петак, 2. мај 2014.

PRAZNIK RADA

PRAZNIK RADA A JA SE PITAM GDE SE DEDE MOJA PLATA? Od svih vesti na praznik rada gde u ovolickoj zemlji ne radi 1.000.000 ljudi sve vesti su oko toga ko je zauzeo bolje mesto na izletistu .A tamo krcato.Zauzima se mesto jos prethodnog dana ,pa se nocu cuva za rostiljanje, pijanku i veselje.Ko rostilja to pouzdano zanm .Oni koji  i inace ne rade.Onda se pitam u cemu je fazon?Gde se krije istina? Ako vec toliko ljudi ne radi ,a oni sto rade primaju mizerne plate za radno vreme plus( to je ono 8 +3 ili 4 sata) kako su sve  vesti okrenute proslavama .Cudna stvar.Secam se pre dve godine isto za Prvi maj bio je zakazan neki veliki sindikalni strajk.I sad vesti kao i danas .Lepo vreme izmamilo je masovno ljude na izletista da rostiljaju, piju i vesele se.Snimci "brke" koji vrti prasence ( u doba snimanja vec ga je skoro ispekao uz savet da se to radi polako 10 do 12 sati i uz zalivanje pivom praseta i sebe naravno) bio je celodnevni hit na svim televizijama .A onda u dmevniku na RTS-u u pola osam slike sindikalne bine ispred koje stoji sacica ljudi.Kako mi lepo zivimo, a nemamo pojma o tome.I  stvarno zasto se ja zalim kad su vesti tako vesele ,a ne uznemiravajuce .Izletista su i dalje puna ,pece se rostilj, pije se, slusa se muzika.Veselo samo veselo.
Buducnost. Nece vise biti praznika rada .Zasto bi slavili robote koji rade umesto nas .Sreca.Ali nece biti ni rostiljanja , a ni izletista. Uzas.
Proslost .Sigurno je bila mnogo bolja.Tada su sindikati organizovali Prvomajske uranke na koje su zaposleni dovodili svoje porodice na proslavu.I tada je i imalo sta da se proslavi .Svi su radili ,svi su imali. A uz to je jos sindikat delio meso svojim radnicima.Secam se mogao si da biras. Ili neobradjenu svinjsku polutku pa da imas i cvarke i mast ili obradjenu pa samo da je spakujes.Kakva vremena.Svi su mogli da priuste prasence.A ne kao moja deca,sto danas prase i zivo i na raznju mogu da vide samo na TV-u.
I na kraju ostaje pitanje gde se dede moja plata?.Kako je praznicno raspolozenje ovo sto sledi smatrajte kao zabavu.
Dobila sam 13.500 dinara koje sam zaradila na 'crno" cuvajuci neku babu od 90 godina .To je bilo 29.aprila.Platila sam struju(ono reprogram i novi trosak) 7.500 dinara.U "Tempu" sam kupila malo higijene (prasak za ves, sampon, sapuni ...) i malo mesa, to je oko 2.500 dinara.Vratila dug komsinici  3.500 dinara.I danas 02.05. nemam ni dinara.Juce smo mojih cetvoro dece i ja u dvoristu pekli krompir u ljusci i cevape i pili pivo.Da, naravno i  zet i snaja i niko od njih ne radi.A sta cemo do sledece plate? Ma samo veselo.

Нема коментара :

Постави коментар