недеља, 20. април 2014.

USKRS

HRISTOS VOSKRESE ZA SVE HRISCANE. Kao sto za Novu godinu Deda Mraz postaje centralna licnost, nekad i vrlo zloupotrebljena, tako se i za Uskrs pojavljuje Uskrsnji zec sa kokosijim, curecim, guscijim ,prepelicinim ili nojevim jajima. Cija je ideja bila da se spoje zec i jaja ne zna se pouzdano ali otprilike bi najtacnija verzija bila da je zec simbol plodnosti i radjanja (sisar koji se najbrze razmnozava) a jaja naravno predstavljaju simbol zivota.USKRSNJI ZEC JE KROZ VEKOVE POSTAO NARAVNO VRLO KOMERCIJALIZOVAN KAO I SVE OSTALO ALI NEKAKO SE KAO DETE UVEK OBRADUJEM SLIKAMA NA KOJIMA JE ZEKA KOJI NOSI SARENA USKRSNJA JAJA.Ne bih sad polemisala o tome jer ovo je zaista jedan vrlo znacajan dan za mene i porodicu.Dan kada se skupimo podelimo rucak, kucamo se jajima i jedemo ih do besvesti i nekako bar tog dana zaboravimo na sve probleme. Velika je moc vere kao sto sam juce rekla jer stvarno pomaze coveku da se na verske praznike oseca mnogo drugacije nego obicnih dana. Nije cak ni u pitanju to sto je ne radni dan jer mnogi od nas ne znaju vise kad je ne radni dan. Nego  je prosto sva ta atmosfera okupljanja, i vrsenja verskih obicaja toliko opustena, toliko nadahnjujuca. Jos ako se provede noc u crkvi Uskrsnje jutro se dozivi totalno kao Vaskrs.Kao da si izasao iz svog tela i posmatras stvari na drugaciji nacin.Nisam verski fanatik, u crkvu nisam isla dok mi deca nisu pocela da u skoli imaju versku nastavu.Medjutim, od tada stvarno osecam potrebu da za te velike verske praznike (Uskrs,Bozic, Svetog Jovana) odem do crkve i prikupim snagu za dane koji slede.
BUDUCNOST ce nam doneti holograme nasih predaka sa kojima cemo moci da razgovaramo, cipove u glavi umetnute iz oblasti iz koje zelite da  budete najbolji i najpametniji.A Uskrsnji zeka? Pa bice on tu negde scucuren u ostacima nase ljudske duse. Odolece i on vremenu kao i ono malo emocija koje cemo sacuvati za Veru,Nadu ,Ljubav, Oprostaj, Mudrost, komercijalizovanog ili ne Deda MRAZA I USKRSNJEG ZEKU.
PROSLOST  seze do 80 -set neke godinem kad su me deca svojim rodjenjem naterala da i ja farbam jaja da bi mogla da ih podele sa drugom decom .Kljucnu ulogu odigrao je moj svekar sa obicajem koji je godinama izazivao najveca odusevljenja i radost u u mojoj porodici.Na Uskrsnje jutro moj svekar bi sakrio po basti SARENA USKRSNJA JAJA , onda bi moja deca istrcala u bastu onako bunovna od sna u pidzamama i bacala se na trazenje jaja po basti.Nije to bio lak zadatak jer basta i nije tako mala, a i deda je namenio svako jaje za koje je dete pa im je time otezao potragu.Bilo je tu podvala, i podmicivanja jer onaj ko bi prvi nasao dobio bi i Kinder jaje i 100 dinara.Sve u svemu deca odrastose, svekar ostari.USKRSNJI ZEC VISE NE SETA NASOM BASTOM ALI NJEGOV DUH SE I DALJE OSECA I JA SE NA SVE NACINE TRUDIM DA GA ODZRZIM BAR DO PRVIH UNUCICA.
CUVAJTE DUH VELIKIH VERSKIH PRAZNIKA JER ONI POTPUNO OPLEMENJUJU NASU DUSU, PUNE NAS ENERGIJOM STO JE ZA OVO VREME NEOPHODNO.

Нема коментара :

Постави коментар