понедељак, 25. јануар 2016.

SAM SVOJ LEKAR

KOLIKO GOD NE TREBA BITI "SAM SVOJ LEKAR" , A POGOTOVO KOLIKO NE TREBA VEROVATI SVEMU STO PISE NA INTERNETU IPAK POSTOJI NEKOLIKO DOKAZA DA JE INTERNET IPAK POMOGAO!
Pre svega rekla bih ovo: kao majka cetvoro dece nisam uvek uspevala da u istom momentu kad se pojavi neki medicinski problem krenem kod lekara iz vise razloga ( ili nisam imala kome da ostavim ostalu dece - najcesce ili sam  se vec susretala sa problemom). Meni je velku pomoc pruzala knjiga koja je opisivala sve decije bolesti , simptome,tok bolesti, lecenje, pa cak ikad treba da se javim lekaru - obavezno. zahvaljujuci toj knjizi shvatila sam da mi sin boluje od sharlaha za koji je doktorka pedijatar u D>Z rekla da je iskorenjen ( u infektifnoj su potvrdili sharlah), zatim sam prepoznala meningitis kao posledicu ujeda komarca ( doktorka pedijatar je rekla da se radi o zapaljenju uva) , na infektivnoj je dete odmah stavljeno na infuziju i iantibiotike i cudili su se sto nisam odmah dosla jer je stanje bilo kriticno? Cak i za salmonelu na koju sam posumnjala nakon konzumacija krempita u poslasticarnici u koja verovatno idu ziva jaja rekli su da je obicna dijareja i da se uzmu cajevi i tost. Da ne budem dosadna kako sam sumnjala dete je zahvaljujuci tome ostalo zivo! I tako ja uporedim simtome iz knjige sa simptomima koju imaju deca i nadjem resenje. UVEK!
A sada prica o osipu. Vec sam rekla da je moje najmladje dete bilo "spremljeno za prodaju". A onda se umesala babica Tanja i moje poznavanje koliko toliko medicine. Spasla sam je ali je godinu dana na snazi bio OSIP. Ne tako strasan kao u sledecoj prici nego prihvatljiv, ali ipak  uporan, Nikakve kreme ,ni lekovi nisu pomogli bebi. A onda sam digla ruke i prestala da je vodim kod lekara. Osip je nestao posle mesec dana!
Zena po imenu Stefani rodila je sina kome su svi lekari dijagnostikovali teski oblik ekcema. Dete - beba nije prestajala da place narocito ako bi je neko dodirnuo.  Prepisana mu je steroidna krema i kupanje bar 10 puta dnevno u cistoj vodi. Dete je plakalo sve vise ,koza je izgledala kao da ce da se istopi. Na kraju su ocajni roditelji krenuli u potragu za iskustvima drugih na internetu. Kao sto sam i ja nekada u knjizi trazila resenje. I  nasli su odgovor - steroidna krema pogorsava stanje jer je dete verovatno alergicno na nju!. Kada su prestali sa mazanjem bebine koze desilo se cudo. Dete je povratilo normalan izgled koze ,a bolovi su prestali.
Sa zanimanjem sam pregledala neke stranice na Fejsbuku  posto su moja deca odavno presla uzrast od 18 godina , i trazila odgovore na pitanja koja su bila u vezi i zdravlja i ponasanja. Srecom postoje sasvim dobri, sajtovi, forumi i stranice na kojima sam i shvatila da mi sin boluje od shizofrenije i granicnog poremecaja psihe.  Odvela sam ga kod psihijatra koji je to i potvrdio i sada je na terapiji lekovima. onda sam ja otvorila stranicu PODRSKA DECI OBOLELOJ OD SHIZOFRENIJE I RODITELJIMA na kojoj pisem svoja stvarna iskustva u nadi da cu pomoci roditeljima koji ne znaju sta da rade kad cuju ovu dijagnozu.
ZAKLJUCAK NE TREBA VEROVATI SVEMU STO VIDITE NA INTERNETU NAROCITO AKO JE U PITANJU ZDRAVLJE. NA PRIMER PRICE O VIDOVNJACIMA I CAROBNIM NAPITCIMA. ALI AKO UKLJUCITE RAZUM I KOLIKO TOLIKO POZNAVANJE MEDICINE VRLO LAKO CETE PRONACI U OBILJU INFORMACIJA ONE PRAVE KOJE MOGU BUKVALNO DA SPASU ZIVOT VASEG DETETA ILI VAS!
NA SVE OVO ZELIM DA SE IZVINEM CASNIM I POSTENIM PUNIM ZNANJA DOKTORIMA KOJI SU JOS OSTALI U SRBIJI  ( ONI NAJBOLJI SU POBEGLI) !
OVDE JE ZAISTA REC SAMO O ONIM DOKTORIMA KOJI ZARAD NEKIH SVOJIH PROBELMA ( DA LI FINANSIJSKIH ILI PRIVATNIH ) NISU HTELI DA OSTANU PROFESIONALCI I DA SA PUNOM PAZNJOM DAJU DIJAGNOZU!
ZATO AKO IMATE NEKI PROBLEM "NERESIV" ZA DOKTORE ILI SUMNJATE U DIJAGNOZU PRAVAC NA INTERNET I POTRAZITE LJUDE KOJI IMAJU ISKUSTVA SA TOM BOLESCU ILI SIMPTOMIMA!
I PAZLJIVO! DOBRO RAZMISLITE PRE NEGO STO SLEPO U NESTO POVERUJETE.
ILI POVERUJTE AKO VAM JE LOGICNO I PRAVAC KOD DOKTORA KOJI VAM MOZE POMOCI ( NEKOG SPACIJALISTE)!

Нема коментара :

Постави коментар