четвртак, 7. јануар 2016.

BOZIC

RAZLIKA JE VELIKA IZMEDJU OSECANJA KOJA NAS PONESU ZA BOZIC   I ONE NOVOGODISNJE EUFORIJE KOJA NAS PREPLAVI ZELJOM ZA ZABAVOM! KAD JE U PITANJU BOZIC U GLAVI MI JE  NAJMANJE  SLIKA NEKE ZABAVE. TO JE UZVISENI TRENUTAK KOJI ME ISPUNJAVA BRIGAMA ,ALI I NEKOM OGROMNOM RADOSCU KOJOJ NE ZNAM POREKLO, I STRAHOVIMA ALI  I  SRECOM KOJA ME PREPLAVLJUJE DOK ME PODILAZE ZMARCI OD BOZICNIH PESAMA!
Na dan Bozica najradosnijeg Hriscanskog praznika koji slavimo kao secanje na Hristovo rodjenje nekako verujemo u sve te reci koje izgovaramo jedni drugima. U tome sto kazemo jedno drugom Hristos se rodi i dobijemo odgovor Vaistinu se rodi nije samo potvrda o saznanju njegovog rodjenja ,nije ni samo obican pozdrav kao Dobar dan - to je jednostavno prihvatanje toga da smo ljudi - radjamo se zivimo i umiremo! A to  i jeste istinski razlog za slavlje.
Slavimo radost rodjenja Hrista, ali i svih nas, slavimo borbu za zivot, slavimo mir koji je neophodan da bi bio srecan. I zaista se na Bozic treba pomiriti sa osobama sa kojima smo se posvadjali, a prvenstveno sa sobom - sto je i najteze! Velika je radost i sreca ako se pomirimo sa osobama sa kojima smo se posvadjali. Bas zato sto je to teska odluka i zaista treba dosta razmisljanja i truda da se donese, ali spokojstvo koje nastaje posle toga vredi vise nego bilo sta materijalno na svetu.Pocevsi od mira koji uspostavljamo u sebi, pa mira koji gradimo sa porodicom, prijateljima , sve do mira medju narodima - mir je mala rec , ali  koja znaci mnogo! Kada nemamo bilo koju vrstu mira osecamo se uplaseno, nesigurno, nesrecno i nismo sposobni da zivimo normalno. Zato ne razumem tolike ratove kroz ljudsku istoriju. Moram da pomenem pesmu koju je ponovo u zivot vratio Manjifiko u filmu Montevideo bog te video - Pukni zoro! I sad se mislite kakve veze ima ta pema sa Bozicem? Pa za mene ima! Slusam tu pesmu Pukni zoro koja je nastala jos u Prvom svetskom ratu i najezim se od osecanja ponosa sto zivim u zemlji takvih junaka koji su se borili i ginuli sa pesmom na usnama! A onda slusam nase Bozicne pesme ( ne one iz Americkih filmova) i jezim  se od siline reci kojima nas nasi stari pozivaju da se vratimo pravim vrednostima. Zato meni to ima smisla - ta veza izmedju rodoljublja, vere u Boga i samog sebe!
Muzika jeste ono sto i mene i mnoge ljude pokrece. Sto me dize u nebo i baca u bedak. Ali ni jedna vrsta muzike osim ove dve sto sam spomenula ne cini od mene nesto tako. Pretvaram se u neko skromno i ponizno bice, prevazilazim svoju tastinu i ostale mane, ulazim samo u pozitivna iskoro uzvisena osecanja  i spremna sam da svoju ljubav  podelim sa drugim ljudima i da sa ljubavlju koja bi iz nas izlazila kao bujica poplavimo ceo svet i ucinimo ga boljim mestom
Medjutim, mnogo je vise ljudi koji ni na ovaj Sveti dan ne mogu bez svadja i podela zarad novca ili vlasti ili bilo kakve moci . Njima ni jedna muzika ne moze doneti smirenje i uzdici ih kao ljude! Za njih mir ne postoji! I to je strasno!
MIR BOZJI! HRISTOS SE RODI! PRONADJITE MIR BOZJI!  PRONADJITE SVOJ MIR!
DELITE LJUBAV, OPLEMENITE SVOJE BLIZNJE LEPIM OSECANJIMA! ISPUNITE SRCA PRASTANJEM I BICETE SRECNI I ZADOVOLJNI!  SLUSAJTE MUZIKU KOJA  DOPIRE DO SAMOG IZVORA VASIH OSECANJA I PREPUSTITE SE I NJOJ I OSECANJIMA! NIJE SRAMOTA ZAPLAKATI!

Нема коментара :

Постави коментар