недеља, 22. фебруар 2015.

BIGZ

BIGZ JE JOS JEDNO MESTO U BEOGRADU KOJE JE OSTAVILO TRAG U MENI. BIGZ JE HRANIO MOJU DUSU!Pocevsi od zgrade koja je radjena u obliku cirilicnog slova P,nalik na stamparsku masinu,pa do tradicije najbolje izdavacke kuce u onoj velikoj SFRJ pa do" legla rokenrola" kako je sad nazivaju iako je u rusevinama.U toj zgradi sada se stvara nova istorjia alternativne beogradske kulture  koju cini 50-tak andergraund bendova( Partibrejkersi Kojot,Skrtica ,Kolja i grobovlasnici ....)SESTI I  SEDMI SPRAT ponovo su poprista kulture jer se tu odrzavaju probe,svirke,plesni studio,studio za snimanje!Raduje me to jer me svaki put srce zaboli kad prodjem pored BIGZA.Beograd obiluje fensi mestima za izlazak, obiluje prostorima svih mogucih velicina i ambijenta(od tihe muzikice po kafanicama - za starije sugradjane,preko svirki u klubovima,do ogromne Kombank arene).Za svaciji ukus i dzep. A meni se namece i pitanje da li je Beograd ipak izgubio svoju dusu? Nove generacije Beogradjana sve su vise okrenute mestima koje im diktira grupa ljudi sa kojima se druze, a koja su" dobra" jer na njih  odlaze" face u trendu".Sve je postalo povrsno .Knige se stampaju (doduse ne u mojoj omiljenoj stampariji),ali ih mladi ne citaju. Muzika se toliko izmesala da u jednoj pesmi mozes naci i folk,i pop i rok i dzez,a bogami i pravu narodnjacku" dvojku.Zato jako cenim mlade ljude koji hoce da obeleze ovaj trenutak propadanja pravih vrednosti radeci muziku kroz koju recima i tonovima iskazuju svoj revolt. Kako se u Petrovic studiju u BIGZU skupljaju i hip-hoperi koji po meni najbolje svojim tekstovima oslikavaju svo sivilo ovog drustva jos mi daje nadu da ce moj omiljeni BIGZ odrzati dusu Beograda zahvaljujuci ovim ljudima koji uprkos spoljasnjem izgledu oronule nekad prelepe zgrade (dobro ni unutra nije bas svugde uredjeno) imaju volju i zelju da stvaraju neku vrlo zivotnu muziku.BRAVO!
Buducnost.Nestace polako sva ona mesta koja su bila izvor kulture. I ne samo zgrade nego i ljudi koji ce odrzavati nivo beogradske kulture. Novi trendovi ,nove povrsne generacije zadovoljavace svoje potrebe za kulturom(ako je uopste i bude u ovom obliku kakvom je sad znamo) tako sto ce na svojim" tabletima " ili vec kojim uredjajima gledati spotove,sto da ne gledati izlozbe slika ili promocije knjiga ako i toga bude. Sve u svemu nestace sve ono lepo sto je postojalo u Beogradu. Nestacu i ja i necu srecom to doziveti.Tako da se izvinjavam mladoj generaciji koja kulturu shvata drugacije. Ovo su ipak samo moja osecanja!
Proslost. Imam prilicno veliku kucnu biblioteku jer i pored kompjutera ja i dalje volim da listam knjige. Na mnogima je logo BIGZ-amtakodje posedujem i udzbenike koji su u njemu stampani tako kvalitetno da ih godine nisu unistile. Moja deca  sada imaju udzbenike iz drugih stamparija u jednoj skolskoj godini do polugodja izgube trecinu stranica,a do kraja godine poispadaju i ostale.Beletristika koju kupujem od 2000 godine takodje vec pokazuje kriticnu tacku ispadanja stranica, a BIGZOVE knjige iz 60-tih godina ponosno stoje cvrsto uvezanih stranica  jer na njih nije uticalo cesto okretanje tih stranica. Na ove novije knjige vise od dva citanja ne moguce je racunati bez ispadanja listova!
Mladi su uvek najbolje mogli da procene situaciju u drustvu i uvek su je u muzici najbolje docaravali. I koliko god starijima ta muzika bude uzasna,cak i mladjima koji ne razumeju dobro svet oko sebe ,niti sami sebe,ta je muzika slika vremena,ta je muzika iz dubine duse.ZATO BEOGRADE CUVAJ BIGZ KOLIKO GOD MOZES, MLADI CUVAJTE DUSU BEOGRADA I CUVAJTE ALTERNATIVNU MUZICKU SCENU!

Нема коментара :

Постави коментар