понедељак, 4. мај 2015.

USTOGLJENI ENGLEZ PROTIV BALKANCA

NE DAJTE NA SEBE I OPUSTENO CEKAJTE 2043-CU GODINU JER DO TADA NISTA BAS NISTA NE MOZETE PROMENITI U NASEM BALKANSKOM MENTALITETU! MOZEMO MI DA KUPIMO I TABLETE I NAJSAVREMENIJE MOBILNE TELEFONE I DA CINIMO CUDA U NAUCI KAO STO SMO ODUVEK I MEDICINI ( DOK SVI DOKTORI NE POBEGNU) ALI DZABA!Mi u sebi nosimo nesto sto niko na svetu nema niti moze da razume! I zbog toga ne treba kriviti nikoga,a narocito ne sebe. Jer vi zaista niste nista krivi .Niko od nas ne moze da se preko noci pretvori u Amerikanca ili Engleza (narocito Engleza) videcete zasto. Ali svet kapira jednu stvar koju mi ne vidimo i zbog cega nam sve lose ide, a to je da ne shvatamo kako funkcionise zivot na planeti Zemlji. A Tesla je to znao i zato Ameri "otkidaju" na njega,pa su otisli toliko daleko da su u njegov bronzani spomenik zatvorili "vremensku kapsulu"koju ce otvoriti 2043-ce godine na 100 godisnjicu Tesline smrti. Sta je u njoj zatvoreno niko ne zna.Tako bar kazu. Ali da se vratimo temi .Sta je to ono sto cini nas "balkanski mentalitet" za koji se uvredimo kad nam "nabijaju " na nos?! To ju skup osobina koje smo razvili vekovima ( i nemaju bas veze samo sa Turcima koje prozivamo kad god nas nesto potkace) Tu u pricu stupa poredjenje recimo sa Englezima koji svoje porodicno stablo znaju  unazad do 1060-te godine! Mi ne znamo ni do 1900-te godine,prvo zato sto smo geopoliticki razmestani pri svakom ratovanju ,a drugo sto su nam sve vlasti brisale,pisale i dopisivale svoje vidjenje istorije!!!Kad smo kod ratova realno gledano toliko smo se navikli na smrt da je prihvatamo onako kako niko u svetu to ne moze. Recimo oni isti Englezi "padaju " u nesvest kad vide nase "krkanj" na groblju! Njima je to potpuno ne shvatljivo. I to ne da oni vise vole svoje mrtve,nego su imali manje smrti pred svojim ocima.A mi "oguglali"! Prosecan dan kod nas je za ostali svet "nocna mora" Jer oni znaju bar u kom drustvenom uredjenju zive. Mi ne! Nismo ni u socijalizmu,ni u kapitalizmu ni u realizmu nego u nadrealizmu!Nase mitove i legende potpuno je nemoguce shvatiti jer recimo slavimo Marka Kraljevica kao junaka a on bio turski vazal.Pa nda idemo sa pricom u rasponu od naroda junaka ( ono nebeski narod,izabrani narod, mi Srbi smo jedini oterali neprijatelje sa svoje teritorije) ,do totalnog bedaka i uloge zrtve jer nas jadne stalno nesto napadaju ni krive ni duzne.Valjda smo zbog te arogancije u losem ili dobrom svetlu komunikaciju u porodici ili van nje smeli na prosto "brecanje" Ma cekaj da ti kazem...A onda naravno ne slusas ono sto ti onaj drugi kaze i tako u nedogled! Mi to kapiramo jer se svi tako ponasamo  jer smo na kraju zivacam a fitilj kratak.Medjutim, ko to drugi da kapira? Hladni Englezi koji svoju istoriju i ponasanje ne menjaju od postanka svoje zemlje!Mi imamo kafane (dok i njih ne ukinu), imamo sujeverje i krsne slave. I nikakvi njigovi pabovi ili vec sta ne mogu da se porede, ni po izgledu ni po konverzaciji jer ono sto se  ovolika kolicina mudrosti koja se "izliva " u nasim kafanam i na slavama nigde ne moze ni videti ni cuti!Da zakljucimo.Jedna komsinica iz Kanade i jedna iz Nemacke (mislim zive i rade tamo vec tridesteak godina) kad dodju ovde na godisnji odmor taj jedan mesec ne mogu da izdze sa novcem koji su poneli. Najsmesnije mi je kad se vrate iz marketa ili pijace i kad krenu da mi pricaju koliko sta kosta! Meni?? A onda me pitaju kako ja sa cetvoro dece zivim? Kako ? Kao isvi ostali.Zilivi smo,sve pretvaramo u humor i satiru! Kad prigusti "roknemo" ili bensedin ili pivo i furaj dalje! Moze li to ustogljeni Englez?????
Buducnost.DOZIVECE  NEKE NOVE GENERACIJE (NADAM SE I MOJA DECA I NJIHOVA) DA SE OTVORI TA VREMENSKA KAPSULA 2043-CE GODINE I DA SE IZLIJE TA BALKANSKA MUDROST! DA CEO SVET SHVATI DA JE NAS NACIN ZIVOTA PRAVI A NE NJIHOV!
Proslost.Bili smo srecniji jer nismo imali ovoliko napada na nase umove kao sada. Naterali su da budemo ono sto nismo. Praznoglave budale,potrosacko drustvo, moralne nakaze .... Sve zarad popularnosti do koje se dolazi napred navedenim nacinima! Ali vec sam toliko puta napisala da ne mozes ici uzvodno uz reku i da ne mozes biti mimo sveta. Neke kompromise moras da pravis neke ne.To je ipak samo tvoj izbor i odlika!
I NE DAJTE NA SEBE BRACO I SESTRE BALKANCI!

Нема коментара :

Постави коментар