понедељак, 16. август 2021.

SPAS

 KAD SMO KOD MANASTIRA, VERE U BOGA  I U  VREME VELIKIH ZENSKIH CRKVENIH PRAZNIKA DA PRICAMO MALO O SPASU.NE MOZES  UVEK SPASITI SVAKOGA,ALI UVEK MOZES SPASITI NEKOGA! A NE MOZES NI SPASITI NI ONOGA KO NE ZELI BITI SPASEN!

Prema Bibliji, Nojeva barka je sagrađena na Božju zapovest da bi Noje spasao sebe i svoju porodicu kao i životinje od Potopa. Ta je pripovest sadržana u hebrejskoj i hrišćanskoj starozavetnoj knjizi Postanja, poglavlja 6-9.

Prema dokumentarnoj hipotezu priča o arki u knjizi postanja bi mogla predstavljati nekoliko originalnih kvazi-nezavisnih izvora, odnosno mogla je nastati kroz proces sažimanja kroz mnoge vekove. To bi moglo objasniti izvesnu zbrku i ponavljanja u tekstu. Mnogi ortodoksni Jevreji, hrišćani i muslimani odbacuju ovu hipotezu, smatrajući da je priča o arci istinita, da ima jednog autora, a da se sve navodni nedostaci mogu racionalno objasniti.

Priča o arci iz knjige postanja ima paralele sa sumerskim mitom o Ziusudri, koji govori kako je Ziusudru Bog upozorio da sagradi plovilo u kojem će izbeći poplavi koju je On poslao. Manje precizne paralele se mogu naći u mnogim drugim kulturama širom sveta. U stvari, priča o Potopu je jedna od najčešćih tema mitologije širom sveta, što i skeptici i vernici koriste kao dokaz u prilog svog stajališta.

Priča o arci je bila predmet opsežnog objašnjavanja u različitim abrahamskim tradicijama, pri čemu su se teoretska rešenja i praktična rešenja (npr. kako se Noje rešavao životinjskog otpada) mešala s alegorijskim tumačenjima (npr. arka kao prethodnica crkve, nudi spas čovečanstvu). Od pocetka se znalo da covecanstvu treba spas . Covek je gresan  i kao takav napravice probleme u prezivljavanju i planete i covecanstva. Ali ni Noe ni barka ni nista nije pomoglo da se spase ovaj svet. Vidi pocetak. Ne mozes spasiti onog ko to ne zeli. Mi, ljudi ocigledno ne zelimo spas. I zasto se onda zalimo. Unistili smo planetu, unistili sva ziva bica, pa onda sto ne bi i coveka. A kako sam sebi dala prava kao tvorcu ovog bloga prava da privatizujem ponekad temu pisacu o dva spasa koja nisu uspela.

Volim ljude usprkos svim nepravdama koje sam dozivela u svom zivotu. I imam brdo epmatije i delim rame za plkanje i zagrljaje u neogranicenim kolicinama. I pomazem ljudima nudeci spas koliko mogu. Ali kad su moja deca u pitanju nemocna sam potpuno. I to mi uzasno tesko pada. Podelicu sa vama, a kako je ovo i moj tetament nek vide zasto mi je u nekom momentu prepuklo srce.

Odakle poceti? Od najstarijeg sina koji je trebao (kad vec nosi dedino ime) da bude stub porodice na ovom mestu u kuci u kojoj je vec ceo vek nasa porodica. Vek i  21 godinu. Ali ne, izbor partenra je doveo do neslaganja i on sad ne zeli ni da nas vidi ni cuje, a ni da zivi ovde. Nudim mu spas, oprastajuci sve uvrede nista ne vredi.

Starija cerka vec odavno zivi sa strancem imaju i dete i nekako se bas plasim kako ce to u buducnosti fumkcionisati. Religije nam se razlikuju, nacini zivota, ponasanja sve. Ni prethodni izbor nije joj bio dobar, al bar je bio nas covek. Sta donosi buducnost ko zna. Spas bi bio da se kockice nekako uklope i da sve to to bude u redu,ali ko zna?

Mladji sin ima tesku psihicku bolest te shodno tome nema nikakvog osnova da moze da podrzi buducnost vekovnog ognjista. Dok je nas roditelja ima spas, ali sta ce biti kad nas ne bude. Strah me je i da mislim.

I na kraju mladja cerka koja ima tesku fizicku bolest. To je ne ogranicava da radi ima deckai zivi normalno,ali ipak jako se bojim i za njenu buducnost. Spas bi bio da nadje partnera koji to sve podrzava. Ima ga zadnjih 5 godina ali su  suvise mladi da bi to preraslo u brak.

Tako da je prica o spasenju za moju porodicu nemoguca misija. Kao i za sav ljudski rod. I sad sam sebicna, bas me briga sto ljudski rod ne moze da se spase. Kako ja da spasem svoju decu?

NE ZNAM KOLIKO CETE PRIHVATITI OVAJ TEKST . KOLIKO JE PRICA O SPASENJU VAZNA ZA VAS. IMATE LI VI KO KOGA DA SPASETE ILI IMA LI KO VAS DA SPASE? PA PORADITE NA TOME. NIJE TESKO, A KO ZNA MOZDA I USPETE!


 

Нема коментара :

Постави коментар