уторак, 22. јул 2014.

BUREK I PITA

BUREK I PITA OSNOV NASE ISHRANE PRE PICE I MEK DONALDSA. MA I DALJE NISTA NIJE KAO BUREK ILI PITA. Kako se sve menja i tu je doslo do nekih izmena, pa sem praznog i bureka sa sirom i mesom, u trendu je i burek pica kao odgovor na picu sa testom, pa burek sa pecurkama, ili cak sa jabukama. Burek je nesto masno,strasno i slasno. I da li postoji nesto kao burek?Sto se pite tice kao i bureka fora je sto je pita manje masna, a i nju mozes da strpas sta ti dusa zeli. Pita sa sirim, pita sa mesom, pita zeljanica, pita  sa krompirom, pita sa kiselim kupusom, pita  pica, pita sa sunkom, pita sa prazilukom, pita sa pivom, pita sa v isnjama, pita sa jabukama, pita sa malinama, pita sa euro kremom, pita sa orasima, krem-pita, pita spanacem i sirom, pita sa sirom i jajima .pita sa pavlakom i pita sa vasom  mastom! I uz to jogurt ili pivo ili cak i koka kola. Uvek se postavljalo pitanje koji je to dorucak koji moze da jede "usput, a moze da te zasiti i da potrebnu energiju. Onda svratite u pekaru i zavisno od toga da li zelite bas brdo energije ili vam treba tek da nesto uradite. Za "ful" energiju burek sa mesom - logicno, za obavljanje nekog posla pita sa sirom. Naravno, svako ima svoju dobitnu kombinaciju, to jest izbor koji njemu najvise odgovara. I nista bas nista te dve stvari ne moze da zameni ni francuski kroasani,ni dansko pecivo ,ni americki mafini...BUREK JE BUREK PA MAKAR I PRAZAN. A PITA JE PITA PA JOS SA VISNJAMA .MLJAC!!!!
BUDUCNOST, Nazalost ovo je jedan od blogova  kad mi buducnost ne odgovara totalno. Zamislite kiborga ili humanoidnog robota  da uziva u masnom bureku. Pa ne moze ni da se zamisli. Ali zato je to poen za ljudsku vrstu. Jer dokle god budemo mogli da jedemo burek i pitu mi smo dominantna vrsta. Dzabe im onolika inteligincija kad ne mogu da jedu burek i pitu. A mi cemo da imamo i inteligenciju i najbolju hranu na svetu.
PROSLOST.Pa moram da priznam na mene se nije primio pelcer razvlacenja kora. Gradsko dete pitu sa pravim razvucenim korama videlo je samo na selu. I ono sto je moja rodjaka u Arilju radila za mene je uvek ostalo nedodirljiva magija. I dan danas radi edukacije (nazalost uzaludne) deca i ja odlazimo na pitu "savijacu" od pravih razvucenih kora, domaceg sira i kajmaka, prelivenu jajima od kokosaka iz dvoristva i pecenu u u"crepulji".Danasnje kucne varijante pita od "kupovnih kora" jesu dobre, ja ih cesto pravim. Od bureka najbolje mi prolazi prazan i pica burek. Ali naravno to ni slucajno nije isto. Bilo kako bilo moramo odrzati makar kakvu kucnu varijantu. I pekare ne smeju da potpadnu pod uticaj novih trendova peciva.
PEKARA BEZ PRAVOG BUREKA I PRAVE PITE (videla sam cak i 'savijace') nije prva pekara. A u svakoj kuci nedeljom bi mogla da se sluzi neka pita bilo koja, i sa kupovnim korama ali rutual nedeljne pite ne bi smeo da nestane.MORAM JA DA POMENEM AMERE; ONO STO ONI ZOVU PITA (GLEDAJUCI FILMOVE I CRTACE) NIJE PITA TO JE NEKAKVA VRSTA TESTA SA FILOM  .A TESTO SA FILOM I PITA SU DALEKO KO NEBO I ZEMLJA. U KORIST PITE NARAVNO !!!!

Нема коментара :

Постави коментар