недеља, 27. јул 2014.

CRNA MACKA CRNI POP

NIJE SVAKA MACKA CRNA,A NI SVAKI POP NIJE DOBAR.Macke su mazne,nisu nam bas verne ,ali mi ih obozavamo.Crne macke ne toliko kao ostale ,medjutim i njima pruzamo ljubav i paznju i mesto u nasem domu.Sto se tice popova prica je malo slozenija.Uspeli su da ih"ocrne",a i sami rade na tome tesko skrivajuci pohlepu.A opet ne mozemo bez njih  u najvaznijim trenucima nasih zivota:svadbe,krstenja,slave,sahrane. Pop stoji iznad nas i na pocetku i na kraju zivota.I tako kao i kod macaka nikad nisi nacisto da li ce te "ugristi" za ruku kojom ih hranis.Macije "neverestvo" tolerisemo jer one su zivotinje i  dajemo im pravo da zive kako hoce i da odu i u komsijsko dvoriste po "obrok". Popovi su materijalizovali duhovnost pa idu po mnogim dvoristima po "obrok". A narod ko narod navikao je na sve i svasta. Pa tako i ne zove popa ako nije spremio novac. Vec dugo nosim u sebi pricu iz jedne crkve(necu bas da kazem koje),ali verovatno je to svugde isto. Aako je u Beogradu tako kako je po  selima? Gde su ljudi jos vrlo verni obicajima. Pop u pomenutoj crkvi ima uredan "cenovnik" za usluge koje cini u bozje ime.Dobro i to da nekako shvatim i to je na neki nacin bolje nego da te iznenadi cena koju ti kaze "iz glave" ocenjujuci koliko mozes da platis i koliko si spreman da to ucinis.Druga slika mi je ostala urezana u pamet. Dete mi peva u crkvenom horu te sam otisla ranije da se ona spremi jer je bio neki verski praznik. Usli smo ranije dok oltar nije bio pokriven . Oltar koji stoji u centralnom delu i pored koga se narod pricescuje je supalj, a u supljini je novac i to ne metalni, nego papirni. I ne samo dinari, tu su i evri i dolari i" svajcarci" ....
Zbunio se djakon nas komsija i brzo pokri oltar i ode da odvede moju cerku na probu hora. Utim jutarnjim satima  umesto da me uhvati versko ushicenje zbog praznika mene je uhvatila jeza zbog tolikog novca. A kad su poceli da stizu vernici i da od vrata "kite" svaku ikonu novcem, pa da stavljaju na onaj oltar, pa u kutiju u sobicku za ispovedanje "greha". Sad ne mogu da gresim dusu da li ima tarifa i za oprost grehova po tezini,velicini ili ko zna cemu. U TOKU PEVANJA HORA VELIKI POSLUZAVNIK JE 'OBILAZIO '
PREPUNU CRKVU I SVI SU VADILI OPET NAPOMINJEM PAPIRNI NOVAC. Posle prvog  popovog  obracanja i pojanja djakona posluzavnik je opet posao u krug po crkvi. I pre pricesca naravno tri puta bog pomaze opet posluzavnik. Sto je mnogo, mnogo je al vadi narod pare  i ne pita .Naucio se sta ce. Dusa je u pitanju. I vera i bog.
Za buducnost sam zamislila posle jedne slike u novinama u kojoj su humanoidnog robota obukli kao popa, da je on stvoren za popovski posao. Nema osecanja, prima naredjenja, a nece ni da ukrade. U  sobi za popove cekace ga pravi ljudski pop koji ce uzeti "prilog" za crkvu . Sa tim prilogom pomoci ce sebi da kupi mercedes(to nas pop vozi),deci i popadiji da uplati letovanje u Grckoj,  a ako nesto pretekne da zamaze oci  sirotinji nekom humanitarnom akcijom. Humanoidni pop bice "iskljucen" do sledeceg  dana.
Proslost. Nije dzabe Sremac uzeo za likove popa Ciru i popa Spiru. Ion je uvideo tesku pohlepu u "bozijim ljudima". I kroz satiru i vrlo komicne scene do suza su nas nasmejali. Ali kad prodje smeh, shvatimo da je to istina.
VOLIMO MI MACKE I CRNE I DRUGE .STO SE TICE POPOVA SVAKO IMA DRUGACIJI STAV. MENI SE NE SVIDJA TO STO NAM "CISTE' DZEPOVE A NE DUSE.POSTOJAO JE SAMO JEDAN COVEK  KOGA SAM SMATRALA SVECEM. PATRIJARH PAVLE JE BIO OLICENJE BOZIJEG COVEKA. NJEGOVO POSTENJE I ISTINSKA VERA BILI  SU PRAVI.

Нема коментара :

Постави коментар