недеља, 22. март 2015.

ZAL ZA MLADOST

DA JE VISE LJUDI POSEBNO U SRBIJI U PETAK NA DAN SRECE BILO SRECNIJE NE BI DOSLO DO TOGA DA NA SAMRTI ZALE ZA OVIH PET STVARI (STATISTIKU JE NAPRAVILA MEDICINSKA SESTRA KOJE JE NEGOVALA LJUDE U MOMENTIMA KADA SU SE OPRASTALI OD ZIVOTA)
1.Da sam dopustio sebi da budem srecniji
2.Da sam barem ostao u kontaktu sa prijateljima
3.Da sam barem imao hrabrosti izraziti osecaje
4.Da barem nisam toliko radio
5Da sam bar malo zise ziveo po svome,a ne kako drugi to traze od mene.
Znam da je ovo istina i vi znate,a opet ne mozete da sutra ne odete na posao i odradite bog te pita koliko sati.A napolju je prolece i priroda se budi a mi smo se toliko od nje udaljili da ne vidimo da je badem procvetao i sljive ranke.I sve zbog te civilizacije u kojoj gospodari tehnologija. Moj omiljeni pisac Vladimir Pistalo koji je o mom omiljenom liku Tesli napisao najbolju knjigu lepo je rekao da je covecanstvo manje napredovalo od Platona do Tesle nego od IESLE NA OVAMO. Ibas zbog brzine tog napretka ubrzao nam se zivot tako da nemamo vremena da zivimo onako kako bi zeleli. Tehnologija nas je potpuno odvojila od prirode tako da se nas zivot odvija kraj kompjutera bio on na radnom mestu ili u nasem domu.Sta vise da pricam o cudima medicine,transplatacijama organa ili laserske promene boje ociju. Sta vise da pisem o nauci i eksperimentima kad su nucnici uspeli da bube stave pod kontrolu stavljajuci  minijaturne odalsiljace na njihova ledja.Tako da letece bube postaju zivi dronovi. Kapiram ja da je sve to super,taj napredak jer gde bih se ja jutros osecala bolje uz prvu kaficu nego uz kompjuter i pisanje bloga. Da i mene je tehnologija ubacila "u masinu".Pa ipak otvorila sam prozor i gledam u ovaj prelepi procvetali badem i srecna sam sto zivim u privatnoj kuci i jos imam bastu i cvece i bastensku garnituru i naravno komsije sa kojima sedimo uvece. Da nije tog druzenja mislim da bih sigurno obelela od neke psihicke bolesti jer bih samo gledala vesti na TV-u i citala vesti na internetu. Ovako sam bar mislim da jesam dosla do neke ravnoteze pa koristim tehnologiju i divim se pronalscima ali ne zaboravljam druzenje i setnje po prirodi.
Buducnost. U Saudijskoj Arabiji se gradi megapolis buducnosti.To ce kostati oko 93 milijarde evra i bice velicine Vasingtona i to usred pustinje.I plan je da u njemu 65 posto stanovnistva bude mladje od 30 godina. To je fantasticno za njih jer su pametno ulozili u mlade i svojih 200.000 studenata koje su poslali da nauce sto vise po najboljim univeritetima na svetu (uz obavezu da se vrate) sacekace stanovi,posao u najmodernijem gradu na planei.Zvuci kao bajka ali  je istina. .Za nas ostaje samo nedostizan san.
Proslost. Nema vise sta da se kaze.Rezime. Nismo zalili toliko za pomenutih pet stvari jer smo sporije ziveli. I da nas nije samlelo ovo potrosacko drustvo mozda smo i mi u Srbiji mogli da ulozimo u mlade  i inteligentne ljude koje sad teramo odavde da se nikad ne vrate jer nemaju gde.A mi stari sedimo u basti bez posla bez penzije i ljutimo se sto su nam deca i unuci pobegli daleko. A da li smo im omogucili da ostanu?.

Нема коментара :

Постави коментар