субота, 25. јул 2015.

VANVREMENSKI DAN

DANAS BI ZA MAJE BIO VANVREMENSKI DAN. 25.JUL PO NJIHOVOM RACUNANJU VREMENA NIJE SPADAO NI U JEDAN MESEC! I ONI SU GA SLAVILI  KAO POKLON DAN, ZELENI DAN ,DAN ZA PRETVARANJE NEGATIVNE U POZITIVNU!
S DRUGE STRANE MI IZRAZ VANVREMENSKI KORISTIMO  ZA NESTO STO NE MOZE DA "PREGAZI VREME".Bilo to moda, muzika,film, knjiga, odeca, obuca, namestaj....Hipsteri pokusavaju to da odrze ali su se malo pogubili te su preterali,sto im oduzima naziv vanvremenski ! Najvaznija  od svega su ipak osecanja, jer i osecanja ljubavi mogu biti vanvremenska.Hajde priznajte da se ne raznezite na dobru ljubavnu pricu ma iz kog perioda istorije ili sadasnjosti? Ja realno "otkidam" na vanvremenske stvari, te ako malo bolje razmislim koncept patispanja je bas tako i nastao. Zelela sam da uporedim stvari koje se dogadjaju sada sa onim iz proslosti i da zamislim kako bi to bilo u buducnosti! Itako pisuci ove blogove shvatila sam da neke stvari definitivno ne mogu biti vanvremenske. Na primer: tehnologija, ponasanje i moral ljudi, medicina, znanje,politika, ekonomija( ove dve zadnje kategorije samo imaju zajednicku crtu sa prosloscu ili buducnoscu ali se formiraju na osnovu trenutnog stanja u drustvu) i jos dosta toga. Vanvremenske stvari koje to jesu bez obzira  na  periode u ljudskoj istoriji svakako su one prave vrednosti koje su jos od pocetka prihvacene i koje to sigurno i jesu! Sto se tice gore navedenih kategorija recimo muzike i mode neke pesme  i neki komadi odece nikad nisu nestali. To je njihova najveca vrednost! I ne bih ja sad nabrajala koje su moje omiljene pesme i knjige nego cu samo da vas podsetim da ja imam nekoliko vanvremenskih blogova koji su mi narocito dragi. Nista me ne moze toliko obradovati kad prave vrednosti prelaze iz proslosti u sadasnjost. pa u buducnost. Sva ona moja teorija o beskonacnosti prostora i vremena dobija svoju potvrdu u vanvremenskim stvarima. Ljudi na celoj planeti su isti, usprkos podelama koje su sami napravili. I vole iste stvari i cuvaju ih od zaborava. Tu razlike i podela nema.
Buducnost. Tu sam naravno skepticna .Ako nekako i prezivimo nuklearnu katastrofu da li smo bili toliko pametni da kao i Noje skupimo u neki kompjuter sve ono  sto je bilo vredno u istoriji covecanstva? Jesmo! Na jednom kompakt disku! Kao sto je juce pusten klip na youtubu gde se istorija covecanstva putem crtanog filma prikazuje od Velikog praska do danasnjih dana za samo 8 minuta, tako su naucnici sazeli sve vanvremensko na jedan CD! Sta se tacno nalazi (tu su cak i imena ljudi koje treba sacuvati), zatim svi programi vazni za ljudski rod,i ko zna sta jos sve. Mudro! A verovatno i preko potrebno. Cula sam i za banku biolskih zivih celija svih biljaka i svih zivotinja koje postoje na nasoj planeti i coveka naravno! Pa sad i nek bude ta apokalipsa nasa civilizacija je spremna!
Proslost. Oduvek sam kazem volela sto se neke stvari prenose bukvalno s kolena na koleno, kao nase narodne umotvorine. Zatim nasi obicaji, nase nosnje, jela i sve ono sto cini jedan narod. Dobro je sto su ljudi odavno shvatili koliko je vazno cuvati vanvremenske stvari.
Ne znam da li  i vi isto mislite? Da li su i vama vazne neke uspomene za koje ste sigurni da ih nikad ne bi bacili jer ste ih recimo "prerasli"? Da li i vi imate omiljeno mesto u Beogradu? Svoju crvenu i crnu obicnu kratku , usku haljinu? Slike koje nikom ne pokazujete i cuvate ih dobro sakrivene u nekoj kutiji na najvisljoj polici ormana? Da li ste spasli svog medu bez oka i noge koji je bio bacen u kantu za djubre? Da li vas nesto presece kad cujete pesmu uz koju ste doziveli prvu ljubav? Da li po ko zna koji put gledate isti film i uvek se rasplacete na istom mestu?
AKO SU ODGOVORI UGLAVNOM DA NE BRINITE! NISTE NENORMALNI NITI NEPOPRAVLJIVO ROMANTICNI! SAMO STE VANVREMENSKA OSOBA KOJA MOZE DA OBOZAVA I FEJSBUK I MOBILNI TELEFON U ISTO VREME DOK STISKA SVOJE OMILJENO CEBE I CITA LJUBAVNIK LEDI CETERLI!

Нема коментара :

Постави коментар