среда, 9. јул 2014.

VELIKI RAT

VELIKI RAT.OVE GODINE JE STOGODISNJICA OD POCETKA RATA. I sve znamo o tome.Ali jedna stvar nikad nije bila sasvim jasna.I nije vezana samo za Veliki rat.To je pitanje umiranja.Da li je patriotizam tako veliki da se gine bez reci?Da li pesnici preteruju,da ne kazem lazu kad pisu pesme u kojima se velica svako ko ode u rat i tamo pogine? Ni godine, ni obrazovanje , ni verska pripadnost nemaju nikakvu ulogu ni vaznost puscanom zrnu ,ono pogadja svakog zeleo on to zaista ili ne ? Da li je to zaista hrabrost ili spremnost da se pogine za otadzbinu?Cifru stradanja svi znate,ali meni bode oci onaj podatak da je 40,000 decaka od 15 do 19 godina starosti otislo direktno na puscano zrno.Zasto ko zna?Zbog igre velikih sila?Zbog odmeravanja snage?Zbog trosenja oruzja koje zastareva? Zbog najvece zarade od prodaje oruzja?Oruzje i rat nikad ni jednoj strani dobra nisu doneli .Vojnici su se borili samo zato sto se od njih to trazi.Za ratovima ostaju grobovi i nepotrebne smrti toliko ljudi. I opet se pitam? Da li su iskreni pesnici dok opisuju "radost" mladica sto ce uskoro  poginuti?  Da li se zaista ti mladici nisu bojali smrti? Ako je to zaista istina ,ja sebe smatram vrlo losom osobom.Jer ja se plasim smrti.Takodje ne znam nikog u okolini ko se ne plasi smrti.Mozda mi to ne mozemo da osetimo jer nam ne preti konkretna opasnost.Ili bar tako mislimo. Da li bi mi pre ratovali nego da budemo robovi?
U buducnosti bicemo robovi i bez rata.Pa cemu su onda bili toliki ratovi?Da se istrosi oruzje i smanji broj stanovnika planete.Pa kako ce onda ljudska rasa u buducnosti koja bude imala dve tri "generalne opravke" za zivotni vek preko 100 godina ,a mozda bude i besmrtna ,kako ce imati mesta na planeti?Da li ce se prosiriti i na druge planete? I da li ce se konacno izgubiti strah od smrti?
Svako od nas je u proslosti imao bar neki rat. Cak i moja deca onaj 1991-ve godine i onaj 1999-te.Uvek smo bili u nekom ratu ko zna zbog kojih razloga. Jos od narodne knjizevnosti  nasi junaci su opevani kao najhrabriji ,najplemenitiji,najveci. ALI JA IPAK NE BIH PROVERAVALA DA LI DECA ZELE SMRT IZ BILO KOJIH RAZLOGA.JA MOJU DECU NE BIH PUSTILA U RAT!!!
Smrt jeste nesto cega se treba bojati, a narocito ova nazovi patriotska smrt. Ne zelim da bilo ko vise dozivi  da umire ko zna zasto?
POZDRAV DRAGI PRIJATELJI. IZVINITE ALI ME POTRESAO TEKST U NOVINAMA DA PUTIN SPREMA RAT 2015.GODINE.STOP RATU!STOP UBIJANJU!

Нема коментара :

Постави коментар