недеља, 26. јун 2016.

VREME JE BESKONACNO

LJUDI SU IZMISLILI VREME DA BI ZADOVOLJILI SVOJE POTREBE! VREME MOZEMO POSMATRATI NA VISE NACINA.U NAUCI (FIZIKA) ,FILOZOFIJI,RELIGIJI,UMETNOSTI..
A IPAK JE VREME NESTO STO SE NE MOZE ODREDITI JER JE BESKONACNO.
Da pojasnimo . U fizici vreme je osnovna fizicka velicina koja se odredjuje pomocu kretanja nebeskih velicina. U filozofiji pojam vremena i prostora su nerazlucivi. Vreme je u filozofiji  dimenzija sleda bica jednog nakog drugog,bivanja stvari u promneni njihovog nastajanja  i nestajanja . U religiji vreme je apsultno (vecno vanvremensko) i realtivno. U religiji vreme je ili krug ili linija. Da se razumemo krug negira postojanje proslosti i buducnosti. Hriscanstvo veruje u linearno racunanje vremena .
Da zakljucimo ne postoji "opljivo vreme" nego samo ono cime se mi rukovodimo da znamo da li je dan ili noc ili da znamo u koliko sati treba da obavimo neki posao. Zato se racunanje vremena u celom svetu svelo na fizicko objasnjenje i konvencionalno merenje vremena podrazumeva merenje prema rvnomernom kretanju nebeskih tela (Sunca i Meseca). Zato je merenje vremna podeljeno na 24 casovne zone, na sekunde, minute, sate, dane, mesece, godine...
Pored fizickog vremena postoji i psiholosko.Sadasnjost se sagledava pomocu percepcije.Proslost na osnovu pamcenja, a buducnost je uslovljena mocima analize i racionalnog predvidjanja.
Sad skoro sam pisala da je vreme promenjeno za jedan sekund na osnovu naucnih dokaza. Jos je Ajnstajn istrazivao pojam vremena i tako dosao do teorije relativiteta. a onda je zakljucio da je vreme izmisljeno samo da bi covek mogao da se snadje u svakodnevnom zivotu.
Meni je prica o vremenu neiscrpna tema za razmisljanje. Stalno razmisljam kako je bas sad 11 sati i 10 minuta. .Da li je zaista toliko sati? Sta uopste predstavljaju sati na koje je podeljen dan?
I sigurna sam da nase racunanje vremena  nije bas tacno. Jer da jeste sreli bi se sa nekom civilizacijom koja zivi blizu nas. Zasto nas drze podalje od sebe ? Verovatno imaju razlog za to.
Opet kad razmisljam sta bi covek uradio da ne moze da se snadje u vremenu i prostoru? Morao je da ogranici  i jedno i drugo. Ko je uopste dosao na ideju da se vreme podeli na sate (24) i dane  i mesece? Shvatam ,posmatrajuci kretanje Sunca i Meseca. Logicno da znamo kad je dan i noc. Ali tacno trajanje sekunde, sata? Ko nam je to omogucio? I zasto bas tako?
I onda kad je vreme u pitanju ,ako  ga uzimamo zdravo za gotovo jer i ne mozemo drugacije. Realno, kako mi sad  mozemo da promenimo koliko je sati na nasem budilniku?  Onda dolazimo do zakljucka da smo potpuno nemocni da na bilo koji nacin menjamo vreme i prostor.
Dobro, pitate se zbog cega  sam  ja zapela sa tom pricom. Jednostavno me intrigira  ko je uredio nase zivote? Zasto zivimo tako? Zasto ako nam je dan zbog ovih savremenih uslova zivota kratak ne mozemo da ga produzimo. I sto uopste traje 24 sata u koje mora da stane i odmor ( spavanje i san), rad da bi se zaradilo za zivot, vreme za ljubav, druzenje, zabavu? Mozda bi dan trebao da traje 30 sati ili cak i vise..
A sat? Ili 45 minuta koji djacima traje kao vecnost.
VREME JE ZA MENE JEDNO VELIKO CUDO. ZATO JE I MOJ PATISPANJ POCEO KAO VREMEPLPV KROZ PROSLOST,SADASNJOST I BUDUCNOST. A ONDA SAM SHVATILA DA TAKVA PODELA I NE POSTOJI . I TAKO ZBUNJENA POCELA SAM DA PISEM SAMO U OVOM TRENUTKU, A ON JE MOZDA I SVE TROJE ZAJEDNO.
DAKLE VREME NIJE SAMO OSNOVNA VELICINA ,VREME JE NESTO STO NAM ODREDJUJE ZIVOT (CAS RODJENJA I CAS SMRTI), VREME JE NESTO NEPOZNATO I NEUHVATLJIVO  IAKO MISLIMO DA SMO GA UOKVIRILI ZBOG NASIH POTREBA!!!!

Нема коментара :

Постави коментар