 12. мај 2016.

DUSANOVAC

NA OVAJ DAN PRE TACNO 80 GODINA RODIO SE JEDAN DUSANOVCANIN SAVRMENIK LIKOVA IZ CUVENE MIHAJLOVICEVE KNJIGE"KAD SU CVETALE TIKVE"! TAJ COVEK I TA KNJIGA ODREDILI SU I MOJ ZIVOT KOJI JE ZAPOCEO NA DUSANOVCU KOME SAM OSTALA VERNA I DANAS (  SA RAZLIKOM OD NEKOLIKO ULICA). OBOZAVAM DUSANOVAC I MISLIM DA JE NAJLEPSI I NAJINTERESANTNIJI DEO BEOGRADA! I MESTO GDE LJUDI IMAJU JOS DUSE, GDE DRUZENJE JOS POSTOJI!
Da se vratimo mi coveku sa pocetka price.On je za mene posebno znacajan jer ne samo sto mi je bio otac bio je prototip onog malog obicnog coveka kome ne ide bas najbolje u zivotu ali koji nema volje da to i promeni .  U ranoj mladosti veliki smeker kako i prlici momku sa Dusanovca.  Fini mangup koji ima svoje moralne pricipe, koji ce se potuci zbog devojke ili neke opklade i to fer i posteno bez oruzja naravno. Momak koji osvaja devojacka srca i koji ih lomi ali nije bez duse jer je romantican pa se i njemu dogadjaju lomovi. Isao je na igranke, lepo pevao, voleo da popije ,voleo drustvo i naravno devojke. Onda mu u zivot ulazi devojka koja je iz jako strogo patrijahalne porodice i koja mu pruza za ono vreme popularan "dokaz ljubavi "( mada mislim da je ta muska fora vanvremenska). Beba za dvoje mladih od 20-tak godina koji su bez posla ,bez stana i nisu u braku bila je katastrofa. Devojka je kaznjena odvedena sa Dusanovca u drugi grad, a njemu je bilo vreme da se zeni po misljenju njegove porodice. Doveli su mu devojku , ozenili ga ali njegova ljubav prema devojci koja ga je pratila na sve igranke u "Bozidarcu" nije prestajala. Dobio je blizance ,ali   njega je vise interesovalo sta je rodila ljubav njegovog zivota. Majka blizanaca je otisla i ostavila ih kad su imali samo 6 meseci! Zasto? Ko to zna? Da li je ona bila nezrela (mada je ne mogu da shvatim da bilo koja majka moze da ostavi bespomocne bebe) ili je on suvise pokazivao da gaona ne interesuje ne mogu da znam. Uglavnom , brigu o bebama preuzeli su baba i deda, a on je vise vremena provodio u kafani i to besposleno lencarenje i neka vrsta boemskog zivota ( u tu su kafanu u Strumickoj ulici na Dusanovcu dolazili poznati slikari, pisci, nuzicari) trajala je dugo vremena.  . A onda se u njegov zivot vraca prva i jedina velika ljubav sa cerkom. Sada ih nista nije sprecavalo da se vencaju i zapocnu zajednicki zivot. Ali ne! Do toga nikad nije doslo. Sve je ostalo na skrivenim sastancima sad vec zrelih ljudi u njegovom sobicku ( bukvalno sobicku) u toj Strumickoj ulici. Sve sto se promenilo je to sto se on zaposlio u Zeleznici Jugoslavije i manje isao po kafanama. Usudjujem  se da mislim da je to bilo pod njenim uticajem. I tako tekli su dani i ko zna sta bi se na kraju dogodilo jer su im deca vec porasla i tek onda saznala ko je ko u toj prici. I svi su bili za to da se oni vencaju i postanemo srecna porodica doduse posle 18 godina, ali bolje ikad nego nikad. Ona se oslobodila uticaja svoje majke koja je i prvi put sasekla tu ljubavnu pricu u korenu i resila da se najzad uda za svoju ljubav i oca svoje cerke. Ali... Ne znam zasto ima uvek ima ali i to ne samo u knjigama i filmovima. I zasto niko ne veruje vise u prave romanticne , ljubavne price? I tako mesec dana pre zakazanog vencanja 25.10.1975-te godine to ludo zaljubljeno srce je odbilo da kuca i to u momentu kada je trebao da se ostvari dugogodisnji  san. Na ulici ispred robne kuce na Dusanovcu pao je i umro. Tako odjednom! U 39-toj godini zivota. Mesec dana pre vencanja.
Ne znam kakv bi im bio brak. Mozda bi bio zaista jedan od kako se to kaze idealnih obzirom da su imali tu veliku ljubav  koja nikad nije prestajala. Mozda bi bilo i svadja kao i u drugim brakovima ali ja sam ubedjena da bi ostali zajedno do kraja zivota. Mislim, ono da bi ostarili zajedno. Ovako nismo imali priliku da vidimo sta bi bilo kad bi bilo.
ZAUVEK CU PAMTITI PRICU O JEDNOM MOMKU SA DUSANOVCA CIJE SLIKE JOS CUVAM - STVARNO JE BIO SMEKER.  NEKAKO SA NJIM JE CINI MI SE UMRO I DUSANOVAC KAKAV JE BIO U DOBA  CUVENOG LJUBE BOKSERA . NIJE VISE POCETKOM OSAMDESETIH KAD JE MOJA GENERACIJA ULAZILA U RANU MLADOST  NIJE VISE BILO ONOG OKUPLJANJA NA "SLOBODINOM IGRALISTU"  GDE SU UKINUTE I IGRANKE I BIOSKOP. NIJE VISE BILO MOMAKA KOJI BI DOCEKIVALI AUTOBUSE I TROLEJBUSE I ZAPOCINJALI CARKE.
SAMO JEDAN PAR JE TE 1980-TE GODINE POKAZAO ZNAKE TE PRAVE VELIKE OGROMNE ROMANTICNE LJUBAVI - SIN CUVENOG BORE IZ GORE POMENUTE KNJIGE I MLADE 17-TO GODISNJE DEVOJKE IZ IBARSKE ULICE. ONA  JE OSTALA TRUDNA  I TREBALI SU DA SE VENCAJU TO LETO. ALI ON JE POGINUO U SAOBRACAJNOJ NESRECI MESEC DANA PRED VENCANJE
CUDNE SU TE VELIKE LJUBAVNE PRICE SA DUSANOVCA.  NEKAKO UVEK TRAGICNE. ZNAM IH JA JOS  MNOGO  I KNJIGU BIH MOGLA DA NAPISEM I O ONOJ DEVOJCI STO SE OBESILA ZBOG JEDNOG CRNOOKOG MAGUPA NARAVNO MESEC DANA PRED VENCANJE....
TATA ZNAM DA JE SADA MNOGO KASNO DA TE TAKO ZOVEM. A KAKO SI SAMO ZELEO DA CUJES TE RECI IZ MOJIH USTA. TATA! OPROSTI MI MOLOM TE JER TE NISAM PRIHVATALA ! ZAO MI JE STO SI U MOJ ZIVOT USAO SAMO MESEC DANA PRE SMRTI!
SRETALA SAM TE NA NASEM DUSANOVCU , PRICALA SA TOBOM KAO SA DOBRIM KOMSIJOM A NISAM ZNALA DA SI MI OTAC.
MIRNO POCIVAJ TATA! MIRNO! MNOGO TE VOLIM JER SI KAKO MI JE GOVORILA KASNIJE MAMA BIO ZAISTA ONAJ PRAVI BEOGRADSKI DUSANOVACKI MANGUP STO JE ZA POSTOVANJE.

Нема коментара :

Постави коментар