петак, 5. август 2016.

DAN PIVA

PROVALJENA SAM ZNAM! ALI STA CU KAD VOLIM PIVO! A DANAS JE DAN PIVA! I MOJ DAN JER SAM I JA PIVOPIJA! POPI PIVCE I SMIRI ZIVCE!
Istorijat ovog alkoholnog pica (hrane) manje vise znamo jer potice jos od starog Egipta. Znamo i da su mu glavni sastojci jecam i hmelj (nekada se dodavao i med) sto ga je svrstavalo i u hranu. Meni je i dan dans zamena za po neki obrok. Obzirom da se i ovako lose hranim zbog ekonomske krize , litar piva koji kosta 100 dinara potpuno me zasiti. Pored Egipta u starom veku pivu se proizvodilo iu Mesopotamiji i Jermeniji ,a kasnije su ga proizvodili i Grci i Rimljani. Najstarija reklama za pivo pronadjena je na glinenoj tablici iz 4000 -te godine pre nove ere na kojoj se vidi zena sa dva zlatna pehara i tekstom : Pijte Elba pivo - pivo sa srcem lava. Sto samo dokazuje da nije ambrozija bozansko pice nego pivo.
Inace prva saobracajna nesreca koja se dogodila pod uticajem alkohola desila se 2000 godina pre nove ere kada je pijani kocijas (koji je pio pivo) jer je pivo najstarije alkoholno pice u Egiptu naravno pregazio devicu vestalku boginje Hator. Jadni kocijas je bio razapet nad vratima krcme! I sad ovo sto me je potpuno odusevilo. Radnic na piramidama  su u Egiptu bili placani pivom - 4 litre je iznosila dnevnica!
U srednjem veku pivo se pilo vise nego voda jer je bilo bezbednije za zdravlje.
Iako ovo pivo koje mi najcesce konzumiramo ima samo 5% alkohola ipak nas moze dovesti i do pijanstva ako se pretera sa upotrebom. Kako li je onda ono pivo sa 67.5% alkohola?
Naucnici su konacno dosli do istine koju mi odavno znamo : Da je zivot uz alkohol mnogo lepsi ali i dugovecniji. Istrazivanje je bilo vrlo opsezno i trajalo je 20 godina. Da se razumemo ovde je rec o umerenom pijenju -dakle 1-3 case pica dnevno! Od 1824 ispitanika koji piju umereno umrlo je preuranjeno 41%, a  od onih koji uopste nepiju cak 69%. cak i oni koji preteruju imaju smrtnost 60% opet manju nego  oni koji uopste ne piju.  Usprkos cinjenici da alkoholicari oboljevaju od ciroze jetre, nekoliko vrsta kancera ,da ne spominjemo i zavisnost od alkohola, losu moc prosudjivanja ,tendenciju da se svadjaju ipak zive duze od apstinenata od alkohola.I nemojte sada da pomislite da propagiram alkohol. Naprotiv i dalje mislim da donosi mnogo stete. Nego zaista sam primetila po sebi, ne mora da i na druge tako utice. Kad sam nesto nervozna ili umorna popijem onih litar piva i bude mi odmah bolje. Znaci pivo uklanja stres sto posto!  A posto sadrzi i namirnice koje su kao hrana ,plus vitamin B iz pivskog kvasca zaista je vrlo kaloricno.
Citava studija koju pominjem zavrsava se objasnjenjem zasto je zivot ljudi koji piju duzi : Pa logicno, zato sto im je zivot onda bolji. Podjimo samo od toga da alkohol podstice ljude na druzenje i na opustenost te im se poboljsava raspolozenje. Pozitivna energija je i te kako bolja od negativne.
Da se vratimo pivu koje je pice za nas siromasne. Ne zahteva kristalne case i neku svecanu toaletu i brate moze se piti svugde i u svakom momentu. Ako bas volite da pijete iz case evo kako se zove strah od prazne case za pivo - senosilikafobija. A nauka koja se bavi pivom i pivarstvom zove se ZITOLOGIJA.
ZNACI, POPITI PIVCE NIMALO NIJE POROK NEGO JE MALTENE POTREBA U OVIM TESKIM VREMENIMA. SVAKAKO NE TREBA PRETERIVATI KAO I NI UCEMU DRUGOM.
MUDRI SU BILI EGIPCANI KOJI SU PRVI NAPRAVILI PIVO. MADA SU TU PRSTE UMESALI SVAKAKO NJIHOVI BOGOVI ( CITAJ VANZEMALJCI). I TA PLATA OD 4 LITRA PIVA. KAKO JE PIVO HRANLJIVO RADNICIMA JE ONA BILA I HRANA I PICE  POSLE KOJE SU DOBRO SPAVALI . UOSTENO SAM ODUSEVLJENA PIVOM I ZAHVALNA SAM STO POSTOJI!

Нема коментара :

Постави коментар