четвртак, 19. јун 2014.

SAVANTI,AUTIZAM, GENIJALIZAM

SAVANTI ,AUTIZAM ,"GENIJALIZAM" .Eto  desava se se da detetu posle rodjenja ne formira "jaca strana".Tako da umesto postane "desnoruk" ili "levoruk" prevojnica u mozgu ostane zbunjena kao i dete i okolina. Vrlo smo skepticni i sve one koji nisu kao mi svrstavamo u "hendikepirane" ili sto je danas modernije - osobe sa posebnim potrebama. Oni mozda ne znaju da vezu pertle ili zakopcaju dugmad,ali svoje kvalitete i znanje bi nam pokazali kad bi im mi pruzili tu mogucnost. Tako hajdemo redom kao i uvek.Savanti su posebna grupa ljudi koja se moze svrstati  u tri kategorije.
Splinter - kada osoba pokazuje preokupaciju ka sticanju znanja,
Talented - svoje mogucnosti dovode na novi nivo pomocu individualne varijacije van onog naucenog
Prodidzijus (inzvaredan) -to je najredja grupa, smatra se da ih  ima samo oko 100 na svetu ,a njihove sposobnosti bi bile fascinantne da ih poseduje osoba bez "hendikepa".
Sta je to zajednicko za savante. Imaju fotografsko pamcenje.Narocito brojeva, ali i geografskih karata, cak i pisanih tekstova (znaju cele knjige napamet).Medjutim kao sto sam vec pisala sva ta genijalnost ne dolazi do izrazaja jer njihova znanja i umeca ne uzimaju ozbiljno. Pitajte tako Savanta koji dan u nedelji je bio 12.o6.1882.On ce vam ko iz topa reci utorak. A vi necete da idete da proverite jer mislite, ma jeste zna on. Automobilske tblice, brojeve za 1000 pretplatnika zna,ali vi ne verujete jer ide u specijalnu skolu. Strasno. Onda opet po ko zna koji put pricam o autisticnoj deci. Ona nisu "retardirana" zato sto ne znamo gde da ih svrstamo.Postoji veliko strpljenje i velika ljubav koja ih vraca medju nas "normalne". Ali isplati se veliki rad, jer to su najcesce vrlo osecajne umetnicke duse. I NA KRAJU genijalci.Svaki genijalac je imao neki od opsesivno-kompulzivnih poremecaja (setite se TESLE koji posle rucka brise usta tacno 18 puta- uvek).Medjutim genijalci su imali srece pa su pruzili neke vrlo pametne i korisne stvari covecanstvu, tako da  je covecanstvo zatvaralo oci pred njihovim poremecajima. Obicna deca i ljudi nemaju tu srecu. Nazalost svih nas NAGLASAVAM SVIH NAS, mi u njima vidimo samo poremecaje,ali ne i genijalnost.
Buducnost. Umesto sto samo razvijamo fizikci deo ljudi, stvarajuci rezervne delove za ljude, stvarajuci klonove, regeneraciju zuba iz maticne celije, ali i drugih organa. Trebali bi malo da se pozabavimo umom coveka. Jer  kako sami  naucnici kazu covek koristi samo delic mozga. Pa onda  i   za taj delic mozga  koji imamo nalaze zamenu u vestackoj inteligenciji.Strasno.
Proslost. Nisam upoznala ni jednog savanta. Ali autisticno dete jesam i pisala sam o tome. Sad bih samo napomenula da sam ja sa tom preslatkom devojcicom provela tri godine. Citala sam joj bajke od njenih  devet meseci i pricala joj bajku o Zvezdani koju sam samo ja znala jer je to moja baka izmislila dok je mene uspavljivala.Kada je napokon sa tri ipo godine progovorila mala autisticna devojcica nam je pricala Zvezdanu u detalje. A do skole se toliko oporavila da je krenula u prvi razred na vreme u obicnu skolu.
DA MALO VISE VERUJEMO U INSTIKTE, DA MANJE IMAMO PREDRASUDE DRASTICNO BI SMANJILI BROJ DECE SA POSEBNIM POTREBAMA .NAZALOST NOVO PREBRZO VREME ODUZIMA TOJ DECI SANSU JER AKO IH NI RODETILJI NE PREPOZNAJU (SAVANTE I AUTISTICNE) NEMA KO DRUGI. A RODITELJI NEMAJU VREMENA PA CAK I MALE GENIJALCE NE PREPOZNAJU PA IH KAZNJAVAJU ZBOG 'NESTASLUKA' BAVITE SE VISE DECOM MOLIM VAS.
,

Нема коментара :

Постави коментар