понедељак, 5. мај 2014.

PATRIOTIZAM

PATRIOTIZAM-.LJUBAV PREMA SVOJOJ ZEMLJI.Sve do sinoc sam mislila da je to neka zaboravljena kategorija. Nekako smo svi skloni da uopste ne mislimo bar o tome jer nas milion drugih borbi ceka. Glad, nezaposlenost (o politici necu ni da pricam) nekako su sklonili od nas  tu  ustvari vrlo vaznu stvar. Mi smo ipak narod koji je ziveci "na sred puta" uvek morao da dokazuje svoj patriotizam. Nikad nismo mi bili ti koji su napadali nekog ali smo itekako znali da se branimo.Ne bih ja sad nabrajala sve ratove i sve junake ali se ne bez razloga namecu neka zapazanja. Da, ne bih ni o tome jer nadam se da pratite moje pisanje i da ste dosad shvatili da sam iz vremena socijalizma kad se ucila neka malo drugacija(opet ja) neka potpuno drugacija istina. I da se vratim na sinoc.Neki novi klinci uzrasta od 16- 21 godinu pravili su zurku u kuci tik do mene.I kako je uprkos kisi bilo toplo i oni i mi smo drzali otvorene prozore. I ocekivala sam slusajuci svaki dan sta pustaju moja deca, neki hip-hop, mozda i tehno ,a posle ponoci mozda i retro a i uz neko picence i ono najgore - folk-pop mesavinu. Ne znam kako da objasnim ali deca su slisala pesme tipa Marsirala kralja Petra garda, Tamo daleko, Srpska se truba sa Kosova cuje, Vidovdan, a u nesto modernijem ruhu tu je bio i Beogradski Sindikat sa dve pesme ponovljene ne znam koliko puta Jedna je Kosovo je Srbija  a druga Boj na Kosovu.Kad se ne bi cula muzika sa kompjutera to jest u nekim pauzama deca su pevala sve te kako su ih nekad nazivali srpske nacionalisticke pesme. I ja sam se zamislila, Da li je to u redu i zasto se to na subotnjoj zurci ove 2014-te godine dogadja. Dosla sam do nekih zakljucaka mada ne znam da li su ispravni. Jednostavno internet je mladima dozvolio da citaju i tumace istoriju gledano iz svih uglova. Drugo je pitanje sta je od svega toga istina ako znamo da i sadasnja najvise koriscena elektronska sveznalica Wikipedia ume dobro da plasira "neistinu".Bilo kako bilo pisuci jutros ovaj post ne mogu da prestanem da se jezim. I ne znam totalno sta da mislim.S jedne strane ukinuto je sluzenje vojnog roka, S druge strane mladi nemaju normalan zivot. Nemaju posao,  zive sa roditeljima koji isto nemaju posao, politicari ih zasipaju  nemoguce zastrasujucim vestima. Gde li moze da izbije opste nezadovoljstvo. Plasim se da se to ne odrazi bas na patriotizam. Koliko je tesko sad ovim mladim ljudima da zaista vole svoju zemlju u kojoj zive katastrofalno. Koliko je iskrena bila ona strast Obilica,Sindjelica,Draze Mihajlovica, Kralja Petra i na kraju i Vojislava Seselja ( i o njemu sam cula sinoc neke pesme)koju su sinoc pokazala  ona deca? Da li uopste nesto znaci izbor muzike za tu zurku ili je to bila samo slucajnost? Patriotizam kako ga ja vidim nije bas popularan u zadnje vreme, a onda ovakav sok. Mozda ipak ove generacije nisu toliko lose koliko mi mislimo. Mozda tu jos ima materijala za nove Obilice.
Buducnost. Ko bi znao sta nas ceka. Mozda posle Treceg svetskog rata koji ce biti potpuni armagedon nece biti ni patriotizma ni nacionalzma ni mnogih izama .Ne smem ni da mislim kakva buducnost ceka nove generacije.
Proslost. Ovde bih opet dala licni primer jer ono sto zelim jeste da ovi postovi budu neko svedocenje istinitih dogadjanja. Moji su se ujaci u bivsoj Jugoslaviji zenili devojkama iz mesta gde su sluzili vojsku.Pa se stariji ujak ozenio Slovenkom iz  Ptuja a mladji Bunjevkom iz Subotice. Kad bi ih uhvatila nostalgija ,a narocito za Srpsku novu godinu dolazili bi u Beograd u potrazi za docekom. Naravno to su bila vremena koja su docek Srpske Nove godine potpuno onemogucavala jer su restorane uredno zatvarali u 22-va sata. Ali tu je bio Dusanovac iz knjige Dragoslava Mihajlovica koji je na fudbalskom stadionu Slobode organizovao ilegalni docek sa sve cebadima na prozorima i muzikom koju su putali klinci sinoc. Bila sam tad dete i nisam mnogo toga shvatala narocito onaj deo sa cetnicima ali sinoc kao da sam sve shvatila. Istoriju pisu pobednici. To je to.
Pozdrav .Ne nisam nacionalista ali mislim da i Srbi imaju pravo na identitet i patriotizam do zadnje kapi krvi.

Нема коментара :

Постави коментар