недеља, 24. април 2016.

ILUZIJA

JOS JEDAN NAUCNIK TVRDI DA JE SVE  ONO STO VIDIMO OKO NAS ILUZIJA! NEUROLOG DONALD HOFMAN SMATRA DA NASI MOZGOVI SKRIVAJU STVARNU REALNOST OKO NAS ,JER ;LJUDSKI MOZAK TO NE BI MOGAO DA PODNESE! E OVAJ MI SE DEO MNOGO SVIDJA.
Zasto onda nas mozak prenosi one informacije koje su za nas stresne, koje nas plase i bole ako moze da nas zastiti? Vest o smrti bliske osobe, vest o nekoj katastrofi,  vest o bolesti,vest o obicnom raskidu sa partnerom ,vest o otkazu na poslu.....
On kaze da su nasi mozgovi evoluirali  i da pojednostavljuju stvari ,bas kao  sto nam racunarska ploca omoguvava da vizualizujemo neki dokumnet.Na naucnoj konferenciji Homfan je prikazao pravi dokument na racunaru. Ikona je plava, nalazi se u donjem delom uglu i pravpugaonog je oblika. A da li  je dokument zaista takav, pravougaon, plav i u donjem delu ekrana? Naravno da ne! Ova ikonica je apravo tu da sakrije pravi dokument.To je kljucna ideja :Evolucija nas je oblikovala da stvorimo percepciju koja ce nam omoguciti da prezivimo..Deo toga je i da se od nas sakriju stvari koje ne moramo da znamo. A zato mi kopamo po teorijama zavere ,a to ispada nikako nije dobro po nas! Da ste u proslosti razmisljali da li je tigar pravi on bi vas vec pojeo sigurno.
Zato valjda mogu da nam se objave kakve god "istine" u koje smo spremni da poverujemo. To je otpuno cudo za mene u sta smo mi sve spremni da poverujemo. Iako znamo da vesti mogu da se fabrikuju i plasiraju u ovom veku tehnologije da cak i kao idu " uzivo" i znamo da ne treba verovati ,ali imamo li mi vremena da svaku informaciju proverimo  ( doduse i ne znam gde i kako jer bi ja to radila stalno). Doduse i volja je u pitanju. Nemaju svi ljudi volje da proveravaju informacije. Gutaju ih u izvornom obliku i ne retko sire dalje i tako neke lazi postanu istine jer se izgovore mnogo puta, a neke istine ostanu sakrivene sto rece Hofman da bi se zastititili????
Slika Merlin Monro i Dzona Kenedija  iz perioda njihove ljubavi nije autenticna. Na slici su njihovi dvojnici koje je umetnicki uslikala Alison Dzekson. Da li mi je ovo jasno? Ako je ceo svet znao za tu zabranjenu ljubav i ako fotografija stvarno postoji zasto nije autenticna nego sa dvojnicima??? Sta li se stiti ovom informacijom?
Prica sa bankomatom je vec mnogo ozbiljnija stvar . Kazu ako vas pljackaju dok podizete novac za bankomata da mozete da ukucate svoj PIN unizad i onda ce se alarmirati policija. (4756 a vi kucate 6574). Nazalost lazu vas. Ta opcija ne postoji. Sta li se ovde stiti- lopovi mozda?
Prica o Ani Mej Dikinson  - zeni koja je prezivela sve moguce katastrofe  je potpuno neistinita. Kazu prezivela je Titanik, Hidenburg, Perl Harbur i 11.septembar . Cak i fotografija koja kruzi  uz ovu pricu nije autenticna nego senzacionalisticka u svrhu prikazivanja "zanimljive" sudbine jedne zene ( na slici je Baka Mojsije umetnica iz 1950-te godine).
Slika na ko joj se vidi komplet otisak nozice bebe  na trudnickom  stomaku je apsolutno nemoguc koliko god da je tanka koza stomaka jer je beba u nmaterici i  plodovoj vodi . A ovaj snima svi prihvataju zfravo za gotovo jer ih raznezuje.
Da ne pominjem mnoge primere u kojima ucestvuju poznate licnosti ,gde novom vrstom tehnologije mogu uraditi bilo sta. Bukvalno bilo sta. Poznat je i primer g;umca  Iana Mekelena koji je glumio Gandalfa i Magneta u trilogiji "Gospodar prstenova". Covek je priznao da je gej a novinari su otisli korak dalje pa su fotosopirali njegovu crvenu majicu na kojoj pise Gendalf i Magnet  i napisali SOME PEOPLE ARE GAY!
TAKODJE SAM PISALA I O  VOLTU DIZNIJU KOJI JE OBELEZIO MNOGA DETINJSTVA I O KONTRAVERZNOJ PRICI KOJA SADA KRUZI O NJEMU.  O TOME  KAKO JE SLAO VRLO NEGO LOSE PORUKE KROZ SVOJE CRTACE. MENE SAMO BRINE KAKO MI TO NISMO  PRIMETILI KAD SMO POJEDINE CRTANE GLEDALE BEZBROJ PUTA.
"Knjiga o dzungli"  moze da se posmatra kao metafora za britansko vidjenje  Indije  i Moglija kao Britanca i Indijca kao zivotinja. Mogli je ostavio zivotinje koje su ga odgajile da bi bio sa ljudima ili sto bi bila poruka  : Drzi se svojih , ne mesaj se sa onima koji nisu tvoja vrsta.
"Alisa u zemlji cuda "  - nesto sto pojedete ili popijete vas cini da porastete ili se smanjite jel i to jasna asocijacija na drogu?
ZAtim jedan noviji crtac iz 2015-te "Dobri dinosaurus " u kome glavni junaci dinosaurusi pocinju da haluciniraju kad pojedu neku biljku i cak se vezuju za taj dogadjaj - asocijacija na drogu ?
"Snezana i sedam patuljaka"  salje poruku o lepoti ,da je jedino vazno da budes mnogo lep jer ti to moze spasiti zivot!
DAKLE VEC SAM PISALA ALI IZNOVA SE VRACAM OVOJ TEMI JER I JA MOZDA VISE PUTA SIRIM PRICU NEISTINITIM INFORMACIJAMA JER NEMAM NACIN DA IH PROVERIM . OPRAVDAVAM SEBE TIME STO VISE PUTA PONOVLJAJU NEKE INFORMACIJE ( ZNAM DA KAD SE PONAVLJAJU LAZI POSTAJU ISTINE) ALI NE ZNAM KAKO DRUGACIJE DA PODELIM  SA SVIMA SVA CUDA KOJA NALAZIM NA INTERNETU!
PA KAO I JA STO SAM POSTAVILA VEOMA ORECIZAN FILTER PROVERITE KAD PROCATE MOJE TEKSTOVE AKO IMATE GDE, AKO VAS INTERESUJE TEMA ILI IMATE VOLJI!
I NA KRAJU POTPUNO SAM IZNENADENA POCETKOM OVOG TEKSTA GDE SE TVRDI DA NAM USKRACIVANJEM PRAVE REALNOSTI STITE MOZGOVE! PA HVALA IM TIM NEKIMA ,AKO JE TO UOPSTE ISTINA I AKO JE MOGUCE?!

Нема коментара :

Постави коментар