четвртак, 26. јун 2014.

NOVAC

NOVAC.SREDSTVO PLACANJA.SREDSTVO KOJIM SE STICE MOC.NEOPHODAN ZA OPSTANAK NAROCITO U DRUSTVU KOJE JE SADA -POTROSACKO.Naravno da ne bih pricala sad pricu o novcu. Postoji vec 5.00 godina  i ja tu nemam sta da dodam.Meni je zapravo zanimljiva paralela izmedju Egipta i sadasnjeg drustva.Robovi su radili za Faraona.Ne znam zasto ,ali placali su porez na rad.Danas je "humano" drustvo.Svako ima pravo na rad.I naravno placamo porez na rad.Da li nam to neko cini cast kad nam daje priliku da zaradimo?Ako mi imamo pravo na rad zasto nam se to pravo oporezuje ?Jos jedna slicnost,robovi su radili ceo dan.Pa da li smo mi onda robovi?Sta nas tera da radimo tako mnogo?Da bismo obezbedili koliko toliko normalan zivot neophodno je da radimo 2-3 posla ili 16 sati dnevno.Ali da nas to drustvo tera da imamo nesto sto mozda nije neophodno ,to je zaista strasno.Jednostavno te ne prihvataju ako ne pratis trendove. Bilo da si mlad ,ili jos u skoli, ili si u  srednjem dobu i zaposlen si ili u starosti gde jedino ti imas stalni prihod ,a opet nemas "ni jedan dinar' jer dajes deci i iunucima.Surovo potrosacko drustvo stvara jos jednu pojavu .To je slika lepog i uspesnog coveka .Sto znaci da treba da zaradjujes (ko zna kako) mnogo novca da bi bio prihvacen. Oni koji su ruzni i neuspesni gledaju se kao gamad. I sad negde ljudi mogu da drze korak sa novcem i da ruku pod ruku idu sa njim kroz zivot.Kod nas je to nemoguce.To potvrdjuje i jucerasnja vest na RTS-u. Minimalna potrosacka korpa je 35.000,00 dinara. Prosecna potrosacka korpa je 65.ooo,oo dinara.A da bi se zivelo dostojno coveka ( kao u Zapadnoj Evropi ili Americi ) bilo bi nam zapravo potrebno 260.000,00 dinara.Srucnjaci i statisticari su to rekli,a meni to zvuci kao sutra idemo na Mars u soping.I onda isti ti strucnjaci tvrde da je prosecna plata 45.000,00 dinara.Ja ne znam nikog ni u blizoj ni u daljoj okolini da ima platu vecu od 25.000,00 najvise do 30.000,00 dinara.A kako onda zivimo? Ej, 260.000,00 dinara! Cega smo se mi to sve odrekli? Zasto smo srecni ako smo svi vecerali  i ako smo kolko tolko zdravi? Hajde za starije.Ali deca. Jadna deca.Pubertet je doba kad deca pokusavaju da nadju mesto u drustvu izbog toga imaju vise "prohteva" .A ta deca shvataju svu nasu bedu i nista ne traze. CUTE!!!!Mudri ljudi su svih ovih godina pisali divne misli o novcu .I to je zaista sustina. Nije sve u novcu. Nije. Vece vrednosti su svakako ljubav i zdravlje.Ali u potrosackom drustvu bez novca se ne moze prakticno nista. Novac je postao najveca vrednost.
Buducnost. Ukinuce novac. To me raduje .Novac ne treba da postoji. To je nesto najlepse sto ce se dogoditi u buducnosti.To ce biti doba onoga sto su nas ucili =doba komunizma -svima prema potrebama.Svi ce biti jednaki, sci ce biti cipovani,robu ces dobijati da zadovoljis sve svoje potrebe.Novac nece biti potreban.Steta sto to necu doziveti.
Proslost. Sve je bilo kao  i sada. U mojoj proslosti isto je bilo potrebno dokazivati se materijalnim statusom. Medjutim, postojala je vrlo bitna razlika .Mnogo vise ljudi je radilo ,plate su bile vece,ljudi su bili priblizno istog materijalnog stanja ,tako da nisu postojale drasticne razlike medju ljudima.Bar ne u nasoj zemlji.Da i radilo se 7-8 sati, a ne ceo dan.A imali smo da zivimo bas lepo.I hrana i oblacenje,i skolovanje, i letovanje i izleti vikendom, i pozoriste i koncerti i kupovina brdo knjiga (moj slucaj).Na zalost ostala su mi samo divna secanja.Moja deca ih nikad nece imati.UZAS!!!!!

Нема коментара :

Постави коментар